Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door marvinkok »

Ben benieuwd of het wat is, maar even goed opletten in Twente of ze toevallig op 72/73/74 of 23/56 zitten ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Ik verwacht weinig wonderen van een bus zonder achterdeur.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door MdJ »

Op die foto's van Nick zitten er wel achterdeuren in :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Wubbo »

Je hebt gelijk. De bus waarnaar gelinkt werd had die niet (en die op Malta ook niet), vandaar dat ik ervan uitging dat deze het ook niet had. Maar dat was dus te voorbarig :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Suus »

Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Wubbo schreef:Je hebt gelijk. De bus waarnaar gelinkt werd had die niet (en die op Malta ook niet), vandaar dat ik ervan uitging dat deze het ook niet had. Maar dat was dus te voorbarig :)
Je doelt op mijn link? http://www.kinglongeurope.com/city-bus/xmq6120bgd/
De goede plaatjes staan onderaan die pagina
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')
Nou, ik herinner me dat de ZuidOoster en Onze Tram destijds ook veel bussen hadden met alleen een deur aan voorkant. Vaak waren dat (semi-)touringcars die na een paar jaar werden doorgeschoven naar de lijndienst.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')
Bovendien heeft slechts één deur een negatief effect op de doorstroming omdat in- en uitstappen op dezelfde plek gebeurd. Gelukkig worden Optare's alleen op rustige lijnen ingezet.

Afbeelding
Had deze bus geen uitstapdeur dan? Beter dan die Britse meuk. Bussen moeten gewoon van Nederlandse of Duitse makelaardij zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door baladid »

Van Hool of Hess mag er ook best zijn. En Volvos zijn toch ook niet zo erg?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Erno-BE schreef:
Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')
Bovendien heeft slechts één deur een negatief effect op de doorstroming omdat in- en uitstappen op dezelfde plek gebeurd. Gelukkig worden Optare's alleen op rustige lijnen ingezet.
De Optares in Utrecht (U-OV) hebben wel een uitstapdeur. Voortschrijdend inzicht?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nvdw »

Erno-BE schreef:Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.
Lol. Straks vragen die Engelsen aan ons Hollanders of VDL niet kan opsodemieteren met al die chassis die ze naar de eilanden exporteren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Erno-BE schreef:Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.
Je raad nooit waar die VDL MLE vandaan komt ;) en dat is nog een aardig busje ook moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

nvdw schreef:
Erno-BE schreef:Ja ok, maar de Britten moeten gewoon op hun eigen eilanden blijven, met die Angelsaksische gedachtengoed van hun.
Lol. Straks vragen die Engelsen aan ons Hollanders of VDL ze niet kunnen opsodemieteren met al die chassis die ze naar de eilanden exporteren.
Hebben ze al vaak zat gedaan in het verleden.
Denk aan Nieuw Zeeland, Australië, New York.....

Edit: Ok, zin een beetje verbouwd. :@
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef: Had deze bus geen uitstapdeur dan? Beter dan die Britse meuk. Bussen moeten gewoon van Nederlandse of Duitse makelaardij zijn.
Duitse vervoerders kopen juist steeds meer bussen in het buitenland (b.v. Polen, Nederland) omdat ze ontevreden zijn over de producten van de eigen industrie. Vorige week in een Solaris bus gezeten in Leipzig, prima spul dat lang niet zo dreunt als Duitse bussen.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Mr-W »

Erno-BE schreef:
baladid schreef:Van Hool of Hess mag er ook best zijn. En Volvos zijn toch ook niet zo erg?
Had deze bus geen uitstapdeur dan? Beter dan die Britse meuk. Bussen moeten gewoon van Nederlandse of Duitse makelaardij zijn.
Van Hool zijn op zich wel fijne bussen als ze maar met een normale stoelindeling worden besteld. Hess is heerlijk.
Van Volvo vind ik vooral de 8700&8900 fijn,de 7700 heb ik niet zoveel mee.
Bussen van Nederlandse makelaardij vind ik over het algemeen erg rammelen en de bouwkwaliteit laat soms ook te wensen over (Amba en vooral de Phileas) ,De Citea vind ik wel fijn,maar heb toch liever een Man Lion's City (vooral de T(U) vanwege het mega hoge zit gedeelte en goede stoelen)
@moderators misschien een idee om dit af te splitsen naar het busmaterieel topic ?
Frans F schreef:
Bee schreef:Bussen zonder achterdeur zijn zo'n typisch Engelse traditie die niemand snapt. Het gevolg is namelijk dat je wel een nooddeur moet inbouwen ergens achterin :')
Nou, ik herinner me dat de ZuidOoster en Onze Tram destijds ook veel bussen hadden met alleen een deur aan voorkant. Vaak waren dat (semi-)touringcars die na een paar jaar werden doorgeschoven naar de lijndienst.
EMA had ze ook volgens foto's. Later had Hermes wel de geweldige ex Ehad Interliners met een toeringcar instapdeur en zo'n achterdeur met een flinke trap naar beneden *bus*
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

De King Long heeft inmiddels ook een nummertje gekregen. Deze bus gaat rijden met het nummer 3101 *bus*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Meltrain »

Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Ik lees dat iets anders:
Het ROCOV gaat niet akkoord met het verdwijnen van de bus tussen Laren en Holten, ook vanwege de tariefsverhoging die dit veroorzaakt nu reizigers om zullen moeten reizen.
Ik lees het als: het ROCOV gaat niet akkoord met het schrappen van lijn 54 op Laren-Holten (want dan moet enorm omgereisd worden), maar wel met het schrappen op Holten-Rijssen (want parallelle treinverbinding).
Op het traject Doetinchem-Groenlo gaat de bus 4x/uur rijden in de spits en het ROCOV is daar tevreden mee. Het ROCOV heeft grote moeite met de wijzigingen op de verbinding Doetinchem-Enschede. Deze reis wordt door wijzigingen op zondag 25 minuten langer en er moet 3x worden overgestapt.
Dit vind ik interessant. Lijn 74 krijgt blijkbaar een kwartiersdienst op Doetinchem-Groenlo in de spits (ik vermoed dan 2 ritten door naar Enschede en 2 aansluitend op lijn 73).

De zondagwijziging is het puzzelen welke 3 overstappen er bedoeld worden, maar ik vermoed dat dit wordt:
- Doetinchem - Varsseveld (trein)
- Varsseveld Station - Lichtenvoorde Twenteroute (lijn 74)
- Lichtenvoorde Twenteroute - Neede Busstation (lijn 72)
- Haaksbergen Busstation - Enschede Centraal (lijn 62)
Die 25 minuten extra tijd kom ik alleen maar op als de verbinding via Lievelde gaat (of in Groenlo moet wachten op die uit Lievelde) en in Neede of Haaksbergen alsnog op lijn 62 moet aansluiten. Anders kom je namelijk nooit tot 25 minuten, maar hooguit 15 minuten.
Lijn 74 eindigen op Lichtenvoorde-Twenteroute is voor de vervoerder wel makkelijk, want dat levert een korte kering op in de bestaande dienstregeling. Alleen lijkt me dat op deze manier niet wenselijk, koppel hem dan in ieder geval aan lijn 72 vast (neemt tenminste de overstap weg). Het verdwijnen van Eibergen-Haaksbergen lijkt me niet wenselijk. Groenlo/Eibergen<->Enschede is een verbinding die met een uursdienst prima op zichzelf zou kunnen bestaan. Had dan liever gezien dat die samen met lijn 62 op Haaksbergen-Enschede een halfuursdienst verzorgde, want die moet prima kunnen op Haaksbergen-Enschede.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Lijn 23 via Borculo is nog een optie om in Enschede te geraken, nauwelijks trager in het weekend dan de huidige lijn 74, of gaat die ook verdwijnen?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Freek »

Meltrain schreef:Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)
Aanpassing stadsdienst Zutphen is niet het hoofdonderwerp, maar is het gevolg van het snijden in lijn 51. Als je daar dan toch iets in veranderd, kan beter elk half uur een snelle verbinding tussen Leesten en het station komen.

Vervallen lijn 54 lees je goed. Mogelijk gaat Syntus iets doen tussen Holten en Rijssen.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Tochjo »

Ah, er is weer een reactie gepubliceerd op Staatsgeheime Stukken die we Absoluut Niet mogen zien. Er gaat natuurlijk niets boven op een regenachtige zomermiddag met z'n allen puzzelen op welke informatie gereageerd is. Een beetje als achterhalen hoe de berekening van de lange-afstandskorting in zijn werk gaat, maar dan net anders.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Etienne »

Kunnen we dit topic niet beter hernoemen naar "Concessie Achterhoek-Rivierenland".
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Freek schreef:
Meltrain schreef:Via de site van ROCOV Gelderland kun je het advies op het vervoerplan voor 2015 vinden.
Het vervoerplan zelf is niet te vinden.
Dingen die opvallen:
* Servicebus in Doetinchem
* Aanpassingen stadsdienst Zutphen
* Vervallen lijn 54 tussen Laren en Rijssen. (In het advies staat Holten i.p.v. Rijssen, dus vermoedelijk komt er een vervangende lijn tussen Holten en Rijssen.)
Aanpassing stadsdienst Zutphen is niet het hoofdonderwerp, maar is het gevolg van het snijden in lijn 51. Als je daar dan toch iets in veranderd, kan beter elk half uur een snelle verbinding tussen Leesten en het station komen.

Vervallen lijn 54 lees je goed. Mogelijk gaat Syntus iets doen tussen Holten en Rijssen.
De NS rijdt al tussen Holten en Rijssen. Een buslijn tussen beide plaatsen is volstrekt overbodig.

Oost-Gelre: lijn 72 kan in de stille uren doorgetrokken worden naar Aalten of Varsseveld, dan zijn lijn 73 en 74 overbodig in de stille uren,
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door waldo79 »

Dat de NS tussen beide plaatsen rijdt wil niet automatisch zeggen dat er geen gebied tussen in ligt wat ontsloten dient te worden.

Ik erger me behoorlijk aan die zwart-wit stellingnames van je, Erno-BE 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten