OVer je reiservaringen in augustus 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Bakpapier »

Wat een problemen weer vandaag, met de stoptrein richting hilversum/utrecht. Ter hoogte van Nieuw-Vennep ( -o- ) ging het compleet mis, de trein viel uit en kon niet vertrekken. Na 8 minuten wel weer, maar vervolgens ging het maar met horten en stoten omdat de trein steeds op overige treinen moest wachten. De IC van 10 minuten later (naar leeuwarden) haalde ons ook in in de schipholtunnel...

Uiteindelijk met enorme vertraging op bestemming aangekomen. En raad eens, ik ging naar station RAI, het station dat van mij best mag sluiten *O*
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door wouter15 »

Ook deze maand kan je hier al je reiservaringen weer kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door ODRAIL »

Augustus begon hier gisterenochtend met een kleine vertraging bij de Rotterdamse metro en een kleine sein - en - wisselstoring op Utrecht Centraal. Ondanks dit alles toch de overstappen kunnen halen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Anne »

De machinist van de IC om 18:28 uit Haarlem naar Rotterdam moest met +5 vertrekken en was het daar duidelijk niet mee eens. In de omroep gaf hij aan dat het vertrek was vertraagd omdat de treindienstleiding had besloten om eerst ledig materieel voor te laten gaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Mooi een laatste overgangskaartje gebruikt voor een retourtje Apeldoorn vandaag, wat ik zodanig had weten te plannen (bij toeval hoor) dat ik heen en terug de s140 had. Da's toch wel een iets ander comfortniveau in de 1e klasse.

Heen overigens wel een trein met defecte airco waarin de HC creatief met afzetlint was geweest: mooi middel om de tussendeuren even vast te binden zodat de wind door het open raampje ook nog in het gangpad kwam.
De 1e klasse zat bij die trein heen trouwens precies aan de andere kant als wat er op het bord met samenstellingen staat, moet je ook maar net doorhebben als het andersom wordt omgeroepen zonder melding dat het een afwijkende samenstelling was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door microshit »

Eerste reiservaring in augustus was een beetje jammer :p Werd halverwege de dag uitgenodigd om nog naar Amsterdam te komen. Heenweg was wel prima, je kon een kanon afschieten. Maar terug, 0.22 de IC naar Utrecht genomen... Als ik het goed telde stonden we met 40 man op het balkon van deze VIRM (nota bene nog de versie met toilet). Gelukkig best gezellig :p
(drukte ivm Gay Pride in A'dam en die trein is de laatste die aansluit op de bussen in Utrecht)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

De machinist van t3146 was vandaag een beetje in de war met de treinlengte, want de laatste bak stond nog midden op de overweg toen er werd gestopt op Driebergen-Zeist. Een buschauffeur vond het blijkbaar een grappig gezicht en maakte er met zijn mobieltje een foto van...
Laatst gewijzigd door Suus op zo 03 aug 2014, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Thom91 »

Het zijn net mensen die buschauffeurs :P

Ik stond gisteren met de ICE bijna 10 minuten te wachten voor Utrecht Centraal richting Amsterdam, ons aankomstspoor (5) was nog bezet..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door fogeltje »

Eerste reiservaring was bijna op ergernis uitgelopen. In de ochtend ging alles goed. Ik had voor de zekerheid de eerste bus in plaats van de tweede bus naar Uden genomen. Het is vakantiedienst, dan rijdt de 99 niet elk kwartier. Zodoende moest ik 20 minuten wachten, maar de 3 minutenoverstap wilde ik niet riskeren. Uiteindelijk had ik dat makkelijk kunnen doen.

Op de terugweg had de 99 weer eens vertraging toen deze in Dukenburg aankwam. In Grave mistte net iemand zijn overstap op de 90. De passagier kwam natuurlijk pas naar voren op het moment dat hij de 90 zag wegrijden. Toeteren haalde niets uit. De chauffeur (het was een Arriva 99) probeerde vervolgens de chauffeur van de 90 nog op te roepen. Ik voelde de bui inmiddels hangen en vroeg voor het regelen van overstap op de 121 in Uden. Ook dit keer kon de chauffeur geen contact leggen. De CVL beantwoordde de oproep maar ze konden de chauffeur van mijn bus niet horen. Ik denk dat de microfoon het niet meer deed.

Gelukkig kon ik bij de halte Violierstraat in Uden uitstappen (Arriva heeft deze halte ook vast opgenomen nu, Breng nog niet) en daar de 121 krijgen. Zover ik in de verte kon zien zou ik hem op het busstation net mis hebben gelopen. Als het we een halve minuut later waren geweest dan had ik een uur kunnen wachten.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Milco »

Vanmorgen ging ik met trein t12623 van Almere Centrum naar Leeuwarden... :')

Deze trein was de eerste IC vanuit Amsterdam Centraal richting het noorden na de Gayparade en dat was te merken… Hoorde op een gegeven moment overal gesnurk… :(

Na Almere Oostvaarders maakten we een snelremming, waarvan de reden mij onbekend is. Na een minuutje stil te hebben gestaan, reden we overigens gewoon weer verder.

Ik moest wel lachen bij aankomst te Zwolle, want de conducteur dacht dat Zwolle Leeuwarden was: “Dames en heren, over enkele ogenblikken komen wij aan op station Leeuw… eh… Zwolle. Te Zwolle kunt u overstappen op (…). Deze trein zal hierna verder rijden naar Meppel, Steenwijk, Wolvega, Heerenveen, Akkrum, Grou-Jirnsum en Leeuwarden. Maar nu eerst station Leeuwarden.” Horen we door de intercom de machinist op de achtergrond roepen: “ZWOLLE!” Conducteur: “Eh, herstel… we komen aan op Zwolle, station Zwolle.” :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door dylanwild94 »

hij was nog niet helemaal wakker waarschijnlijk evenals je medereizigers. :lol:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Apart gezicht vanmorgen op weg naar m´n werk... de tegemoetkomende Qbuzz 4530 op lijn 66 stond stil bij de Q8 aan de Europalaan in Utrecht. Niet zonder diesel gelukkig, de chauffeur had zo te zien even z´n voorruit weer doorzichtig gemaakt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Meltrain »

De Ambassadors en "oude" Citaro's van U-OV rijden toch op Gas-to-Liquids? Tenminste, dat was volgens mij wel de bedoeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door waldo79 »

Gistermorgen vanuit Gdm naar Vk gereisd. Reisadvies was om vanuit Ht de s800 tot Mt te nemen en van daaruit de s32000 naar Vk. Ik was eigenwijs en dacht vanuit Ht met de s3500 wel sneller te zijn. Ware het niet dat er geen aansluiting is in Hrl op zondagochtend.

Alsnog in Std overgestapt en via de s6900 in Mt gekomen. Daar een wat langere overstap naar Vk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:De Ambassadors en "oude" Citaro's van U-OV rijden toch op Gas-to-Liquids? Tenminste, dat was volgens mij wel de bedoeling.
Ja inderdaad, des te opvallender dus om een bus op een tankstation te spotten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Wubbo »

waldo79 schreef:Alsnog in Std overgestapt en via de s6900 in Mt gekomen. Daar een wat langere overstap naar Vk.
Dan is er wat misgegaan: de s6900 rijdt naar Heerlen.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door waldo79 »

Scherp: de s6800.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Globetrotter »

Ik bezit een studentenweekov, waardoor ik van half Juli tot half Augustus met korting reis. Gisteren de reis gemaakt van Utrecht Centraal naar Barneveld Centrum met overstap op de Connexxion- trein in Amersfoort. Het vreemde was dat ik van Utrecht Centraal naar Amersfoort gewoon met korting heb gereisd, in Amersfoort heb uitgecheckt bij NS en weer heb ingecheckt bij Connexxion. Bij het inchecken bij Connexxion werd bij mij ineens vol tarief gerekend.

Op de terugweg tussen Barneveld Centrum en Amersfoort wel gewoon met korting in kunnen checken.

Heeft iemand het vaker gehoord dat mensen die altijd met korting reizen en een studentenov hebben, van Amersfoort richting Barneveld/ Ede- Wageningen ineens het volle tarief moeten betalen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Geert »

Hoe laat maakte je deze reis? Klinkt alsof het niet de bedoeling is iig. Korting is korting...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Thom91 »

Ruim 2,5 week interrailen, de statistiekjes:

Kilometers: 3309
Geplande reisduur: 36 uur en 9 minuten
Totale vertraging: 4 uur en 25 minuten
Grootste vertraging: Wenen West - Budapest Keleti-pu (90 min)
Aantal foto's met iets met treinen: 21
Aantal bezochte steden/dorpjes (Buiten NL): 9
Gecollecteerde reiseplan boekjes: 5

Afbeelding
Op Amsterdam Centraal staat een ICE-3M stel klaar om mij en mijn reisgezelschap van Amsterdam naar Düsseldorf te brengen, daar wacht een overstap op een ICE van Düsseldorf naar München. Opvallend contrast tussen deze moderne trein is het oude logo van de spoorwegen, bovenop linker kap.

Afbeelding
Te München Hbf staat deze ES64 U2 1116 230 gereed om een railjet stam uit Frankfurt naar Budapest te brengen. Het eindstation voor deze reizigers is Wenen Westbahnhof.

Afbeelding
Op Praha hlavní nádraží is zojuist deze loc met vier rijtuigen gearriveerd, en zal zo worden afgerangeerd. Rechts een aantal mensen die wachten op EC378 naar Berlijn, het is nog erg rustig, slechts 13 minuten voor vertrek verscheen het vertrekperron op de borden in de centrale hal.

Afbeelding
Vlak na vertrek te Praha staat hier een ČD Taurus in Railjet Livery te rusten. Eind 2014 heeft ČD zeven stammen tot zijn beschikken voor de verbinding Praag - Brno - Wenen - Graz.

Afbeelding
Vlak na vertrek te Praag strandden wij in een tunnel, technisch defect aan de locomotief. Er wordt doorgereden naar het volgende station, Praha Holešovice waar ook nog gestopt moest worden. Er zou vanuit hlavní nádraží een nieuwe locomotief komen en dat zou ongeveer 30 minuten kosten. Hier op de foto de defecte locomotief, uiteindelijk zou een locomotief komen van hetzelfde type als twee foto's hierboven, uiteindelijk met 40 minuten vertraging onderweg.

Afbeelding
Matige foto van de ICE1 die mij van Berlin Hbf (Tief) naar Frankfurt (Main) Hbf heeft gebracht. Vertrokken met +10 uit Berlijn omdat 15 min voor vertrek duidelijk werd dat we niet van hoog maar van laag gingen vertrekken. Chaos alom.

Afbeelding
Willekeurige locomotief in Frankfurt, zag er wel bejaard uit dus een foto van gemaakt. Rechts de ICE die mij van Frankfurt naar Mannheim zou brengen, en dan verder zou gaan naar Paris Est.

Afbeelding
Arriverende ICE2 te Köln Hbf uit Berlijn. Onze ICE naar Amsterdam had 20 minuten vertraging door een hoog opgelopen vertraging op de heenreis vanuit Amsterdam. Uiteindelijk was dit opgelopen tot 50 minuten bij aankomst te Utrecht. Overstapstation voor ondergetekende op de sprinter naar Oostvaarders.

Grotendeels juli maar te lui om dat topic te zoeken.
Komt wel goed schatje.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Globetrotter »

Geert schreef:Hoe laat maakte je deze reis? Klinkt alsof het niet de bedoeling is iig. Korting is korting...
Ik had de Connexxion- trein uit Amersfoort om 18,41 uur.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Milco »

Ik had vanmiddag in Amstelveen een discussie met de chauffeur van spitslijn 215 naar Almere. Volgens hem was de Buzzer, een dagkaart van Connexxion, op deze lijn niet geldig. Ik zei dat hij wel degelijk geldig is, ook op spitslijnen, maar de chauffeur bleef volhouden van niet. Ik vertelde ook nog dat de Buzzer doordeweeks na 9.00 uur in alle bussen van onder andere Connexxion geldig is en dat ik al vaker met een Buzzer heb gereisd op lijn 215, maar de chauffeur bleef volhouden dat de Buzzer niet geldig is. Waarom snap ik niet, want de reguliere ov-chipkaart is wel geldig, dus waarom zou de Buzzer niet geldig zijn? A fijn, ik mocht "op eigen risico" gaan zitten, maar de chauffeur zei weer dat de Buzzer niet geldig is op lijn 215. :roll:

Nu weet ik dat deze rit normaal door een andere chauffeur wordt uitgevoerd, dus ik denk dat dit een vakantie-invaller was die gewoon eigen regels hanteerde of zo... :(
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Jef400 »

Thom, dat zijn de 111'en die worden nog door heel het land gereden. Ook in Dusseldorf zijn ze te vinden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Ah, oude tijden herleven op Duivendrecht nu de Utrechtboog 9 dagen buiten dienst is. 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Thom91 »

Buiten dienst? Is het niet vanwege Utrecht dan?

Edit: morgen rijdt Schiphol weer hoor naar Utrecht :P
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten