Er lijkt binnenkort nieuws te komen over een verlenging van de Bakerloo-metrolijn. Het gaat hier om een verlenging van twee stations vanaf Elephant & Castle naar Overground-station Queen's Road (Peckham) met nog een tussengelegen station bij Old Kent Road. In de buurt van dit nieuwe station wil men 2500 woningen bouwen en de verbindingen in die hoek van London zijn op het moment erg slecht. Er wordt daarom al sinds de jaren 30 over een mogelijke verlenging gesproken. Mogelijk komt er zelfs nog een tweede verlenging vanaf Elephant & Castle, want ook een zijtak naar Camberwell lijkt de kosten-batenanalyse van TfL goed te doorstaan.
Na een vragenuurtje op Twitter waarop burgemeester Johnson een vraag over verlengingen van de metrolijnen in Zuid-London beantwoorde met een "Standby for amazing news" over de Bakerloo-metrolijn lijkt deze verlenging er nu toch te komen. De verlenging naar Queen's Road gaat waarschijnlijk twee miljard pond kosten, omgerekend ongeveer 2,53 miljard euro.
Bron: http://www.london-se1.co.uk/news/view/7741
London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
Als het aan Boris Johnson lag, werd het een fietspad.
Re: London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
Twee miljard pond voor twee luttele stations! Daar kan de N/Z nog een puntje aan zuigen.
De mortuis nil nisi bene
Re: London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
Alles is duur in Londen ;)
Maar vastgoed is daar extreem kostbaar en er zal wel een en ander voor moeten worden onteigend en gesloopt? Dan gaat het hard...
Maar vastgoed is daar extreem kostbaar en er zal wel een en ander voor moeten worden onteigend en gesloopt? Dan gaat het hard...
Re: London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
2500 woningen x 200.000 pond (een koopje) = 500.000.000 pond. Dat is toch al een kwart van de kosten! Een hogere prijs en de verhouding wordt nog beter. Daarnaast zal de lijn veel meer vervoer genereren en dus ook reizigers opbrengsten gaan omhoog. Daarnaast nog allerlei indirecte effecten en je hebt een aardig rendabel/kostendekkend project.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
Nou, doe maar gerust 2500 x 300.000 pond. Ze gaan daar bouwen omdat het weer het nieuwste ontwikkelingsgebied is.
Daarnaast is het onder de grond ten zuiden van de Thames een stuk drassiger dan ten noorden van de Thames. Dat is ook 1 van de redenen waarom nu pas eigenlijk echte uitbreidingen komen aan die kant. De techniek in de jaren 20 en 30 liet het nog niet echt toe.
Daarnaast is het onder de grond ten zuiden van de Thames een stuk drassiger dan ten noorden van de Thames. Dat is ook 1 van de redenen waarom nu pas eigenlijk echte uitbreidingen komen aan die kant. De techniek in de jaren 20 en 30 liet het nog niet echt toe.
huibe schreef:2500 woningen x 200.000 pond (een koopje) = 500.000.000 pond. Dat is toch al een kwart van de kosten! Een hogere prijs en de verhouding wordt nog beter. Daarnaast zal de lijn veel meer vervoer genereren en dus ook reizigers opbrengsten gaan omhoog. Daarnaast nog allerlei indirecte effecten en je hebt een aardig rendabel/kostendekkend project.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: London: Bakerloo lijn wordt mogelijk verlengd
2,5 miljard is wel een apart bedrag als er al een paar weken een tv programma op BBC 2 was, waarin de 15 miljard Cross Rail verbinding behandeld werd.
een vele malen langere verbinding naar verhouding dus voor veel minder geld als dat kleine stukje van dit topic...
maar ik ken de verhoudingen van beide projecten natuurlijk niet.
afgelopen weel was er ook een programma op tv over de hoge prijzen van huizen en gebouwen in London.
waaruit bleek, dat veel Aziaten deze opkopen, omdat ze zo "goedkoop" zijn.
en vraag drijft de prijs op... waardoor het ook voor Engelse begrippen een zeer dure stad geworden is.
een vele malen langere verbinding naar verhouding dus voor veel minder geld als dat kleine stukje van dit topic...
maar ik ken de verhoudingen van beide projecten natuurlijk niet.
afgelopen weel was er ook een programma op tv over de hoge prijzen van huizen en gebouwen in London.
waaruit bleek, dat veel Aziaten deze opkopen, omdat ze zo "goedkoop" zijn.
en vraag drijft de prijs op... waardoor het ook voor Engelse begrippen een zeer dure stad geworden is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten