Hulp bij goedkope reis

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Hulp bij goedkope reis

Bericht door rww »

Ik moet volgende week zaterdag naar brussel(joepie :roll: -o- ), het traject genk-brussel met een gecombineerd ticket.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik het goedkoopst vanaf heerlen in genk kom, ik probeer het onder de 12 euro te houden daarom is de trein afgeschaft.


Nu dacht ik eraan om een dagretour te kopen bij veolia, hiermee mag je namelijk een retour busrit maken grensoverschrijdend maar is deze ook geldig op lijn 45 of is dit een goedkoop verkooppraatje wat nergens geldig is? :N :N


Op die manier word het bijna interessant om een dagkaart te kopen en via meerssen maastricht te bereiken en daar een enkeltje te kopen(3 euro geloof ik)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Michael 1988 »

Zwartrijden misschien :P ?


































Nee sorry, ik zou het zelf zo niet weten, maar toen ik de titel las kon ik het niet laten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Suus »

Je kan niet met lijn 45 de grens over met een kaartje van Veolia. Een kaartje van De Lijn voor de rit Maastricht - Genk kost 3 euro. De trein Heerlen - Maastricht is 5,40, kom je uit op 8,40 voor een enkele reis. Of wil je voor 12 euro een retour maken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door rww »

Ja 12 euro retour.


Ik ben er inmiddels achter dat in ov land niks samenwerkt.

De nmbs rekent 17 euro voor een weekendbiljet vise-brussel 7.60 voor maastricht-vise.

Bij nshispeed mag ik voor 2.90 de grens over naar vise en voor 15.90 euro naar brussel enkel reis.


En nu komt het nmbs europe bied maastricht-brussel aan voor 7 euro en het is niet eens een aanbieding.


Ik ga dus voor de dagpas van veolia(5.50) en de go pass samen 19.50 een stuk goedkoper dan alle andere oplossingen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door huibf »

Ik wil zaterdag 2 augutus van Eindhoven naar Oostende met de trein, retour.
39 jaar en reis in Nederland met korting.

Vreemd genoeg is het stuk Roosendaal-Oostende via ns-internationaal goedkoper als de nmbs.
Dat had ik never nooit verwacht.

wat zou voor mij de goedkoopste reismogelijkheid zijn? Vanaf Eindhoven.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Ronald »

Misschien is het Weekendbiljet Roosendaal iets voor je: retour Roosendaal-Oostende voor €25. Even optellen bij een retour Eindhoven-Roosendaal met korting en kijken op hoeveel je dan uitkomt. Te boeken via de NMBS-site (let op juiste reisrichting).
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door huibf »

Ronald schreef:Misschien is het Weekendbiljet Roosendaal iets voor je: retour Roosendaal-Oostende voor €25. Even optellen bij een retour Eindhoven-Roosendaal met korting en kijken op hoeveel je dan uitkomt. Te boeken via de NMBS-site (let op juiste reisrichting).
Dat had ik al gekeken. Das het rare: Dezelfde route is bij NS Internationaal maar 18.50... of ik doe iets vreemd.
Ik zal nog eens gaan puzzelen.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door huibe »

Dat is echter wel de prijs voor een enkeltje.

Prijs via NS Internationaal: €53,00 retour
Prijs retour NS 40% korting Ehv - Rdl : €16,60
Prijs weekendretour Roosendaal - Oostende NMBS: €25,00 (e-ticket via http://www.belgianrail.be)

Je kunt natuurlijk ook met de IC Bus van Eindhoven naar Antwerpen: retour € 18,00
weekendretour Antwerpen Centraal - Oostende: €19,20
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Thom91 »

Ben je onder de 26? Voor €7,40 heb je een go-pass 1 Maastricht, naar ieder willekeurig Belgisch station. En anders een weekendretour Maastricht , 50% korting op iedere enkele reis van/naar Maastricht in het weekend inclusief vrijdagavond. Let wel, bestellen op NMBS.be, en volgens mij alleen creditcard..
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door waldo79 »

Naar Oostende is het nogal om via Mt.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door verfmeer »

Kan je vanaf Eindhoven niet via Neerpelt? Volgens mij is dat ook niet duur.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Ronald »

Volgens mij wil 'ie wel dezelfde dag aankomen '-)
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Ik wil zaterdag 2 augutus van Eindhoven naar Oostende met de trein, retour.
39 jaar en reis in Nederland met korting.

Vreemd genoeg is het stuk Roosendaal-Oostende via ns-internationaal goedkoper als de nmbs.
Dat had ik never nooit verwacht.

wat zou voor mij de goedkoopste reismogelijkheid zijn? Vanaf Eindhoven.
Auto gratis parkeren in Neerpelt,Lommel of Turnhout,Tielen.En vanaf daar Summer Deal.€8 per rit dus €16 retour(Automaat Lommel pakt geen papiergeld en Nederlandse pinpas !)
Summerdeal
Voorwaarden
Helemaal per OV zou ik de IC Bus nemen of via Tilburg en Turnhout met [wiki]Lijn 450 Tilburg Centraal Station - Turnhout (B) Station[/wiki].
€4,10 enkeltje Tilburg,€3 Buskaartje(met een lijnkaart van €10 is het 1,90) en dan €16 voor de trein = €23,10
retour = €46,20
Toeristische route via Neerpelt duurt gewoon erg lang,maar is korter dan die via Mt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Hulp bij goedkope reis

Bericht door Ronald »

Dan is via Roosendaal toch echt goedkoper: 16.60+25=41.60.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten