Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
En aan wat voor statistiekjes zit je te denken dan?
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Alles wat nou handmatig gedaan wordt, aan aantal kilometers gereden bijvoorbeeld.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Denk dat dat soms lastig is, omdat je geen VIA-punt er in kan zetten. Hooguit kan je raden welke route er is genomen, op basis van in- en uitchecken, maar dat is ook niet altijd 100% fail-safe (bijvoorbeeld als je op je aankomststation nog 30 minuten blijft plakken voordat je gaat uitchecken). Als je incheckt op Roosendaal en uitcheckt op Amsterdam Centraal, kan je via Den Haag-Leiden zijn gegaan, maar ook via de HSL, en dat heeft toch wat ander aantal kilometers. Of laat staan als er omgereden wordt.
Je zou wel dit via punt in een tooltje kunnen invoeren, zodat er automatisch wat wordt uitgerekend, dunkt me.
Je zou wel dit via punt in een tooltje kunnen invoeren, zodat er automatisch wat wordt uitgerekend, dunkt me.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Kilometertjes van februari erbij :)
Niet bijster veel trein gehad, alleen een slagje Zwolle en een slagje Enschede. Buskilometers zijn wel relatief hard gegaan :)
Niet bijster veel trein gehad, alleen een slagje Zwolle en een slagje Enschede. Buskilometers zijn wel relatief hard gegaan :)
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik houd geen statistieken bij. Geen idee hoeveel kilometers ik dit jaar met de trein heb afgelegd, behoorlijk wat in ieder geval. Ik houd wel al sinds 2012 per jaar een kaart bij welke internationale treinreizen ik heb gemaakt. Hieronder de kaart van 1 januari tot en met 28 februari 2014.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
@Ardan: volgens mij klopt de totale afstand niet.
Bij mij is het iets van 3800 km trein, 160 km S-bahn, 20 km metro, 200 km bus (totaal dit jaar).
Bij mij is het iets van 3800 km trein, 160 km S-bahn, 20 km metro, 200 km bus (totaal dit jaar).
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Scherp! Is 1157.Ronald schreef:@Ardan: volgens mij klopt de totale afstand niet.
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Nu er weer twee maanden voorbij zijn, een nieuwe update van mijn Internationale treinreiskaart. Bijgewerkt tot en met 18 april, aangedien ik op die dag mijn meest recente internationale treinreis maakte. Een tr
Meest noordelijke station: Esens (Ostfriesland)
Meest westelijke station: Kortrijk
Meest zuidelijke station: Rodagne
Meest oostelijke station: Bremen Hbf
Grensovergangen dit jaar: Weener (Gr), Bad Bentheim (Gr), Venlo (Gr), Visé (Fr), Roosendaal (Gr), Gouvy (Fr), Sterpenich (Fr), Athus (Fr).
Vooruitzichten: er is nu 1 reis gepland, waarmee drie nieuwe grensovergangen aan het lijstje worden toegevoegd, maar er zullen voorlopig geen veranderingen zijn aan de extremen.
Meest noordelijke station: Esens (Ostfriesland)
Meest westelijke station: Kortrijk
Meest zuidelijke station: Rodagne
Meest oostelijke station: Bremen Hbf
Grensovergangen dit jaar: Weener (Gr), Bad Bentheim (Gr), Venlo (Gr), Visé (Fr), Roosendaal (Gr), Gouvy (Fr), Sterpenich (Fr), Athus (Fr).
Vooruitzichten: er is nu 1 reis gepland, waarmee drie nieuwe grensovergangen aan het lijstje worden toegevoegd, maar er zullen voorlopig geen veranderingen zijn aan de extremen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ben in april trouwens maar 46 treinkilometers verder gekomen, Almelo-Enschede en weer terug :')
De rest allemaal gefietst. Maar twee retourtjes Zwolle dit weekend gaan wel per trein, 120km erbij.
De rest allemaal gefietst. Maar twee retourtjes Zwolle dit weekend gaan wel per trein, 120km erbij.
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zo is de benaming in de internationale reisplanner, het staat respectievelijk voor Grens/Grenze en Frontière.Ardan schreef:Wat bedoel je met Gr en Fr?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Die bij Arlon/Kleinbettingen heet dus Sterpenich? Vreemd dat die niet naar een station is genoemd (misschien een voormalig station). Hebben de HSL-overgangen ook officiële namen trouwens?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ja, de belangrijkste grensovergang tussen België en Luxemburg is Sterpenich (fr). Vroeger waren er meerdere stations tussen de grens en Arlon, namelijk (van Arlon naar de grens) Weyler, Autelbas, Barnich en Sterpenich. In het voorstel van het IC-IR plan van 1984 stonden ze alle vier op de nominatie om gesloten te worden, maar wonder boven wonder overleefden ze het alle vier. Bij de evaluatie van het IC-IR plan in 1988 zijn ze alsnog alle vier uit de vaart genomen aldus spoorweggeschiedenis.be.
Een van de perrons van Barnich heeft het daarna blijkbaar nog vrij lang volgehouden volgens het internet, maar op Streetview is het niet meer te zien, waarschijnlijk alsnog gesneuveld bij de bouw van het tunneltje aldaar.
Ik vermoed dat het grenspunt in de HSL Breda (gr) heet vanwege de afkorting, maar met tickets kan ik het niet bevestigd krijgen, het staat/stond ook niet op tickets van Thalys of Fyra.
Een van de perrons van Barnich heeft het daarna blijkbaar nog vrij lang volgehouden volgens het internet, maar op Streetview is het niet meer te zien, waarschijnlijk alsnog gesneuveld bij de bouw van het tunneltje aldaar.
Ik vermoed dat het grenspunt in de HSL Breda (gr) heet vanwege de afkorting, maar met tickets kan ik het niet bevestigd krijgen, het staat/stond ook niet op tickets van Thalys of Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39179
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Volgens de lijst van Somda is het Hsbdg: HSL Breda grens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In 'ProRail-planland' heet het inderdaad Breda Grens, maar in ticketingland is het Hazeldonk Grens. De grens tussen België en Frankrijk op de HSL is vernoemd naar Wannehain.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mei is bijna voorbij en na een productieve maand daarom een nieuwe tussenstand :Y
En met een uitsnede van al het gekronkel in België en Noord-Frankrijk:
Ten opzichte van de vorige tussenstand is er een nieuw spoorland bijgekomen (Frankrijk), drie nieuwe grensovergangen en tegen de verwachting is het meest westelijke station van dit jaar verlegd naar het station van de Franse stad Lens.
En met een uitsnede van al het gekronkel in België en Noord-Frankrijk:
Ten opzichte van de vorige tussenstand is er een nieuw spoorland bijgekomen (Frankrijk), drie nieuwe grensovergangen en tegen de verwachting is het meest westelijke station van dit jaar verlegd naar het station van de Franse stad Lens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Afgelopen maand tot 6809 km per spoor gekomen. De 3e score ooit en de hoogste sinds 2007. Al mijn records stammen uit 2007 maar het kwartaalrecord lijkt binnen bereik: met nog 1 maand te gaan nog 3027 km nodig :) We gaan het zien.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
In mei heb ik zo'n 10.000 km weggezet in Rusland, Mongolië en China *O*
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Goed, misschien niet helemaal in de lijn der discussie, maar dit is gewoon vet. Visualisaties van de metro van Boston, o.a. interactieve tijd-weg diagrammen die ook op een netwerk zijn te zien, etc.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dit zouden de spoor en tramvervoerders in ons land ook moeten doen .
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Goed ... de maand juli 2014 is zonder vertraging verlopen. Al ging het de laatste dag wel met hangen en wurgen. Dit is tevens de eerste maand in 2014 die zonder vertraging verlopen is .
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Woensdagmorgen ergens tussen Apd en Apdo over de 2500 kilometer gegaan. Misschien wordt het nog wel wat dit jaar, hopelijk meer dan de 5000 van 2013 :')
Ik doe ook maar wat
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hmm, das niet veel. Zit al rond 3700 km en dan tel ik mijn transcontinentale reis niet eens mee.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Augustus is voorbij, de echte zomermaanden daarmee ook dus is het wel weer eens tijd voor een nieuwe tussenstand. Ik heb ook nog een enige kilometers in Italië gehad in de buurt van Rome, maar die heb ik maar niet meegenomen op deze kaart omdat het dan wel erg groot zou worden (en de lijntjes wel erg klein).
De extremen voor dit jaar zijn tot nu toe:
Noordelijk: Esens (Ostfriesland) in Duitsland
Zuidelijk: Aeroporto Fiumicino in Italië
Westelijk: Mantes-la-Jolie in Frankrijk
Oostelijk: Leipzig Hbf, maar Leipzig Bayerische Bahnhof scheelt echt helemaal niets, beide in Duitsland.
Het zuidelijke punt is voor mij ook een algemeen nieuw record. Ik ben in het verleden wel zuidelijker op de wereld geweest, maar niet in een trein. Het vorige meest zuidelijke punt waar ik met de trein ben geweest was Figline Valdarno, ook in Italië. De andere extremen zijn dit jaar niet in gevaar gekomen (dat zijn met de klok mee Oslo-Gardermoen, Stockholm C en London St. Pancras International)
De extremen voor dit jaar zijn tot nu toe:
Noordelijk: Esens (Ostfriesland) in Duitsland
Zuidelijk: Aeroporto Fiumicino in Italië
Westelijk: Mantes-la-Jolie in Frankrijk
Oostelijk: Leipzig Hbf, maar Leipzig Bayerische Bahnhof scheelt echt helemaal niets, beide in Duitsland.
Het zuidelijke punt is voor mij ook een algemeen nieuw record. Ik ben in het verleden wel zuidelijker op de wereld geweest, maar niet in een trein. Het vorige meest zuidelijke punt waar ik met de trein ben geweest was Figline Valdarno, ook in Italië. De andere extremen zijn dit jaar niet in gevaar gekomen (dat zijn met de klok mee Oslo-Gardermoen, Stockholm C en London St. Pancras International)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten