Eredivisie 2014/15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Eredivisie 2014/15

Bericht door JWM »

Ja, het is weer zover, de Eredivisie trapt vrijdag af met het duel tussen de kersverse winnaar van de JC schaal Zwolle en Fc Utrecht. Hoogste tijd om weer de traditionele OVNL-voorspellingen te maken:

1. PSV - Na het vorige seizoen wellicht een tikje verrassend maar daar kan ook uit lering uit zijn getrokken. Ze hebben de sterkste voorhoede van de Eredivisie, zeker als Luuk de Jong weer tot bloei komt.
2. Ajax - Gokt op de jeugd en doet geen gekke dingen op de transfermarkt. Daarmee wordt je zelfs in Nederland geen 5x achter elkaar kampioen, toch?
3. Feyenoord - De achterhoede bestaat uit een mix van onervaren jonge talenten en dertigers die al een paar jaar over de top zijn. Er zal ongetwijfeld nog een spits terug komen maar ik acht Feyenoord toch te veel verzwakt om serieus mee te doen bovenin.
4. FC Twente - Moet tegenwoordig op de centjes letten en pakt dit jaar weer met weinig spektakel genoeg punten voor de subtop.
5. Vitesse - Weer een groot vraagteken. Als de selectie aangevuld blijft worden met afdankertjes uit London spelen ze weer mee in de subtop.
6. AZ - Met van Basten aan het roer gaat AZ veel scoren, maar ook veel tegentreffers krijgen.
7. Heerenveen - Voorhoede weer weggekocht maar weten op de een of andere manier ook altijd goede vervangers te halen.
8. FC Utrecht - Komt vanzelf wat omhoog drijven in deze Eredivisie.
9. FC Groningen - Groningen wint vaak thuis en verliest vaak uit en dat resulteert in de middenmoot.
10. PEC Zwolle - De club heeft inmiddels stappen gemaakt waardoor het ook dit jaar met gemak weg blijft van de onderste plaatsen. Om structureel aan te haken bij de subtop komt het nog wat te kort.
11. ADO - Zal ongetwijfeld hier ergens uitkomen. Weet er verder ook niets zinnigs bij te zetten.
12. Go Ahead - Geen idee wat ik er van moet verwachten. Zullen het thuis ongetwijfeld weer veel ploegen erg lastig gaan maken.
13. Heracles - Er zijn dit jaar weer genoeg zwakkere ploegen in de Eredivisie waardoor Heracles niet in de problemen komt.
14. NAC - ZIt al een aantal jaar tegen de degradatiezone aan te hikken maar zolang het bier blijft stromen vinden ze het in Breda allemaal prima.
15. Willem II - Moet weer alles op alles zetten om er volgend seizoen bij te zijn.
16. Cambuur - Heeft dit seizoen de nacompetitie nodig om zich te handhaven
17. Dordrecht - Gaat het moeilijk krijgen in de Eredivisie.
18. Excelsior - Hopelijk zitten we hier maar een jaar mee opgescheept.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Jef400 »

Voor ik aan mijn voorspelling begin, wens ik iedereen een fijn voetbaljaargang 2014/15 toe. *bus* Hieronder volgen mijn voorspellingen.

1. PSV De selectie van PSV heeft zoals wel vaker de meeste kwaliteit in de selectie. Tijd om het waar te maken.
2. Twente Bij Twente heerst er rust. Toegegeven, er zijn wat financiele perikelen. Maar zo nijpend als bij de start van Munsterman is het allemaal niet.
3. AjaxBij Ajax zetten ze sinds de cruijff-revolutie in op de jeugd. Dat resulteerde al in meerdere kampioenschappen. Echter moeten ze weer opnieuw beginnen nadat ze leeggekocht zijn en met de huidige spelers zie ik ze geen kampioen worden.
4. AZ Na twee magere jaren moet het weer te doen zijn top 4 te spelen, zeker als er een goede spits bij komt. Dat komt doordat men in Alkmaar een Europacup-loos jaar heeft. De vorige keer leidde dat tot het kampioenschap...
5. Feyenoord Feyenoord is zo ongeveer leeggekocht. Met nieuwe jeugd zullen ze het volgende seizoen moeten starten. Ik ken de jeugd niet goed genoeg om ze een plaats te geven.
6. Vitesse Vitesse is een club waarbij voorspellen vrijwel onmogelijk is. Vorig jaar dreigde ze ongestoord kampioen te worden totdat het als een plumppudding in elkaar stortte. Ik ben benieuwd naar FC Hollywood (Rhein).
7. Groningen Groningen zit weer in een positieve flow. Tuurlijk is de vroege uitschakeling in de Europacup niet prettig, maar aan de andere kant kan Groningen zich weer onbevangen in de competitie gooien.
8. Heerenveen Heerenveen heeft weer eens een leegloop moeten ondergaan. Het is weer interessant wat ze onder de hoge hoed vandaan toveren.
9. PEC Zwolle Er heerst een positieve flow bij de club. De beker en de Supercup zijn geen misselijke prijzen voor een club als Zwolle. Ze hebben kwaliteit genoeg om zich boven in de middenmoot te nestelen.
10. ADO ADO is sinds Fraser coach is geworden aan een opmars bezig. Ik verwacht een soepel en solide seizoen voor de hagenezen.
11. Utrecht De plaatselijke FC in Utrecht heeft het zwaar. Voor elke positie dient geknokt te worden. Ze hebben teveel kwaliteit om in de degradatiestrijd terecht te komen. Maar veel meer moet je er denk ik niet van verwachten.
12. Heracles Ook voor Heracles geldt dat zij te veel kwaliteiten heeft om in de degradatiestrijd te verzanden.
13. Cambuur De geschiedenis leert ons dat Cambuur in haar tweede opeenvolgende eredivisie seizoen altijd is gedegradeerd. Daarintegen is drie maal scheepsrecht en aangezien het de derde maal is dat Cambuur Eredivisionist is kan het zijn dat ze erin blijven. Met een redelijk kwalitatieve selectie moet dat ook lukken.
14. Go Ahead Eagles De club uit de koekstad verraste iedereen vorig seizoen met fris en fruitig voetbal. En daar komt bij dat het moeilijk voetballen is aan de vetkampstraat. Ik verwacht een seizoen waar ze onderin meevoetballen. Zonder in degradatiezorgen te komen.
15. NAC Breda NAC Breda doet aan punten sprokkelen. En aan het eind van het jaar hebben ze net voldoende afstand om niet het drijfzand van de Nacompetitie te betreden.
16. Willem II Willem II, kampioen van de laatste eerste divisie. Ik denk dat ze kwaliteit genoeg hebben om niet direct eruit te vliegen. Maar verder, ik betwijfel het.
17. Excelsior Excelsior, het kleine clubje uit Kralingen. Ik vrees voor een moeilijk jaar voor ze. Zeker met het al in de eerste divisie niet geweldige voetbal.
18. Dordrecht Te klein stadion, te slechte selectie. Te weinig budget. Kortom alle ingredenten om een rampzalig seizoen te draaien.
Laatst gewijzigd door Jef400 op di 05 aug 2014, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door JWM »

Feyenoord doet dit jaar niet mee en er wordt geen enkele ploeg vijfde?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Suus »

Nu ben ik geen voetbalkenner, maar eh, Jeffrey, doet Feyenoord niet ook mee?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Jef400 »

Die was ik er vergeten bij te plakken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Ardan »

Ik ga me niet wagen aan voorspellingen. Ik hoop alleen dat GAE boven *Olle eindigt, maar kampioen worden ze toch niet :P
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door JWM »

Je hebt na het WK de smaak niet meer te pakken? :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Meltrain »

1) PSV: lijkt voorlopig de beste selectie te hebben met veel creatieve spelers en een prima spits.
2) Ajax: de selectie die vorig jaar kampioen werd is intact gebleven en er zijn nog wat spelers bijgekomen. Veel zal afhangen of de reserve-spelers net zo goed zijn.
3) FC Twente: in zijn eerste jaar als officiele coach gaat Alfred Scheuder het beter doen dan zijn "voorganger". Prima selectie nog steeds.
4) Feyenoord: veel kwaliteit is weg dus het is de vraag wie er blijft en wie er nog bijkomt. Alles hangt af van de aankoop van een goede spits.
5) AZ: er lijkt niet heel veel veranderd te zijn.
6) FC Groningen: prima versterkingen, de vraag is wat het gaat worden.
7) Vitesse: een paar goede spelers zijn weg. Veel hangt af van het functioneren van hun spits.
8) sc Heerenveen: zie Vitesse
9) PEC Zwolle: PEC eindigt nu wel in het linkerrijtje
10) ADO Den Haag: ADO gaat verder waar het vorig jaar is geeindigd.
11) FC Utrecht: Utrecht vindt de weg naar boven, maar de play-offs zijn ver weg.
12) Go Ahead Eagles: blijft een prima selectie en degradatiezorgen zijn er niet in Deventer.
13) Heracles Almelo: iets betere selectie dan vorig jaar, dus een iets hogere positie.
14) NAC Breda: de laatste jaren redt NAC het meestal net en dat zal ook dit keer het geval zijn.
15) Willem II: Willem II gaat vaker verliezen dan winnen, maar zal met hakken over de sloot overleven
16) Cambuur Leeuwarden: het zal slechter gaan dan vorig jaar en helaas zijn 15 ploegen (net iets) beter, dus dat leidt tot de nacompetitie. Directe degradatie blijft ver weg.
17) FC Dordrecht: de degradatiestrijd wordt dit seizoen een Rijnmonds onderonsje. Met aanvallend voetbal weten de Schapekoppen net iets meer punten te sprokkelen dan de Kralingers.
18) Excelsior: de degradatiestrijd wordt op het nippertje verloren van Dordrecht, waardoor de terugkeer in de Eredivisie beperkt blijft tot 1 jaar.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 05 aug 2014, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Je hebt na het WK de smaak niet meer te pakken? :X
Nee, van de eredivisie heb ik nog minder verstand, ik weet hooguit of een club een beetje goed is of niet :lol:

Ach zal ik gewoon voor de grap meedoen? Zonder uitgebreide beargumentatie en meer wishful thinking dan wat anders.

1. Ajax omdat Ajax.
2. AZ want die zijn nog best goed ofniet?
3. FC Twente, vooruit dan maar.
4. Vitesse want ik was best verrast door hen vorig jaar.
5. PSV en hoger hoeft van mij niet.
6. Feyenoord want ze kunnen wel eens winnen maar om nou te zeggen dat ze het nog echt geweldig doen..
7. Heerenveen, geen idee waarom.
8. Groningen, want zie Heerenveen.
9. Utrecht, is toch altijd al een beetje een middenmoter geweest?
10. Go Ahead Eagles, moet met wat doorknokken wel te doen zijn toch? :D
11. PEC Zwolle want ik wil dat ze onder GAE eindigen.
12. ADO, geen zorgen voor hen maar meer wordt het niet.
13. Heracles zit nog net niet bij de schlemieletjes.
14. Cambuur want de rest is nog slechter.
15. NAC, zie Cambuur.
16. Willem II, een wonder dat ze er überhaupt bij zitten.
17. Excelsior, moet elke keer weer nadenken waar die vandaan kwamen. 010 toch? Dan hoeft hoger ook niet.
18. Dordrecht want ik haat Dordrecht, doei.
Ik doe ook maar wat
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Obus »

Een journalist:

Ik ben door het land gegaan en heb de meningen van de burgers over komend voetbalseizoen verzameld. Ziehier mijn resultaten:

Mening van een Ajax-fan

1. Ajax
2. - 17. het platteland
18 010

Mening van een Feyenoord-fan

1. Feyenoord
2. Jeugdafdeling van Feyenoord ('Excelsior')
3. - 17. het platteland
18 020

Een mening van een boer

1. Zolangh de zonh maor in 't oestenh opstahth, zaol ikh mien landh bewherkhenh khunnenh.
2. - 17. De statdh enh zien verhvloekhte stedhelingheh
18. Hheth mhinistherieh vanh Infrhasthructhurh, dath mien landh afphakkhenh wiel omh erh hhunh verhvloekhte wheghenh the bouwhenh!
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Suus »

Moeten we nu lachen? Echt grappig is het niet namelijk...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Thom91 »

Ik vind het wel geestig eigenlijk :lol:
Komt wel goed schatje.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door huibf »

1. PSV
2 t/m 17. de rest exclusief 020.
18. 020.

Helaas zal het niet gebeuren. 020 dat degradeert bedoel ik dan.
020 zeker geen kampioen... 5 jaar op rij zou dan tevens een record zijn.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Obus »

En, wat gaat het worden???

Kakkerlakken?
Afbeelding



Joden?
Afbeelding



Kaaskoppen?
Afbeelding


Boeren?
Afbeelding



Duitsers?
Afbeelding
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Vinny »

Het niveau is op de eerste bladzijde al naar een een bedroevend peil gezakt..., hier in Friesland zal de Cambuur/Heerenveen soap wel weer een beetje gaan opspelen denk ik. En op dagen dat Heerenveen speelt tegen een randstedelijke club zul je me niet meer in de plaatselijke kroeg zien. Een verkeerd gegeven ingooi is natuurlijk de schuld van de enige Amsterdammer in het dorp, en niet van een blinde grensrechter. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Ardan »

Aaaa neee :cry: GAE stond zo mooi 2-0 voor en eindigt alsnog in 2-3 voor Grunn :cry:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door ODRAIL »

En ook nog door een aankoop bij GAE :shock: :? :cry:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Fles »

God god, Vinny die over niveau begint.

Maar idd, zonde zeg, 2-0 voor en nog verliezen :(
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Jef400 »

De pijp was op. Ik denk dat de terreinknecht aldaar de grootste verliezer is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door ODRAIL »

En PSV is de volgende (voorlopige) koploper. Dit nu zo houden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Thom91 »

AZ - Ajax vandaag, spannend!!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door ODRAIL »

Mag hopen dat de ploeg uit Alkmaar wint of dat het een gelijkspel wordt :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Fles »

Godverdomme, WEER met 3-2 onderuit, nu NOG dieper in de slotfase :evil:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door ODRAIL »

Dat was echt zonde ja. Een gelijk spel was meer op zijn plaats geweest.
Alargule

Re: Eredivisie 2014/15

Bericht door Alargule »

1) Ajax natuurlijk (zeg ik als PSV-aanhanger). Idem voor 2015-16; 2016-17; 2017-18...
2-15) Feitelijk al jaren niet meer interessant.
16) PEC Zwolle. Gaat na een heroïsche strijd in de nacompetitie dan toch onderuit tegen Roda JC, dat drie dagen later prompt failliet gaat waardoor Zwolle toch nog een jaartje mag blijven hopen op Europees voetbal.
17) SC Cambuur. Laat in de nacompetitie geen spaan meer heel van FC Eindhoven (17-0) en mag weer een jaartje meedoen.
18) Leuk voor StWillem II dat ze weer even een jaartje mee mogen doen in de Hoogste Mickey Mouse Competitie, maar daar moest het dan ook maar weer bij blijven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten