OVer je OV-Chipkaart #11

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Bakpapier »

Stel je hebt een dal-voordeelabonnement, en je krijgt daarna recht op een studentenreisproduct. Die laatste kan niet samen op een kaart met de eerste, aldus NS. Moet je dan een nieuwe pers. OV chipkaart kopen?

Je kunt namelijk het dalvoordeelabonnement niet stante pede opzeggen. Of is het mogelijk om ergens gratis een pers. ov cipkaart te krijgen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Suus »

Je krijgt ruim van te voren een bericht dat je een studenten-OV krijgt en op dat moment kan je al gaan handelen om je contract bij NS op te zeggen om daarna het product te verwijderen vlak voor je het studentenproduct erop zet. Ik zie het probleem dus niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Tristan »

Tochjo schreef:besluit.
Joost van Halem (NS) schreef: Wij willen voorkomen dat reizigers langere tijd bij de automaat bezig moeten zijn met diverse kleine handelingen tot zij het gewenste bedrag bereikt hebben. Dit veroorzaakt onnodig lang wachten wat niet klantvriendelijk is.
Dus mensen die maar zelden met de bus/tram/metro gaan en niet meer dan € 1,- of € 2,- nodig hebben de mogelijkheid om deze kleine bedragen op te laden te ontnemen is wel klantvriendelijk?

Als NS echt het beste met alle reizigers voor had, hadden ze de mogelijkheid van het opladen van € 1,- minimaal gehandhaafd tot de mogelijkheid van zelf een op te laden bedrag bepalen voor iedereen beschikbaar was.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Anne »

Tochjo schreef:Zie ook adviesaanvraag, advies en besluit.
NS heeft dus het advies van LOCOV naast zich neer gelegd om de € 1 te handhaven. Over het advies om een keuze bedrag te kunnen intoetsen zeggen ze dat te onderzoeken. Waarom dan niet tot die tijd het € 1 handhaven?

Het kiezen van € 4 is kul. Want de meeste reizigers moeten tot een bepaald bedrag komen dat afhankelijk is van hun actuele saldo. Mooiste is daarom om zelf een bedrag te kunnen invoeren dat je wilt opladen. Volgens NS moet je voor je gaat reizen de reisplanner raadplegen voor een actueel reisadvies. Dan zie je dus ook welk bedrag je dan nodig hebt en kan dat opladen (geldt alleen als je geen overstap in/uit check hebt, maar ook dan kan je zelf bepalen wat je op de kaart wil zetten).
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Je krijgt ruim van te voren een bericht dat je een studenten-OV krijgt en op dat moment kan je al gaan handelen om je contract bij NS op te zeggen om daarna het product te verwijderen vlak voor je het studentenproduct erop zet. Ik zie het probleem dus niet.
Sommige abonnementen kun je niet meteen opzeggen. Volgens mij kan het dal voordeel abonnement pas na drie maanden, bijvoorbeeld. Vandaar mijn vraag of het dan nodig is een nieuwe ov chipkaart ergens te kopen (waar? hoeveel kosda?) of dat je er één gratis krijgt
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door reisthijs »

Je krijgt geen gratis kaart.
Bij NS kan je nu een kaart bestellen voor de actieprijs van € 2:
OV-chipkaart actie
(link werk nu weer)
Laatst gewijzigd door reisthijs op ma 28 jul 2014, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door ODRAIL »

De link werkt niet :? :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 28 jul 2014, 21:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Tristan »

KM46 schreef:De link werkt niet :? :wink: .
Deze link werkt wel.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door ODRAIL »

avl schreef:Het kiezen van € 4 is kul. Want de meeste reizigers moeten tot een bepaald bedrag komen dat afhankelijk is van hun actuele saldo. Mooiste is daarom om zelf een bedrag te kunnen invoeren dat je wilt opladen.
Bij de RET automaten kun je wel zelf elk bedrag kiezen. Wel vanaf € 1 en afgerond op hele euro's
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Hainje »

Minimaal € 4,- is ook niet eens nodig om met de bus/tram/metro te reizen. Maar dat zeggen de vervoerders er natuurlijk nooit zelf bij. :P
🍉
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Bakpapier »

reisthijs schreef:Je krijgt geen gratis kaart.
Bij NS kan je nu een kaart bestellen voor de actieprijs van € 2:
OV-chipkaart actie
(link werk nu weer)
Oh geweldig, heb er meteen één besteld ! Dank !
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Geert »

VIRM schreef:
Geert schreef:Het is de bedoeling dat dit jaar alle vervoerders het systeem van 1/2/3 piepjes overnemen, dacht ik.
Ah, ok. Ja, het GVB is pas ook ergens in de lente overgegaan op 1/2/3 piepjes dacht ik. Maarja, is iets wat al op de tekentafel verzonnen had moeten worden. ;)
Ja, daar heb ik me vanaf het begin ook al aan geërgerd. Vooral dat er niet voor één consistente, uniforme interface is gekozen is echt zonde, want dat was gemakkelijk te regelen geweest.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Karl »

Decentraal wat kan, centraal wat moet we vergeten zijn te decentraliseren.
Het is een spectrum.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door dennistd »

VIRM schreef:Klein vraagje over CiCo-geluiden. Afgelopen zaterdag zat ik in enkele bussen van Syntus concessie Twente. Nu is het zo dat sommige vervoerders hetzelfde aantal piepjes/toontjes hebben bij het in- en uitchecken: een voor inchecken, twee voor uitchecken en drie voor foutieve handeling.
Nu is mij opgevallen dat ze dat bij de Syntusbussen waar ik in zat niet hadden, wat dus echt ontzettend irritant en onhandig is. Klopt mijn constatering? Want dan ga ik even een suggestie deponeren bij de klantenservice. :)
Het hangt ervan af welke kaartlezer er in de bussen zit. Er zijn bussen met ouder type (klein monochroom scherm) en er zijn bussen met een nieuwer type (groot kleurenscherm). Het eerste soort geeft bij in- en uitchecken een korte piep en bij een fout een lange piep. Het tweede soort geeft bij inchecken 1 piepje, bij uitchecken 2 piepjes en bij een fout 3 piepjes. Ik heb zelf het idee dat die ook iets sneller de kaart lezen.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Michael »

De oude versie die Veolia ook heeft zijn eerder dit jaar aangepast. incecken is 1 piepje uitchecken 2 piepjes en een foutmelding een lange piep.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Stefan »

Zelfde geldt voor Arriva.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Daniel »

Ik kreeg gisteren opeens bericht van U-OV over alle claims die ik sinds 8 december had ingediend, ze zouden allemaal doorgestuurd zijn naar de financiële afdeling voor uitbetaling... toch aardig als ze de eerste twee daadwerkelijk tweemaal uitbetalen i.p.v. alleen de meest recente uit te betalen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door hauptbahnhof »

Dus jij hebt al contact opgenomen om het terug te storten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Daniel »

Heb nog niet gekeken of er daadwerkelijk dubbel uitbetaald is. Al wel de dubbele melding hiervan bij ze gemeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Bakpapier »

En ik heb mijn nieuwe OV chipkaart al weer binnen, ziet er mooi uit, glimmend met van die kleurtjes als je het in het licht houdt en zo ;)

Ook leuk: mijn huidige chipper zou al volgend jaar verlopen, en nu heb ik er dus één tot 2019.
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door hauptbahnhof »

Hologram heet dat :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Daniel »

Gisteravond omstreeks 22.00 uur een claim ingediend bij U-OV, vanmiddag om 12.00 uur al mail dat 'ie goedgekeurd is :pos: Da's toch wel een recordsnelheid volgens mij, is althans de eerste vervoerder ooit die minder dan een werkdag over de afhandeling gedaan heeft :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door ODRAIL »

Mag ik hier even kwijt dat veel mensen niet weten dat je gewoon een "papieren OV-Chipkaart uit de automaat kunt kopen. Heb gisteren in de trein een heleboel "dagjesreizigers" gehoord die een "anonieme OV-Chipkaart" gekocht hadden. En daar moet minimaal 20 euro op staan om bij de NS te kunnen reizen.

De informatie van de NS hierover mag wat mij betreft wel iets duidelijker.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Bakpapier »

^ Sorry hoor maar dat is gewoon niet zo slim van die mensen. Er staat bij de kaartautomaten gewoon duidelijk 'Losse kaartjes en alles voor de OV chipkaart'. Losse kaartjes, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #11

Bericht door Daniel »

Die bordjes staan niet op alle automaten overigens. Uit designoogpunt is het wellicht wat ongelukkig dat het kopen van een anonieme chipkaart of een wegwerp-chipkaart op hetzelfde scherm staat, waarbij de anonieme chipkaart direct in het zicht bovenaan staat met diverse opties terwijl de knop voor losse kaartjes helemaal linksonderin de hoek staat.

Ook niet heel gek trouwens dat iemand die een eenmalige chipkaart wil op "kopen OV-chipkaart" tikt i.p.v. op "losse kaartjes".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten