Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibe »

Mr-W schreef:Kan lijn 173 wel gebruiken op dat stuk,extra reizigers die waarschijnlijk ook nog eens de volle prijs betalen met ritkaartjes.
Helaas rijden die mensen op een door de staat gefinancierde ov-dagkaart.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

huibf schreef:Wijzigingen vanaf 17-08-2014

Wijziging lijn 52 - Helmond

Lijn 52 gaat een extra slag maken via de Automotive Campus.
Dit vooruitlopend op een nieuwe spitslijn die er vanaf de nieuwe dienstregeling komt.
De halte heet Automotive Campus, mogelijk komt er nog een 2de halte op het terrein later dit jaar.

De tijden staan op hermes.nl

Lijn 173. Nieuwe halte "azc Cranendonck"
Een nieuwe halte voor het (tijdelijk) azc zal in gebruik worden genomen. De halte is aan de doorgaande weg t.o. de uitrit van de voormalige Kazerne.
Dat zal wel fijn zijn voor de azielzoekers.
Want meestal ben ik in lijn 173 richting Hamont, dan zie ik ze vaak lopen van Maarheeze Station naar AZC Cranendonck en dat is wel een echte afstand.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibe schreef:
Mr-W schreef:Kan lijn 173 wel gebruiken op dat stuk,extra reizigers die waarschijnlijk ook nog eens de volle prijs betalen met ritkaartjes.
Helaas rijden die mensen op een door de staat gefinancierde ov-dagkaart.
De mensen uit AZC Grave/Velp zie ik altijd gewoon zelf kaartjes kopen (cq de gekochte dalurendagkaarten aan elkaar doorgeven).
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibe »

Dan hebben ze het slechter dan die van het azc in Gilze....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Uiteindelijk maakt het geen biet uit of die kaartjes worden betaald door de overheid. Het is idioot om bij geen halte aan te leggen op een punt waar wel de reisbehoefte is EN de bus langskomt zonder omweg.
Want ja, met zon redenatie kan je ook scholierenlijnen opheffen, of lijnen waarin veel forenzen zitten die 100% ov vergoeding krijgen.
Dus alle OV opheffen?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

@huibe
Je reactie maakt duidelijk dat er kennelijk nog een flinke omslag nodig is in het denken over OV. OV dient om reizigers te vervoeren en daarbij zoveel mogelijk geld op te halen om de kosten te dekken. Waar dat geld vandaan komt speelt voor een OV-bedrijf geen rol. Net zo min als dat het de bakker een worst zal wezen hoe zijn klanten aan hun inkomen komen.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door verfmeer »

Ik heb ook het idee dat het de overheid niks extra kost (behalve 2 extra haltepalen dan). Want iedere euro die een vervoersbedrijf binnenkrijgt, betekent een euro minder subsidie bij de volgende aanbesteding. Dus is het vooral een vestzak-borstzak operatie.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Het gaat lekker daar. :P
🍉
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Meeste ongelukken zijn altijd met de streekbussen die op de secundaire wegen rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik ben eens een weekje weg en ze maken er meteen een potje van.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Het gaat lekker daar. :P
Jup,inderdaad. Vandaag zag ik op lijn 22 amba 3330 met een afwijkende kop rijden,heeft deze bus ooit schade gehad ?
Verder beginnen een aantal amba's en Citaro's echt op te raken.....(Plan-V444 weet de nummers,volgens mij zo'n 10 a 15 bussen)

Afbeelding
Waarom rijdt lijn 10 deze rare lus als de buurtbushaltes toch niet worden bedient ?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Dat is zon beetje de enige keermogelijkheid.
Stoppen aan de buurtbushalten is onzinnig, lijn 10 komt normaliter daar ook niet...
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Ederveen »

Mr-W schreef:
Hainje schreef:Het gaat lekker daar. :P
Jup,inderdaad. Vandaag zag ik op lijn 22 amba 3330 met een afwijkende kop rijden,heeft deze bus ooit schade gehad ?
Verder beginnen een aantal amba's en Citaro's echt op te raken.....(Plan-V444 weet de nummers,volgens mij zo'n 10 a 15 bussen)
Komen er dan derdehands Amba's en Citaro's uit Connexxion/Breng-land ervoor terug, of worden er dan nieuwe aangeschaft (Citea's wellicht of nieuwe Ambassadors)?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Lijkt me niet dat ze voor een nog kort lopende concessie nieuwe meuk gaan kopen tenzij ze zeker weten dat die na eventueel verlies ergens anders meteen in te zetten zijn.
"Een touringcar is geen bus"
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door visgraat »

Ik vraag me af waarom er geen fatsoenlijke verbinding Valkenswaard - Leende - Heeze / Maarheeze is. Via Eindhoven is momenteel de enige optie, maar een behoorlijke omweg. Ook voor de verbinding met Zuid-Limburg lijkt me deze schakel belangrijk. Ideaal is denk ik Valkenswaard - Leende - Maarheeze station waarbij in Maarheeze rechtstreeks naar het station wordt gereden (omdat Maarheeze zelf ook door 173 wordt bediend). De rit kost denk ik circa 20 minuten. Valkenswaard - Eindhoven kost bijna 30 minuten. Met een overstap van 5 minuten, is Valkenswaard - Maarheeze - Weert dan ruim 30 minuten en zo'n 20 minuten sneller dan over Eindhoven. Daarnaast zal de prijs voor reizigers waarschijnlijk twee keer zo laag zijn als de huidige route. Als je een uurdienst rijdt, kan je met een bus uit en heb je waarschijnlijk nog tijd in Valkenswaard een rondje te rijden of in Dommelen te starten en eindigen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Het was de bedoeling dat lijn 173 via Leende en Valkenswaard zou gaan rijden zodra het station Maarheeze zou worden geopend. Door het gedram van de gemeenten is dat er niet van gekomen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De gemeenten hebben hier niets mee van doen.
Ik zal eens opzoeken wat ik er nog van weet.
Maar een EXTRA lijn sowiso niet, dat geld is er niet.

Een lijn tussen maarheeze en eindhoven zonder Soerendonk aan te doen was volgensmij verboden door NS.
Eis was dat die +30 minuten moest zij tov de trein.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door visgraat »

Een buurtbuslijn moet toch kunnen. En ik las dat de buurtbus bij Waalre wordt verdrongen door een reguliere bus. Als zoiets niet meer uit kan als alles is geprobeerd, kan men toch aan een dergelijke invulling denken?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

visgraat schreef:Een buurtbuslijn moet toch kunnen. En ik las dat de buurtbus bij Waalre wordt verdrongen door een reguliere bus. Als zoiets niet meer uit kan als alles is geprobeerd, kan men toch aan een dergelijke invulling denken?
Nee,dan wordt de gewone stadslijn opgeofferd.Vind dat deze buurtbuslijn als enige in regio werk verdringt.
Verder ligt het niet voor de hand om vrijwilligers te vinden,in alle plaatsen van die lijn komen al buurtbussen.

Je zou natuurlijk ook lijn 196 de hele dag laten rijden tot Station Maarheeze,gereden door een Toerboer/taxibedrijf met een paar omgestickerde optare's in Hermes huisstijl en de paar scholierenritten rijden vanuit stalling Valkenswaard met een grote streekbus.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door visgraat »

Ik begrijp de redenatie niet. De stadslijn is succesvol ingevoerd, waardoor de buurtbus weinig reizigers meer trekt. Dan moet als de keuze gemaakt moet worden de buurtbus opgeheven worden, ook om banen te behouden? Anders verdring je banen. Vrijwilligers zouden dan een andere route of lijn kunnen rijden.

Lijn 196 kende ik niet, maar deze uitbreiden en de volledige busdienst uitbesteden, zoals je voorstelt, lijkt me ontzettend duur.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

visgraat schreef:Ik begrijp de redenatie niet. De stadslijn is succesvol ingevoerd, waardoor de buurtbus weinig reizigers meer trekt. Dan moet als de keuze gemaakt moet worden de buurtbus opgeheven worden, ook om banen te behouden? Anders verdring je banen. Vrijwilligers zouden dan een andere route of lijn kunnen rijden.
Ja zeg dat maar tegen de voorzitter van die vereniging. Die heeft het nogal hoog in zijn bol. Het verbaasde mij sowieso dat Hermes en/of SRE hier in mee gingen.
🍉
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door visgraat »

Ik wil dat best vertellen. Volgens mij ligt het namelijk vastgelegd in wetgeving. De buurtbus vult namelijk daar aan waar het reguliere busnet tekort schiet. Het is misschien spijtig voor die man dat hier een vrij unieke situatie is, waarbij de buurtbus er eerder was dan de reguliere bus. Dus ik denk dat als je er echt een zaak van maakt dat hij niet in het gelijk wordt gesteld. Daarnaast kunnen vrijwilligers wellicht dus een route rijden vanuit Valkenswaard/Dommelen, een paar kilometer verderop, waarmee ze veel waardevoller ingezet kunnen worden naar mijn idee. Dat zou toch niet zo bezwaarlijk zijn?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik ga dr wijselijk genoeg niets meer over zeggen..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten