Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Bericht door DrechtBlub »

Afgesplitst van Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant0

Ik mis eigenlijk een paar buslijnen in deze regio.

Een buslijn tussen dordrecht - lage zwaluwe station - (ev. made) - oosterhout
Uitbreiding stadsbus oosterhout met 2e lijn met ring in noordelijke wijken en ring rond de warande (met stop op katjeskelder en zwembad de warande)
Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Bus 226 in oosterhout ook op zondag
een snelbus langs de oude route halvezolenlijn
lijn 132 breda-baarle-tilburg opsplitsen in een buurtbus en gewone bus. Buurtbus die de omroute tussen breda-baarle rijd, uitgebreidere route in baarle en via tilburg universiteit. lijn 132 via huidige route ("korte deel" tussen breda en baarle).

Brabantliner bergen op zoom - utrecht en gilze rijen - utrecht.


Ik zou graag wat feedback ontvangen over deze ideeën.
Groeten, wilburg22
Ik blub in het Drecht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Karl »

Eigenlijk is er voor uitbreiding(en) geen geld. Maar voor trajecten parallel aan treinverbindingen (Dordrecht - Lage Zwaluwe; Bergen op Zoom - Breda) zou ik financieel zeker geen heil in zien.
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Stadsvervoer in Oosterhout is de afgelopen decennia al in alle maten en soorten uitgeprobeerd. Zonder al te veel succes.

Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.

Gilze-Rijen-Utrecht en Bergen op Zoom-Utrecht kunnen gewoon met de trein.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

Karl schreef:Eigenlijk is er voor uitbreiding(en) geen geld. Maar voor trajecten parallel aan treinverbindingen (Dordrecht - Lage Zwaluwe; Bergen op Zoom - Breda) zou ik financieel zeker geen heil in zien.
Er is voor veel mensen gemis tussen oosterhout en dordrecht. aangezien er maar heel weinig bussen lage zwaluweNS-oosterhout gaan (ik dacht alleen een bb) zou oosterhout - dordt rendabel moeten zijn. lage zwaluwe alleen als extra connectiepunt.
Frans F schreef:Stadsvervoer in Oosterhout is de afgelopen decennia al in alle maten en soorten uitgeprobeerd. Zonder al te veel succes.

Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.

Gilze-Rijen-Utrecht en Bergen op Zoom-Utrecht kunnen gewoon met de trein.
Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.

geen commentaar op halvezolenlijn idee, je punt daartegen is prima.

Gilze/rijen en bergen op zoom naar utrecht is op zn minst 1 keer overstap en flinke omweg. bus zal in 3/4 van de tijd het kunnen aflegen (zelfde manier als388 dordt-utrecht). dit zal flink wat passagiers op die lijn(en) opleveren.

*BERICHT GEMAAKT NAAR vervoersvraag cijfers uit eigen boekje en gebaseerd op mijn mening*
Ik blub in het Drecht.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat die 15 minuten regel sowieso niet te handhaven is in de ochtendspits. Het lijkt me meer een kapstokartikel om te kunnen ingrijpen als er structureel problemen zijn met overbezetting.
Het lijkt mij dat dit gewoon een harde aanbestedings-eis is en wat mij betreft wordt ie ook gehandhaafd door de provincie en eventueel volgen er boetes als de vervoerder zich er niet aan houdt.
wilburg22 schreef:Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Terug naar Buurtbus zou kunnen,verlengen naar Oosterhout is onzin vanwege de overstap op Sleeuwijk Tol,zou hem eerder verlengen naar Dordrecht.
wilburg22 schreef:Bus 226 in oosterhout ook op zondag
Als er vrijwilligers te vinden zijn dan why not. Uitbesteden aan een Taxiboer kost teveel geld.
wilburg22 schreef: Brabantliner bergen op zoom - utrecht en gilze rijen - utrecht.
Hier zie ik geen brood in, eerder Volanslijn Tholen-Bergen op Zoom-Antwerpen.uitgevoerd door CXX en De Lijn.
En Volans/Brabantliner Bergen op Zoom-Rotterdam (die lijn verdient het eigenlijk,zeker vanwege het hogere tarief)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

wilburg22 schreef:Er is voor veel mensen gemis tussen oosterhout en dordrecht. aangezien er maar heel weinig bussen lage zwaluweNS-oosterhout gaan (ik dacht alleen een bb) zou oosterhout - dordt rendabel moeten zijn. lage zwaluwe alleen als extra connectiepunt.
Dan heb je meer aan een betere verbinding naar Lage Zwaluwe, verder rijden met een bus levert niks want je rijdt alleen maar tussen de weilanden door.
Frans F schreef:Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Die heeft daarna trouwens nog wel enige tijd als streekbus bestaan (lijn 97 meen ik) maar die was gezien het bovengenoemde uiteraard ten dode opgeschreven: je bedient een verbinding waar de bus net zo weinig bedient als de trein.
wilburg22 schreef:zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte)
Is een beetje off-topic hier, maar lijn 1 in de avond is al gigantisch lang geleden opgeheven (in 2000) Heb ik nog wel gebruik van gemaakt die avondritten toen: ideaal was dat zo'n privé Mercedes met chauffeur oftewel niet bepaald rendabel.
Dat die lijn Arriva nog gehaald heeft was al uitstel van executie want in 2004 had men twee opties: lijn 1 of lijn 6 opheffen. Het werd toen de 6 eruit (omdat die toch grotendeels in Brabant reed was vrij letterlijk de redenatie) en de 1 terug naar een uurdienst.

En zo komen we toch weer on-topic uit: het verbaast me eigenlijk niks dat van die toenmalige lijn 6 nu alleen nog de scholierenlijn 620 over is. Dat waren bij SVD al de ritten waarop die lijn het beste scoorde (ze hebben jarenlang nog rechtstreeks door naar de scholen gereden) en de rest van de dag was de bezetting heel zwak. Met de komst van buurtbus 231 is daar weinig in verandert.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door waldo79 »

En even goede vrienden, wilburg22. Oosterhout - Ddr kan met de trein via Bd. Er rijden zat bussen naar Bd :idea:
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

Mr-W schreef:
Frans F schreef:
wilburg22 schreef:Uitbreiding lijn 620, terug naar buurtbus (ritten met grote bus op schooltijd blijft) doortrekken vanout werkendam naar made en oosterhout.
Terug naar Buurtbus zou kunnen,verlengen naar Oosterhout is onzin vanwege de overstap op Sleeuwijk Tol,zou hem eerder verlengen naar Dordrecht.
Euh 620 is al dordt-werkendam... en gaat al bijna 3 1/2 jaar niet meer naar sleeuwwijk.... en dan ook noges slechte overstap op 120 in werkendam (die rijd net weg as 620 aankomt meeste ritten).
waldo79 schreef:En even goede vrienden, wilburg22. Oosterhout - Ddr kan met de trein via Bd. Er rijden zat bussen naar Bd :idea:
Uit eigen ervaring: slechte overstap op breda. breda-dordrecht vaak afgesloten vanwege werkzaamheden. behoorlijke omrit. rit sowiso al totaal meer dan 40 min. (incl. NORMALE (dus niet de 25 min. w8en zoals nu) overstaptijd) directe bus zou zo'n 32 min. duren en zal rijstijden met ong. 10-20 minuten verkorten. lijn zal rendabel zijn hierdoor tot een frequentie van 2xuur in spits en dal op ma-vr en 1xuur op za-zo.(eigen schatting op rendabelheid hier)

@DANIEL
over lijn 1: er is naarmate eind 2009/2010 meer vraag op lijn 1 gekomen. tussen 2009 en 2011 is het reizigersgemidelde verdriedubbeld. er waren toen al petities met meer dan 8.500 handtekeningen om de lijn s'avonds terug te laten komen. Na 2012 (eind lijn 1) zijn er nogeens EEN PAAR KEER meer dan 40.000 handtekeningen opgehaald in dordrecht.
Veel mensen vonden de lijn handig en hadden er veel aan.(daarbuiten moest taxibus laatste jaar op bijna alle ritten helft passagiers laten staan en moest er grote bus gebeld worden :roll: ) Also ik stop hier met offtopic. Verder in pm aub. (voordat er straks opsplitsing discussie lijn 1 dordrecht moet komen :') :roll: )

trouwens: Ik ben zelf bezig met een idee voor busdienst oosterhout.... Miss. post ik die nog welles.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

@Wilburg22: Reactie op je bericht staat hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

wilburg22 schreef: Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.
Stadsvervoer Oosterhout is vroeger ook jarenlang overdag een halfuurdienst geweest. Hielp ook niet.
Gilze/rijen en bergen op zoom naar utrecht is op zn minst 1 keer overstap en flinke omweg. bus zal in 3/4 van de tijd het kunnen aflegen (zelfde manier als388 dordt-utrecht). dit zal flink wat passagiers op die lijn(en) opleveren.
Gilze-Rijen-Utrecht kan ook ieder halfuur rechtstreeks. En zoals gezegd, de Provincie gaat geen nieuwe busdiensten aanbieden op trajecten waar mensen ook met de trein kunnen.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Daniel schreef:
wilburg22 schreef:Er is voor veel mensen gemis tussen oosterhout en dordrecht. aangezien er maar heel weinig bussen lage zwaluweNS-oosterhout gaan (ik dacht alleen een bb) zou oosterhout - dordt rendabel moeten zijn. lage zwaluwe alleen als extra connectiepunt.
Dan heb je meer aan een betere verbinding naar Lage Zwaluwe, verder rijden met een bus levert niks want je rijdt alleen maar tussen de weilanden door.
Maak er dan een spitsverbinding Lage Zwaluwe-Waalwijk van, daar heb je dan nog meer aan denk ik. In het seizoen kan je dit dan buiten de spitsuren omvormen naar Lage Zwaluwe -Efteling. Want laten we eerlijk wezen, de inwoners van de Langstraat moeten als het aan het OV ligt eigenlijk alles maar via Den Bosch en Tilburg doen. Een reis naar bijvoorbeeld Rotterdam wordt daarmee wel een beetje lange reis (omrijden via Tilburg en daar met de trein verder terwijl je in dezelfde tijd met een snelbus naar Lage Zwaluwe en daar overstappen op de sprinter ook al in Dordrecht had kunnen staan).

Overigens lag er ooit een plan om lijn 129 (spitssneldienst Dongen - Breda CS via onderwijslocaties) door te trekken naar Waalwijk Busstation. Daar is nooit wat van terecht gekomen tot dusver.
Frans F schreef:Een snelbus Den Bosch-Dordrecht via de Halvezolenlijn is er ook al geweest in het Interliner tijdperk. Behalve tussen Den Bosch en Waalwijk was de belangstelling gering.
Daniel schreef: Die heeft daarna trouwens nog wel enige tijd als streekbus bestaan (lijn 97 meen ik) maar die was gezien het bovengenoemde uiteraard ten dode opgeschreven: je bedient een verbinding waar de bus net zo weinig bedient als de trein.
Die streekbus ging niet naar Den Bosch maar naar Oosterhout. De snelverbinding Waalwijk-Den Bosch is tot op de dag van vandaag in allerlei vormen door de jaren heen in stand gebleven.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Frans F schreef:
wilburg22 schreef: Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.
Stadsvervoer Oosterhout is vroeger ook jarenlang overdag een halfuurdienst geweest. Hielp ook niet.
Ik wil zelf een beetje oppassen met meningen anno 2014 vormen over zaken die in de jaren '90 van de vorige eeuw zo gelopen zijn. Dat het 20 jaar geleden niet wilde werken wil niet per definitie zeggen dat het anno nu bij voorbaat al ten dode opgeschreven is. Daarbij zijn er in het verleden ook weleens verbindingen opgeheven waarbij het er de schijn van had dat het hele beleid rondom die lijn er juist op gericht was om de lijn af te kunnen breken. Dat konden de inzichten van destijds zijn geweest, die inzichten kunnen met de loop der jaren ook weleens veranderen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

Daan76 schreef:
Frans F schreef:
wilburg22 schreef: Stadservoer oosterhout word constant fout gedaan. te veel paralel aan de streekbussen, wijken maar half verbinden en vakantiegelegenheden niet verbinden... en te lage frequentie (altijd 1xuur).. ja joh, dan pakt iedereen de streekbus... soms zijn busbedrijven niet echt slim bezig. (zelfde als met lijn 1 in dordt als die 2xuur reed en in avond zou ie zo vol zitte) 226 op zondag is voor goede verbinding amphia zh. best handig.
Stadsvervoer Oosterhout is vroeger ook jarenlang overdag een halfuurdienst geweest. Hielp ook niet.
Ik wil zelf een beetje oppassen met meningen anno 2014 vormen over zaken die in de jaren '90 van de vorige eeuw zo gelopen zijn. Dat het 20 jaar geleden niet wilde werken wil niet per definitie zeggen dat het anno nu bij voorbaat al ten dode opgeschreven is. Daarbij zijn er in het verleden ook weleens verbindingen opgeheven waarbij het er de schijn van had dat het hele beleid rondom die lijn er juist op gericht was om de lijn af te kunnen breken. Dat konden de inzichten van destijds zijn geweest, die inzichten kunnen met de loop der jaren ook weleens veranderen.
Oosterhout is (als ik goed had gekeken) 54e plaats in gemeentes met meeste bevolking. De meeste tot de 70e plaats hebben eigen stadsdienst. (of streek, denk aan goere overflakkee). daarbuiten is oosterhout (vooral noordelijke wijken, warande en rond zuiderhout) niet de rijkste stad ooit. dus het autopercentage is lager. dat zorgt voor meer mogelijkheid bussen in oosterhout. lijn 226 is eindelijk na VEEEEEEL projecten een suc6 geworden daar, mijn idee is om dan het netwrk uit te breiden met als basisstamlijn lijn 226.

Klein idee oosterhout busnet (andere lijnnummer, 21 vrijwel identiek aan 226)
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... vCpyE4BiyA

21/22/23 minimaal 1xhalfuur ma-vr en minimaal 1xuur za-zo
25 centrumbus alleen zaterdag (frequent minimaal 4xuur)
24 Beperkte dienst alleen ma-vr
26/28 Beperkte dienst alleen ma-za
Ik blub in het Drecht.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daan76 »

Helaas kan ik de kaart niet zien wegens gebrek aan een Google account.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Yanaike »

En ook ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de kaart nu :oops:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Zelfs met een google account kan ik die kaart niet bekijken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

Sorry pardon, vergeten op openbaar te zetten: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... vCpyE4BiyA
Ik blub in het Drecht.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Yanaike »

Ik kan hier niet zo heel warm van worden eerlijk gezegd :oops:
Ten eerste die haltes. Soms liggen twee haltes slechts 100 meter uit elkaar. Als de bus om de haverklap moet stoppen om één passagier op te pikken schiet het niet op! Kunnen passagiers niet een klein stukje lopen?
Ten tweede hoe wil je dit inpassen in het bestaande schema van bussen? Lijnen 22/23 lopen grotendeels parallel of zelfs de zelfde route als lijnen 126 en 127, dat lijkt mij niet echt handig. Om nog maar te zwijgen over het inpassen van de bestaande lijn 10.
Lijn 24 vind ik ver gezocht. Den Hout heeft al zijn eigen buurtbusje, het traject langs de Vrachelse Heide ligt wat gek t.o.v. de bebouwing en kan ook prima opgevangen worden door lijn 21,
En die centrumring vind ik al helemaal ver gezocht? Volgens mij heb je dit principe zelfs niet in grote steden (correct me if im wrong) en ik zie niet in wat het centrum van Oosterhout zo de moeite waard maakt voor een eigen 4x/uur rijdend centrum busje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Oosterhout is bijna vergroeid met Breda. Ik denk dat je beter kan inzetten op een netwerk dat elke buurt in Oosterhout een snelle verbinding naar Breda heeft dan op een eigen stadsdienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

26/28 zijn 2 conceptwijkbusroutes. de haltes zijn niet definitief.
24 was bedoeld als vervanging van de den hout buurtbus, verbinding van zwemparadijs de warande en de vlinderwijk
centrumbuslijnen als deze heb je op meer plaatsen. centrum van oosterhout is best groot en leuk, ben er al aardig at keertjes geweest. miss. is 3xuur ook wel genoeg nu je het zegt.
22/23 moeten het gat in de scheve kwartier dienst opvullen van 126/127 en verbinden noord warande, de katjeskelder en samen met 24 iedere 20 min. (welliswaar scheef) zwemparadijs de warande.lijn 10 rijd niet heelvaak en word steeds verder uitgekleed. daarbuiten rijd deze buslijn (22./23) voor meer dan de helf op een stuk waar geen/niet fruquent/en niet dagelijks een bus rijd.

*verstuurt van mobiel*
Ik blub in het Drecht.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

Off-topic: Het zou ook beter zijn om de zinnen wat in te korten en wat meer hoofdletters te gaan gebruiken. Deze posts lezen niet lekker weg.

On-topic: En hoe moet de buurtbus vanuit Drimmelen dan gaan rijden, rechtstreeks naar Oosterhout zonder stop in Den Hout?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

Etienne schreef:Off-topic: Het zou ook beter zijn om de zinnen wat in te korten en wat meer hoofdletters te gaan gebruiken. Deze posts lezen niet lekker weg.

On-topic: En hoe moet de buurtbus vanuit Drimmelen dan gaan rijden, rechtstreeks naar Oosterhout zonder stop in Den Hout?
nee die zal eindigen in den hout met overstap op 24. Das niet zo handig als rechtstreeks maar zorgt wel voor betere verbinding van de stad.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

wilburg22 schreef:Klein idee oosterhout busnet (andere lijnnummer, 21 vrijwel identiek aan 226)
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... vCpyE4BiyA

21/22/23 minimaal 1xhalfuur ma-vr en minimaal 1xuur za-zo
25 centrumbus alleen zaterdag (frequent minimaal 4xuur)
24 Beperkte dienst alleen ma-vr
26/28 Beperkte dienst alleen ma-za
Heb m toch maar eventjes qua inzetbustype en frequentietabel neergezet: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... ut_project
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 10 aug 2014, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

CamilleKreemers schreef:
Bee schreef:Oosterhout is bijna vergroeid met Breda. Ik denk dat je beter kan inzetten op een netwerk dat elke buurt in Oosterhout een snelle verbinding naar Breda heeft dan op een eigen stadsdienst.
Ik krijg met deze opmerkingen ineens een Purmerend-idee.
Ik denk dat dat een goede parallel is, al zal de schaal hier wat minder groot zijn. Maar ik denk dat je voor Oosterhout voor vervoer binnen de plaats meer moet kijken naar de fiets en niet moet trekken aan een dood paard wat een stadsdienst zal zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door DrechtBlub »

Bee schreef:
CamilleKreemers schreef:
Bee schreef:Oosterhout is bijna vergroeid met Breda. Ik denk dat je beter kan inzetten op een netwerk dat elke buurt in Oosterhout een snelle verbinding naar Breda heeft dan op een eigen stadsdienst.
Ik krijg met deze opmerkingen ineens een Purmerend-idee.
Ik denk dat dat een goede parallel is, al zal de schaal hier wat minder groot zijn. Maar ik denk dat je voor Oosterhout voor vervoer binnen de plaats meer moet kijken naar de fiets en niet moet trekken aan een dood paard wat een stadsdienst zal zijn.
Uw mening. Er blijven altijd vakantiegangers, mensen zonder fiets,regen dagen, busfanaten en ouderen.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten