Michael schreef:Lijn 8 in Breda kan absoluut ook niet zonder geleed materieel. Wat voor taferelen ik daar in de ochtend vaak zie is niet normaal. Bus stampensvol van voor tot achter en dan moet vervolgens een deel er weer uit omdat de chauffeur er nog bij moet.
De Volanslijnen uit Oosterhout gaan alle drie doorrijden naar o.a. Avans dus ik neem aan dat dit probleem tot het verleden gaat behoren of in ieder geval een stuk minder wordt. Alhoewel ik vrees dat dit in het drukste spitsuur tegen zal vallen:
- lijn 10 wordt opgeheven, dus ook deze reizigers komen 'over' station Breda heen
- lijn 129 wordt opgeheven dus deze komen met lijn 127 'over' station Breda heen
- Veolia rijdt op lijn 11 twee extra ritten, blijven deze nog wel rijden?
- Veolia rijdt op lijn 10 drie extra ritten, deze zullen niet meer rijden
- Lijn 8 wordt opgeheven
Dus wat blijft er over van een verhoogde frequentie naar de Avans?
Neem de andere hogeschool, de NHTV. Hoe worden alle studenten vervoerd als de Volanslijnen over de nieuwe busbaan gaan rijden? Met alleen de twee stadslijntjes naar Heusdenhout redt je dat echt niet. Je mist dan vier gelede ritten en die zitten in de spits vol, Veolia rijdt in de ochtendspits zelfs nog drie extra spitsritten naar Teteringen.
Nog een stapje verder. Hoe komen studenten van het Prinsentuin aan de Frankenthalerstraat op school als de Volanslijnen over de nieuwe busbaan gaan rijden? Dichtstbijzijnde halte is aan de Doornboslaan. Dat is een aardig stukje lopen.
Bij oplossingen voor scholieren/studentenvervoer in Breda moet je trouwens kijken naar alle scholieren/studenten: tallozen lopen vanaf station of binnenstad naar de Avans en de NHTV, omdat het ondoenlijk is een bus binnen te komen.