plus dat het mij niet heel veel zou verbazen dat er tamelijk veel achterstallig onderhoud is aan het netwerk.marlies schreef:Elders wordt het beter gespreid. In Londen is elk weekend wel een aantal korte stukjes traject gestremd, en ze doen elke nacht (preventief) onderhoud. Dan heb je er minder last van. Wat Amsterdam doet is denk ik veel goedkoper.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De tunnel gaat volgens mij in 2016 dicht om de wanden van de stations op te knappen. Maar misschien is de planning recentelijk weer eens omgegooid, zal eens kijken of ik die zo snel nog kan vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Kan nou echt niet alles in één keer gedaan worden? Dan is het weer een nieuw spoor, dan is het weer de brandveiligheid, dan zijn het de stationswanden.. kan dat niet wachten tot de algehele renovatie? Dat dat meegedaan wordt?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De algehele renovatie begint eind 2015, dus een tunnelsluiting in 2016 zou wel in dat verhaal passen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Jij leeft zo te horen nog altijd in een wereld waar geld geen probleem is en budgetbeperkingen niet bestaan?Ardan schreef:Kan nou echt niet alles in één keer gedaan worden? Dan is het weer een nieuw spoor, dan is het weer de brandveiligheid, dan zijn het de stationswanden.. kan dat niet wachten tot de algehele renovatie? Dat dat meegedaan wordt?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Je had je argumentatie nog kracht bij kunnen zetten met dat tenenkrommende woord 'fairytalen'.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Al die zomersluitingen bij elkaar zijn samen bij elkaar de hoognodige grote renovatie. Omdát er tussen 1977 en 2008 bijna niets aan echt groot onderhoud gebeurd is. Natuurlijk, het had allemaal efficiënter en sneller gekund. Maar goed dat is een ander verhaal dat al vaak genoeg besproken en bekritiseerd is.
Ik ben blij dat er al een hoop minder zichtbaars inmiddels voltooid is en dat het meest in het oog springende, het uiterlijk van de stations zelf, er nu ook -eindelijk- aan gaat komen. Los daarvan is het ook een logistiek probleem. Je kunt nu eenmaal niet èn de rails èn het beveiligingssysteem èn de brandveiligheid èn de perronvloeren èn de wanden etc. tegelijk aanpakken.
Ik ben blij dat er al een hoop minder zichtbaars inmiddels voltooid is en dat het meest in het oog springende, het uiterlijk van de stations zelf, er nu ook -eindelijk- aan gaat komen. Los daarvan is het ook een logistiek probleem. Je kunt nu eenmaal niet èn de rails èn het beveiligingssysteem èn de brandveiligheid èn de perronvloeren èn de wanden etc. tegelijk aanpakken.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is in elk geval duidelijk dat het nog tot 2020 een groot feest blijft. De AVL gaat er straks natuurlijk ook uit. Maar ja, na zoveel uitval van materieel, te weinig materieel en tig buitendienststellingen de afgelopen jaren zal het me niet verbazen dat de nodige mensen die lijn al lang hadden afgeschreven. :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op de stations waar niks reed had men toch wel wat onderhoud mogen doen tijdens de zomersluiting. Bijvoorbeeld op Overamstel wat toch een beetje een plek is waar je 's avonds liever niet komt, met graffiti enzo.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat kan ook gewoon gedaan worden terwijl de metro rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat werd ook niet ontkend volgens mij... Het is op zich praktisch als zulk onderhoud gedaan wordt op het moment dat het station gesloten is en er toch geen gebruik van wordt gemaakt i.p.v. te wachten tot het weer open is. Ook een leuke verassing voor de reiziger wanneer de metro weer rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In de tunnel doen ze dat expres niet, 'want binnen een maand is alles toch weer volgekalkt'.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Overamstel wordt gewoon regulier schoongemaakt en is er niet beter of slechter aan toe dan andere stations.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
^ De andere metrostations zjn er ook slecht aan toe, bijvoorbeeld spaklerweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Overamstel was alweer een flink aantal jaar geleden opgeleukt met gekleurde keramische tegels. Want oorspronkelijk was alle beton, van trappenhuis en lift, daar kaal in het zicht gelaten. Die keramische tegels hebben inmiddels gedeeltelijk losgelaten (iets wat we ook zien bij diverse viaducten langs de Ringlijn) en dat is voor zover ik weet nog nooit gerepareerd. En dat draagt wel bij aan het gevoel van verwaarlozing en verloedering.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In de rest van de wereld kan dat wel.Mojito schreef:d is en dat het meest in het oog springende, het uiterlijk van de stations zelf, er nu ook -eindelijk- aan gaat komen. Los daarvan is het ook een logistiek probleem. Je kunt nu eenmaal niet èn de rails èn het beveiligingssysteem èn de brandveiligheid èn de perronvloeren èn de wanden etc. tegelijk aanpakken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb destijds te horen gekregen dat de beschadigde vloeren van bepaalde stations ook worden aangepast tijdens de renovatie van de stations. Alleen nu kan het GVB niet de helft van het station sluiten, i.v.m. de M5.
Zullen ze dan de reiziger van A naar B omleiden naar C en dan weer terug naar B?
Is er al wat meer bekend over de planning van de aanpak?
Zullen ze dan de reiziger van A naar B omleiden naar C en dan weer terug naar B?
Is er al wat meer bekend over de planning van de aanpak?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het is ongeveer bekend in welke volgorde de stations worden aangepakt, maar het zou mogelijk nog kunnen veranderen als gevolg van de aanbesteding die nu loopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, inderdaad. Kan ook niet anders dan he :) Dit hebben ze een paar jaar geleden (dacht 2009) ook al zo gedaan.Natorious schreef:Zullen ze dan de reiziger van A naar B omleiden naar C en dan weer terug naar B?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er is vervangend vervoer beloofd voor de reizigers van de stations Venserpolder, Verrijn Stuartweg en Gaasperplas omdat die stations één ingang hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind het wel absurd dat de vloeren na (2-4, ik weet het niet meer) jaar weer opgelapt moeten worden.
Beetje hypocriet. Rondrijden met Phileas en duurzaamloze perrons plaatsen. :@
EDIT: Er is een bushalte bij St. Ganzenhoef geplaatst voor Bus 66 ri. A'dam Bijlmer Arena.
Er staat als tijdelijke halte, betwijfel het echter.
Beetje hypocriet. Rondrijden met Phileas en duurzaamloze perrons plaatsen. :@
EDIT: Er is een bushalte bij St. Ganzenhoef geplaatst voor Bus 66 ri. A'dam Bijlmer Arena.
Er staat als tijdelijke halte, betwijfel het echter.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
In Parijs en Londen gaan stations ook gewoon voor een X-aantal maanden dicht om ze op te knappen. In Amsterdam doen ze nu alles in een keer zodat de overlast nu anderhalve maand is in plaats over de gehele lijn meer dan een jaar aanklungelen. Enig probleem waar je in Amsterdam tegenaanloop is dat de aannemers meer tijd nodig hebben dan dat er voor stond of dat de aannemer een volledige scheve schaats rijdt waardoor de tunnel dicht is terwijl er niets gebeurd of de werkzaamheden een heel jaar uitlopen.marlies schreef:In de rest van de wereld kan dat wel.Mojito schreef:d is en dat het meest in het oog springende, het uiterlijk van de stations zelf, er nu ook -eindelijk- aan gaat komen. Los daarvan is het ook een logistiek probleem. Je kunt nu eenmaal niet èn de rails èn het beveiligingssysteem èn de brandveiligheid èn de perronvloeren èn de wanden etc. tegelijk aanpakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 16:28
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Voor de renovatie van de stations is in principe geen buitendienststelling nodig. We verbouwen steeds 5 tot 6 stations tegelijk. Wel zullen wij steeds een toegangen afsluiten om hier aan de slag te kunnen. Bij zoals je al zegt is het bij Venserpolder, Verrijn Stuartweg en Gaasperplas niet mogelijk om deze open te houden aangezien deze maar een ingang hebben.Bee schreef:De tunnel gaat volgens mij in 2016 dicht om de wanden van de stations op te knappen. Maar misschien is de planning recentelijk weer eens omgegooid, zal eens kijken of ik die zo snel nog kan vinden.
Hoewel summier, hier is meer info te vinden:
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkee ... e/planning
Duco Vaillant - Dienst Metro
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Spaklerweg en Van der Madeweg zullen dan in één richting een afsluiting krijgen? En het opknappen van de perrons gebeurt dan gewoon tijdens normale dienstuitvoering?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 16:28
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
We willen bij Spaklerweg en Van der Madeweg een tijdelijk brug maken om van het ene naar het andere perron te komen. Zodoende kunnen we eerst de ene entree doen, vervolgens de andere.Ardan schreef:Spaklerweg en Van der Madeweg zullen dan in één richting een afsluiting krijgen? En het opknappen van de perrons gebeurt dan gewoon tijdens normale dienstuitvoering?
Het opknappen van de perrons moet tijdens een normale dienstuitvoering gebeuren.
Duco Vaillant - Dienst Metro
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten