Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Owja, daarom had ik o.a. zo´n hekel aan de AH. Die klantonvriendelijkheid... betaalde net met PIN bij de kassa en wilde wat bijpinnen gezien ik contant geld nodig had, maar dan verwijzen ze je doodleuk naar het ING-apparaat wat bij de ingang staat.
Ja dat voegt natuurlijk niks toe he, dan kan ik net zo goed onderweg naar de trein op het station pinnen. Is net zo efficiënt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Ik was net bij de AH en had weliswaar een volle kar boodschappen met een kop erop en terwijl ik mijn boodschappen op de band gelegd had, bepaalde de caissière dat er wel even wat mensen voor mochten. Pardon? Zo kom ik nooit aan de beurt en er waren genoeg andere kassa's open. Ze spoelde ook de band niet door waardoor ik ook nog eens lang moest wachten voor ik alles erop kon leggen. Ik zeg heus wel eens dat iemand even voor mag maar dat hoeft iemand anders niet voor mij te bepalen. Ik ben ook klant en nog een goed betalende ook.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Geert »

Sowieso schiet het bij de AH's in Rotterdam (ik kom vaak bij Mathenesserplein en Marconiplein) meestal voor geen meter op bij de kassa's. Marconiplein heeft 11 kassa's en vaak maar 1 of 2 open met een enorme rij er achter...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Ik heb een hekel aan de AH's in Rotterdam met een hele korte lopende band waar de helft van je boodschappen niet op kan als je voor een week haalt en je dus nog dingen op de band moet leggen en eigenlijk ook alweer moet inpakken. Ik was nu op de Kleiweg, fijne zaak, mooi ruim (maar niet zo groot als de AH XL waar je een kilometer terug moet lopen als je iets vergeet, groot assortiment, rustig en goed en gratis parkeren :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Tja, ik was vanmorgen dus bij de AH 't Goylaan in Utrecht. Die heeft slechts drie gewone kassa's die alle drie open waren, maar nog stond daar rond kwart voor twaalf een behoorlijk forse rij overal. Apart dat geen van de alleen-PIN-kassa's, waar ze er meer van hebben, open was.
Voortaan maar niet meer m'n broodbeleg vergeten, scheelt AH-ergernissen (en andere ergernissen, want op de terugweg naar het werk stond de brug open :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Zelfscan <3
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Die hebben ze bij dat filiaal niet... plus dat ik die bij AH niet kan gebruiken want ben m'n bonuskaart kwijt (had ooit wel het sleutelhanger-exemplaar van de kaart van m'n ouders)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Gewoon een nieuwe vragen. Sinds een (half) jaar hebben ze toch een nieuwe generatie bonuskaarten, de oude moest je inwisselen. Dus dat maakt dan in principe niet zoveel meer uit. Ik steek mijn bonuskaart overigens gewoon in mijn portemonnee.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Tja, ik kom toch zelden bij een AH dus is eigenlijk de moeite niet. Ga wel naar een supermarkt waar je geen klantenkaart nodig hebt om van de aanbiedingen te kunnen profiteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Mja, dat is ook wel zo. Voor de aanbiedingen hoef je het echt niet te doen in ieder geval. Doorgaans heb ik hooguit 25 cent bonuskorting daar. Trap je ook niet echt een deur mee open natuurlijk. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Vandaag had ik toch bijna 10 euro bonusvoordeel. Vind dat de AH over het algemeen met de bonus toch betere aanbiedingen heeft dan bijvoorbeeld de Jumbo. Ik vind het ook leuk om terug te kunnen zien wat ik veel koop en de persoonlijke aanbiedingen zijn ook grappig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Daantje schreef:Vandaag had ik toch bijna 10 euro bonusvoordeel. Vind dat de AH over het algemeen met de bonus toch betere aanbiedingen heeft dan bijvoorbeeld de Jumbo. Ik vind het ook leuk om terug te kunnen zien wat ik veel koop en de persoonlijke aanbiedingen zijn ook grappig.
Ja met de hamsterweken heb ik vaak ook wel wat meer, maar doorgaans kom ik er maar bekaaid vanaf.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Ik heb geen Ap in de buurt, kom heeeeeel af en toe eens in die in Colmschate als ik zin heb maar verder ga ik altijd naar andere winkels xD

Trouwens.. ik heb er zo'n bloedhekel aan.. mensen die hun boodschappen al op de band gaan tiefen als ik nog bezig ben met mijn eigen boodschappen op de band te tiefen. Hallo, wacht eens even tot ik klaar ben en mijn dingesbalkje heb neergetieft! Straks heb ik door jouw meuk geen plek meer voor mijn eigen meuk.
Of ben ik dan blijkbaar toch te autistisch wat dit betreft om dit ongeduld te snappen?
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Freek »

@Daniel het toelaten van geld bij pinnen vraagt om meer geld in de la. Dat is juist iets wat je niet wil ivm de overvalgevoeligheid van een goed gevulde la.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Toch kan dat bij m'n gebruikelijke supermarkt gewoon. Zoveel extra geld heb je nu ook weer niet nodig daarvoor en een aanwezige pinautomaat hoeft geen excuus te zijn om het niet te doen... (de ABN AMRO zit tegenover de Plus hier)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

Ken van de andere ketens het beleid niet, maar bij AH mag in een lade 5x20, 5x10 en 20x5 zitten. Dus ook geen biljetten van 50.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

Daantje schreef:Vandaag had ik toch bijna 10 euro bonusvoordeel. Vind dat de AH over het algemeen met de bonus toch betere aanbiedingen heeft dan bijvoorbeeld de Jumbo. Ik vind het ook leuk om terug te kunnen zien wat ik veel koop en de persoonlijke aanbiedingen zijn ook grappig.
Vadertje Staat kijkt overigens ook mee wat je bij de appie koopt met je bonuskaart. Had eens gelezen dat een vrouw die in de bijstand zat werd gesnapt voor fraude, omdat ze met haar bonuskaart steeds dure dingen bij de AH kocht zoals AH-excellent biefstuk :') (hoeveel er waar is van dit verhaal kan ik overigens niet verifiëren).

Verder haat ik de kassamiepen bij mijn AH hier. Vaak ''''vergeet''''ze namelijk te vragen om de bonuskaart, dit had ik laatst. Ik dacht al huh dat is duur, hier klopt eens niet. Dus ik ging naar de balie om de bonuskaart alsnog te laten scannen en om de korting alsnog te ontvangen. Krijg ik een bitchy opmerking van 'ja het is wel een wisselwerking tussen klant en kassamevrouw hè meneer' Ja doei, vragen om de bonuskaart is gewoon standaard, dat vergeet je toch niet als het in je kassaroutine zit? Ze horen het zelfs te vragen als je geen bonuskorting krijgt.

Ook had ik bij de AH een keer aarbeien met schimmel erop -o- gelukkig kreeg ik toen het aankoopbedrag terug.

Maar de gratis koffie is goed te pruimen, dat dan weer wel.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

Zelf ga ik meestal naar de Digros/Deka/Dirk (heet nu allemaal dirk, maar je hebt hier twee winkels waarvan er één eerst deka was en de andere digros, en die noemen de meeste mensen nog steeds bij hun oude naam). Dit is een goede supermarkt, met een behoorlijk assortiment, goedkope maar niet echt vieze pauperproducten (behalve de frikadellen dan :') ), en bovendien ook goede aanbiedingen. En af en toe valt er nog wel eens wat gratis te bikken ! Al met al een prima winkel. Bovendien zit er bij beide winkels hier een slijterij.

De AH vind ik vaak wat duur en ook niet echt op mij gericht, omdat ze veel kant en klare dingen verkopen en daar houd ik niet zo van, ik ben er redelijk autistisch in om zoveel mogelijk zelf te maken. Hetzelfde geldt voor de hoogvliet. Je hebt dan natuurlijk wel AH basic en sommige dingen daarvan zijn een goede deal, maar het is voor mij niet genoeg om de moeite te nemen speciaal naar de AH te gaan daarvoor. Ik kom er vooral omdat hij lekker in het centrum zit en je soms even wat bier wil halen of zo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Wubbo »

De supermarktformule Deka is wel onderdeel van dezelfde holding als Dirk (Detailresult), maar bestaat nog als losse supermarktketen. Digros en Bas zijn nu wel 'hernoemd' naar Dirk.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

De Deka hier is toch echt een Dirk geworden. Ik wist niet dat er elders nog Deka's bestonden, maar ik heb zo het vermoeden dat dit niet lang meer gaat duren (net zoals de uitstervende C1000).
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door dylanwild94 »

deka is toch een drogist? altands in deze regio wel.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Geert »

Gisteren in Amsterdam zag ik nog een Deka..

Over het Bonuskaart-en-biefstuk-verhaal: http://www.binnenlandsbestuur.nl/iedere ... 6013.lynkx
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:De Deka hier is toch echt een Dirk geworden. Ik wist niet dat er elders nog Deka's bestonden, maar ik heb zo het vermoeden dat dit niet lang meer gaat duren (net zoals de uitstervende C1000).
Ze zijn de Deka's net aan het vernieuwen, zie hier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Lol, merkte vanmiddag opeens hoe erg ik aan zelf scannen gewend ben geraakt... wilde diverse keren die handscanner pakken, maar het systeem was buiten gebruik vandaag.
Aan het plafond te zien had het uitgiftepunt van de handscanners bij het noodweer van afgelopen maandag een flinke douche gekregen, schijnt elektronica slecht tegen te kunnen. Stond een winkelwagen vol defecte exemplaren naast...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Ik was gisteren bij Ikea en daar hebben ze nu ook zelfscankassa's. Werkt goed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten