Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant
Afgesplitst van Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant0
Ik mis eigenlijk een paar buslijnen in deze regio.
Een buslijn tussen dordrecht - lage zwaluwe station - (ev. made) - oosterhout
Uitbreiding stadsbus oosterhout met 2e lijn met ring in noordelijke wijken en ring rond de warande (met stop op katjeskelder en zwembad de warande)
Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Bus 226 in oosterhout ook op zondag
een snelbus langs de oude route halvezolenlijn
lijn 132 breda-baarle-tilburg opsplitsen in een buurtbus en gewone bus. Buurtbus die de omroute tussen breda-baarle rijd, uitgebreidere route in baarle en via tilburg universiteit. lijn 132 via huidige route ("korte deel" tussen breda en baarle).
Brabantliner bergen op zoom - utrecht en gilze rijen - utrecht.
Ik zou graag wat feedback ontvangen over deze ideeën.
Groeten, wilburg22
Ik mis eigenlijk een paar buslijnen in deze regio.
Een buslijn tussen dordrecht - lage zwaluwe station - (ev. made) - oosterhout
Uitbreiding stadsbus oosterhout met 2e lijn met ring in noordelijke wijken en ring rond de warande (met stop op katjeskelder en zwembad de warande)
Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Bus 226 in oosterhout ook op zondag
een snelbus langs de oude route halvezolenlijn
lijn 132 breda-baarle-tilburg opsplitsen in een buurtbus en gewone bus. Buurtbus die de omroute tussen breda-baarle rijd, uitgebreidere route in baarle en via tilburg universiteit. lijn 132 via huidige route ("korte deel" tussen breda en baarle).
Brabantliner bergen op zoom - utrecht en gilze rijen - utrecht.
Ik zou graag wat feedback ontvangen over deze ideeën.
Groeten, wilburg22
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Eigenlijk is er voor uitbreiding(en) geen geld. Maar voor trajecten parallel aan treinverbindingen (Dordrecht - Lage Zwaluwe; Bergen op Zoom - Breda) zou ik financieel zeker geen heil in zien.
Het is een spectrum.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Stadsvervoer in Oosterhout is de afgelopen decennia al in alle maten en soorten uitgeprobeerd. Zonder al te veel succes.
Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Gilze-Rijen-Utrecht en Bergen op Zoom-Utrecht kunnen gewoon met de trein.
Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Gilze-Rijen-Utrecht en Bergen op Zoom-Utrecht kunnen gewoon met de trein.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Er is voor veel mensen gemis tussen oosterhout en dordrecht. aangezien er maar heel weinig bussen lage zwaluweNS-oosterhout gaan (ik dacht alleen een bb) zou oosterhout - dordt rendabel moeten zijn. lage zwaluwe alleen als extra connectiepunt.Karl schreef:Eigenlijk is er voor uitbreiding(en) geen geld. Maar voor trajecten parallel aan treinverbindingen (Dordrecht - Lage Zwaluwe; Bergen op Zoom - Breda) zou ik financieel zeker geen heil in zien.
Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.Frans F schreef:Stadsvervoer in Oosterhout is de afgelopen decennia al in alle maten en soorten uitgeprobeerd. Zonder al te veel succes.
Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Gilze-Rijen-Utrecht en Bergen op Zoom-Utrecht kunnen gewoon met de trein.
geen commentaar op halvezolenlijn idee, je punt daartegen is prima.
Gilze/rijen en bergen op zoom naar utrecht is op zn minst 1 keer overstap en flinke omweg. bus zal in 3/4 van de tijd het kunnen aflegen (zelfde manier als388 dordt-utrecht). dit zal flink wat passagiers op die lijn(en) opleveren.
*BERICHT GEMAAKT NAAR vervoersvraag cijfers uit eigen boekje en gebaseerd op mijn mening*
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Het lijkt mij dat dit gewoon een harde aanbestedings-eis is en wat mij betreft wordt ie ook gehandhaafd door de provincie en eventueel volgen er boetes als de vervoerder zich er niet aan houdt.Frans F schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat die 15 minuten regel sowieso niet te handhaven is in de ochtendspits. Het lijkt me meer een kapstokartikel om te kunnen ingrijpen als er structureel problemen zijn met overbezetting.
Terug naar Buurtbus zou kunnen,verlengen naar Oosterhout is onzin vanwege de overstap op Sleeuwijk Tol,zou hem eerder verlengen naar Dordrecht.wilburg22 schreef:Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Als er vrijwilligers te vinden zijn dan why not. Uitbesteden aan een Taxiboer kost teveel geld.wilburg22 schreef:Bus 226 in oosterhout ook op zondag
Hier zie ik geen brood in, eerder Volanslijn Tholen-Bergen op Zoom-Antwerpen.uitgevoerd door CXX en De Lijn.wilburg22 schreef: Brabantliner bergen op zoom - utrecht en gilze rijen - utrecht.
En Volans/Brabantliner Bergen op Zoom-Rotterdam (die lijn verdient het eigenlijk,zeker vanwege het hogere tarief)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Dan heb je meer aan een betere verbinding naar Lage Zwaluwe, verder rijden met een bus levert niks want je rijdt alleen maar tussen de weilanden door.wilburg22 schreef:Er is voor veel mensen gemis tussen oosterhout en dordrecht. aangezien er maar heel weinig bussen lage zwaluweNS-oosterhout gaan (ik dacht alleen een bb) zou oosterhout - dordt rendabel moeten zijn. lage zwaluwe alleen als extra connectiepunt.
Die heeft daarna trouwens nog wel enige tijd als streekbus bestaan (lijn 97 meen ik) maar die was gezien het bovengenoemde uiteraard ten dode opgeschreven: je bedient een verbinding waar de bus net zo weinig bedient als de trein.Frans F schreef:Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Is een beetje off-topic hier, maar lijn 1 in de avond is al gigantisch lang geleden opgeheven (in 2000) Heb ik nog wel gebruik van gemaakt die avondritten toen: ideaal was dat zo'n privé Mercedes met chauffeur oftewel niet bepaald rendabel.wilburg22 schreef:zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte)
Dat die lijn Arriva nog gehaald heeft was al uitstel van executie want in 2004 had men twee opties: lijn 1 of lijn 6 opheffen. Het werd toen de 6 eruit (omdat die toch grotendeels in Brabant reed was vrij letterlijk de redenatie) en de 1 terug naar een uurdienst.
En zo komen we toch weer on-topic uit: het verbaast me eigenlijk niks dat van die toenmalige lijn 6 nu alleen nog de scholierenlijn 620 over is. Dat waren bij SVD al de ritten waarop die lijn het beste scoorde (ze hebben jarenlang nog rechtstreeks door naar de scholen gereden) en de rest van de dag was de bezetting heel zwak. Met de komst van buurtbus 231 is daar weinig in verandert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En even goede vrienden, wilburg22. Oosterhout - Ddr kan met de trein via Bd. Er rijden zat bussen naar Bd
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Euh 620 is al dordt-werkendam... en gaat al bijna 3 1/2 jaar niet meer naar sleeuwwijk.... en dan ook noges slechte overstap op 120 in werkendam (die rijd net weg as 620 aankomt meeste ritten).Mr-W schreef:Terug naar Buurtbus zou kunnen,verlengen naar Oosterhout is onzin vanwege de overstap op Sleeuwijk Tol,zou hem eerder verlengen naar Dordrecht.Frans F schreef:wilburg22 schreef:Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Uit eigen ervaring: slechte overstap op breda. breda-dordrecht vaak afgesloten vanwege werkzaamheden. behoorlijke omrit. rit sowiso al totaal meer dan 40 min. (incl. NORMALE (dus niet de 25 min. w8en zoals nu) overstaptijd) directe bus zou zo'n 32 min. duren en zal rijstijden met ong. 10-20 minuten verkorten. lijn zal rendabel zijn hierdoor tot een frequentie van 2xuur in spits en dal op ma-vr en 1xuur op za-zo.(eigen schatting op rendabelheid hier)waldo79 schreef:En even goede vrienden, wilburg22. Oosterhout - Ddr kan met de trein via Bd. Er rijden zat bussen naar Bd
@DANIEL
over lijn 1: er is naarmate eind 2009/2010 meer vraag op lijn 1 gekomen. tussen 2009 en 2011 is het reizigersgemidelde verdriedubbeld. er waren toen al petities met meer dan 8.500 handtekeningen om de lijn s'avonds terug te laten komen. Na 2012 (eind lijn 1) zijn er nogeens EEN PAAR KEER meer dan 40.000 handtekeningen opgehaald in dordrecht.
Veel mensen vonden de lijn handig en hadden er veel aan.(daarbuiten moest taxibus laatste jaar op bijna alle ritten helft passagiers laten staan en moest er grote bus gebeld worden ) Also ik stop hier met offtopic. Verder in pm aub. (voordat er straks opsplitsing discussie lijn 1 dordrecht moet komen :') )
trouwens: Ik ben zelf bezig met een idee voor busdienst oosterhout.... Miss. post ik die nog welles.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
@Wilburg22: Reactie op je bericht staat hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Stadsvervoer Oosterhout is vroeger ook jarenlang overdag een halfuurdienst geweest. Hielp ook niet.wilburg22 schreef: Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.
Gilze-Rijen-Utrecht kan ook ieder halfuur rechtstreeks. En zoals gezegd, de Provincie gaat geen nieuwe busdiensten aanbieden op trajecten waar mensen ook met de trein kunnen.Gilze/rijen en bergen op zoom naar utrecht is op zn minst 1 keer overstap en flinke omweg. bus zal in 3/4 van de tijd het kunnen aflegen (zelfde manier als388 dordt-utrecht). dit zal flink wat passagiers op die lijn(en) opleveren.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Maak er dan een spitsverbinding Lage Zwaluwe-Waalwijk van, daar heb je dan nog meer aan denk ik. In het seizoen kan je dit dan buiten de spitsuren omvormen naar Lage Zwaluwe -Efteling. Want laten we eerlijk wezen, de inwoners van de Langstraat moeten als het aan het OV ligt eigenlijk alles maar via Den Bosch en Tilburg doen. Een reis naar bijvoorbeeld Rotterdam wordt daarmee wel een beetje lange reis (omrijden via Tilburg en daar met de trein verder terwijl je in dezelfde tijd met een snelbus naar Lage Zwaluwe en daar overstappen op de sprinter ook al in Dordrecht had kunnen staan).Daniel schreef:Dan heb je meer aan een betere verbinding naar Lage Zwaluwe, verder rijden met een bus levert niks want je rijdt alleen maar tussen de weilanden door.wilburg22 schreef:Er is voor veel mensen gemis tussen oosterhout en dordrecht. aangezien er maar heel weinig bussen lage zwaluweNS-oosterhout gaan (ik dacht alleen een bb) zou oosterhout - dordt rendabel moeten zijn. lage zwaluwe alleen als extra connectiepunt.
Overigens lag er ooit een plan om lijn 129 (spitssneldienst Dongen - Breda CS via onderwijslocaties) door te trekken naar Waalwijk Busstation. Daar is nooit wat van terecht gekomen tot dusver.
Frans F schreef:Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Die streekbus ging niet naar Den Bosch maar naar Oosterhout. De snelverbinding Waalwijk-Den Bosch is tot op de dag van vandaag in allerlei vormen door de jaren heen in stand gebleven.Daniel schreef: Die heeft daarna trouwens nog wel enige tijd als streekbus bestaan (lijn 97 meen ik) maar die was gezien het bovengenoemde uiteraard ten dode opgeschreven: je bedient een verbinding waar de bus net zo weinig bedient als de trein.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik wil zelf een beetje oppassen met meningen anno 2014 vormen over zaken die in de jaren '90 van de vorige eeuw zo gelopen zijn. Dat het 20 jaar geleden niet wilde werken wil niet per definitie zeggen dat het anno nu bij voorbaat al ten dode opgeschreven is. Daarbij zijn er in het verleden ook weleens verbindingen opgeheven waarbij het er de schijn van had dat het hele beleid rondom die lijn er juist op gericht was om de lijn af te kunnen breken. Dat konden de inzichten van destijds zijn geweest, die inzichten kunnen met de loop der jaren ook weleens veranderen.Frans F schreef:Stadsvervoer Oosterhout is vroeger ook jarenlang overdag een halfuurdienst geweest. Hielp ook niet.wilburg22 schreef: Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Oosterhout is (als ik goed had gekeken) 54e plaats in gemeentes met meeste bevolking. De meeste tot de 70e plaats hebben eigen stadsdienst. (of streek, denk aan goere overflakkee). daarbuiten is oosterhout (vooral noordelijke wijken, warande en rond zuiderhout) niet de rijkste stad ooit. dus het autopercentage is lager. dat zorgt voor meer mogelijkheid bussen in oosterhout. lijn 226 is eindelijk na VEEEEEEL projecten een suc6 geworden daar, mijn idee is om dan het netwrk uit te breiden met als basisstamlijn lijn 226.Daan76 schreef:Ik wil zelf een beetje oppassen met meningen anno 2014 vormen over zaken die in de jaren '90 van de vorige eeuw zo gelopen zijn. Dat het 20 jaar geleden niet wilde werken wil niet per definitie zeggen dat het anno nu bij voorbaat al ten dode opgeschreven is. Daarbij zijn er in het verleden ook weleens verbindingen opgeheven waarbij het er de schijn van had dat het hele beleid rondom die lijn er juist op gericht was om de lijn af te kunnen breken. Dat konden de inzichten van destijds zijn geweest, die inzichten kunnen met de loop der jaren ook weleens veranderen.Frans F schreef:Stadsvervoer Oosterhout is vroeger ook jarenlang overdag een halfuurdienst geweest. Hielp ook niet.wilburg22 schreef: Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.
Klein idee oosterhout busnet (andere lijnnummer, 21 vrijwel identiek aan 226)
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... vCpyE4BiyA
21/22/23 minimaal 1xhalfuur ma-vr en minimaal 1xuur za-zo
25 centrumbus alleen zaterdag (frequent minimaal 4xuur)
24 Beperkte dienst alleen ma-vr
26/28 Beperkte dienst alleen ma-za
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Helaas kan ik de kaart niet zien wegens gebrek aan een Google account.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
En ook ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de kaart nu
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zelfs met een google account kan ik die kaart niet bekijken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Sorry pardon, vergeten op openbaar te zetten: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... vCpyE4BiyA
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik kan hier niet zo heel warm van worden eerlijk gezegd
Ten eerste die haltes. Soms liggen twee haltes slechts 100 meter uit elkaar. Als de bus om de haverklap moet stoppen om één passagier op te pikken schiet het niet op! Kunnen passagiers niet een klein stukje lopen?
Ten tweede hoe wil je dit inpassen in het bestaande schema van bussen? Lijnen 22/23 lopen grotendeels parallel of zelfs de zelfde route als lijnen 126 en 127, dat lijkt mij niet echt handig. Om nog maar te zwijgen over het inpassen van de bestaande lijn 10.
Lijn 24 vind ik ver gezocht. Den Hout heeft al zijn eigen buurtbusje, het traject langs de Vrachelse Heide ligt wat gek t.o.v. de bebouwing en kan ook prima opgevangen worden door lijn 21,
En die centrumring vind ik al helemaal ver gezocht? Volgens mij heb je dit principe zelfs niet in grote steden (correct me if im wrong) en ik zie niet in wat het centrum van Oosterhout zo de moeite waard maakt voor een eigen 4x/uur rijdend centrum busje.
Ten eerste die haltes. Soms liggen twee haltes slechts 100 meter uit elkaar. Als de bus om de haverklap moet stoppen om één passagier op te pikken schiet het niet op! Kunnen passagiers niet een klein stukje lopen?
Ten tweede hoe wil je dit inpassen in het bestaande schema van bussen? Lijnen 22/23 lopen grotendeels parallel of zelfs de zelfde route als lijnen 126 en 127, dat lijkt mij niet echt handig. Om nog maar te zwijgen over het inpassen van de bestaande lijn 10.
Lijn 24 vind ik ver gezocht. Den Hout heeft al zijn eigen buurtbusje, het traject langs de Vrachelse Heide ligt wat gek t.o.v. de bebouwing en kan ook prima opgevangen worden door lijn 21,
En die centrumring vind ik al helemaal ver gezocht? Volgens mij heb je dit principe zelfs niet in grote steden (correct me if im wrong) en ik zie niet in wat het centrum van Oosterhout zo de moeite waard maakt voor een eigen 4x/uur rijdend centrum busje.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Oosterhout is bijna vergroeid met Breda. Ik denk dat je beter kan inzetten op een netwerk dat elke buurt in Oosterhout een snelle verbinding naar Breda heeft dan op een eigen stadsdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
26/28 zijn 2 conceptwijkbusroutes. de haltes zijn niet definitief.
24 was bedoeld als vervanging van de den hout buurtbus, verbinding van zwemparadijs de warande en de vlinderwijk
centrumbuslijnen als deze heb je op meer plaatsen. centrum van oosterhout is best groot en leuk, ben er al aardig at keertjes geweest. miss. is 3xuur ook wel genoeg nu je het zegt.
22/23 moeten het gat in de scheve kwartier dienst opvullen van 126/127 en verbinden noord warande, de katjeskelder en samen met 24 iedere 20 min. (welliswaar scheef) zwemparadijs de warande.lijn 10 rijd niet heelvaak en word steeds verder uitgekleed. daarbuiten rijd deze buslijn (22./23) voor meer dan de helf op een stuk waar geen/niet fruquent/en niet dagelijks een bus rijd.
*verstuurt van mobiel*
24 was bedoeld als vervanging van de den hout buurtbus, verbinding van zwemparadijs de warande en de vlinderwijk
centrumbuslijnen als deze heb je op meer plaatsen. centrum van oosterhout is best groot en leuk, ben er al aardig at keertjes geweest. miss. is 3xuur ook wel genoeg nu je het zegt.
22/23 moeten het gat in de scheve kwartier dienst opvullen van 126/127 en verbinden noord warande, de katjeskelder en samen met 24 iedere 20 min. (welliswaar scheef) zwemparadijs de warande.lijn 10 rijd niet heelvaak en word steeds verder uitgekleed. daarbuiten rijd deze buslijn (22./23) voor meer dan de helf op een stuk waar geen/niet fruquent/en niet dagelijks een bus rijd.
*verstuurt van mobiel*
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Off-topic: Het zou ook beter zijn om de zinnen wat in te korten en wat meer hoofdletters te gaan gebruiken. Deze posts lezen niet lekker weg.
On-topic: En hoe moet de buurtbus vanuit Drimmelen dan gaan rijden, rechtstreeks naar Oosterhout zonder stop in Den Hout?
On-topic: En hoe moet de buurtbus vanuit Drimmelen dan gaan rijden, rechtstreeks naar Oosterhout zonder stop in Den Hout?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
nee die zal eindigen in den hout met overstap op 24. Das niet zo handig als rechtstreeks maar zorgt wel voor betere verbinding van de stad.Etienne schreef:Off-topic: Het zou ook beter zijn om de zinnen wat in te korten en wat meer hoofdletters te gaan gebruiken. Deze posts lezen niet lekker weg.
On-topic: En hoe moet de buurtbus vanuit Drimmelen dan gaan rijden, rechtstreeks naar Oosterhout zonder stop in Den Hout?
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heb m toch maar eventjes qua inzetbustype en frequentietabel neergezet: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... ut_projectwilburg22 schreef:Klein idee oosterhout busnet (andere lijnnummer, 21 vrijwel identiek aan 226)
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... vCpyE4BiyA
21/22/23 minimaal 1xhalfuur ma-vr en minimaal 1xuur za-zo
25 centrumbus alleen zaterdag (frequent minimaal 4xuur)
24 Beperkte dienst alleen ma-vr
26/28 Beperkte dienst alleen ma-za
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 10 aug 2014, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Reden: Quote ingekort
Ik blub in het Drecht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik denk dat dat een goede parallel is, al zal de schaal hier wat minder groot zijn. Maar ik denk dat je voor Oosterhout voor vervoer binnen de plaats meer moet kijken naar de fiets en niet moet trekken aan een dood paard wat een stadsdienst zal zijn.CamilleKreemers schreef:Ik krijg met deze opmerkingen ineens een Purmerend-idee.Bee schreef:Oosterhout is bijna vergroeid met Breda. Ik denk dat je beter kan inzetten op een netwerk dat elke buurt in Oosterhout een snelle verbinding naar Breda heeft dan op een eigen stadsdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Uw mening. Er blijven altijd vakantiegangers, mensen zonder fiets,regen dagen, busfanaten en ouderen.Bee schreef:Ik denk dat dat een goede parallel is, al zal de schaal hier wat minder groot zijn. Maar ik denk dat je voor Oosterhout voor vervoer binnen de plaats meer moet kijken naar de fiets en niet moet trekken aan een dood paard wat een stadsdienst zal zijn.CamilleKreemers schreef:Ik krijg met deze opmerkingen ineens een Purmerend-idee.Bee schreef:Oosterhout is bijna vergroeid met Breda. Ik denk dat je beter kan inzetten op een netwerk dat elke buurt in Oosterhout een snelle verbinding naar Breda heeft dan op een eigen stadsdienst.
Ik blub in het Drecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten