Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Bericht door huibe »

Je hebt gelijk. Er was eerst een 15-min dienst naar Utrecht en deze is ingekort door de werkzaamheden (en zeker ook door de tegenvallende bezettingscijfers)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Bericht door DrechtBlub »

rick voldrop schreef:De hele dag tussen Dordrecht en Werkendam kan ik mij nog iets bij voorstellen, maar waarom van Werkendam door naar Made en Oosterhout? Vervoervraag? Wat dacht je van overstappen bij Tol en in Raamsdonksveer?
Voor de zoveelste keer, 620 gaat tot werkendam, plein en er is slechte aansluiting op 120 :roll:
je kan op tol dus nieteens overstappen...
Frans F schreef: Mensen met een laag inkomen maken weinig gebruik van de stadsbus omdat ze liever geld uitsparen door met de fiets te gaan. Besef je wel hoe duur het OV is voor mensen met een laag inkomen die vol moeten betalen?

Het is een loffelijk streven om Oosterhout van uitgebreid stadsvervoer te voorzien, maar realiseer je wel dat in grotere plaatsen als Oss en Helmond het stadsvervoer juist op sterven na dood is door gebrek aan reizigers. Ik denk dat je vervoersvraag vele malen te hoog inschat.
Das een goed punt... Ik zal is kijken als de nieuwe dienst in is gegaan of ik opnieuw een idee kan maken. Ook rekeninghoudend met dit punt.

Er is zeker vraag tussen dordrecht-oosterhout trouwens. aangezien de trein voor het kippenstukje omereizen en meer betalen betekend. Door OF een lijn langs lage zwaluwe naar oosterhout te maken of 620 door te trekken houd je best rendabele lijnen over naar mijn schatting.
Ik ben het met je eens dat de routevarianten het niet duidelijk maken. Maar dit is niet de oplossing. Voor deze buurtbuslijn heb je denk ik wel 7 buurtbusjes nodig, veel succes met het regelen van vrijwilligers. En ik gok dat het busje iets te vol zit met studenten die aan de Universiteit studeren.
Goed punt, dan misschien lijn 132 en snelbus 232? (of ander gewenst lijnnr.)
Tussen 's-Hertogenbosch en Waalwijk heb je al een HOV-lijn. Ik kan mij voorstellen dat er vraag is voor een snelle verbinding Waalwijk - Raamsdonksveer en die eventueel doortrekken naar Oosterhout.
Ik zou dan eerder denken aan een aftakking naar beide plaatsen minder frequent, anders is de route een kronkel. Niet echt HOV :roll:
Verder wordt het lijnennet in Oosterhout vanaf december uitgebreid: Lijn 10 gaat via route 126/127 naar Breda, neemt route 226 in zuid grotendeels over en rijdt vanaf Dommelbergen ook naar Vrachelen. Lijn 10 gaat de hele dag zeven dagen in de week rijden.
okay.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Bericht door Daniel »

wilburg22 schreef:Er is zeker vraag tussen dordrecht-oosterhout trouwens. aangezien de trein voor het kippenstukje omereizen en meer betalen betekend. Door OF een lijn langs lage zwaluwe naar oosterhout te maken of 620 door te trekken houd je best rendabele lijnen over naar mijn schatting.
In hoeverre is het via Werkendam minder om dan via Breda dan. Op weg naar Werkendam ga je immers nog een stukje naar het noorden, terwijl je via Breda zelfs nog meer de juiste kant op blijft gaan.
Via Breda zal doordat je een IC kunt nemen allicht zelfs ook nog sneller zijn: Breda - Oosterhout is niet zo heel ver en in Lage Zwaluwe ben je al iets trager door de Sprinter te moeten nemen naast dat je een vrij ruime overstap op de bus nodig hebt door de layout van het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Ideeen voor de concessie Provincie Noord Brabant

Bericht door Rick Vlodrop »

wilburg22 schreef:
rick voldrop schreef:De hele dag tussen Dordrecht en Werkendam kan ik mij nog iets bij voorstellen, maar waarom van Werkendam door naar Made en Oosterhout? Vervoervraag? Wat dacht je van overstappen bij Tol en in Raamsdonksveer?
Voor de zoveelste keer, 620 gaat tot werkendam, plein en er is slechte aansluiting op 120 :roll:
je kan op tol dus nieteens overstappen...
Dat rechtvaardigt doortrekken van lijn 620 naar Tol, niet naar Made en Oosterhout. Ik geloof nooit dat er ook maar iemand via een veer en met bus 75 minuten gaat reizen daar waar het via Breda in minder dan een uur kan.

Met die slechte aansluitingen valt het ook wel mee trouwens 1 tot 11 minuten, menig overstappende reiziger zou er jaloers op zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten