ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Bericht door Karl »

Thom91 schreef: Referentie zal nu zijn, inclusief lopende projecten. Voor PHS is een calculatie gemaakt waar hoeveel bakeenheden gestalt zullen moeten worden. Blijkt dus dat er flinke tekorten zijn, wat ook wel te verwachten was natuurlijk..
Dan lijkt het mij als omwonende relevanter wat de tekorten zijn inclusief alle projecten, denk bijvoorbeeld aan toename verkeer op de HSL of omwille van de nieuwe concessie HRN; maar dat speelt in Alkmaar/Heerhugowaard wellicht minder.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Bericht door reisthijs »

Projecten die geen invloed hebben op die regio zijn voor omwonenden toch niet relevant?
Voor Alkmaar/Heerhugowaard is PHS het enige relevante grote project.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Bericht door Karl »

Dat ontken ik ook niet, zie het laatste gedeelte van mijn bericht. Maar dan nog zou ik het totaalplaatje presenteren (Huidige tekort, toekomstige plannen, HSL, PHS,...) , voor Alkmaar/Heerhugowaard is dat dan toevallig gelijk aan het PHS-tekort. ProRail weet toch ook wel dat zo'n plaatje gaat zwerven en daarnaast kan het bij de minder goed geïnformeerde omwonende ook juist vragen oproepen; "Oh, is dit het PHS-tekort, waardoor ontstaan er dan nog meer tekorten?"
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Bericht door Suus »

Het tekort in Noord-Holland speelt al heel lang en heeft niet alleen met PHS te maken, maar dat maakt het wel veel erger. Recente Ingrepen zoals het ARBO-verantwoord maken van de tuin van Hoorn helpen ook niet echt mee het tekort op te lossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Valt me op dat men het heeft over opsteltekorten in Rotterdam, Dordrecht én Breda bij PHS. Gezien Dordrecht - Breda nou niet echt een verbinding is waar hoogfrequent vervoer te verwachten valt en Rotterdam Centraal niet het handigste station is om kop te maken vanaf de Oude Lijn lijkt men hier al rekening te houden met enige overloop vanaf Dordrecht wat nu eigenlijk helemaal geen opstelcapaciteit heeft (die ook nog eens slecht bereikbaar is: m.u.v. spoor 20 moet je altijd kopmaken om op een perronspoor te komen).
Als je ziet wat er nu aan lege treinen door het land gesleept wordt om treinen te starten zie je hoe de tekorten nu opgelost worden. Dordrecht heeft inderdaad een tekort (zie ook hier). Om dat op te lossen wordt materieel uit Roosendaal en Rotterdam aangevoerd. Rotterdam zit ook niet ruim in zijn jas, dus rijden er ook treinen uit Den Haag naar Rotterdam. Om Roosendaal weer aan te vullen rijdt er spul vanuit Vlissingen naar Roosendaal. Treinen die in Breda moeten starten, komen uit Eindhoven of Roosendaal. In Eindhoven wil NS ook meer neerzetten dan er kan en mag staan, dus komt er materieel uit Maastricht en Heerlen. En zo schuift het het hele land door. Het goed nadenken over waar we naar toe moeten met de opstelterreinen is dus geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard

Bericht door Daniel »

Hmm, da's ook een interessante... voor Dordrecht heeft men dus een opstelterrein in de polders aan de zuidkant van het eiland in gedachten (moest de straatnaam wel even opzoeken nog :P ) Daar is in elk geval plek zat en woont niemand in de buurt, zou zelfs nog een stukje overloop voor Rotterdam kunnen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten