Te weinig metro's naar Amstelveen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Te weinig metro's naar Amstelveen
Te weinig metro's naar Amstelveen
De (snel)tram van en naar Amstelveen zit vaak zo vol dat passagiers noodgedwongen op het perron achterblijven. In de spits komt dat herhaaldeijk voor, heeft VVD-gemeenteraadslid Robert Flos gemerkt. De problemen doen zich voor als het GVB met korte (snel)tramstellen rijdt.
Flos wil van wethouder Tjeerd Herrema weten hoe het mogelijk is dat het GVB op diverse lijnen problemen heeft. Hij vindt dit onacceptabel voor de reizigers en voor het imago van het Amsterdams openbaar vervoer.
Hij zal Herrema daar bij een komende vergadering van de commisie verkeer van de gemeenteraad vragen over stellen. Flos vindt dat het GVB een boete moet krijgen vanwege het slecht werkende metro- en (snel)tramvervoer.
Er zijn ook problemen op de tram naar IJburg. Die tram, lijn 26, zit geregeld overvol en er vallen veel trams uit.
Op de Oostlijn rijdt tien procent van de metro's zonder verwarming. Het GVB trakteerde reizigers daarom op warme chocolademelk.
Bron: Het Parool
De (snel)tram van en naar Amstelveen zit vaak zo vol dat passagiers noodgedwongen op het perron achterblijven. In de spits komt dat herhaaldeijk voor, heeft VVD-gemeenteraadslid Robert Flos gemerkt. De problemen doen zich voor als het GVB met korte (snel)tramstellen rijdt.
Flos wil van wethouder Tjeerd Herrema weten hoe het mogelijk is dat het GVB op diverse lijnen problemen heeft. Hij vindt dit onacceptabel voor de reizigers en voor het imago van het Amsterdams openbaar vervoer.
Hij zal Herrema daar bij een komende vergadering van de commisie verkeer van de gemeenteraad vragen over stellen. Flos vindt dat het GVB een boete moet krijgen vanwege het slecht werkende metro- en (snel)tramvervoer.
Er zijn ook problemen op de tram naar IJburg. Die tram, lijn 26, zit geregeld overvol en er vallen veel trams uit.
Op de Oostlijn rijdt tien procent van de metro's zonder verwarming. Het GVB trakteerde reizigers daarom op warme chocolademelk.
Bron: Het Parool
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
hoe vaak rijdt die metro eigenlijk? Elke 10 minuten toch en in de spits elke 7,5 minuut?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Ja? Dus? Dat is dus niet genoeg als er enkele stelletjes voor komen rijden. Dat worden dan echte haringtonnen.bassie92 schreef:hoe vaak rijdt die metro eigenlijk? Elke 10 minuten toch en in de spits elke 7,5 minuut?
Vandaag heb ik er weer 2 zien rondrijden, dus ze zijn weer lekker defect. En een ervan was een losse CAF, dus ook het nieuwe spul gaat kapot.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Ik wou dus inderdaad daarop zeggen dat het veel te weinig was voor dat traject maar drukte al op 'verzenden', excuseer
In Rotterdam rijden de metro's veel vaker, Amsterdam zou er een voorbeeld aan moeten nemen
In Rotterdam rijden de metro's veel vaker, Amsterdam zou er een voorbeeld aan moeten nemen
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Dat valt ook wel mee hoor en daarbij, het gaat hier niet om de dienstregeling in theorie, maar wat daarvan terecht komt.bassie92 schreef:Ik wou dus inderdaad daarop zeggen dat het veel te weinig was voor dat traject maar drukte al op 'verzenden', excuseer
In Rotterdam rijden de metro's veel vaker, Amsterdam zou er een voorbeeld aan moeten nemen
Het is een spectrum.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Amsterdam heeft een verknoopt metronet wat zo snel mogelijk afgeschaft moet worden. Vandaag liep ook weer eens alles in de soep met +3 tot +5 ofzo. En dan sta je weer met je 54 achter een 'invoegende' 50 te roesten.
Ik heb de hoop dat het ooit beter wordt, maar ja of dat nou gerechtvaardigd is. Er liggen mooie plannen, laten we het daar op houden.
Ik heb de hoop dat het ooit beter wordt, maar ja of dat nou gerechtvaardigd is. Er liggen mooie plannen, laten we het daar op houden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
@Karl
De dienstregeling is toch wel belangrijk in dit bericht, het is toch ook 1 van de oorzaken van de overvolle metro's. Volgende oorzaken zijn dus de uitvallende ritten, vertragingen en defecte metrostellen.
Zijn er nu nieuwe metrostellen gekomen in Amsterdam?
De dienstregeling is toch wel belangrijk in dit bericht, het is toch ook 1 van de oorzaken van de overvolle metro's. Volgende oorzaken zijn dus de uitvallende ritten, vertragingen en defecte metrostellen.
Zijn er nu nieuwe metrostellen gekomen in Amsterdam?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Wat een nieuws. Dat is inderdaad pas sinds een aantal jaren zo, dus tijd om er eens een vraag aan de wethouder over te stellen...Flos wil van wethouder Tjeerd Herrema weten hoe het mogelijk is dat het GVB op diverse lijnen problemen heeft.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Al jaren lang wordt er vanuit de randgemeenten geklaagd over het OV beleid van de gemeente Amsterdam, dat alleen maar geïnteresseerd lijkt te zijn in een verbinding tussen Amsterdam Noord en Amsterdam Zuid en Schiphol en de randgemeenten het liefst doet laten stikken. Helaas moet suburbaan Amsterdam het doen met opgevoerde slakken, terwijl de metrolijn 51 ook nog eens twee keer zo duur wordt met de invoering van de chipkaart (je moet extra betalen voor de omweg).
Les 2: Hoe jaag ik de klanten weg.
Ik ben blij met mijn treinabonnement. Ik reis voortaan via Hoofddorp en Connexxion; sinds de privatisering van het OV is het OV in de aanbesteede gebieden fors vooruit gegaan :pos:
Les 2: Hoe jaag ik de klanten weg.
Ik ben blij met mijn treinabonnement. Ik reis voortaan via Hoofddorp en Connexxion; sinds de privatisering van het OV is het OV in de aanbesteede gebieden fors vooruit gegaan :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Nee, helaas. Dat gaat nog jaren duren. Men heeft dat steeds uitgesteld om straks nieuw materieel aan te schaffen tegelijk met de nieuwe metro's voor de Noord/Zuidlijn. Alles tegelijk inkopen zou voordeliger zijn.bassie92 schreef:Zijn er nu nieuwe metrostellen gekomen in Amsterdam?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Aha en tot die tijd mogen we in die roestende zilvere bakken zitten. En natuurlijk de geweldige sneltrams *ahum*
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Je dacht toch niet dat met die bestelling alles vervangen zou gaan worden? Als ze nog langer wachten wordt dat ondertussen wel een optie, maar dat was dus niet de oorspronkelijke bedoeling van de lopende aanbesteding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Nee dat had ik niet verwacht, maar een paar nieuwe metrostellen zouden denk ik erg welkom zijn want deze zijn echt erg oud geloof ik ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
De oude "Zilvermeeuwen" uit de jaren '70 zijn ongeveer 30 jaar oud, dus aan het einde van de levensduur, en zullen vervangen worden door de nieuwe bestelling.
De sneltrams uit de jaren '90 zijn nog geen 20 jaar oud en kunnen dus nog minstens 10 jaar mee, die worden dus niet vervangen.
De sneltrams uit de jaren '90 zijn nog geen 20 jaar oud en kunnen dus nog minstens 10 jaar mee, die worden dus niet vervangen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Balen..
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Komt daar geen compensatieregeling voor?Vinny schreef: terwijl de metrolijn 51 ook nog eens twee keer zo duur wordt met de invoering van de chipkaart (je moet extra betalen voor de omweg).
Je hebt dus ten eerste al te maken met extra reistijd en ten tweede ook nog met extra kosten?!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Als de NoordZuidLijn doorgetrokken wordt tot in Amstelveen dan gaan ze er wel uit. Naja tegen die tijd zijn ze wel 30 jaar oud. Waarschijnlijk rijden ze dan nog op een eventueel sneltramstuk Amstelveen Centrum - Amstelveen Westwijk.reisthijs schreef:De sneltrams uit de jaren '90 zijn nog geen 20 jaar oud en kunnen dus nog minstens 10 jaar mee, die worden dus niet vervangen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Te weinig metro's naar Amstelveen
Ook vandaag weer losse wagentjes :(
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten