Te weinig metro's naar Amstelveen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Daniel »

Te weinig metro's naar Amstelveen

De (snel)tram van en naar Amstelveen zit vaak zo vol dat passagiers noodgedwongen op het perron achterblijven. In de spits komt dat herhaaldeijk voor, heeft VVD-gemeenteraadslid Robert Flos gemerkt. De problemen doen zich voor als het GVB met korte (snel)tramstellen rijdt.

Flos wil van wethouder Tjeerd Herrema weten hoe het mogelijk is dat het GVB op diverse lijnen problemen heeft. Hij vindt dit onacceptabel voor de reizigers en voor het imago van het Amsterdams openbaar vervoer.

Hij zal Herrema daar bij een komende vergadering van de commisie verkeer van de gemeenteraad vragen over stellen. Flos vindt dat het GVB een boete moet krijgen vanwege het slecht werkende metro- en (snel)tramvervoer.

Er zijn ook problemen op de tram naar IJburg. Die tram, lijn 26, zit geregeld overvol en er vallen veel trams uit.

Op de Oostlijn rijdt tien procent van de metro's zonder verwarming. Het GVB trakteerde reizigers daarom op warme chocolademelk.

Bron: Het Parool
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door bassie92 »

hoe vaak rijdt die metro eigenlijk? Elke 10 minuten toch en in de spits elke 7,5 minuut?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Ruben »

bassie92 schreef:hoe vaak rijdt die metro eigenlijk? Elke 10 minuten toch en in de spits elke 7,5 minuut?
Ja? Dus? Dat is dus niet genoeg als er enkele stelletjes voor komen rijden. Dat worden dan echte haringtonnen.
Vandaag heb ik er weer 2 zien rondrijden, dus ze zijn weer lekker defect. En een ervan was een losse CAF, dus ook het nieuwe spul gaat kapot.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door bassie92 »

Ik wou dus inderdaad daarop zeggen dat het veel te weinig was voor dat traject maar drukte al op 'verzenden', excuseer :mrgreen:
In Rotterdam rijden de metro's veel vaker, Amsterdam zou er een voorbeeld aan moeten nemen
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Karl »

bassie92 schreef:Ik wou dus inderdaad daarop zeggen dat het veel te weinig was voor dat traject maar drukte al op 'verzenden', excuseer :mrgreen:
In Rotterdam rijden de metro's veel vaker, Amsterdam zou er een voorbeeld aan moeten nemen
Dat valt ook wel mee hoor en daarbij, het gaat hier niet om de dienstregeling in theorie, maar wat daarvan terecht komt.
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Ruben »

Amsterdam heeft een verknoopt metronet wat zo snel mogelijk afgeschaft moet worden. Vandaag liep ook weer eens alles in de soep met +3 tot +5 ofzo. En dan sta je weer met je 54 achter een 'invoegende' 50 te roesten.
Ik heb de hoop dat het ooit beter wordt, maar ja of dat nou gerechtvaardigd is. Er liggen mooie plannen, laten we het daar op houden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door bassie92 »

@Karl
De dienstregeling is toch wel belangrijk in dit bericht, het is toch ook 1 van de oorzaken van de overvolle metro's. Volgende oorzaken zijn dus de uitvallende ritten, vertragingen en defecte metrostellen.
Zijn er nu nieuwe metrostellen gekomen in Amsterdam?
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Wubbo »

Flos wil van wethouder Tjeerd Herrema weten hoe het mogelijk is dat het GVB op diverse lijnen problemen heeft.
Wat een nieuws. Dat is inderdaad pas sinds een aantal jaren zo, dus tijd om er eens een vraag aan de wethouder over te stellen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Vinny »

Al jaren lang wordt er vanuit de randgemeenten geklaagd over het OV beleid van de gemeente Amsterdam, dat alleen maar geïnteresseerd lijkt te zijn in een verbinding tussen Amsterdam Noord en Amsterdam Zuid en Schiphol en de randgemeenten het liefst doet laten stikken. Helaas moet suburbaan Amsterdam het doen met opgevoerde slakken, terwijl de metrolijn 51 ook nog eens twee keer zo duur wordt met de invoering van de chipkaart (je moet extra betalen voor de omweg).
Les 2: Hoe jaag ik de klanten weg.

Ik ben blij met mijn treinabonnement. Ik reis voortaan via Hoofddorp en Connexxion; sinds de privatisering van het OV is het OV in de aanbesteede gebieden fors vooruit gegaan :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door reisthijs »

bassie92 schreef:Zijn er nu nieuwe metrostellen gekomen in Amsterdam?
Nee, helaas. Dat gaat nog jaren duren. Men heeft dat steeds uitgesteld om straks nieuw materieel aan te schaffen tegelijk met de nieuwe metro's voor de Noord/Zuidlijn. Alles tegelijk inkopen zou voordeliger zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door bassie92 »

Aha en tot die tijd mogen we in die roestende zilvere bakken zitten. En natuurlijk de geweldige sneltrams *ahum* :roll:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Suus »

Je dacht toch niet dat met die bestelling alles vervangen zou gaan worden? Als ze nog langer wachten wordt dat ondertussen wel een optie, maar dat was dus niet de oorspronkelijke bedoeling van de lopende aanbesteding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door bassie92 »

Nee dat had ik niet verwacht, maar een paar nieuwe metrostellen zouden denk ik erg welkom zijn want deze zijn echt erg oud geloof ik ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door reisthijs »

De oude "Zilvermeeuwen" uit de jaren '70 zijn ongeveer 30 jaar oud, dus aan het einde van de levensduur, en zullen vervangen worden door de nieuwe bestelling.

De sneltrams uit de jaren '90 zijn nog geen 20 jaar oud en kunnen dus nog minstens 10 jaar mee, die worden dus niet vervangen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door bassie92 »

Balen.. :roll:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef: terwijl de metrolijn 51 ook nog eens twee keer zo duur wordt met de invoering van de chipkaart (je moet extra betalen voor de omweg).
Komt daar geen compensatieregeling voor? :shock:
Je hebt dus ten eerste al te maken met extra reistijd en ten tweede ook nog met extra kosten?! :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door Ruben »

reisthijs schreef:De sneltrams uit de jaren '90 zijn nog geen 20 jaar oud en kunnen dus nog minstens 10 jaar mee, die worden dus niet vervangen.
Als de NoordZuidLijn doorgetrokken wordt tot in Amstelveen dan gaan ze er wel uit. Naja tegen die tijd zijn ze wel 30 jaar oud. Waarschijnlijk rijden ze dan nog op een eventueel sneltramstuk Amstelveen Centrum - Amstelveen Westwijk.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Te weinig metro's naar Amstelveen

Bericht door M57 »

Ook vandaag weer losse wagentjes :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten