Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Hainje »

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Met drie vrienden heb ik het plan om in het voorjaar een (mid)week(end) naar Hamburg en Berlijn te gaan. De insteek was om met de trein te gaan. Omdat ik niet zoveel verstand heb van treinen in Duitsland (en de bijbehorende plaatsbewijzen) wil ik jullie vragen ons hierin wat tips en trucs te geven. Dus welke verbindingen we het beste kunnen nemen en wat de bijbehorende kaartjes hiervoor zijn.

Tips voor restaurants en hostels/hotels en andere activiteiten zijn natuurlijk ook van harte welkom. We gaan vooral voor de cultuur, dus het nachtleven is voor ons niet heel interessant. Oh wat wel een belangrijk ding is. Ik ben de enige die in NL woont. De rest woont allemaal in de regio Gent. Nu kan het zijn dat ze met de auto naar mij in Tilburg komen en hier op de trein stappen, maar het kan ook zijn dat ik mij ergens op het traject bij hen voeg. Dat moeten we nog even overleggen.

De insteek was om in Hamburg naar Minatur Wunderland te gaan en in Berlijn naar een voorstelling van The Blue Man Group. Andere suggesties zijn uiteraard van harte welkom. Uiteindelijk gaan we uit die activiteiten kiezen welke we gaan doen.
🍉
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door waldo79 »

Hartstikke leuk, heb geen ervaring met de trein. Voor echte discussies raad ik je www.berlijnforum.nl aan ;) Interessant vond ik Berlin Unterwelten over de schuilbunkers.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Thom91 »

Voor treinen moet je zoeken naar de sparpreis aanbiedingen op bahn.de. Te boeken met creditcard en dan wil de prijs nog wel eens laag zijn. Dat is dan voornamelijk voor Fernverkehr waardoor je wel snel bent, maar daar uiteraard voor betaald. Verder kan je kiezen voor een dagkaart voor sprinters, die kost geloof ik een euro of 40 en dan kan je heel Duitsland door met de sprinter..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Suus »

Als je een beetje op tijd boekt kan je goede aanbiedingen bij NMBS Europe voor Elk Belgisch Station (EBS) - Keulen - verder Duitsland in. Zowel te boeken bij de DB als bij NMBS Europe, maar bij DB zijn boekingen met Thalys niet mogelijk terwijl de combinatie Thalys + verder traject in Duitsland wellicht praktischer is qua reistijden/verbindingen/prijzen. :)

Om even een idee van de prijzen te geven:
EBS - Keulen begint vanaf 26 euro per persoon bij Thalys* of ICE.
Keulen - Berlijn begint bij 39 euro.
Keulen - Hamburg begint bij 29 euro.

* Thalys heeft voor groepen van 3 tot 5 personen op de verbinding tussen België en Duitsland speciale kleingroepstarieven (tarief Adult en Co) die vaak goedkoper zijn dan ICE waarvoor die tarieven niet bestaan. Tarief start vanaf 19 euro zonder EBS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Om even een idee van de prijzen te geven:
EBS - Keulen begint vanaf 26 euro per persoon bij Thalys* of ICE
Keulen - Berlijn begint bij 39 euro.
Keulen - Hamburg begint bij 29 euro.

* Thalys heeft voor groepen van 3 tot 5 personen op de verbinding tussen België en Duitsland speciale kleingroepstarieven (tarief Adult en Co) die vaak goedkoper zijn dan ICE waarvoor die tarieven niet bestaan.
Ik neem aan dat die prijzen die je noemt enkeltjes zijn? Wellicht ook nog te overdenken dat ik via België reis met de Thalys. Zo ver woon ik nu ook niet van België af. :P
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Suus »

Ja, alle prijzen zijn voor een enkele reis en voor een datum ver in de toekomst. Vroegboekers hebben de goedkoopste tarieven (maar wel de slechtste voorwaarden voor als er plotseling een schisma ontstaat in je groep) :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Hainje »

Tot hoe ver in de toekomst kan ik eigenlijk boeken bij Thalys? Drie maanden toch?

En ik vind het sowieso vaag dat ik Berlijn niet in kan voeren bij Thalys. :(
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Met vrienden naar Berlijn en Hamburg

Bericht door Suus »

Gemiddeld 90 dagen inderdaad. Voor de decemberperiode kan dat een beetje afwijken.

De website van Thalys kan alleen haar eigen treinen en aansluitende Eurostar-treinen boeken. Voor een volledige reis/prijsadvies België - Duitsland adviseer ik http://www.nmbs-europe.be :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daniel en 81 gasten