Mag ik even kwijt #158

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Obus »

Soms moet je lef hebben en tegen de stroom in zwemmen.

Mag ik even kwijt wat mijn slechte ik over andere groepen mensen vind.

Spoiler openen op eigen risico. Ik sta niet garant voor kwetsuren. Doodsbedreigingen na lezen niet welkom.
Spoiler: show
Ik heb niets tegen homo's zolang ze in de kast zitten.
Ik heb niets tegen joden zolang ze de moslims niet aanvallen en zichzelf niet opblazen.
Ik heb niets tegen moslims zolang ze de joden niet aanvallen.
Ik heb niets tegen zwarten zolang ze in Afrika verblijven.
Ik heb niets tegen allochtonen zolang ze in Allochtonië verblijven.
Ik heb niets tegen mannenbroeders zolang ze niemand met vreselijke ziektes besmetten.
Ik heb niets tegen de rijken zolang ze wel netjes evenredig belasting betalen.
Ik heb niets tegen de armen zolang ze niet uit stelen gaan.
Ik heb niets tegen wie dan ook zolang ze geen onaardige opmerkingen over mij en mijn naasten maken.
Mijn goede ik is volstrekt tolerant en heeft onconditioneel niets tegen wie dan ook. Hij heeft geen vooroordelen en zet niemand slecht of goed neer. Hij mag homo's, joden, moslims, zwarten, allochtonen, mannenbroeders, de rijken, de armen en wie dan ook zelfs erg graag.
De mortuis nil nisi bene
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Jef400 »

Dat mag jij vinden. We leven hier in een vrij land. Echter kun je door de manier van doen en laten iemand tegen de borst stuiten. Heb ik ook, zelfs op dit forum. Maar het is menselijk. Til er niet te zwaar aan zou ik zeggen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Dat is een beeld dat ik in ieder geval totaal niet herken, als ik eerlijk ben.
Ik herken het ook wel hoor.. Misschien is het in Diemen of Groningen niet zo, maar in Amsterdam merk ik het wel..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

Het is een beetje lastig. Het meerendeel van het anti-homogeweld waarover aangifte wordt gedaan komt uit Amsterdam, maar tegelijkertijd is de gay-scene in Amsterdam gigantisch in vergelijking met de rest van het land en bovendien ook nog eens aantrekkelijk voor heel veel toeristen uit het buitenland. En ongewenste invloeden in de maatschappij worden echt wel aangepakt, zoals [url=ttp://www.at5.nl/artikelen/119039/melkweg-sch ... en-artiest]dit[/url] of dit. Of de hele zaak rondom lijsttrekker Felter (van Surinaamse afkomst) van de Republikeinse Moderne Partij, die in 2010 anti-homouitspraken deed en voor de rechter werd gesleept. Die sprak hem vrij omdat hij een politicus zou zijn, maar het OM ging vervolgens in cassatie bij de hoge raad. Dat soort dingen gebeuren er in Amsterdam. Ook als het minderheden betreft wordt de boel gewoon aangepakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door marvinkok »

Speciaal voor onze minder goed ziende forumleden, de audiopaal op Hengelo station:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door ODRAIL »

Ziet er goed uit :wink: :pos: .

Is dit een Initiatief van de gemeente of van een van de vervoersbedrijven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

Ik heb niets met mijn verjaardag, maar ik werd wel blij van dit mailtje dat ik van Thalys kreeg vandaag :P

Afbeelding

Toch eens kijken of ik dit kan combineren met een leuke aanbieding van Travelbird ofzo :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door STF »

Ik was vanavond wat foto's op iemand zijn Facebook-pagina aan het bekijken van bussen in Luxemburg-stad, zie ik ineens mezelf in een van die bussen zitten. :lol:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Z2N »

Vandaag flink geluk gehad met het maken van interrail-reserveringen: voor volgende week reserveringen kunnen regelen naar Zuid-Frankrijk, en terug, met als toppunt een avondspits-TGV vanuit Parijs! :X Ik kreeg van de loketbediende van dienst op Ut gelijk maar het advies om een staatslot te kopen, dat heb ik dan ook maar gelijk gedaan.. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Daantje »

Wij hadden toen zo'n TGV vanuit Marseille rechtstreeks naar Brussel, dat was ook tof.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Vandaag flink geluk gehad met het maken van interrail-reserveringen: voor volgende week reserveringen kunnen regelen naar Zuid-Frankrijk, en terug, met als toppunt een avondspits-TGV vanuit Parijs! Ik kreeg van de loketbediende van dienst op Ut gelijk maar het advies om een staatslot te kopen, dat heb ik dan ook maar gelijk gedaan..
Doet me een beetje denken hieraan:
https://www.youtube.com/watch?v=L4AlRpY5EkY

Clip is wel erg cynisch trouwens, op de radio hoor je er wel een happy-end in. Het is wel een soort van "dagdroom" geweest toen ik nog dagelijks naar Rotterdam forensde om dan zogenaamd me te verslapen en in Brussel te bellen: "ja sorry, ben in slaap gevallen, ik kom morgen wel weer". :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Ik krijg het idee dat Bakpapier in een ander Nederland leeft dan ik inderdaad.
Ok, wat jij wil jongen ;)

Sluit vooral je ogen voor de ISIS-moslimgekkies met anti-joodse uitspraken waar nauwelijks iets tegen werd gedaan, in tegenstelling tot de halve grachtengordel die je over je heenkrijgt als je als autochtoon iets over moslims zou zeggen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door dylanwild94 »

de isis demonstratie in den haag heeft nog echt wel enige gevolgen gehad voor z´n zelfde demonstratie in Amsterdam.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Ardan »

Sinds exact 12 uur zit Vodafone me he-le-maal plat te sms'en dat mijn beltegoed op is en ik 1200 moet bellen. De teller staat nu al op 187 exact dezelfde sms'jes :') Mijn oude twitter maar eens uit het graf gehaald om ze te bereiken...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door AppleMoose »

Bakpapier schreef:
Bee schreef:Ik krijg het idee dat Bakpapier in een ander Nederland leeft dan ik inderdaad.
Ok, wat jij wil jongen ;)

Sluit vooral je ogen voor de ISIS-moslimgekkies met anti-joodse uitspraken waar nauwelijks iets tegen werd gedaan, in tegenstelling tot de halve grachtengordel die je over je heenkrijgt als je als autochtoon iets over moslims zou zeggen.
Daar wordt zeker wel wat aan gedaan. Sowieso heb ik het idee dat er eerder opgetreden wordt tegen anti-joodse uitspraken dan wanneer je iets over allochtonen zegt.
Ik ben echt benieuwd of Wilders wel zoveel "speel"ruimte had gekregen als hij niet de Islam, maar het Jodendom als zondebok had gekozen.
Als je ook maar 1x kritisch bent op een jood of op Israël, wordt je snel voor antisemiet uitgemaakt. Zeg je dat de Islam kwaadaardig is en Moslims het land uit moeten, dan wordt veelal instemmend geknikt *Daar hebben ze het zelf naar gemaakt* hoor je dan vaak.

Maar buiten dat, ik ben dat hele hokjesdenken en gelul over de Islam, Israël etc. wel zat nu.
Laten we gewoon eens spreken over gedrag van mensen en dat eventueel veroordelen of niet, ipv religie, afkomst, geaardheid etc. bij te betrekken. Dan kom je volgensmij veel eerder tot een oplossing dan wanneer je in je eigen hokjes blijft denken en van daaruit de ander veroordelen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Karl »

Geen idee of het handig is mij in deze discussie te mengen, maar goed...

Geert Wilders heeft geen politieke partij, zoals andere partijen. De financien zijn daardoor schimmig(er) dan die van anderen. Vermoedelijk zijn Joodse Amerikanen een bron van geld. Daarom is het voor de PVV niet verstandig anti-Joods te zijn.

De PVV lieert wel met Franse (en andere) anti-semitische groeperingen. Vooral om 'rechtse steun' binnen de EU te vergaren. Dat staat in contrast met zijn financiering en zijn bereidheid om te tekenen voor acties van CIDI.

Allochtonen kunnen ook Joods, Christen en nog wat zijn. Als je niet-Nederlands bent, wil dat niet zeggen dat je dan maar moslim bent.

Face it, Nederland is meer gestoeld op een Christelijke traditie dan op een Islamitische. Indien dat niet zo is, dan hoor ik graag waarom niet. Het Christendom bevat meer raakvlakken met het Jodendom (Jezus was er één) dan met de Islam. Daarom zijn Christenen nauwer verwant met het Jodendom dan met de Islam. Doch zijn zij allen godsdiensten van Abraham, of Ibrahim zo u wilt. Omdat de Joden Jezus hebben vermoord, zijn zij eigenlijk altijd de boeman geweest.

De Islam is enkele honderden jaren jonger dan het Christendom (en dus is het Jodendom ouder), in die zin vraag ik mij af of de Islam niet daardoor ook enkele honderden jaren 'achter loopt'.
Het is een spectrum.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Bakpapier »

Wilders gefinancierd door joodse amerikanen? Weer eens wat nieuws in de conspiracy theory hoek... haha. :lol:

Verder: wat hebben de Joodse Nederlander ooit misdaan? Over het algemeen zijn dit vermogende, keurige Nederlanders die vaak hoogopgeleid zijn. Enige discriminatie op hen is puur antisemitisch, er is geen enkele rationele reden voor. Of wellicht is het om de aloude reden van jaloezie, de 'rijke jood' die wordt gediscrimineerd.

Nu wil ik discriminatie van moslims zeker niet goedpraten, maar als je naar de misdaadcijfers onder bijvoorbeeld Marokkaanse Nederlanders kijkt is dit zeker niet onbegrijpelijk te noemen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Karl »

Eerst stel ik dat de financiering schimmig is, het is onduidelijk waar het geld vandaan komt.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ters.dhtml
http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... ykantoren/
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... joden.html

Wat betreft de criminaliteit: correlatie betekent niet noodzakelijkerwijs een causaal verband.

Wat laten cijfers zien wanneer correctie heeft plaatsgevonden voor sociaal-economische status? Of woonplaats? Er zijn ook jattende tokkies die 'wit 'zijn.
Het is een spectrum.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door dylanwild94 »

tuurlijk wij Nederlanders zijn ook niet de braafste. maar bij opspring verzocht valt het wel op dat bij de meeste items wordt gesproken over "getinte of zwarte daders/verdachten"
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Bakpapier »

Karl schreef:Eerst stel ik dat de financiering schimmig is, het is onduidelijk waar het geld vandaan komt.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ters.dhtml
http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... ykantoren/
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... joden.html

Wat betreft de criminaliteit: correlatie betekent niet noodzakelijkerwijs een causaal verband.

Wat laten cijfers zien wanneer correctie heeft plaatsgevonden voor sociaal-economische status? Of woonplaats? Er zijn ook jattende tokkies die 'wit 'zijn.
Als je zegt causaal verband als in ' die mensen zijn crimineel OMDAT ze zwart/moslim/marrokkaan/turk etc. zijn', dan zeg ik natuurlijk 'nee'. Dat riekt naar eugenetica, van ubermenschen en untermenschen.
Maar dat betekent niet dat je je ogen mag sluiten voor de correlatie. Allochtonen zijn in de meeste landen crimineler dan de autochtone bevolking, en da's in Nederland niet anders. En dat hoef je niet goed te praten met grachtengordelkletskoek.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door AppleMoose »

Karl schreef: Geert Wilders heeft geen politieke partij, zoals andere partijen. De financien zijn daardoor schimmig(er) dan die van anderen. Vermoedelijk zijn Joodse Amerikanen een bron van geld. Daarom is het voor de PVV niet verstandig anti-Joods te zijn.
Het ging mij niet om de reden waarom hij moslims als "doelwit" heeft gekozen. Het gaat mij er om dat ik mij afvraag of Wilders net zoveel speelruimte als nu had gekregen als hij (om welke reden dan ook) het Jodendom als zondebok had gekozen.
Iets in mij zegt me, dat dat niet zo zou zijn. Nederland meet (in mijn ogen) met twee maten dus.
Niet dat ik iets tegen joden heb of iemand aanmoedig om hen nu tot zondebok te kiezen overigens.
Allochtonen kunnen ook Joods, Christen en nog wat zijn. Als je niet-Nederlands bent, wil dat niet zeggen dat je dan maar moslim bent.
Ik beweer dan ook niet dat alle allochtonen moslims zijn (al zou je dat wel zo kunnen opvatten, had ik beter moeten opschrijven in mijn reactie). Wel lijkt het zo, dat wanneer je kritiek hebt op de Islam, of op Oost-Europeanen of op welke Niet-Westerse allochtoon dan ook, veelal instemmend geknikt wordt en men je niet belet om voor je mening uit te komen. Heb je kritiek op een jood of op Israël, dan word je al snel voor antisemiet uitgemaakt. Beide reacties vind ik niet juist.
Face it, Nederland is meer gestoeld op een Christelijke traditie dan op een Islamitische. Indien dat niet zo is, dan hoor ik graag waarom niet. Het Christendom bevat meer raakvlakken met het Jodendom (Jezus was er één) dan met de Islam. Daarom zijn Christenen nauwer verwant met het Jodendom dan met de Islam. Doch zijn zij allen godsdiensten van Abraham, of Ibrahim zo u wilt. Omdat de Joden Jezus hebben vermoord, zijn zij eigenlijk altijd de boeman geweest.
Ik ken mijn geschiedenis en ik heb er verder ook niets op tegen, net zo min ik iets tegen de Islam of welke religie dan ook heb.
Ik heb enkel iets tegen mensen die uit naam van welke religie dan ook menen boven de ander te kunnen staan en eventjes willen bepalen hoe jij moet leven. Dat maak ik zelf wel uit.
De Islam is enkele honderden jaren jonger dan het Christendom (en dus is het Jodendom ouder), in die zin vraag ik mij af of de Islam niet daardoor ook enkele honderden jaren 'achter loopt'.
Een deel zal je gelijk hebben. Een deel ligt ook zeker aan de achtergebleven ontwikkeling van de landen waar conservatieve groepen de leiding hebben. Het is bovendien ook niet zo dat alleen "Moslim-landen" "achter lopen", ook landen met andere religies (zelfs als het Christendom de belangrijkste godsdienst is), kunnen ver achterlopen op wat wij in Nederland "normaal" vinden. Zelfs binnen de Westerse wereld zijn er grote verschillen te zien als je bijvoorbeeld kijkt naar abortus of dat het huwelijk al dan niet opengesteld is voor paren van hetzelfde geslacht, gelijkheid van de vrouw. Ook daar speelt religie vaak een belangrijke rol in.
Bakpapier schreef: Verder: wat hebben de Joodse Nederlander ooit misdaan? Over het algemeen zijn dit vermogende, keurige Nederlanders die vaak hoogopgeleid zijn. Enige discriminatie op hen is puur antisemitisch, er is geen enkele rationele reden voor.
Ik zeg ook niet dat joden ons iets hebben misdaan, ik zeg ook niet dat joden maar gediscrimineerd mogen worden. Kijk hierboven voor wat ik bedoelde te zeggen.
Nu wil ik discriminatie van moslims zeker niet goedpraten, maar als je naar de misdaadcijfers onder bijvoorbeeld Marokkaanse Nederlanders kijkt is dit zeker niet onbegrijpelijk te noemen.
Onzin. Net als dat er geen enkele rationele reden is om joden te discrimineren, is er ook geen enkele rationele reden om moslims te discrimineren of wie dan ook. Discriminatie is te allen tijde fout. Uiteraard mag je wel kritiek uiten op het gedrag van mensen, maar daar staat religie los van. Zelfs binnen de Islam is criminaliteit niet toegestaan.
Bovendien, niet alle Marokkanen zijn moslim/islamitisch, dus je kunt niet zeggen dat de Islam een verwerpelijke cultuur is, puur vanwege de hogere misdaadcijfers van Marokkanen. Bovendien zeggen cijfers ook niet alles. Dat er meer Marokkanen gepakt worden, betekent nog niet dat zij echt oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Wellicht zijn andere bevolkingsgroepen slimmer en worden ze daarom minder gepakt, of let de politie juist extra op Marokkanen waardoor de pakkans ook groter is ;) Met cijfers kun je alle kanten op die je wilt.
Bakpapier schreef: Allochtonen zijn in de meeste landen crimineler dan de autochtone bevolking, en da's in Nederland niet anders. En dat hoef je niet goed te praten met grachtengordelkletskoek.
Ligt dat puur aan het feit dat men allochtoon is, of aan hun algehele maatschappelijke positie in de maatschappij?
Oftewel, hoe gaat de autochtone bevolking om met de allochtone bevolking. Krijgt een allochtoon dezelfde kans op de arbeidsmarkt als een autochtoon? Je zult verder moeten kijken dan alleen het feit dat allochtonen wellicht vaker in de criminaliteit belanden. Die cijfers zeggen mij niet zoveel, zonder dat ik de oorzaken er van weet. En om die oorzaken te achterhalen zul je ook kritisch naar jezelf als autochtoon moeten kijken.
Dat is geen grachtengordelpraat, maar realiteit.

Anyway, ik denk dat deze discussie beetje te lang gaat worden voor dit topic... :)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Bakpapier »

De discussie is ook niet echt hoofdzaak van dit forum dus misschien niet te lang over doorgaan nee.

Feit blijft dat oogkleppen sluiten voor de nadelige invloed van veel allochtonen in onze samenleving gewoon dom is. En dat heeft niet te maken met de islam of marrokaans zijn of turks zijn an sich, maar met het feit dat immigranten gewoon overal meer kans vertonen op crimineel gedrag. Zelfs derdegeneratie-allochtonen. We moeten als Nederland dus vooral de hoogopgeleide en hardwerkende bevolkingsgroepen aantrekken, en niet de niet-werkende, criminelere groepen. En daarbij kan het dus voorkomen dat je een onderscheid moet maken; een hardwerkende Chinees die geen vlieg kwaad doet en de economie op gang helpt met zijn restaurant is gewoon meer welkom dan een nietsnut die bijstand gaat lopen trekken. Dat is geen discriminatie, dat is gewoon een goed immigratiebeleid. De Chinezen vind ik nu echt een groep die het goede voorbeeld geeft. Ze leren de taal tot een acceptabel niveau (misschien niet heel goed maar je kunt er meestal mee communiceren), ze werken hard en starten hun eigen zaak op, ze veroorzaken geen overlast en dringen ook niks aan anderen op. Zo zijn er gelukkig wel meer groeperingen in Nederland.

Het verschil zagen we hier op het werk al. De schoonmaakster van Poolse komaf werkt erg hard door, een schoonmaker ergens uit Afrika was vooral bezig met kletsen en bellen...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Daantje »

Ik heb zo'n hekel aan dat generaliseren. Ik woon in een multiculturele buurt en de meeste mensen die ik hier tegen kom zijn stuk voor stuk prima mensen, aardig, vriendelijk, behulpzaam. Of ze nou Surinaams, Nederlands, Turks, Marrokaans, Moslim, Joods of Christen zijn. Mijn ene buurman is Surinaams en mijn andere buurman is Syrisch en betere buren kan ik me niet wensen. Tuurlijk zitten er rotte appels tussen maar dat zie je bij autochtone Nederlanders ook. Geef mij maar een beetje variatie. Niet iedereen hoeft blank met blond haar en blauwe ogen te zijn, toch? Zolang we allemaal maar ons best doen om er het beste van te maken, we proberen ons best te doen om dezelfde taal te spreken, tolerant naar elkaar zijn en elkaar respecteren en accepteren is er niets aan de hand.

En laat mij dan maar lekkere zelfgebakken koekjes van mijn buurman krijgen voor het suikerfeest, op vrijdag na een week werken lekker falafel halen of Surinaams eten op het straatfeest gemaakt door de buurvrouw :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:Feit blijft dat oogkleppen sluiten voor de nadelige invloed van veel allochtonen in onze samenleving gewoon dom is. En dat heeft niet te maken met de islam of marrokaans zijn of turks zijn an sich, maar met het feit dat immigranten gewoon overal meer kans vertonen op crimineel gedrag.
Volgens het CBS is zo'n 2/3e van de immigranten in Nederland afkomstig uit Westerse landen (pakweg: Europa excl Turkije, Noord-Amerika en Oceanie). Ik ben heel benieuwd naar de bron waarin staat dat ook deze groepen meer kans vertonen op crimineel gedrag?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Bakpapier »

Zoals ik hierboven heb gezegd heb je altijd positieve uitzonderingen, zo zijn chinese immigranten zeer hardwerkend (waren alle immigranten maar zo !!), en datzelfde geldt ook voor westere 'allochtonen' (onder allochtonen wordt vaak ook automatisch 'niet westerse allochtoon' verstaan om die reden) en expats. Met mensen uit India/pakistan heb ik ook goede ervaringen, al doen die totaal niet aan integratie (ik woonde bij pakistanen op een gang die jarenlang in nederland woonden en nauwelijks nederlands konden enzo) werken ze tenminste hard.

Maar iedereen zal andere ervaringen hebben met andere mensen natuurlijk.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten