D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sjohuvud
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 jul 2014, 15:41

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door sjohuvud »

Het is allemaal Nederlandse belastinggeld die voor vervoer wordt gebruikt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Suus »

Ik ben sowieso niet zo'n grote fan van gigainvesteringen en zo'n verbouwing van de A9, tja, wat moet ik er over zeggen, ik ben vooral bang dat het probleem opnieuw naar elders wordt verschoven. Maar een miljard om een tramlijn om te bouwen naar een metrolijn zonder verlengingen en die vooral sneller wordt doordat er minder haltes zijn, dat is gewoon financieel niet te verantwoorden. Het projectbureau wilde daar niet aan en dat is de reden dat het projectbureau door wethouder Wiebes de nek om is gedraaid en na een vervolgstudie ook de ombouw tot een metrolijn.

Met minder dan het geld dat de ombouw tot de metro zou kosten je ook het bestaande materieel vervangen, de haltes opknappen en de lijn doortrekken naar Uithoorn waardoor je jaarlijks weer flink wat geld kan besparen op de busexploitatie. De tak naar Aalsmeer zal er helaas niet komen maar ik heb er vertrouwen in dat die lijn naar Uithoorn zeer kansrijk is. Immers, de 11 bussen per uur per richting die nu tussen Amsterdam en Uithoorn rijden zijn ook niet gratis ondanks de behoorlijke hoeveelheid reizigers. Daarom is het voorstel van de Regiotram echt zo slecht nog niet, ook de twee gekozen eindbestemmingen in Amsterdam waren volledig te verantwoorden. Ondanks dat er daarna nog aan het plan is gesleuteld en er allerlei hordes niet genomen geworden willen worden denk ik niet dat je nog terugkan naar het plan van de Noord/Zuidlijn tot ver in Amstelveen. Het is te duur voor wat het oplevert, je moet dan alsnog een bus-HOV-as naast de metro gaan bouwen in Amstelveen-Zuid en je behoudt alsnog het vraagstuk over de noodzakelijke verbinding Amstelveen/Buitenveldert - Amstelstation (- Science Park).

Voor mij is het heel simpel. De bouw van de Noord/Zuidlijn naar Amstelveen is een niet in te lossen belofte van het gemeentebestuur van Amsterdam. Ze proberen buiten hun bevoegd terrein te handelen en gemaakte afspraken te breken en dat kan ze zeer kwalijk worden genomen. Er zitten zeker nog hiaten in het huidige plan maar de Noord-Zuidlijn lost een aantal van die vraagstukken ook niet op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Laten we wel wezen, een miljard uitgeven aan een lijn die in principe goed functioneert is gewoon overdreven en niet te verantwoorden.
Het herstellen van een functionaliteit die er nu ook al is hoort gewoon geen miljard euro te kosten. Als dat wel zo is, dan wordt het tijd om eens wat ambtenaren te ontslaan... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Erno-BE schreef:Voor studenten en forensen bestaat er binnen de stads
Regio nog ern ander vervoersmiddel: de fiets. Zo groot is Amsterdam ook weer niet ivt bijv. Berlijn.
Als we die redenatie van jou volgen heb ik dit te zeggen: In Berlijn kan je ook ervoor kiezen niet aan de andere kant van de stad te gaan wonen t.o.v. werk/studie en lekker gaan fietsen. Iedereen kan op de fiets. Kan je het hele stads-OV wel opdoeken en de autowegen ook. Gewoon alles fietspad met P+F (parkeer en fiets) aan de rand van de stad. Wat een onzin. :roll:

Toevallig ken ik Berlijn een beetje en weet dat veel locals 95% van hun activiteiten binnen hun eigen stadsdeel of het aangrenzende stadsdeel doen en relatief weinig er buiten komen. Zo wordt een miljoenenstad als Berlijn ook al snel heel klein. :Y
Bee schreef:Tekst van Bee
Ben het hier volledig mee eens. Maar het is nog maar de vraag of die verlenging naar Uithoorn er komt en het echte regiotramplan is uiteindelijk ook de nek omgedraaid. Ik staar absoluut niet blind op een metro een goede tramverbinding met extra lange trams is niks mis mee. Ben gewoon heel erg anti het huidige plan van stadstram + regiotram + metro. Denk dat uiteindelijk niemand daarmee echt gebaat is en baal er van dat dit het nu gaat worden.
sjohuvud
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 jul 2014, 15:41

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door sjohuvud »

Erno-BE schreef:
n-evo schreef:
Bakpapier schreef:Waarom moet Amstelveen per se een goede verbinding met Amstel hebben? Met de Noord-Zuidlijn zit men straks binnen één overstap op Centraal. En vanaf Zuid en Bijlmer gaan er straks ook meer treinen richting Utrecht rijden. Bovendien hoef je voor Amstel ook maar één keer over te stappen op Zuid...
Beetje kortzichtig om te denken dat het puur om de treinverbindingen gaat... Wacht dacht je van de relatie Uilenstede studentencomplex <> Amstel/Wibautstraat/Weesperplein dat nogal wat gebouwen van de HvA en UvA huisvest? Ook de nodige industrie/kantoren in die buurt.

ieel i gaan rijden.
Voor studenten en forensen bestaat er binnen de stads
Regio nog ern ander vervoersmiddel: de fiets. Zo groot is Amsterdam ook weer niet ivt bijv. Berlijn.
Ik zal vanaf oktober in Amsterdam werken voor een paar jaar. Vind voor mij een betaalbare huurwoning in Amsterdam en ik ga graag op de fiets forensen... Ik zou nooit metro of tram nemen in Amsterdam, want de fiets is gewoon sneller en meer flexibel.

Daarom wint de snelweg van OV bij forensen buiten de stad, op een baar goede treinverbindingen na. De snelweg wordt op Rijksniveau gepland, OV door elke dorp met eigen plan en meerdere bedrijven. De wegen zijn goed omdat ze niet geprivatiseerd zijn. De VVD is dus zwaar hypocriet, alle OV moet geprivatiseerd en gefragmenteerd, maar de snelwegen hoeven dat niet, want de VVDer wilt natuurlijk gewoon met de auto rijden en dat moet goed gaan...
Laatst gewijzigd door sjohuvud op do 31 jul 2014, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Roeland »

Die geraamde miljard voor de Amstelveenmetro was trouwens slechts deels bestemd voor "metro's rijden" en grotendeels bestemd voor "superdeluxe inpassing". De huidige Amstelveenlijn ligt immers al voor 90% op vrije baan.

Die miljard was o.a. bedoeld voor volledige ondertunneling in Buitenveldert, terwijl er in Buitenveldert maar 3 of 4 kruisingen zijn op een verder reeds vrijliggende baan.
Verder worden de plannen de drie kruispunten in Amstelveen (bij Kronenburg, Zonnestein en Sportlaan) ook voor auto's 100% ongelijkvloers gemaakt, terwijl een goedkoper oplossing mogelijk is: het auto-kruispunt gewoon laten zoals het is en de metro op +1 niveau eroverheen, zoals bijv. ook bij Den Haag Ternoot is gebeurd.

Mijn idee is dat, als je die overbodige luxe (die wel mooi, maar niet noodzakelijk is) eruit haalt, de Amstelveenlijn voor ca. € 400 mln verbouwd kan worden tot een volwaardige, vrijliggende metrolijn tot Uithoorn.
Die Uithoorn-verlenging is m.i. zeker noodzakelijk om parallelle bussen te kunnen schrappen en omdat die verlenging relatief veel lange-afstandsreizigers (dus veelbetalende) zal trekken.
En wellicht kan een transferium op de kruising van de nieuwe N201 met de toekomstige metro nog tot een leuk aantal extra lange-afstandsreizigers leiden.

Mijn conclusie is, dat de ombouw naar volwaardige metro best wel haalbaar is, maar dat de verantwoordelijken door een combinatie van onhaalbaar dure wensen en van onhandige besluitvorming de enige echt optimale oplossing onmogelijk hebben gemaakt.
Wie het onderste uit de kan wil... houdt de situatie dat voor Westwijk, tot in lengte van jaren, bus 172 de snelste verbinding met Amsterdam blijft (en dat er parallel aan bus 172 een onrendabele, langzame "snel"tram blijft rijden).
sjohuvud
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 21 jul 2014, 15:41

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door sjohuvud »

Zo is dat, de Amstelveenlijn is al bijna af, op wat kruispunten na. Een miljard gaat dat niet kosten als je het op normale wijze doet. En je kan gewoon met de huidige, opgeknapte, 51 sneltram materiaal (permanent aangepast voor derde rail waardoor ze niet meer storingsgevoelig worden) blijven rijden en zo een hoop geld besparen door geen regiotrams te gaan inkopen. Wat wil je nog meer....

Een snelle metrolijn van Uithoorn naar Amsterdam-Noord, geintigreerd met de rest van de regio met goede overstapmogelijkheden, is een enorme aanwinst voor de regio. Veel meer dan het ondergronds zetten van de A10 naast wat kantoorgebouwen...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

sjohuvud schreef:Ik zou nooit metro of tram nemen in Amsterdam, want de fiets is gewoon sneller en meer flexibel.
Moet regelmatig van Lelylaan naar Zuid, dat fiets ik echt niet sneller dan dat de metro rijdt. Plus stalling, etc. :P
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door waldo79 »

Neem aan dat sjohuvud wat ironisch was ;)
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Geen idee! :P
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

De fiets is een alternatief voor bus en in mindere mate tram, maar met de metro rijd je meestal grotere afstanden, of trajecten waar alleen de metro rechtstreeks rijdt (omdat deze nu eenmaal in een tunnel loopt).

Soms is de fiets zelfs een alternatief voor de stoptrein (zo heeft het bijvoorbeeld alleen richting Utrecht zin om naar Leiden Lammenschans te gaan, voor alle andere reizen is dat vrijwel nutteloos en kun je beter gewoon naar Centraal fietsen, tenzij je echt op loopafstand van Lammenschans woont).
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door hauptbahnhof »

Zucht, nog een fietser die het leven van trambestuurders zuur gaat maken.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Naja, niet dat alle trambestuurders altijd even correct rijden.
Bakpapier schreef:De fiets is een alternatief voor bus en in mindere mate tram, maar met de metro rijd je meestal grotere afstanden, of trajecten waar alleen de metro rechtstreeks rijdt (omdat deze nu eenmaal in een tunnel loopt).
Volgens mij is uit onderzoek gebleken dat in Amsterdam de metro juist gebruikt wordt voor relatief korte afstanden en mensen al vrij snel overstappen op overig vervoer.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

^ Dat komt omdat de metro op veel trajecten als een soort superstoptrein functioneert, dus je stapt uit op het station en dan pak je de metro Alleen naar Amstelveen of diep in zuidoost moet je dan langere stukken.

Dat is ook gelijk het failliet van station RAI, want de stoptrein heeft maar weinig meerwaarde t.o.v. een metro. De meeste mensen pakken liever de intercity en dan meteen op de metro. Ik zelf kom alleen op RAI als ik om een of andere reden de IC niet kon nemen. Zuid en Lelylaan zijn veel aantrekkelijker want daar stopt tenminste een intercity.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

I know, maar omdat je zei dat de metro voor grotere afstanden wordt gebruikt. Dat is dus niet zo in Amsterdam.

En tja, RAI doe ik ook enkel met de metro. Incidenteel met de trein als de metro niet rijdt.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

Van RAI moeten ze gewoon een evenementenhalte maken; bij één of andere midlife-crisis of carrierebeurs de treinen er laten stoppen, en anders niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Suus »

Oneens, station RAI heeft een belangrijke betekenis voor reizigers richting Schiphol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

Richting schiphol vanuit waar? Die mensen kunnen allemaal ook via station Zuid. Vanuit alle richtingen kun je met de metro makkelijk rechtstreeks op RAI komen: vanaf Zuid, Lelylaan, Amstel, Bijlmer ArenA.... En straks, als de Noord-Zuidlijn klaar is, ook vanaf centraal (maar dan wel met een overstap).

En zoals gezegd, de perrons kunnen zeker blijven liggen zodat bij een evenement alle treinen hier kunnen stoppen, a la rotterdam stadion.

Wat wel zinnig zou kunnen zijn, is om bij RAI een keermogelijkheid aan te leggen zodat je straks treinen ook op Zuid kan laten eindigen, die dan kunnen keren bij RAI, dat scheelt namelijk weer capaciteit. Een pendeltreintje Den Haag CS - A'dam Zuid lijkt me zeker kanshebbend, die dan af en toe doorrijdt naar Lelystad of Amersfoort, en dan minder treinen via A'dam Centraal laten rijden. De andere kant op is een eindpunt niet nodig, want het enige logische eindpunt is dan Hoofddorp/Schiphol.

Ik zou zelfs alle treinen naar Lelystad via centraal ('stopt ook op Lelylaan') schrappen, als je naar Lelylaan wil moet je maar met de stoptrein dan. De voornaamste verbinding naar Amsterdam Centraal wordt dan via Haarlem, en bijna alles via Schiphol gaat dan naar Zuid (behalve de intercity direct die toeslagvrij is op dit traject).
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Milco »

Zeg, Bakpapier, jij doet net alsof iedereen een metrohalte voor z'n deur heeft en dat is niet zo. Voor reizigers vanuit de (omgeving van de) Rivierenbuurt en delen van Buitenveldert naar Schiphol (e.v.) is via RAI en dan de trein toch echt de beste optie hoor...

Net als zodat ze in Leiden station Lammenschans op zouden heffen, want je kunt ook via Centraal, ook in de richting Utrecht! :)

Daarnaast: een trein die 'af en toe' doorrijdt is niet echt kanshebbend, omdat ik het idee krijg bij 'af en toe' dat de eindpunten (Asdz / Alm / Amf) bij iedere rit kunnen verschillen en dat is meer een reden om mensen uit de trein te jagen.
Alle treinen naar Lls via Asd schrappen? Er zijn genoeg reizigers tussen Ass / Asd en Alm / Lls hoor...
Daarnaast lijkt minder treinen tussen Shl en Asd (dat bedoel je toch, want uit jouw verhaal kan ik weinig zinnigs halen) niet wenselijk vanwege de vele toeristen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

Milco schreef:1. Zeg, Bakpapier, jij doet net alsof iedereen een metrohalte voor z'n deur heeft en dat is niet zo. Voor reizigers vanuit de (omgeving van de) Rivierenbuurt en delen van Buitenveldert naar Schiphol (e.v.) is via RAI en dan de trein toch echt de beste optie hoor...

2. Net als zodat ze in Leiden station Lammenschans op zouden heffen, want je kunt ook via Centraal, ook in de richting Utrecht! :)

3. Daarnaast: een trein die 'af en toe' doorrijdt is niet echt kanshebbend, omdat ik het idee krijg bij 'af en toe' dat de eindpunten (Asdz / Alm / Amf) bij iedere rit kunnen verschillen en dat is meer een reden om mensen uit de trein te jagen.
4. Alle treinen naar Lls via Asd schrappen? Er zijn genoeg reizigers tussen Ass / Asd en Alm / Lls hoor...
5. Daarnaast lijkt minder treinen tussen Shl en Asd (dat bedoel je toch, want uit jouw verhaal kan ik weinig zinnigs halen) niet wenselijk vanwege de vele toeristen.
1. RAI heeft ook een metrohalte, en de genoemde mensen uit Rivierenbuurt en Buitenveldert kunnen gemakkelijk vanaf RAI met de metro en dan op de trein stappen, dit kost nauwelijks extra reistijd. En zoals gezegd creëer je zo een hogere capaciteit op het spoor. Als je verder dan schiphol wil is er zelfs nauwelijks extra reistijd want op Zuid zit je tenminste meteen op de intercity.
2. Dit is natuurlijk onzin, want voor Lammenschans zijn er vanuit de richting utrecht geen alternatieven, en de busrit duurt aanmerkelijk langer. Volstrekt onvergelijkbaar met rai, dat ook een metrohalte heeft. Ken je feiten !
3. De eindpunten verschillen niet bij iedere rit random, zoiets heet een 'dienstregeling'. Bijvoorbeeld 2x per uur Den Haag CS - Amersfoort, 2x per uur Den aag CS - Amsterdam Zuid, 2x per uur Den Haag CS - Zwolle (via Zuid en Lelystad), ik noem maar een voorbeeldje.
4. Je zou de trein kunnen inkorten zodat deze alleen Lelystad - Asd doet (eventueel Zwolle-Asd ofzo). Reizigers naar Schiphol zijn namelijk altijd veel sneller uit via Zuid.
5. Je gaat geen duizenden treinen per uur laten rijden enkel voor toeristen. Uiteraard blijven er ongeveer 4 treinen per uur tussen Schiphol en Centraal rijden. Voor veel mensen die richting Centraal moeten wordt het sneller om via Zuid te reizen en dan met de noord/zuid lijn. De rechtstreekse rit naar Centraal blijft er dan vooral voor de dagjesmensen, toeristen en de mensen die in de directe omgeving van Centraal of naar Amsterdam Noord moeten.
Verder blijven ook alle treinen via Haarlem naar Centraal rijden, dus centraal is en blijft dan gewoon nog een belangrijk station. En alles vanuit het noorden komt ook gewoon aan op centraal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Milco »

Hoe zou iemand vanuit Rivierenbuurt dan naar Schiphol moeten? Ik zie dan twee mogelijkheden:
1. Bus 65 naar station Zuid en vanaf daar met de trein -> duurt volgens mij langer (en is duurder!) dan nu vanaf RAI met de trein.
2. Tram 4 naar RAI, metro naar Zuid, trein naar Schiphol -> nog een overstap extra, gaan mensen echt niet doen...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door SuperGhost »

Als RAI een evenementenhalte wordt, dan wordt het onderliggende OV-net daar natuurlijk op aangepast.

Overigens: RAI en Zuid liggen 500 meter uit elkaar. Dat is veel te dicht bij elkaar. Voor een groot deel van Buitenveldert ligt station Zuid sowieso al dichterbij. Die extra meters (hooguit 500) vanaf Buitenveldert-Oost kunnen mensen prima fietsen.

Voor de Rijnbuurt/IJsselbuurt zou je dan de tramrails moeten verlengen naar station Zuid, dan hebben die ook een prima verbinding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Suus »

De afstand tussen de stations RAI - Zuid is ongeveer 1,3 kilometer over spoor.

Rondom station RAI zitten een aantal zeer grote hotels die daar juist zitten vanwege de goede verbinding naar Schiphol en ook voor omwonenden en studenten aan het ROC Amsterdam is een het een praktisch gelegen station. Ik passeer er zeer regelmatig met de trein (ongeveer 2-3x per week) en op welk tijdstip ik er ook stop, er is altijd wel een redelijk aanbod aan reizigers van of naar het station. Ik zie niet in waarom je daar iets aan zou willen aanpassen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

Mensen uit de rivierenbuurt e.d. kunnen inderdaad gemakkelijk naar Zuid fietsen, en men kan inderdad ook tram 4 naar Zuid laten rijden, via de Boelelaan en dan aansluiten op de 'sneltram' naar Zuid (want die wordt toch een langzaamtram). En bussen kunnen, zoals altijd, gemakkelijk van route veranderen.

Zuid wordt een waar knooppunt straks, en daarom is het handiger om zoveel mogelijk verbindingen ook naar Zuid te leiden.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Waarom zou je alle pijlen richten op één knooppunt? RAI ligt er nou eenmaal en zie niet in waarom je haar functie zou willen reduceren tot het punt waar het misschien niet meer rendabel is het station te onderhouden. Zoals Bee ook al aangeeft: het station is gezond en speelt een mooie rol binnen de buurt.

Ik ben het met je eens als het zou gaan over de bouw van het station nu, als het er nog niet geweest zou zijn. Maar goed, het staat er nou eenmaal dus benut het dan ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 68 gasten