Wat kost een reis naar Frankrijk?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Wubbo »

Ik weet het. Het is vast een hele makkelijke vraag. Maar wat kost mij een reis van Rotterdam C naar Redon (Frankrijk), als ik op dinsdag 10 maart om 07.26 uit Rotterdam vertrek en niet het hele traject met een TGV afleg (maar ook een stukje met een regionale trein van Rennes tot Redon)?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Caspar »

Ik krijg maar 1 reisadvies en dat is met de Thalys van 15.26 en vanaf Parijs met een rechtstreekse TGV naar Redon, in totaal €47,- Maar dat had je misschien zelf al gevonden? Ik vind het overigens wel goedkoop! Brengt me op ideeën :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Suus »

En al voer je een tussengelegen station tussen Rennes en Redon (35) invoert bij de SNCF, blijft hij je toch stug in die TGV proppen, ook al voer je een station als Besle (44) in als via-station, waar bijna zeker weten geen TGV's stoppen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Wubbo »

Caspar schreef:Ik krijg maar 1 reisadvies en dat is met de Thalys van 15.26 en vanaf Parijs met een rechtstreekse TGV naar Redon, in totaal €47,- Maar dat had je misschien zelf al gevonden? Ik vind het overigens wel goedkoop! Brengt me op ideeën :wink:
Die had ik gezien ja. En duur is het inderdaad niet, maar je komt niet echt op een handige tijd aan dan...

Een reisadvies krijg ik wel van Hafas voor de trein van 07.26; maar de Duitsers boeken via internet geen treinen die niet via Duitsland gaan, en de Fransen lijken geen internetboekingen (of prijsgegevens, of treintijden uberhaupt) te willen geven van regionale treinen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door webguy »

D'r is nog wel meer braks aan die sites van de SNCF: ze boeken geen reizen vanaf Amsterdam, alleen Parijs, en als je reis buiten de boekingperiode valt, dan krijg je daar ook geen melding van, maar ga je gewoon terug naar het formulier om je data in te vullen...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door BR628 »

Als ik op bahn.hafas.de een reisadvies voor die dag op vraag van Rotterdam naar Redon, via Rennes. Krijg ik wel netjes Thalys naar Parijs, TGV naar Rennes en daarna RE naar Redon. Hij geeft dan alleen geen prijsopgave weer.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Geert »

Ja, daarom is het ook zo gek dat SNCF 'm niet geeft :?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door mb90 »

Misschien dat de site van de TER de trein wel weer kan geven? Daarmee kon ik afgelopen zomer wel een reis plannen in Frankrijk incl. prijzen, alleen was dat wel Zuid-Frankrijk.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Jurjen »

Kaartje kopen tot Rennes en daar voor de lokale trein een apart kaartje kopen? Treinreiswinkel.nl? Haaispiet balie?
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Reiziger Delft »

Oplossing is simpel :wink:

Je reis in 2 stukken knippen, en deze deeltrajecten apart boeken:

Rotterdam --> Rennes: 47 Euro (met de 7:26 optie)
Rennes --> Redon per TER: 11,30 Euro

Rennes --> Redon kan je ook gewoon via tgv-europe.com boeken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Vinny »

Dan is de directe TGV sneller en goedkoper. Ik heb een aantal jaar geleden voor Amsterdam - Lamballe het dubbele betaald (45 euro voor A'dam - Paris Nord en hetzelfde bedrag voor Paris Montparnasse - Lamballe) :o
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Ruben »

Maar wat is de aankomsttijd, misschien is het voordeel daarvan de 11 euro waard?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat kost een reis naar Frankrijk?

Bericht door Geert »

15.03 volgens het advies van Hafas. En dat is degene die die reis gaat maken wel wat waard (het is namelijk mijn zusje en die moet in Redon nog opgehaald worden ;-)).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten