Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Daniel »

Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

De komende maanden onderzoeken ProRail en NS op Proefstation Leiden hoe de doorstroming van bezoekers van een station verder kan worden verbeterd. Vanaf dinsdag 18 november 2008 vinden verschillende tests van zogenaamde ‘stationsontstoppers’ plaats.

Proeven op het station
‘Rechts staan, links gaan’ op de roltrap. Mensen met haast kunnen snel hun weg vervolgen, mensen zonder haast kunnen rustig blijven staan. Een proef met voetjesstickers is onlangs door ProRail gehouden op station Amersfoort. Met de hiermee opgedane kennis, worden in november op station Leiden ook andere symbolen en kleuren getest, om reizigers te stimuleren rechts te blijven staan.

Lees het volledige artikel op Infrasite.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Ruben »

Deze proef moet zo snel mogelijk ingevoerd worden op Duivendrecht. Vandaag nog maar net mijn stopper naar Hoofddorp gehaald toen ik uit de 54 kwam. Gaan al die mensen dubbel vast staan op die roltrap! Had echt de neiging Domino Day te gaan spelen. :@
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Vinny »

De grootste stroom reizigers (overstappers Schiphol <-> Utrecht v.v.) doet Duivendrecht niet meer aan..., je zou zeggen: dat moet schelen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Suus »

Wat er in de spits aan passagiers nog in Duivendrecht laag instapt in stoptreinen en intercities is meer dan je zou denken. Vooral veel mensen die in Bullewijk werken, en in Almere/Lelystad wonen. Precies dezelfde stroom als de vele auto's elke dag.

Maar dat kuddegedrag op de roltrap moet echt een stoppen, ik spreek steeds vaker mensen er op aan die de hele roltrap blokkeren dat er mensen zijn die een overstap willen halen of gewoon haast hebben, en dat ze toch echt opzij moeten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Geert »

Als niet de hele roltrap blijft staan (wat uiteindelijk wel vaak gebeurt) maar er nog wat gaten zijn wil het nog wel eens helpen om "Mag ik er even langs?" te vragen. Helaas werkt dat op een gegeven moment niet meer :(
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Daan »

Dan gewoon doorduwen, lijkt mij...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Stefan »

Inderdaad, doe ik ook altijd..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Proeven met 'ontstoppers' voor een filevrij station

Bericht door bassie92 »

Vooral mensen met koffers kunnen zo lekker breeduit met al die koffers op de roltrap staan wat ook erg storend is. Bredere roltrappen zouden echt een uitkomst zijn :-D
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Geert »

Nee hoor, dan gaan ze 3 rijen dik staan.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Proeven met ‘ontstoppers’ voor een filevrij station

Bericht door Justin »

Ik merkte het op het busstation van Utrecht ook vandaag. Toen ik om 15.30 aankwam, gingen de mensen rechts staan en links lekker doorlopen. Totdat er ééntje links bleef staan beppen met iemand rechts van diegene, en zodoende toch nog iedereen moest staan =\. En op Amf is de ervaring precies hetzelfde alleen dan gaat het gepaard met golven: zodra die stilstaande persoon de roltrap verlaat, loopt het weer een halve minuut, maar tegelijkertijd is er onderaan weer iemand die dan blijft stilstaan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 85 gasten