Korte vragen #10

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #9

Bericht door Somoht »

En ik denk dat het verkopen van kaartjes erheen het doorslaggevende argument was bij NS ;)
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door CX1000 »

KM46 schreef:Zie de onderstaande link :wink: :

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Veerd ... Zwartsluis
Bedankt!
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #9

Bericht door rww »

Ik moet mezelf even verbeteren, hrlw heeft sinds vandaag geen ns automaat meer
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door webguy »

Het is nog erger - er is een combi eticket naar Eindhoven Airport, incl. Bus. De gedachte was geloof ik dat als je het eticket verkoopt, je ook die reis moet kunnen plannen.
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #9

Bericht door jesse-cruzu »

Krijgen alle gehuurde TRAXX locs van NS een naam? Het is mij opgevallen dat een aantal een naam dragen. Voorbeelden zijn 'Milo' (186-120-2), 'Mario' (186-113-7) en 'Karin' (186-111-1).
Omdat deze machines op huurbasis rondrijden, lijkt mij het niet zo praktisch om namen te geven als ze toch terug gaan naar de eigenaar. Of is de NS gehecht geraakt met deze prachtige locs :P
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Korte vragen #10

Bericht door Erik1100 »

Wat is eigenlijk dat gepuf van Mercedez-Benz Citaro's als ze stil staan? Ze doen dit om de paar seconden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Michael »

Ik weet wat je bedoelt. Is mij ook al opgevallen. Waarom ze dat doen weet ik niet. Dat vraag ik me nu eigenlijk ook wel af.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #10

Bericht door donny2290 »

Weet iemand hoe de dienstregeling op voorne putten in elkaar stak toen de RET een 20 min dienst hanteerde op het metronet? Reden de bussen daar aansluitend of gewoon volgens een vaste 30' interval.
Ov liefhebber, reizen.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Kan iemand mij uitleggen waarom tgv treinen vanuit parijs stoppen te lille flanders en niet lille europe?

Op wiki lees ik dat dit traject niet mogelijk is, maar er ligt toch een complete driehoek? En eurostar treinen rijden toch hetzelfd traject?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Lille Flandres geeft veel betere overstappen op het regionale treinverkeer en is beter aangesloten op het grootstedelijk verkeer dan Lille-Europe. Lille-Europe wordt alleen gebruikt voor doorgaande treinen uit Calais, Eurostar en de Thalys uit Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #10

Bericht door rww »

Bee schreef:Lille Flandres geeft veel betere overstappen op het regionale treinverkeer en is beter aangesloten op het grootstedelijk verkeer dan Lille-Europe. Lille-Europe wordt alleen gebruikt voor doorgaande treinen uit Calais, Eurostar en de Thalys uit Amsterdam.
feitelijk klopt het niet want de thalys(uit adam) stopt ook op europe en is geen doorgaande trein.


Maar feitelijk klopt deze tekst dus niet? : Een belangrijke bestemming die niet bereikt kan worden vanaf Lille-Europe is Paris Nord, de treinen naar Paris Nord vertrekken vanaf station Lille Flandres.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Nee, dat is onjuist. Paris-Nord kan wel bereikt worden vanuit Lille-Europe.

Bijvoorbeeld:
TGV 7254 Calais Ville - Calais Fréthun - Lille-Europe - Paris Nord of
TGV 7572 Rang-du-Fliers - Verton - Étaples le Touquet - Boulogne Ville - Calais Fréthun - Lille Europe - Paris Nord

En andersom ook, met bijvoorbeeld:
TGV 7559 Paris Nord - Lille Europe - Calais Fréthun - Boulogne Ville of
TGV 7265 Paris Nord - Lille Europe - Calais Fréthun - Boulogne Ville - Étaples le Touquet - Rang-du-Fliers - Verton.

Maar er vertrekken wel meer TGV's naar Paris-Nord op Lille-Flandres dan op Lille-Europe. Niet dat het dan wel altijd logisch is, want TGV 5134 Lille-Europe - Marseille Saint-Charles vertrekt van Lille Europe, maar TGV 5222 Lille-Flandres - Bordeaux Saint-Jean vertrekt dan weer van Lille-Flandres. Maar hé, het is Frankrijk :wink:

De Thalys op Lille-Europe lijkt mij vooral praktisch vanwege het feit dat je dan alle treinen naar Brussel op één station hebt. Vanuit Lille-Europe heb je ook nog Eurostar-treinen naar Brussel en de TGV's die ten zuiden van Parijs komen er omheen zijn gereden, het aanbod van Thalys is een extra toevoeging daaraan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Voor TGV Haute Picardie klopt het trouwens wel, daar kan je niet met de trein naar Paris-Nord. Vanuit de twee belangrijkste plaatsen die het station bediend, Amiens en Saint-Quentin, is een rechtstreekse trein sneller dan de combinatie bus + TGV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #10

Bericht door huibe »

Vanwaar de drukte? Deze twee treinstations liggen op nog geen 500 meter van elkaar. Dus is het om het even waar deze stopt.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Korte vragen #10

Bericht door Nicketick »

Erik1100 schreef:Wat is eigenlijk dat gepuf van Mercedez-Benz Citaro's als ze stil staan? Ze doen dit om de paar seconden.
Valt mij ook heel vaak op inderdaad. Ik meen dat het de automatische niveauregeling is, maar ik weet het niet zeker..
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #10

Bericht door Srananbloke »

Over gepuf gesproken: in Nijmegen staat sinds enkele dagen een DDZ-4 opgesteld. Uit het motorrijtuig komt continu een soort blaasgeluid. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door webguy »

Overloopventiel van compressor?
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Korte vragen #10

Bericht door MLouter »

Met de eerste geel blauwe Traxx vroeg ik me af:
Is er nu eigenlijk al bekend wanneer de omslag van de 1900 naar de HSL komt? (en voor mij, of deze in Delft blijft stoppen)
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #10

Bericht door Wubbo »

Die omslag komt in ieder geval niet in dienstregeling 2015. Over dienstregeling 2016 is nog vrij weinig bekend, de kans is aanwezig dat het dan gebeurt maar het zou ook zomaar dienstregeling 2017 kunnen worden.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Korte vragen #10

Bericht door Nicketick »

Zijn er trucjes om goedkoop te kunnen parkeren op de Q-park P+R terreinen als je met een E-ticket reist? Werkt een passagerecht checkin ook?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Je kreeg daar toch alleen korting met een NS-abonnement op je chipkaart?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Korte vragen #10

Bericht door Nicketick »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #10

Bericht door fogeltje »

Ik hoorde op Omroep Brabant dat ivm opwaardering van de Zuid-Willemsvaart in Veghel de spoorbrug van het Duits lijntje verdwijnt. Weet iemand wat er mee gaat gebeuren? Want ik dacht dat die monumentstatus had. Brug weg zal ook wel de allerlaatste doodsteek voor eventuele reactivering zijn.

Of juist niet omdat de brug juist wegens zijn status een probleem vormde?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Bericht door Hainje »

Ben eens realistisch, hoe groot is de kans nu dat het Duits Lijntje nu echt gereactiveerd gaat worden? Ik denk dat ik nog eerder de Jackpot in de Staatsloterij win zónder een lot te hebben. De Zuid-Willemsvaart heeft economisch gezien meer belang dan een spoorlijntje voor een boemeltje van Nix naar Nerg0ns.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Milco »

Vanaf december 2014, wanneer de dienstregeling van 2015 ingaat, gaan de (meeste?) treinstations van maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur twee keer per uur bediend worden, mocht dat nu nog niet het geval zijn.
Hoe zit dat met de stations Wolvega, Akkrum en Grou-Jirnsum? Daar stoppen nu al twee treinen per uur (één keer per uur de s9000 en één keer per uur de s12700), maar dat is niet in een 30/30-patrroon. Of maakt dat niets uit, zolang er maar twee treinen per uur stoppen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten