Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Ik had wel een vermoeden, aangezien de betreffende fotograaf erom bekend staat nog wel eens los te gaan met Photoshop en een MAN proefbus bij GVB niet echt logisch lijkt.
Ruben schreef:Worden ook de laatste 12-meter Jonckheren vervangen?
Ja, evenals de in 2003 geleverde standaard Citaro's (drie stuks). Vanaf oktober zullen de eerste Citea's arriveren, ik las wel ergens dat de nieuwste Jonckheeren (of een deel ervan) zullen worden bewaard als mottenballenvloot.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Sinds gisteren rijdt de Combino die zwaar ontspoord is op 10 mei j.l. weer.
NoordZuidlijn
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 16:28

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door NoordZuidlijn »

Bee schreef:En dat wil je bevestigen zonder het perron permanent te beschadigen? Ik zie hem nog niet als ik eerlijk ben.
Een aannemer dient in zo'n geval het perron onbeschadigd te houden. Dat is ook in het voordeel van de aannemer zelf.

Duco Vaillant - Dienst Metro
NoordZuidlijn
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 16:28

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door NoordZuidlijn »

JWM schreef:Krijgt deze brug ook liften of krijgen rolstoelers het advies terug te steken?
Interessante vraag. Ik leg deze vraag voor aan mijn collega's voor die zich daarmee bezig houden. Deze zijn op dit moment met vakantie.

Duco Vaillant - Dienst Metro
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Ook vandaag weer Zilvermeeuwen op lijn 53/54...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

En zelf nog ééntje op lijn 50, waar ze al een hele tijd niet meer op te vinden zijn!
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Het was ook te verwachten. Alle wagens rijvaardig is too good to be true.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

De 126 kan ook wel een beurtje gebruiken, de airco daarvan lijkt niet meer te werken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Gisteravond voor het eerst sinds een half jaar de metrohal van CS weer gezien... sjiek hoor :pos:
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

De explosie aan hangende infoborden viel me wel op vanochtend. Misschien was het allemaal beetje heftig omdat ik geen ochtendmens ben... :P

Kan trouwens niet wennen aan dat rode "Service" bord. Dat ding schreeuwt echt "gevaar / nood" tussen alle neutrale blauwe bewijzering.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Niet eens gezien eigenlijk xD Naja ik was stappen met een vriend, dus toen we de trein uitkwamen zei ik 'wil toch heeeel even hier kijken hoor'.. nog geen minuut beneden gestaan denk ik :P
Ik doe ook maar wat
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Globetrotter »

Technische snufjes voor het Amsterdamse metronet.
http://www.spoorpro.nl/lightrail/2014/0 ... -327803217
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door marlies »

Geinig, maar hopen dat het niet tot al te veel kinderziektes gaat leiden :P
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

We krijgen ook allemaal nieuwe LCD displays vergelijkbaar met die van de NS in de metro las ik op hierzijnwij.nu :D
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Op dit moment is de nieuwe treinbeveiliging al aangelegd tussen Isolatorweg en Amstelveenseweg. Verder krijgen de CAFwagens nieuwe koppeldozen die met deze nieuwe beveiliging kunnen communiceren.

Enige wat ik me dan wel afvraag is of dat traject ZUB en Urbalis blijft behouden een tijdje of dat ZUB uitgeschakeld word op het moment dat Urbalis ingeschakeld word. Want als ZUB wel uitgeschakeld word, betekent dat dat de zilvermeeuwen dan niet meer op lijn 50 mogen komen.
We krijgen ook allemaal nieuwe LCD displays vergelijkbaar met die van de NS in de metro las ik op hierzijnwij.nu :D
Je bedoelt op de metrostations? :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

hauptbahnhof schreef:Enige wat ik me dan wel afvraag is of dat traject ZUB en Urbalis blijft behouden een tijdje of dat ZUB uitgeschakeld word op het moment dat Urbalis ingeschakeld word.
Beide systemen blijven een tijdje naast elkaar bestaan.
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

hauptbahnhof schreef:Je bedoelt op de metrostations? :wink:
Je bedoelde in de metrostations? Op de metrostations is niet heel praktisch voor reizigers.

"De metro" = naam van het hele systeem. Dat die panelen in de stations worden ophangen en niet in de tunnels lijkt wel het meest voor de hand liggend. :wink:
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

In en op kan beide. Maar als je het over panelen in de metro hebt, dan denk ik aan die OBIS-schermen in de IC-treinen, die ook in de (oudere) metro's komen. Dusss, het was geen uitnodiging tot een bijdehante antwoord van jou maar juist dat je duidelijker bent. Kus!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

hauptbahnhof schreef: die OBIS-schermen in de IC-treinen, die ook in de (oudere) metro's komen.
Huh wat? Vertel verder? :D
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

hauptbahnhof schreef:In en op kan beide. Maar als je het over panelen in de metro hebt, dan denk ik aan die OBIS-schermen in de IC-treinen, die ook in de (oudere) metro's komen. Dusss, het was geen uitnodiging tot een bijdehante antwoord van jou maar juist dat je duidelijker bent. Kus!
Tja, als ik op die uitnodiging van jou had moeten wachten... :wink: Anyway, het gaat dus om de reizigersinformatie boven het perron. De huidige displays gaan er allemaal uit en worden vervangen door LCD-schermen vergelijkbaar met die van de NS. Geen idee verder wanneer ze over het hele net zijn uitgerold, das weer jammer.

Maar de CAFs krijgen een overhaul en moderne informatievoorzieningen begrijp ik uit je woorden? (Uitnodiging tot verduidelijking) Had nog de hoop dat ze vroegtijdig vervangen zouden worden door nieuw materieel, maar dat is dan lijkt mij van de baan.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Euh, Ardje en N-evo...
Ik legde uit dat hoe N-evo het schreef, ik het zou opvatten als als die schermen zoals de IC-treinen hebben, in de metrostellen komt. Niet op het perron. Maar ik heb ook op hierzijnwijnu gekeken en snapte dus dat er Passagier Informatie Displays (PID) wordt bedoeld.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

GVB heeft eindelijk het licht gezien dat bij die armoedige zomerfrequentie op lijn 50 een derde CAF gewoon nodig is.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Dat is gewoon planmatig nu er om het kwartier wordt gereden in de daluren. Tot vorige week tijdens de Zuidaswerkzaamheden reed lijn 50 de hele dag om de 10 minuten en was de planmatige inzet ook gewoon 2xCAF.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Bakpapier »

^ Ik zag nu toch echt drie wagons aan lijn 50.

Helaas reed lijn 51 weer niet, er viel een rit richting westwijk en richting centraal uit. Maar gelukkig bestaat lijn 50 dus.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Dat zeg ik. Het is planmatig maar nu nieuwe dienstregeling waar er minder wordt gereden dus langere metro's.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten