Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het vervoerplan staat op de BRU-site, volgens mij staat eerder in dit topic ergens een linkje.
nvdw schreef:Wat mij opviel was het stukje over de verbinding CS-Papendorp. Blijkbaar overweegt Qbuzz lijn 29 eruit te gooien omdat die toch grotendeels parallel loopt met de CXX-lijnen in die richting, met name de 195/295.
Meer een efficiencyslag was het: men had het plan om lijn 29 op te heffen en in plaats daarvan lijn 77 via Papendorp naar Nieuwegein te laten rijden.
Naast het voordeel dat het efficient is heeft dat natuurlijk ook nadelen: reizigers uit Nieuwegein die in Kanaleneiland werken zouden behoorlijk wat reismogelijkheden minder krijgen en tussen Nieuwegein en Papendorp wordt wel erg veel capaciteit geboden zo in combinatie met lijn 48. En vanuit Kanaleneiland / Europalaan naar CS neemt de capaciteit ook af, gezien lijn 77 daar juist de lijn is die er in z´n tegenspitsrichting zit (voor de richtingen waarin de vraag op dat korte stukje bestaat), terwijl de overblijvende lijnen zeker in de herfstperiode eigenlijk geen extra reizigers kunnen hebben (met name op 65 geldt dat).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik kom alleen deze post tegen waarin de uitgangspunten staan, daarin staat inderdaad wel het verhaal over de 77, maar niet over de 52 en 72/271 (waar ik ook in geïnteresseerd ben). Maar ach, we wachten af tot december ;-)
wouter15 schreef:Ik zag net op CS Centrumzijde een aantal lijnen 1 rijden met een gelede Citaro i.p.v. een standaard.
Op de website van Bestuur Regio Utrecht zijn ook wat interessante documenten verschenen:
Tramproef in Nieuwegein
Projectorganisatie Uithoflijn en Regiotram voeren in augustus een proef uit voor de toekomstige Uithoflijn tijdens de buitendienststelling van de tram tussen Utrecht CS en Nieuwegein/IJsselstein. Deze proef vindt plaats van maandag 11 tot en met vrijdag 22 augustus tussen de haltes Nieuwegein-Wiersdijk en Nieuwegein-Fokkesteeg.
Deze proef is nu uitvoerbaar omdat de tram tussen Utrecht CS en Nieuwegein/IJsselstein niet rijdt. De tram kan niet rijden in verband met baanonderhoud op delen van de route en werkzaamheden aan de wissels bij de remise. In plaats daarvan rijden er tramvervangende bussen.
Omdat de tramremise vanwege de grootschalige vervangingswerkzaamheden niet toegankelijk is, staan de benodigde vier tramstellen tot en met uiterlijk 31 augustus in de buurt van de testlocatie gestald (met bewaking). Deze trams moeten op stroom blijven, dit levert overdag beperkte geluidsoverlast op.
De proef is bedoeld om de magnetische velden te meten die een tram veroorzaakt bij verschillende vormen van elektriciteitsvoorziening. Er komt een meetinstallatie op het naastgelegen sportveld en daarna zal er een tramstel met wisselende snelheden en onder wisselende elektrische omstandigheden heen en weer rijden. Tijdens de tests wordt de overweg aan de Henri Dunantlaan bewaakt door verkeersregelaars. De werkzaamheden vinden overdag plaats en leveren geringe overlast voor de omgeving op.
Bron: http://u-ov.info/index.php?cID=440
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Owja trouwens, gezien er vast meer regelmatige reizigers in dit topic lezen... Herkennen jullie ook dat er recent meer chipkaartproblemen optreden (in de vorm van haltes die blijven hangen)?
Van 8 december t/m 17 juli is het bij mij slechts twee keer misgegaan, maar afgelopen week opeens drie keer in één week! Toevallig chauffeurs die niet altijd beide systemen in de gaten hebben als het ergens blijft hangen?
In elk geval is het bij mij steeds op verschillende lijnen (tot nu toe 65, 377 en 160) in verschillende bussen dat het mis gaat, maar wel steeds hetzelfde dat misgaat: systeem blijft in Nieuwegein hangen en herkent zodoende niet dat ik binnen m'n abonnement reis. De webcare van U-OV wist me in elk geval al wel te melden dat zij nog geen trend qua meldingen herkenden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik herken het niet, maar mij valt wel iets anders op. Ik reis vaak met mijn vriendin dezelfde reizen, in dezelfde rit dus samen.
Ik met een altijd dalvoordeelabo in de daluren, zij met een weekendstudentenabo met korting doordeweeks. Vrijwel altijd zijn onze ritprijzen afwijkend van elkaar, waarbij zij altijd net een paar cent meer betaalt. Kan iemand dat verklaren? Ik dacht dat de kortingspercentages gelijk waar.
Laatst gewijzigd door Busfoto.nl op vr 25 jul 2014, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Busfoto.nl schreef:Ik herken het niet, maar mij valt wel iets anders op. Ik reis vaak met mijn vriendin dezelfde reizen, in dezelfde rit dus samen.
Ik met een altijd dalvoordeelabo in de daluren, zij met een weekendstudentenabo met korting doordeweeks. Vrijwel altijd zijn onze ritprijzen afwijkend van elkaar, waarbij zij altijd net een paar cent meer betaalt. Kan iemand dat verklaren? Ik dacht dat de kortingspercentages gelijk waren.
De kortingspercentages zijn niet gelijk. Bij het Altijd Voordeel-abonnement krijg je 40% korting, bij het SRP krijg je voor BTM-reizen 34% korting.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
De 40% is voor de trein (daar krijg je hem nog altijd), de 34% is bus/tram/metro, oftewel de vervanging van de roze strippenkaart. En laat die nu ook altijd 34-35% korting te hebben gegeven ;-)
verfmeer schreef:Dat is dan heel sneaky gegaan. Want vroeger haalde ik bij mijn studenten-ov altijd een 40% kortingskaartje en daar werd nooit moeilijk over gedaan.
Deze week stond er in het Stadsblad het volgende (de belangrijkste stukken uit het artikel):
'De motie van VVD- raadslid Andre van Schie om het Vredenburg met een paar kleine aanpassingen alsnog zo in te richten dat alle of in elk geval meer passerende bussen er kunnen stoppen, heeft geen meerderheid gekregen.(......) Enkele tegenstemmers wezen op de kosten die met de extra aanpassing gemoeid zijn. (.......) Wethouder Everhardt zei onlangs mede namens het BRU dat binnen de gekozen richting alsnog wordt bekeken of er meer bussen kunnen halteren dan aanvankelijk gepland.
Vanmiddag een ritje met de 361 naar IJsselstein gemaakt. Mag van geluk spreken dat ik er nog kwam: de nieuwe chauffeur die er bij het Anne Frankplein op kwam moest de collega die hij afloste eerst nog vragen wat de route was
Men heeft trouwens sinds vandaag ook twee info-medewerkers van het CS naar Nieuwegein Stadscentrum verplaatst. Niet dat ze heel veel info konden geven... "Lijn 374? Die stopt daar ergens (wijzend naar de busperrons)". En van 361 wisten ze niet aan welke kant van de straat hij stopte, want die kwam afwisselend van een andere kant (Dat was dus de kerende bus met al IJsselstein erop die nog een rondje op het busstation moest draaien )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Vanmiddag een ritje met de 361 naar IJsselstein gemaakt. Mag van geluk spreken dat ik er nog kwam: de nieuwe chauffeur die er bij het Anne Frankplein op kwam moest de collega die hij afloste eerst nog vragen wat de route was
Men heeft trouwens sinds vandaag ook twee info-medewerkers van het CS naar Nieuwegein Stadscentrum verplaatst. Niet dat ze heel veel info konden geven... "Lijn 374? Die stopt daar ergens (wijzend naar de busperrons)". En van 361 wisten ze niet aan welke kant van de straat hij stopte, want die kwam afwisselend van een andere kant (Dat was dus de kerende bus met al IJsselstein erop die nog een rondje op het busstation moest draaien )
dat is typisch klantenservice, ook al weet U-OV niet wat dat in houdt
Juist wel, vooral positieve ervaringen met hun klantenservice. Het zal de nieuwigheid zijn, op CS was de info de afgelopen week prima. Al stond er nog iemand te klagen dat de bussen slecht aangegeven waren... Die moeten ze voortaan dan maar bij de treindeur ophalen, want als je al die tekstkarren, TB-schermen, DRIPs en oranje borden al over het hoofd ziet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Komkommertijd bij Connexxion: in de provincie Utrecht bussen komt nu een mededeling langs dat er tijdhaltes bestaan waar de bus soms stil staat om er voor te zorgen dat de bus niet te vroeg bij haltes aankomt. Bij gebrek aan ander nieuws, of zo ;)
Naast tramvervangende bussen zet U-OV trouwens ook haltes in om de reizigers vanuit IJsselstein te vervoeren. Passen alleen niet zoveel passagiers op zo'n bordje
Eigenlijk is dit natuurlijk gewoon een "Tijdelijke halte", de tram vervangt 'ie immers niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daar stond zelfs paar dagen terug iemand te wachten, in de volle overtuiging dat er wel een bus zou gaan stoppen. Die halte mist momenteel nog elke vorm van reisinfo.
microshit schreef:Daar stond zelfs paar dagen terug iemand te wachten, in de volle overtuiging dat er wel een bus zou gaan stoppen. Die halte mist momenteel nog elke vorm van reisinfo.
Verrassend genoeg staat er echter al wel een haltepaal. Die was zelfs al aanwezig voor de herasfaltering aldaar, toen de rijbaan nog hoger lag dan de verhoogde halte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...