Artikel 44, lid 3 beantwoordt je vraag.Artikel 43: Afstemming dienstregeling op vervoervraag
NS stemt haar dienstregeling aantoonbaar af op de reizigersvraag. NS toont dit tenminste aan voor het landelijke, interregionale en regionale vervoeraanbod en de vervoersvraag op deze niveaus.
Artikel 44: Minimale bediening
- In aanvulling op het bepaalde in artikel 43 voldoet de dienstregeling, alsmede tussentijdse structurele wijzigingen van de dienstregeling minimaal aan de volgende eisen:
- NS bedient de ‘grote’ stations, vermeld in de bijlage 5, van 06.00 tot 24.00 uur minimaal twee keer per uur in iedere richting;
- NS bedient de ‘overige’ stations, vermeld in de bijlage 5, op werkdagen van 06.00 tot 20.00 uur, minimaal twee keer per uur in iedere richting en daarna tot 24.00 uur alsmede in het weekend van 06.00 tot 24.00 uur, minimaal één keer per uur in iedere richting;
- het is NS toegestaan jaarlijks op 31 december vanaf 20.00 uur tot 1 januari 10.00 uur geen treinen te rijden.
- NS is gerechtigd van de in het eerste lid gestelde eisen af te wijken, voor zover die afwijking reeds bestond in de dienstregeling 2014. Dit geldt niet met betrekking tot de bediening als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, op werkdagen van 6.00 tot 6.30 uur en van 9.00 tot 20.00 uur.
- Een uur als bedoeld in het eerste lid, onderdeel a en b, omvat elk willekeurig interval van 60 minuten, waarbij in incidentele gevallen dit interval kan uitlopen tot een maximum van 65 minuten.
Korte vragen #10
Re: Korte vragen #10
In de concept-ontwerpconcessie voor het hoofdrailnet 2015-2025 staat het volgende:
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #10
Dat was meer bijzaak. Het gaat er mij vooral om waar die brug heen gaat want het was dacht ik monument of erfgoed.Hainje schreef:Ben eens realistisch, hoe groot is de kans nu dat het Duits Lijntje nu echt gereactiveerd gaat worden? Ik denk dat ik nog eerder de Jackpot in de Staatsloterij win zónder een lot te hebben. De Zuid-Willemsvaart heeft economisch gezien meer belang dan een spoorlijntje voor een boemeltje van Nix naar Nerg0ns.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Korte vragen #10
Eventjes dat concept voor de concessie van het HRN gelezen, en daar staan een aantal leuke bepalingen in:
Toeslag IC-Direct
Toeslag IC-Direct
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #10
Je laatste vergelijking gaat natuurlijk compleet mank op alle regels der appels en peren..
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: Korte vragen #10
Begrijp ik goed dat we op zondagen onze eerste trein hier om 6:00 uur mogen verwachten in plaats van 8:00 uur. Zou mooi zijn.Tochjo schreef:Artikel 43: NS bedient de ‘overige’ stations, vermeld in de bijlage 5, op werkdagen van 06.00 tot 20.00 uur, minimaal twee keer per uur in iedere richting en daarna tot 24.00 uur alsmede in het weekend van 06.00 tot 24.00 uur, minimaal één keer per uur in iedere richting.
Edit: als we rekening houden met dat een uur maximaal 65 minuten is, dan betekent één trein per uur dat de eerste trein uiterlijk om 7:05 vertrek?
Re: Korte vragen #10
Nee, want "NS is gerechtigd van de in het eerste lid gestelde eisen af te wijken, voor zover die afwijking reeds bestond in de dienstregeling 2014".jesperhaverkamp schreef:Begrijp ik goed dat we op zondagen onze eerste trein hier om 6:00 uur mogen verwachten in plaats van 8:00 uur.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: Korte vragen #10
Jammer. Maar ook wel begrijpelijk. Zou vooral lucht vervoerd worden.
Re: Korte vragen #10
Ik lees niet direct dat NS verplicht is om zondags de diensten eerder dan 8.00 uur op te starten.Tochjo schreef:Nee, want "NS is gerechtigd van de in het eerste lid gestelde eisen af te wijken, voor zover die afwijking reeds bestond in de dienstregeling 2014".jesperhaverkamp schreef:Begrijp ik goed dat we op zondagen onze eerste trein hier om 6:00 uur mogen verwachten in plaats van 8:00 uur.
Re: Korte vragen #10
Dat zeg ik.
Re: Korte vragen #10
Hoe zit eigenlijk met de treinen van Thalys, ik meende dat er in Nederland een regel is dat er X vierkante meter geel of wit hoort te zijn op het front, maar dat is daar duidelijk niet het geval.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Is die regel niet weer afgeschaft? Of pas ingevoerd nadat Thalys goedgekeurd is?
Re: Korte vragen #10
Beiden :)Geert schreef:Is die regel niet weer afgeschaft? Of pas ingevoerd nadat Thalys goedgekeurd is?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Korte vragen #10
Zojuist even met NS Klantenservice gebeld.
Het volgende is het geval; een van de komende dagen ga ik tekenen voor een nieuwe baan in Eindhoven.
Op dit moment beschik ik al over een Weekend Vrij abonnement.
Nu wil ik dat abonnement uitbreiden met een Traject Vrij Tl of Gdm - Ehv.
Ik vroeg me af of dit op een OV-chipkaart kon samengaan waar die Weekend Vrij al opstaat.
Het antwoord verbaasde me enigszins: met een maandabonnement kan het probleemloos, maar bij een jaarabonnement kan het niet samen en zou ik mijn Weekend Vrij kwijtraken of een tweede chipkaart met alle ellende van dien krijgen :')
Het volgende is het geval; een van de komende dagen ga ik tekenen voor een nieuwe baan in Eindhoven.
Op dit moment beschik ik al over een Weekend Vrij abonnement.
Nu wil ik dat abonnement uitbreiden met een Traject Vrij Tl of Gdm - Ehv.
Ik vroeg me af of dit op een OV-chipkaart kon samengaan waar die Weekend Vrij al opstaat.
Het antwoord verbaasde me enigszins: met een maandabonnement kan het probleemloos, maar bij een jaarabonnement kan het niet samen en zou ik mijn Weekend Vrij kwijtraken of een tweede chipkaart met alle ellende van dien krijgen :')
Re: Korte vragen #10
Huh apart,
Ik had een Weekend Vrij en volgens NS kon daar mijn Traject Vrij niet bij :S
Ik had een Weekend Vrij en volgens NS kon daar mijn Traject Vrij niet bij :S
Re: Korte vragen #10
En dat maandabonnement geeft niet eens zoveel voordeel als je enkel op weekdagen reist
18 retourreizen Tl - Ehv op saldo kosten € 410,40 (-> een oude VDU leverde meer voordeel op)
20 retourreizen Tl - Ehv op saldo kosten € 456,=
Maandabonnement € 361,10
18 retourreizen Tl - Ehv op saldo kosten € 410,40 (-> een oude VDU leverde meer voordeel op)
20 retourreizen Tl - Ehv op saldo kosten € 456,=
Maandabonnement € 361,10
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Kennelijk heeft TrajectVrij dan altijd de hoogste prioriteit, maar dat zou dan natuurlijk zowel voor maand als jaar moeten gelden. Beetje raar antwoord zodoende.
(Al zouden ze met de berekening van je reiskosten achteraf toch prima rekening kunnen houden met andere abonnementen lijkt me...)
(Al zouden ze met de berekening van je reiskosten achteraf toch prima rekening kunnen houden met andere abonnementen lijkt me...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Het gaat vooral mis omdat de betaalwijzen va de abonnementen niet gelijk zijn: achteraf vs. op saldo. Ik vermoed dat er nog wel een aanpassing komt, maar tot die tijd is het allemaal erg vervelend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Dat zou toch op zich geen probleem hoeven zijn? Immers, je reist of op abonnement A of op abonnement B en niet op allebei tegelijk Vandaar mijn stelling dat TrajectVrij een hogere prioriteit heeft: dan zou bij een reis buiten je traject je TrajectVrij i.p.v. je Weekend Vrij aangesproken worden. Een reis die deels over je traject en deels daarbuiten plaatsvindt is zelfs iets waarbij je met deze combinatie alleen achteraf iets kunt berekenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Lees nu eens wat je schrijft en zie waar het fout gaat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #10
Op werkdagen in de daluren biedt Weekend Vrij dezelfde voordelen als het reizen buiten je stamtraject van Traject Vrij
Met enkel Traject Vrij ben je behoorlijk de klos in het weekend buiten je stamtraject
Met enkel Traject Vrij ben je behoorlijk de klos in het weekend buiten je stamtraject
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Ja, bij welk abonnement aangesproken wordt dus. Dat heeft verder niks te maken met de betaalwijze van ritten waarvoor het abonnement geen 100% korting biedt.Bee schreef:Lees nu eens wat je schrijft en zie waar het fout gaat :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Voor wie net afgestudeerd is, zijn al die NS abonnementen eigenlijk nauwelijks een optie, behalve het gratis dal voordeelabonnement. Voor iets van 160 euro 'boete' per maand (ongeveer, misschien is het 190 of zo) behoud je namelijk gewoon je studentenov. Voor dat geld heb je echt geen altijd vrijabonnement voor de commerciele prijs ! Doordeweeks alles gratis, en in het ewekend 40% korting, da's niet niks. Alleen in de vakantieperiode is het onvoordelig.
Ik weet echter niet hoe lang je dit kunt aanhouden.
Ik weet echter niet hoe lang je dit kunt aanhouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten