Hoe werkt lange-afstandskorting?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door webguy »

Iets te ingewikkeld om even uit te leggen, het heeft er mee te maken dat er meerdere routes zijn tussen twee stations, zowel qua prijs als qua snelste reis.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Tochjo »

Ik begrijp dat dat het achterliggende probleem is, want dat zit me de hele middag al dwars bij het maken van een model om de lange-afstandskorting te berekenen. Maar waarom wordt dan niet in de reisplanner de prijs getoond die je ziet bij het kopen van een e-ticket? En waarom kan er wel een prijs getoond worden bij het kopen van een e-ticket? Wordt dan de hoogste prijs getoond, zodat er een vrije-routekeuze ontstaat? En hoe werkt dat eigenlijk als je een eenmalige OV-chipkaart koopt, moet je dan een routekeuze maken?

Eén gek, duizend wijzen... :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door waldo79 »

webguy schreef:Geen prijzen betekent dus ook geen tariefeenheden in de reisplanner. Af en toe lukt het niet om de juiste prijs te vinden, bijvoorbeeld voor ingewikkeldere trajecten als Den Helder - Oldenzaal.
In je eerste post zat een letter te veel. Nu begrijp ik het beter :)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Somoht »

Interessant stukje info in de aanbesteding Limburg. Een tabel met tariefeenheden en degressiekorting NS...

http://www.scribd.com/doc/234955340/Upd ... eden-Trein
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Geert »

Gisteravond heb ik een nieuwe versie van de afstandenmatrix gemaakt, hier te downloaden: http://blog.rijdendetreinen.nl/2014/07/ ... juli-2014/

Oa nieuwe tariefeenheden van Arnhem-Winterswijk zitten er in. Dit keer had ik de beschikking over een digitaal bestand van NS zodat alle fouten die er in zaten gemakkelijk te vinden waren. Enjoy :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Tochjo »

Geert schreef:Gisteravond heb ik een nieuwe versie van de afstandenmatrix gemaakt, hier te downloaden: http://blog.rijdendetreinen.nl/2014/07/ ... juli-2014/
Dank!
Somoht schreef:Interessant stukje info in de aanbesteding Limburg. Een tabel met tariefeenheden en degressiekorting NS...

http://www.scribd.com/doc/234955340/Upd ... eden-Trein
Kijk, dat helpt! Die verschillen van 0,2 en 0,3 procent ten opzichte van Freeks bericht eerder in deze discussie had ik zelf natuurlijk nooit gevonden :P . Nu eens zien of dat wat centenverschillen oplost :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Tochjo »

Die tariefeenheden beginnen me te frustreren. Neem Alkmaar-Arnhem: in de afstandenmatrix 2014-01 staat 135, in 2014-07 staat 134, en de reisplanner geeft 136. Of Maastricht-Meerssen: in 2014-01 staat 6, in 2014-07 staat 5, en de reisplanner geeft 6.

Ik kan alleen iets met de tariefeenheden die de reisplanner geeft, want die geeft ook de prijs daarbij. Weet iemand hoe we aan de informatie kunnen komen die nu in de reisplanner gebruikt wordt, of heeft iemand een ander slim idee hoe nu verder te gaan?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door marlies »

Ik begrijp niet dat NS zo krampachtig omgaat met alles wat met tarieven te maken heeft. Ik heb het verklaard gekregen dat ze bang zijn dat derden er fouten mee maken waardoor reizigers boos worden op NS ipv de ontwikkelaar. Klinkt logisch, maar is het eigenlijk niet. Geldt tenslotte net zo erg voor reisadviezen an sich en daar zijn ze al een stuk opener in. Plus: als je er open over bent is de kans dat een derde de juiste informatie geeft veel groter dan wanneer 'ie het half-half zelf heeft moeten uitvogelen.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Skinkie »

Nou Marlies, op twitter regent het klachten over 9292. Dat komt niet bij de NS terecht :X

Met het illegale en onaangekondigde update gedrag van Geert kan ik me overigens slecht identificeren. Daarom heb ik en de boel gemirrord en een nieuwe stationsvoorzieningen tabel gemaakt.

Toch maar eens een open brief aan de beheerder van rijdendetreinen schrijven over het onaangekondigd veranderen van kolommen. -o-
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door marlies »

Skinkie schreef:Nou Marlies, op twitter regent het klachten over 9292. Dat komt niet bij de NS terecht :X
Het was dan ook niet mijn gedachtegang maar slechts mijn weergave van die van de NS :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Die tariefeenheden beginnen me te frustreren. Neem Alkmaar-Arnhem: in de afstandenmatrix 2014-01 staat 135, in 2014-07 staat 134, en de reisplanner geeft 136. Of Maastricht-Meerssen: in 2014-01 staat 6, in 2014-07 staat 5, en de reisplanner geeft 6.
Ergens in de route zal een afwijking zitten tussen mijn tabel en die van NS...
Ik kan alleen iets met de tariefeenheden die de reisplanner geeft, want die geeft ook de prijs daarbij. Weet iemand hoe we aan de informatie kunnen komen die nu in de reisplanner gebruikt wordt, of heeft iemand een ander slim idee hoe nu verder te gaan?
Ik ga er ook vanuit dat dat de juiste afstanden zijn. De enige manieren om aan data te komen zijn (voor zover ik nu weet):
- tariefeenhedenkaart overtikken (been there, done that, foutgevoelig)
- NS API gebruiken en alle station-stationrelaties opvragen (weet niet of dat mag)
- aan NS vragen of ze de data openbaar willen maken

Wat me gisteren ook opviel toen ik de lijst zat bij te werken is dat er soms toch wel redelijke verschillen zaten in de lijst die ik oorspronkelijk had en de nieuwe tariefeenheden. In sommige gevallen waren dat typefouten aan mijn kant, maar zoals gezegd is Arnhem-Winterswijk opnieuw berekend en dat geldt voor meer lijnen. En dat soort wijzigingen hebben ook betrekking op NS-reizen, Utrecht - Arnhem Velperpoort is bijvoorbeeld ietsje duurder geworden en het leek er op dat de Hanzelijn ook herverdeeld is. Kan iemand zich herinneren of dat soort informatie ooit gepubliceerd is als nieuwsbericht oid?

Anyways, maar eens uitzoeken welk station tussen Alkmaar en Arnhem verkeerd staat...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Geert »

Ah, het begint duidelijker te worden. Het bestand dat ik ter controle had gebruikt blijkt bij nader inzien toch niet helemaal te kloppen en een paar verkeerde afstanden midden in het netwerk hebben dan meteen grote gevolgen.

- Rondom Amsterdam Holendrecht was wat geschoven met tarieven en dat was blijkbaar niet helemaal goed verwerkt.
- De route Arnhem - Alkmaar werd berekend over de Valleilijn Ede-Amersfoort doordat er een verkeerde afstand stond tussen Ede-Wageningen en Ede Centrum.
- Maastricht - Meerssen - Houthem St Gerlach stond idd niet goed.

En er lijken nog wat foutjes in te zitten, maar ik ga nu slapen. Van het weekend komt er wel weer een update van het csv-bestand, eens kijken hoe dit grondig te testen valt...

Wie zin heeft om er mee te spelen: ik heb op http://www.rijdendetreinen.nl/tariefafstanden een tooltje toegevoegd die de gekozen route laat zien en de afstand mee laat tellen. Maakt het iets makkelijk om fouten te vinden :-) De hierboven genoemde fouten zijn in de online versie al hersteld.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Tochjo »

Ik help met alle liefde mee om fouten te achterhalen, maar dan wacht ik eerst wel even op de versie van komend weekend, om te voorkomen dat we dubbel werk aan het doen zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Geert »

Nieuwe versie staat online.
http://blog.rijdendetreinen.nl/2014/07/ ... -versie-2/

Na wat onderzoek bleek dat er verschillende routes de kortste route hadden via een regionale lijn, terwijl NS.nl die meestal niet gebruikt voor lange afstandsritten. Voorbeeld: Utrecht - Dordrecht, is via Geldermalsen een km korter dan via Rotterdam. Daardoor waren verschillende routes een kilometer dan de prijs die NS.nl aangeeft.

In de nieuwe dataset is nu een uitsplitsing per vervoerders, zodat je de afstanden kunt vinden die alleen binnen het NS-netwerk zitten, of afstanden voor alle vervoerders tegelijk (en dan altijd de kortste route). In de blogpost staan nog een aantal trajecten die last hebben van verschillende vervoerders icm verschillende trajecten.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Somoht »

Is het niet handiger om voor een andere datastructuur te kiezen? van/naar en de verschillende varianten onderscheiden met via punten waar tussen vervoerders wordt omgecheckt?
Ik weet nog een trucje waarbij je kan achterhalen of er uberhaupt ritkeuze mogelijk is op een trajectpaar, je weet mijn email ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Geert »

Zodat je per relatie een afstand hebt met alleen NS en eentje met NS + regionale vervoerder, bijvoorbeeld?
Edit: je krijgt mail ;)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Somoht »

Overigens kan NS zelf geen prijzen berekenen als je een via station opgeeft :') Doet er sterk aan denken dat NS ook een matrix met twee opties heeft (meest ns of meest andere vervoerder).
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door marlies »

Ik begrijp nog steeds niet dat, wanneer OV-chipkaartpaaltjes en kaartautomaten kennelijk beschikken over de nodige data en logica om dit te berekenen, het te moeilijk is om ook door de website/planner te laten uitrekenen.

Ik gok dat de reisplanner helemaal niet uitrekent en volledig draait op een lookup-table met data gegenereerd door een ander systeem. Dus dat van Amsterdam-Utrecht staat opgeslagen wat het 1e/2e klas met/zonder korting etc etc kost zonder dat het systeem ook maar enige kennis heeft van hoe die prijs tot stand komt. En dan ook alle via-permutaties toevoegen is .. heel veel meer data. Maar dat probleem zit niet bij via-reizen maar bij de gekozen oplossing...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Freek »

Ik ben nog eens aan het rekenen geslagen. Met de door mij gegeven percentages kom ik op Arnhem-Winterswijk kom ik wel tot de prijs die de reisplanner aangeeft. Gebruik ik de percentages zoals die in het bestek van Limburg staan dan kom ik op een lager bedrag uit. Zijn er meer concessies die deze verschillen hebben?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Tochjo »

Dat wilde ik binnenkort nog eens gaan uitzoeken; nadat ik ook tot die conclusie kwam, samen met de niet-kloppende tariefeenheden, had ik de zaak even aan de kant gelegd :P

Overigens herhaal ik nog eens dat het bespottelijk is dat dit niet eenduidig geregeld en gedocumenteerd is. We hebben de tariefeenheden van NS, de tariefeenheden van Arriva in het Noorden waar net andere bedragen bijhoren, een regionale vervoerder die werkt met basistarief en kilometertarief, een regionale vervoerder die dat ook doet, maar met een afwijkend basistarief voor de eerste acht kilometer, een regionale vervoerder die ook voor korte reizen minstens zes tariefeenheden in rekening brengt - het gaat nergens meer over.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Somoht »

Ik heb een Python script gemaakt waarmee ik de 2e klas prijs kan berekenen op basis van een NS-API reisadvies met +- 10 cent nauwkeurigheid. Denk dat die onnauwkeurigheid vooral zit in de verschillende manieren van afrondingen en de meerdere versies van LAK die schijnen te bestaan.
Wil het scriptje open-source gooien maar de publieke NS-API heeft geen afkortingen in reisadvies..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Overigens herhaal ik nog eens dat het bespottelijk is dat dit niet eenduidig geregeld en gedocumenteerd is. We hebben de tariefeenheden van NS, de tariefeenheden van Arriva in het Noorden waar net andere bedragen bijhoren, een regionale vervoerder die werkt met basistarief en kilometertarief, een regionale vervoerder die dat ook doet, maar met een afwijkend basistarief voor de eerste acht kilometer, een regionale vervoerder die ook voor korte reizen minstens zes tariefeenheden in rekening brengt - het gaat nergens meer over.
Eens, ik ben de afgelopen dagen ook flink aan het rekenen geweest (samen met Somoht) en het is echt een ratjetoe aan minimumtarieven, afwijkende percentages voor LAK, afrondingsverschillen en vooral onvindbare informatie.

In iig Limburg worden andere percentages voor LAK gebruikt dan in Gelderland. In Gelderland moet je rekenen met de percentages van Freek, in Limburg met de percentages die Somoht vorige week postte. Verder idd rekent Veolia altijd minstens 6 tariefeenheden (ook als je overstapt van NS naar Veolia) en heeft de Valleilijn een afwijkend stelsel. Al met al is de prijs voor een treinreis bijna onmogelijk om zelf nog nauwkeurig na te rekenen, vooral omdat bijna alles via reverse engineering uitgezocht moet worden...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Somoht »

Het grote nadeel van regionale tariefvrijheid ;)

Overigens is http://www.tbov.nl/bestanden/Tarievenov ... ie%29.xlsx ook nog een goede bron. Alleen super nasty blijven de afrondingsverschillen, er lijken meerdere manieren van afronden te zijn.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door Somoht »

Ik kom een heel eind maar ik snap nog steeds korte afstandkorting niet. Waarom is Eygelshoven Markt naar Eygelshoven nu 2 euro 10? Hoe zit die berekening in elkaar?

Andere vraag, wat is de exacte tabel die aan de tariefeenheden op de Noordelijke Nevenlijnen hangt. Met wat prutsen kom ik op deze tabel: tariefeenheden,2eklas,2eklas20,2eklas40,1eklas,1eklas20,1eklas40

Code: Selecteer alles

1,220,170,130,370,290,220
2,220,170,130,370,290,220
3,220,170,130,370,290,220
4,220,170,130,370,290,220
5,220,170,130,370,290,220
6,220,170,130,370,290,220
7,220,170,130,370,290,220
8,220,170,130,370,290,220
9,230,180,130,380,300,220
10,250,200,150,420,330,250
11,260,200,150,420,330,250
12,280,220,160,470,370,280
13,300,240,180,510,400,300
14,320,250,190,550,440,330
15,330,260,190,560,440,330
16,350,280,210,600,480,360
17,370,290,220,630,500,370
18,380,300,220,650,520,390
19,400,320,240,680,540,400
20,410,320,240,700,560,420
21,430,340,250,730,580,430
22,440,350,260,750,600,450
23,460,360,270,790,630,470
24,470,370,280,800,640,480
25,490,390,290,850,680,510
26,520,410,310,880,700,520
27,530,420,310,700,560,420
28,550,440,330,700,560,420
29,560,440,330,950,760,570
30,580,460,340,980,780,580
31,590,470,350,820,650,490
32,610,480,360,1030,820,610
33,630,500,370,1070,850,640
34,640,510,380,1080,860,640
35,660,520,390,1120,890,670
36,670,530,400,1140,910,680
37,690,550,410,1170,930,700
38,700,560,420,1200,960,720
39,720,570,430,1230,980,730
40,730,580,430,1250,1000,750
41,750,600,450,1080,860,640
42,770,610,460,1320,1050,790
43,780,620,460,1040,830,620
44,800,640,480,1060,840,630
45,810,640,480,1380,1100,820
46,830,660,490,1420,1130,850
47,850,680,510,1430,1140,850
48,870,690,520,1040,830,620
49,880,700,520,1210,960,720
50,900,720,540,1520,1210,910
51,910,720,540,1550,1240,930
52,930,740,550,1390,1110,830
53,940,750,560,1600,1280,960
54,960,760,570,1630,1300,970
55,970,770,580,1650,1320,990
56,990,790,590,1680,1340,1000
57,1000,800,600,1700,1360,1020
58,1020,810,610,1730,1380,1030
59,1030,820,610,1580,1260,940
60,1050,840,630,1780,1420,1060
61,1060,840,630,1800,1440,1080
62,1080,860,640,1840,1470,1100
63,1090,870,650,1850,1480,1110
64,1110,880,660,1900,1520,1140
65,1120,890,670,1350,1080,810
66,1140,910,680,1830,1460,1090
67,1150,920,690,1960,1560,1170
68,1170,930,700,2000,1600,1200
69,1190,950,710,2020,1610,1210
70,1210,960,720,2050,1640,1230
71,1220,970,730,2070,1650,1240
72,1240,990,740,2100,1680,1260
73,1250,1000,750,2120,1690,1270
74,1270,1010,760,2110,1680,1260
75,1290,1030,770,1960,1560,1170
76,1300,1040,780,2200,1760,1320
77,1320,1050,790,2250,1800,1350
78,1330,1060,790,2260,1800,1350
79,1350,1080,810,2180,1740,1300
80,1360,1080,810,2200,1760,1320
81,1370,1090,820,2300,1840,1380
82,1390,1110,830,2370,1890,1420
83,1400,1120,840,2380,1900,1420
84,1410,1120,840,2280,1820,1360
85,1430,1140,850,2390,1910,1430
86,1440,1150,860,2340,1870,1400
87,1450,1160,870,2470,1970,1480
88,1470,1170,880,2500,2000,1500
89,1480,1180,880,2520,2010,1510
90,1490,1190,890,2320,1850,1390
91,1510,1200,900,2300,1840,1380
92,1520,1210,910,2330,1860,1390
93,1540,1230,920,2350,1880,1410
94,1560,1240,930,2390,1910,1430
95,1570,1250,940,2500,2000,1500
96,1580,1260,940,2580,2060,1540
97,1600,1280,960,2550,2040,1530
98,1610,1280,960,2570,2050,1540
99,1620,1290,970,2750,2200,1650
100,1640,1310,980,2510,2000,1500
101,1650,1320,990,2550,2040,1530
102,1660,1320,990,2620,2090,1570
103,1670,1330,1000,2360,1880,1410
104,1680,1340,1000,2490,1990,1490
105,1690,1350,1010,2400,1920,1440
106,1700,1360,1020,2860,2280,1710
107,1710,1360,1020,2710,2160,1620
108,1720,1370,1030,2730,2180,1630
109,1730,1380,1030,2810,2240,1680
110,1750,1400,1050,2750,2200,1650
111,1760,1400,1050,2810,2240,1680
112,1770,1410,1060,2840,2270,1700
113,1780,1420,1060,2940,2350,1760
114,1790,1430,1070,2600,2080,1560
115,1800,1440,1080,2840,2270,1700
116,1810,1440,1080,2880,2300,1720
117,1820,1450,1090,2660,2120,1590
118,1830,1460,1090,2640,2110,1580
119,1840,1470,1100,2920,2330,1750
120,1840,1470,1100,2670,2130,1600
121,1860,1480,1110,2700,2160,1620
122,1880,1500,1120,2830,2260,1690
123,1890,1510,1130,2850,2280,1710
124,1890,1510,1130,2760,2200,1650
125,1900,1520,1140,2830,2260,1690
126,1910,1520,1140,2940,2350,1760
127,1920,1530,1150,2960,2360,1770
128,1920,1530,1150,2880,2300,1720
129,1930,1540,1150,3000,2400,1800
130,1940,1550,1160,2970,2370,1780
131,1950,1560,1170,2990,2390,1790
132,1950,1560,1170,3000,2400,1800
133,1960,1560,1170,3030,2420,1810
134,1970,1570,1180,3050,2440,1830
135,1980,1580,1180,3010,2400,1800
136,1990,1590,1190,2990,2390,1790
137,1990,1590,1190,3040,2430,1820
138,2000,1600,1200,3070,2450,1840
139,2010,1600,1200,3040,2430,1820
140,2020,1610,1210,3060,2440,1830
141,2020,1610,1210,3070,2450,1840
142,2030,1620,1210,3100,2480,1860
143,2040,1630,1220,3120,2490,1870
144,2050,1640,1230,3210,2560,1920
149,2080,1660,1240,3240,2590,1940
153,2110,1680,1260,3270,2610,1960
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hoe werkt lange-afstandskorting?

Bericht door reisthijs »

Somoht schreef:Ik kom een heel eind maar ik snap nog steeds korte afstandkorting niet. Waarom is Eygelshoven Markt naar Eygelshoven nu 2 euro 10? Hoe zit die berekening in elkaar?
Welke korting?

€ 2,10 is gewoon de volle prijs voor een rit van maximaal 8 tariefeenheden bij NS.

De retourrit van dit voorbeeld is wel goedkoper, doordat dan het Veolia-tarief geldt en dat is € 1,96 voor een rit van maximaal 6 tariefeenheden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten