OVer Missers in de Reisinformatie #36

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door bartjemestrom »

Dat is al een tijdje mogelijk. Afgelopen zaterdag stond dat ook op de borden in Arnhem voor de EN446.
Tijdens de rit van de NVBS met de Veolia GTWtjes op 26 april stond dat ook op de TBP van Valkenburg.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Anne »

Als ik een reis naar Leer plan krijg ik de volgende tariefsinfo:
Over dit internationaal reisadvies

Voor het reizen naar een internationale bestemming is een speciaal ticket vereist.

Raadpleeg NS International voor uw internationale treinreis --externe link
Maar in Leer staat gewoon een Arriva CiCo :Y
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Vinny »

Als je vrij reisrecht hebt dan kost een retourtje Leer 0 euro :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Bij de Zaandamse aanlegplaats van de Hempont hangt in het bord met de vertrektijden een lijnennetkaart van Connexxion... alleen staat de plek waar die kaart hangt niet op de kaart, die is ook nuttig zo dus maar niet heus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Suus »

Vanmiddag/vanavond met Thalys teruggekomen uit Parijs. Helaas heeft de trein ongeveer een kwartiertje stroomloos stilgestaan ergens in Noord-Frankrijk door een storing, maar de reisinformatiesystemen van Thalys blijken uitstekend te werken. Zowel via SMS, via e-mail als via de app uitstekend geïnformeerd over de vertraging van de trein :)

Afbeelding
SMS met charmante taalfoutjes (daarboven nog een SMS-je met een link naar het ticket trouwens want dit was een papierloze vakantie)

Afbeelding
Hier het eerste e-mailbericht nadat we inmiddels weer verder konden rijden naar Brussel.

Afbeelding
Door het beheer van het verkeer in België liep de vertraging nog wat verder op, ook daarover werd weer een e-mail gestuurd.

Afbeelding
Ook bij mijn tickets in de Thalys-app werd de actuele status van de trein getoond.

Erg goede reisinformatie al bij al :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door huibe »

He dan stond je naast me op Antwerpen-Centraal. Ik snap trouwens discussie over het opheffen van de Benelux niet. Ik gok dat de zitplaatsbezetting ruim boven de 90% was.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

In plaats van de constructies met dure woorden die voorheen gebruikelijk waren had men vandaag een mooie korte storingsomschrijving gevonden... "17.25 IC Schothorst rijdt niet i.v.m. het weer" zag ik bv. op de TBPs in Amersfoort staan.

Nou had men wellicht beter het iets minder tijdsgebondene "wateroverlast" kunnen gebruiken, want nu stond er impliciet dat die trein niet reed doordat het zonnig, droog en een graad of 22 was :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Anne »

Vanmiddag was er een stroomstoring ten zuiden van Dordrecht. In Den Haag en Delft werd daarom omgeroepen dat er vanwege een stroomstoring minder treinen reden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Daarbij werd even het effect op de rest van het net vergeten want ook tussen Den Haag en Dordrecht reden minder treinen en flink vertraagd.

Want toen ik om iets na drieën op Den Haag Centraal kwam reed net de sprinter op spoor 1 binnen. Deze had mooi om 15.13 kunnen vertrekken maar ging pas om 15.43. De sprinters van 15.13 en 15.28 werden opgeheven. Ook reed de IC naar Venlo (15.23) met bijna + 20.

Wat wel mooi werkte is dat toen ik bij spoor 2 op de IC naar Venlo zat te wachten ik kon inloggen op de WiFi van de ICM op spoor 5. :P
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marlies »

https://twitter.com/NS_online/status/494820771316133888
Door storing mogelijk geen of onjuiste informatie op digitale borden boven perron.
Actuele vertrektijden zie ns.nl of http://m.ns.nl
Het is weer eens zo ver. Het tonen van onjuiste informatie is vooral vervelend. Ik gok dat er verouderde informatie wordt getoond waarop mogelijk updates/wijzigingen zijn die de borden niet hebben doorgekregen? Omdat deze situatie zich toch best vaak voordoet vind ik het een misser dat de borden in die gevallen niet inmiddels een manier hebben om duidelijk te maken dat de informatie die ze tonen mogelijk verouderd is omdat de laatst ontvangen informatie-update langer dan X minuten geleden is. Gewoon een melding "Let op: reisinformatie is mogelijk verouderd, kijk op ns.nl" in de blauwe balk onderin. Moet toch kunnen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door webguy »

Na een tijdje daar achter de schermen hebben rondgelopen weet ik dat de melding te pas en te onpas wordt gebruikt voor ook maar iets in de keten. Vaak is het een storing ergens met het GSM systeem van een paar borden op een station. Omdat de exacte impact niet duidelijk is krijg je zo'n melding. Wat betreft communicatie met de borden is "Er is op dit moment geen reisinformatie" juist al die melding. Als je info over treinen soms wel/soms niet geupdate krijgt is het een ander probleem dat bijna niet te ondervangen is.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door webguy »

Oh, hoorde zojuist op Arnhem wat iig een van de storingen is :(

De s3600 is volgens Infoplus opgeheven tussen Zl en Nm, terwijl hij op dat stuk gewoon rijdt. Vast iets met verkeerde plannen of treinnummers. Beetje triest weer....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Ik kom er nu net op de wiki achter dat lijn 172 van Syntus Gelderland is opgeheven... was langs de route niet echt te merken: de lijn staat overal nog op de halteborden en er hangen zelfs nog vertrekstaten bij de haltes :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door MdJ »

Vrijdag reed (ex-CXX-)Syntus ambassador 3047 op lijn 96 Rijssen-Nijverdal met de gescrolde bestemming (op twee regels)

Code: Selecteer alles

Hellendoorn $ Avonturenpark
Hellendoorn $ via Nijverdal
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marvinkok »

Mja, die filmkasten anappen niet helemaal wat er getoond moet worden... Die regels horen te alterneren waarbij $ als een Enter gezien moet worden... De oudere Syntusbussen (ex-achterhoek) hebben daar ook last van...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door MdJ »

Ik vond twee keer de vermelding 'Hellendoorn' ook een klein beetje raar :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door dennistd »

'Hellendoorn via Nijverdal' wordt normaal tot Nijverdal getoond, daarna wordt het 'Hellendoorn Avonturenpark' dacht ik
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marvinkok »

MdJ schreef:Ik vond twee keer de vermelding 'Hellendoorn' ook een klein beetje raar :wink:
Nu op de PC kan ik het wat makkelijker uitbeelden ;)

Het systeem stuurt naar de Filmkast: ($=Enter)

Code: Selecteer alles

Hellendoorn$Avonturenpark
wat moet alterneren met

Code: Selecteer alles

Hellendoorn$via Nijverdal
Op de filmkast zou dat dan dus worden

Code: Selecteer alles

Hellendoorn
Avonturenpark
wat alterneerd met

Code: Selecteer alles

Hellendoorn
via Nijverdal
Hoop dat ik mij nu wat duidelijker heb uitgedrukt :p
In de praktijk zie je dus dat Hellendoorn blijft staan en de regel eronder alterneerd. Daarom staat er 2x Hellendoorn. Hetzelfde heb je bijvoorbeeld ook bij 62, met "Denekamp via Enschede en Oldenzaal"
Omdat de hele regel

Code: Selecteer alles

Hellendoorn&via Nijverdal
niet op 1 regel past, gaat het scrollen...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door reisthijs »

NS verwijst nu op de homepage met dikke rode letters naar deze veel te karige pagina:
Utrecht Centraal: omvangrijke werkzaamheden van 9-17 augustus (zoek-het-lekker-zelf-maar-uit...)

In plaats van de veel uitgebreidere Werk aan het spoor bij Utrecht Centraal9 t/m 17 augustus waar je wél wat aan hebt...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Geert »

Ach, NS en werkzaamheden... Gisteren en eergisteren (en in het weekend) waren er werkzaamheden tussen Rotterdam C. en Dordrecht waarbij de s5000 en s1900 opgeheven waren. Stond ook in het werkzaamhedenbericht, prima zover. Maar pas in de loop van maandagmiddag (toen die werkzaamheden als een vol weekend en een goed deel van de maandag bezig waren) vond NS het nodig om in het bericht te melden dat ook op Den Haag - Rotterdam veel minder treinen reden (4 ipv 6 IC's per uur en 2 ipv 4 sprinters, tussen Den Haag C en HS zelfs maar 2 ipv 6 treinen). Rijkelijk laat, ik denk dat veel mensen maandagochtend gevloekt zullen hebben. Had t/m vorige week woensdag ook geen omroep gehoord op Den Haag C. of Rotterdam C... :X

Overigens was de matinzet ook kansloos. De helft van de sprinters reed niet en toch reden er sprinters in de s5100 met een losse SGM3. Dat paste natuurlijk niet, achterblijvers gezien in Rotterdam bij de trein van 17.45. Is het nou zo moeilijk NS :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht hebben altijd al uitgeblonken in karige aantallen en lengtes van de wel rijdende treinen, da´s helaas niks nieuws. Een tijdje in het verleden adviseerden ze ook een stadsbus naar Dordrecht Zuid, maar werd vervolgens juist de daarop aansluitende trein opgeheven in de standaardmaatregel. Achja, die extra reistijd kon er ook nog wel bij :P

Op Utrecht Centraal viel vanmorgen op dat een lijn 85 naar Leerdam werd aangekondigd als "Extra bus" op de DRIPs. Daar rijden echter helemaal geen extra bussen??
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Karl »

Afgelopen weekend waren inderdaad werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht; ik meen (?) gelezen te hebben dat het omreisadvies naar Eindhoven en verder vanaf Rotterdam via Utrecht was. Opzich is dat niet eens heel raar, maar de IC's naar Utrecht rijden op zondagochtend slechts twee keer per uur. Dus, wat de NS, die zet een ICM-III in tussen Rotterdam en Leeuwarden. Vlak voor Utrecht was de reisinformatie in de trein ook zeer summier, om het positief te verwoorden.

Dus, kan de reisinformatie en de materieelinzet niet elkaar gekoppeld worden? Als omreisroute is Y, dan lange(re) treinenop route Y? :x
Het is een spectrum.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door huibe »

Dat zou wel heel logisch zijn.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Geert »

Of als minder treinen op traject Z, dan langere treinen op traject Z?...
Omreisadvies was inderdaad via Utrecht: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... -dordrecht
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Z2N »

Ik weet niet of het al gemeld was, maar sinds 22 april maakt de ICE-slag 105/104 een tijdelijke extra stop in het Baden-Württembergse Mülheim, vanwege werkzaamheden aan de Rijndalspoorlijn bij Basel. De TBP's maken hier echter geen melding van..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door ODRAIL »

Nee dit was nog niet gemeld. Tot wanneer duurt deze situatie?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten