het grote fotodomino klaag topic

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

het grote fotodomino klaag topic

Bericht door dylanwild94 »

aangezien er in de de fotodominio veel geklaagd wordt en het niet geaccepteerd wordt omdat in de fotodomino zelf te doen.(wat terecht is)

heb ik maar even een topic aangemaakt om te klagen over de gang van zaken in de domonino. zo kan er toch buiten de domonio en een discussie gehouden worden. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Hainje »

Viel de laatste tijd toch wel mee?
🍉
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door dylanwild94 »

laatst is er dus weer een discussie ontstaan daar. vandaar nu dit topic. houden we e.e.a apart. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Suus »

Mijn Domino-pizza werd pas na 50 minuten bezorgd en was koud. Nadat ik om een nieuwe pizza had gevraagd moest ik nog eens 20 minuten wachten. Dus 70 minuten gewacht op een warme pizza. :cry:
Laatst gewijzigd door Suus op di 22 jul 2014, 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door dylanwild94 »

was het toevallig de fotodomino bee. :twisted:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Ardan »

Laatste tijd niet gekeken, even teruggelezen wat er nou weer te zeuren was. Voer gewoon een regel in met zijn allen, áls jullie daaruit komen tenminste, als er binnen x dagen niet gepost wordt mag er een willekeurige nieuwe geplaatst worden. Bij de quiz doen we dat ook. Einde discussie :Y
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Jef400 »

Dan lijkt het mij handig de regels op papier te zetten, in dit topic wel te verstaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door dylanwild94 »

en bij de domino zelf in de eerste post te zetten. en misschien kan dat dus ook bij de andere forum spellen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Ardan »

Voortbordurend lijkt het me dan een goed plan dat er een vaste OP wordt opgesteld door de oorspronkelijke spelbedenker, waar dan de regels in komen te staan. De persoon die post #251 maakt in een deel moet dan die tekst erin zetten, omdat dat de eerste post wordt van het volgende deel. Soort systeem dat bijvoorbeeld ook op Fok! is :)
Ik doe ook maar wat
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door dylanwild94 »

dat zouden de beheerders/moderatoren dan moeten doen aangezien hun de topic's afsplitsen. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Wubbo »

Nadeel daarvan is dat dan het vorige steentje niet meer direct zichtbaar is (dat is de laatste post in het vorige deel). Nu gaat dat goed, omdat we handmatig splitsen en dat pas doen als we alweer wat steentjes verder zijn.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door dylanwild94 »

boven de foto van het forumlid die dus na het afsplitsen de eerste wordt de regels neerzetten in zijn post.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:Nadeel daarvan is dat dan het vorige steentje niet meer direct zichtbaar is (dat is de laatste post in het vorige deel). Nu gaat dat goed, omdat we handmatig splitsen en dat pas doen als we alweer wat steentjes verder zijn.
1. Maak nieuw topic aan.
2. Citeer laatste post uit oud topic.
3. Post laatste post uit oude topic in nieuwe topic.
4. Gooi oude topic op slot.
5. Klaar.
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Nitein-Repart »

Ardan schreef:Laatste tijd niet gekeken, even teruggelezen wat er nou weer te zeuren was. Voer gewoon een regel in met zijn allen, áls jullie daaruit komen tenminste, als er binnen x dagen niet gepost wordt mag er een willekeurige nieuwe geplaatst worden. Bij de quiz doen we dat ook. Einde discussie :Y
Dat lijkt me een goed idee. Gewoon na 4 volle dagen (=96 uur) mag iedereen een willekeurige foto plaatsen in de domino. Zo komt de domino weer op gang. Niemand heeft er baat bij dat de domino stil komt te vallen.

Verder regel instellen: maximaal 4x hetzelfde materieel op 1 pagina. Zo wordt niet de hele domino gevuld met Amba's.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Anne »

In maart 2009 startte TSOV met fotodomino.
Daarbij gaf hij als regels het volgende aan.
De volgende plaatst dan een foto met één dezelfde eigenschap, en die daarna ook, enzovoorts. Het is wel handig om telkens wat anders te veranderen, anders krijg je hier dertig foto's van Arnhem :) Nog een tipje: de eigenschap die je behoudt in vet vermelden, dan is het meteen duidelijk!
PS: Beperk je vooral niet tot bussen en Nederland, want trams uit Oezbekistan zijn ook leuk ;)
;)
Trams of metro's kunnen dus ook! Treinen wordt denk ik wat lastig, want die hebben geen lijnnummer... Of je zou de treinserie (gedeeld door 100) als lijnnummer moeten zien :)
Belangrijk is dus een steeds wisselt beeld.
Daarom ook dat de volgende maar op 1 van de drie onderdelen mag aansluiten. Anders krijg je te veel het zelfde.
Dat zie je bijv. met de laatste lijn 4 in Antwerp.

Als domino doodloopt komt dat door
- de plaats wordt niet veel bezocht;
- het materieeltype komt niet voor in Nederland of weinig in Europa
- het is een hoog lijnnummer of lijnletter

Ik ben er niet voor dat na 100 uur zomaar een foto wordt geplaatst. Van het samenspel van hiervoor genoemde oorzaken van doodlopen kan het beste worden doorgegaan door uit te gaan van de laatste twee cijfers van het lijnnummer (bijv: voor 622 dan lijn 22). Een andere optie zou zijn aan te sluiten op de foto die ervoor was.

Ook kan je dan altijd nog met een knipoog naar het materieeltype kijken. Op een foto van mij met een tram Kolkata is door de omschrijving "zesasser hoge vloer" aangesloten met een loc serie 1200. Maar ook een iets afwijkende uitvoering van zelfde fabrikant.

Hou ook bij het kiezen van een foto rekening met kunnen aansluiten. Als je een foto uit verweg neemt zorg dan voor een redelijk lijnnummer of materieel type.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Anne »

Bovendien vraag ik mij af of je wel zo strak regeltjes moet opstellen. Tot nu toe is er steeds een voortgang geweest. Al heeft bijv foto domino 2 van juli 2010 t/m maart 2011 stil gelegen; en dat was op een bus in Den Helder, lijn 31, en zelfs een van het type Amba :? .

Belangrijkste blijft een afwisselende serie foto's. En alleen als er met snel aansluiten een potje van wordt gemaakt even een reactie daarop geven.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door lint41 »

Op het moment dat je op een bepaalde manier bij een obscure foto bent gekomen, moet je er per definitie via dezelfde weg ook weer weg kunnen komen, toch?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Ronald »

Dit spel heeft op de schaal 1-10 het niveau 2 ongeveer. De ENIGE uitdaging is juist om iets exotisch te plaatsen waar andere lastig op aan kunnen sluiten of om zelf op iets lastigs aan te sluiten...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Fles »

Ik vind het vooral kut dat er 3 verschillende dingen zijn waar je op aan kunt sluiten. Een dominosteen heeft maar 2 kanten. PLUS dat je bij fatsoenlijk domino niet kunt aansluiten op dezelfde kant waar de vorige op aansloot.

Zo zou het moeten zijn, anders is het geen domino.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door marvinkok »

Het is dus meer Triominos ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: het grote fotodomino klaag topic

Bericht door Fles »

ja, en dat is een mismaakt kutspel :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten