OVer je reiservaringen in juli 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Michael »

Daantje schreef:
Michael schreef:Ik poste vanmorgen dat ik de Benelux van 20:43 uit Antwerpen zou nemen. Maar we besloten die van 19:43 te nemen. Alleen bleek die niet te rijden. Dus toen hebben we besloten om de stopper van 19:20 te nemen. Man man man. Die stopt echt op elke stoeptegel.
Er gaat geen Benelux om 19.43 uur dus het is niet dat ie niet reed. Ik vind de stoptrein wel grappig met al die kleine stationnetjes.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik was met een groepje en die zeiden dat die van 19:43 niet reed. Dus ik dacht dat die uitgevallen was. Maar dat is dus niet zo :oops:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Geert »

Nou ja, op zich reed er inderdaad geen trein om 19:43 :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Er is geen trein net na de avondspits (18:52 uit Brussel) inderdaad. Ik denk dat dat ook een van de oorzaken is van het feit dat de trein van 17:52 vaak zo'n beetje uit haar voegen barst. De 19:52 is lekker rustig daarentegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Thom91 »

Ik had net een ongemakkelijke rit in de S-Bahn van Berlijn doordat we ene meisje aan het afzeiken waren en die bleek Nederlands te kunnen verstaan :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Suus »

Ik had net een heerlijke rit met de Thalys. Wel een technisch probleem tijdens de reis maar via SMS en e-mail perfect op de hoogte gehouden van de vertraging :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

Hahaha, sukkel. :P
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Michael »

vandaag even een rondje met de trein gemaakt en ICE t124 van Utrecht naar Amsterdam genomen die via Hilversum reed. Is een keer wat anders dan de gebruikelijke route.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daantje »

Bee schreef:Er is geen trein net na de avondspits (18:52 uit Brussel) inderdaad. Ik denk dat dat ook een van de oorzaken is van het feit dat de trein van 17:52 vaak zo'n beetje uit haar voegen barst. De 19:52 is lekker rustig daarentegen.
De trein van 20.43 uit Antwerpem barstte ook aardig uit zijn voegen gisteren maar misschien blijven mensen op zaterdag nog ff wat langer om te eten.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Bakpapier »

Bah, wat een vies zeiknat weer, en de trein stopte niet op Duivendrecht en ook niet op Amsterdam Zuid -o-

Ben uiteindelijk via Lelylaan gegaan, de metro reed overigens wel zonder problemen langs Zuid.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

Stoppen op Amsterdam Zuid zal het probleem allicht niet zijn, wel het station verlaten als je geen rubberbootje bij je hebt. Stond een behoorlijke laag water in de tunnel daar was te zien op foto´s op de Telegraaf-site.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Bakpapier »

Oh haha, misschien maar goed dat ik via Lelylaan ben gegaan anders had ik nu natte poten :lol:
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door VIRM »

Ik hang nu aan de lijn met NS International voor een boeking. Ik herkende hetzelfde wachtmuziekje als vorige keer. Tijd voor een nieuw bandje jongens? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door microshit »

Mooi zooitje ongeregeld op station Ede-Wageningen. Stond een man of 500 op het busstation en welgeteld één touringcar :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Hainje »

microshit schreef:Mooi zooitje ongeregeld op station Ede-Wageningen. Stond een man of 500 op het busstation en welgeteld één touringcar :P
Dat past toch hendig? Beetje stapelen.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Wubbo »

Een collega van mij wilde de trein van 16.08 uit Utrecht nemen. Om 19.08 zat hij uiteindelijk in een trein van Ede naar Arnhem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Daniel »

Een goederentrein in het gaatje van 6 minuten tussen t5516 en t1718... tja, dat bleek toch iets te krap te zijn vandaag. Gezien deze goederentrein toen ik op station Amersfoort aankwam daar al niet meer stond zou ´t goed kunnen dat door een vertraging ervan de 5516 er vooruit gestuurd was, met alle gevolgen van dien voor de achteropkomende treinen. Schade was uiteindelijk zo´n +10, maar daar had ik verrassend genoeg geen last van verder: door een kennelijk oponthoud op de Europalaan in Utrecht kwamen alle bussen die ik verder kon nemen daar namelijk ook (soms flink) vertraagd aan. Had uiteindelijk dus gewoon dezelfde bus als anders (waarbij de 65 van 7.34 overigens pas bij de Valeriusbaan de bus kruiste die de 361 van 7.32 moest rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door julsteren »

Lekker, ga je een dagje NRW doen sta je in Steinfurt-Borghorst al stil. Over 20/30 minuten gaan we verder. Oorzaak: onweersschade.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door julsteren »

Trein uitgetrapt, wachten op een bus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door julsteren »

Weer een half uur verder, sta nog steeds op een bus te wachten.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Dan maar terug naar huis?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door julsteren »

Lekker aan het kletsen met 2 meiden die naar Zweden proberen te gaan met interrail, zitten hier ook vast in Borghorst. Ach je moet ook wat. En Nope, ik moet en zal vandaag een dagje NRW doen :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Anne »

Sterkte. Is balen als je een dagje weg wil.

Reisadvies van bahn.de geeft deze melding.
Umgestürzter Baum im Gleis: Auf der Strecke Gronau(Westf) - Münster(Westf)Hbf zwischen Steinfurt-Borghorst und Münster(Westf)Hbf.
Es kommt zu Verspätungen und Ausfällen in beide Richtungen im Regionalverkehr der Deutschen Bahn.
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb het jaaaaren geleden (denk wel zo'n 7 a 9 jaar geleden). Ik heb met een vriend uit Rotterdam afgesproken om een dagje NRW te doen. Wij beide naar Eindhoven en vanaf daar samen verder naar Venlo en dan met de DB-boemel richting Düsseldorf. Hij had sowieso ruim een half uur vertraging dus dat werd een trein later vanaf Venlo. In Duitsland zelf ging alles goed. Maar de terugweg.... die ging goed tot Kaldenkirchen. Het heeft gesneeuwd en we hebben ruim 2 uur in de kou buiten staan wachten op een bus naar Venlo. Vanaf Venlo geen treinverkeer. Uiteindelijk hebben we wel op kosten van de NS in een hotel dichtbij het station overnacht inclusief ontbijt. Toen het hotel vol was ging de rest naar Van der Valk. Al met al top geregeld.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Thom91 »

10 minuten te laat uit Spandau vertrokken maar in Göttingen waren we weer op tijd, verder soms erg schokkerig maar de rit ging erg snel :-)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2014

Bericht door Ardan »

Ja zoiets had ik ook een paar jaar terug... paar minuutjes vertraging uit Düsseldorf, weg aansluiting in Venlo.Kon nog tot Zutphen komen, maar van daar naar Deventer is er een taxi geregeld :pos: Wie voor de kosten opdraaide vochten ze zelf maar uit, NS-personeel zei wel 'ja ja ja, is wel een DB-Veolia-aansluiting.. maar we regelen wel wat.'
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten