Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

Zojuist toch weer ervaren dat je op de markt soms een stuk goedkoper uit kan zijn dan op de supermarkt, en dan heb je tenminste seizoensproducten en/of lokale producten. 4 avocado's voor 1 euro, dat vind je niet in de supermarkt. en deze zijn tenminste meteen eetrijp (soms ook iets té rijp, dus wel goed uitzoeken). Of een kilo tomaten voor 50 cent of 4 citroenen voor 1 euro, dat soort dingen. Ook een leuk trucje is om rond 3, 4 u naar de markt te gaan, dan lopen ze aanbiedingen te roepen omdat ze hun waar kwijt willen. Dan kun je soms leuke koopjes scoren.

Op zaterdag ga ik altijd naar de markt voor groenten en mischien een lekker kaasje (supermarktkaas lust ik eigenlijk niet meer, da's vooral rubber) of een visje. Maar ik heb wel een budget dus kaas/vis niet te vaak (al is sommige vis ook echt spotgoedkoop in het seizoen, goedkoper dan vlees). En daarna naar de supermarkt voor de basisdingen. Soms ga ik zelfs naar de markt en dan naar de aldi voor de basisdingen.

Maar als je geen markt op zaterdag hebt in je dorp is het wel lastig, dan is de markt er vooral voor huisvrouwen en oudere mensen, want wie heeft er in een werkweek nu tijd om naar de markt te gaan?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door DrechtBlub »

een buschauffeur met een verknipt rooster die niet op dinsdag werkt misschien :roll:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Gelukkig check ik bij de eieren altijd even of ze allemaal heel zijn, maar waar die zesde nou gebleven is. Zeldzaam dit...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door DrechtBlub »

1. zo verdiend de plus nog eens wat :twisted:
2. mag ik vragen wat er met uw hand is (ben niet opdringerig gewoon nieuwsgierig) Nouja soms.. dan ben ik wle beetje Opdringerig....
Ik blub in het Drecht.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

Ik koop altijd die bulkdozen van 24 eieren, maar check eigenlijk nooit of ze niet kapot zijn...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

@marktverhaal: de markt is hier woensdag, maar een paar van de kramen van woensdag staan hier ook nog zaterdagochtend: groenteboer, viskraam, poelier, loempiakraam, frietkraam, wereldwinkel.

De visboer staat er overigens ook op vrijdag, als de beurs en mijn tijd het toelaat haal ik er een zak kibbeling, want de kraam is beter dan de visboer in het winkelcentrum, maar bij de visboer in het winkelcentrum is de haring weer beter dan bij de viskraam op het plein. En de visboer in het winkelcentrum serveert de haring zoals het hoort, in stukjes met uitjes en zuur. De viskraam buiten serveert alleen hele haringen en geen zuur :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:Maar als je geen markt op zaterdag hebt in je dorp is het wel lastig, dan is de markt er vooral voor huisvrouwen en oudere mensen, want wie heeft er in een werkweek nu tijd om naar de markt te gaan?
Ik. Ik loop in mijn pauze op mijn werk regelmatig even over de markt.

Overigens hoort haring in zijn geheel te zijn en met zuur, maar dat terzijde ;-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door ODRAIL »

Ja maar Bee koopt haring op z'n Amsterdams :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Sterker nog, tenzij je expliciet om een hele haring vraagt krijg je de haring altijd netjes gesneden bij de visboer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Gelukkig check ik bij de eieren altijd even of ze allemaal heel zijn, maar waar die zesde nou gebleven is. Zeldzaam dit...
foto met je Google Glass gemaakt? :D
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

? Haring is gewoon heel, met van die uitjes. Geen zuur hoor !
al die toevoegingen zijn er ooit bij gedacht om de smaak van bedorven haring te maskeren, maar voor haring van goede kwaliteit is het nergens voor nodig. kan zelfs zonder uitje, maar dan ligt het me voor mij iets te zwaar op de maag.

Erg lekker, maar ook een beetje duur 1,50 voor een vissie vind ik altijd, kan dat niet goedkoper?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

Gerookte makreel halen op de markt en dan op brood is ook erg lekker, maar stinkt ook enorm (niet heel sociaal om dat in je broodtrommeltje te doen).

Of gewoon goedkope vissies, scholletjes of zo, en dan bakken. Of rode poon (ook meestal zeer goedkoop en erg smakelijk vissie) in de oven met wat groenten of zo, erg lekker.

Of natuurlijk mosselen !!!! Lekker !
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Fles »

ja gefrituurde mosselen :) Die neem ik altijd een portie als ik naar Zandvoort ga. Alweer een tijd geleden trouwens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Bakpapier schreef:? Haring is gewoon heel, met van die uitjes. Geen zuur hoor !
al die toevoegingen zijn er ooit bij gedacht om de smaak van bedorven haring te maskeren, maar voor haring van goede kwaliteit is het nergens voor nodig. kan zelfs zonder uitje, maar dan ligt het me voor mij iets te zwaar op de maag.

Erg lekker, maar ook een beetje duur 1,50 voor een vissie vind ik altijd, kan dat niet goedkoper?
Ooit haring met zuur geprobeerd? Zo nee, doe dat eerst maar eens voordat je het afwijst :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Fles schreef:
Daniel schreef:Gelukkig check ik bij de eieren altijd even of ze allemaal heel zijn, maar waar die zesde nou gebleven is. Zeldzaam dit...
foto met je Google Glass gemaakt? :D
Nee m'n ouders op bezoek en m'n vader was even meegelopen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Bakpapier »

Fles schreef:ja gefrituurde mosselen :) Die neem ik altijd een portie als ik naar Zandvoort ga. Alweer een tijd geleden trouwens.
Nee, gewoon gekookt. En als je een reste over hebt, deze even bakken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Thom91 »

Naar aanleiding van dit topic was ik dus naar de Poiesz. Wat een baggerwinkel. Eerst moest ik al vijf minuten wachten bij de klantenservice en daarna nog eens ruim vijf omdat die kaart helemaal uit een kluis moest komen. Vrouw kwam aanlopen met een envelopje om ze daar uit te halen. Verder klopte de tijd op het pinapparaat niet dus ik was weer helemaal in de war. Voor zover Thom @ de Poiesz.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Wat een naam ook, Poiesz :') Hoe spreek je dat uit eigenlijk?
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marlies »

Ik ben nog nooit in zo'n winkel geweest...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door AppleMoose »

Je spreekt het uit als "Pois" (oi als in "nooit") als ik mij niet vergist.
Ooit een keer in zo'n winkel geweest, maar kan me er zo weinig van herinneren dat ik geen oordeel kan geven over die winkel.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door baladid »

Ardan schreef:Wat een naam ook, Poiesz :') Hoe spreek je dat uit eigenlijk?
Volgens hun liedje ongeveer als het Engelse »boys«, alleen dan met p in plaats van b.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=75dr2EQCQwk[/youtube]

Edit: Ronaldussen was iets sneller.
Laatst gewijzigd door baladid op wo 13 aug 2014, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door AppleMoose »

Supermarkt of überhaupt een winkel met een eigen liedje :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marlies »

Ach, de AH heeft toch ook 10000 liedjes voor hun reclames? Met als dieptepunt het Wuppielied :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

Hamburgers met korting *O*

:mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten