Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Thom91 »

Beste mensen,

Donderdagochtend voor 09:00 ga ik met de trein naar Leeuwarden. Daar ga ik met de bus naar Holwerd om naar Ameland te gaan. Daarna ga ik zaterdag weer terug van Holwerd naar Heerhugowaard met de bus. Hoe pak k die busreizen zo goedkoop mogelijk aan?
Met de trein is geen optie omdat het veel te lang duurt.

Alvast bedankt!
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Bakpapier »

Wow, de volle mep prijs is maarliefst 20,78 (exclusief boot)...

Bij Poiesz Supermarkt kun je een dagkaart arriva friesland kopen voor 15 euro (Deze is ook geldig voor bus 350). Daar bespaar je dus al een hoop mee. Maar deze is pas na 9u geldig en poiesz supermarkt vind je alleen in Friesland en groningen enzo. Dus je hebt er alleen wat aan voor de terugweg.

Voor heen weet ik het dus niet ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Aking »

Zwartrijden :Y
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Frans F »

Goedkoop naar de Waddeneilanden? Vergeet het maar, waarschijnlijk is een weekje naar Spanje goedkoper.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Bakpapier »

Nou ja, als je die dagkaarten zou kunnen regelen ben je voor 30 euro heen en weer naar de veerhaven.

Hoe duur die boot is weet ik niet, vast niet niks zeg !
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Hainje »

De boot naar Ameland is niet zo heel gek duur vind ik hoor. Meen iets van €10,- voor een retour. Kijk op de site van Wagenborg even hoeveel het precies is. Ben nu momenteel bezig met een andere reis. :P
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Thom91 »

Het gaat puur om de busreizen maar bedankt Bakpapier, het geluk bestaat dat ik momenteel in Groningen ben dus makkelijk die supermarkt ga vinden :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Ardan »

Ik ga zelf in september naar Terschelling met moeders. Zij wist dat het daarheen in ieder geval wel bespaart als je meteen een retour koopt voor de boot, ook als je nog niet precies weet welke dag je teruggaat. Je ticket voor de terugreis achteraf nog omboeken is nog steeds goedkoper dan twee enkeltjes kopen.
Of dit voor Ameland ook geldt weet ik niet.
Edit: oh wacht, het gaat om de bus. Keine Ahnung.
Ik doe ook maar wat
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Bakpapier »

Thom91 schreef:Het gaat puur om de busreizen maar bedankt Bakpapier, het geluk bestaat dat ik momenteel in Groningen ben dus makkelijk die supermarkt ga vinden :)
Mooi zo, volgens mij kun je dus gewoon twee van die dagkaarten kopen en zijn ze geldig zodra ze worden gestempeld door de chauffeur. Google vooral zelf ook nog even naar de voorwaarden voor de zekerheid.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Ik ga zelf in september naar Terschelling met moeders. Zij wist dat het daarheen in ieder geval wel bespaart als je meteen een retour koopt voor de boot, ook als je nog niet precies weet welke dag je teruggaat. Je ticket voor de terugreis achteraf nog omboeken is nog steeds goedkoper dan twee enkeltjes kopen.
Of dit voor Ameland ook geldt weet ik niet.
Edit: oh wacht, het gaat om de bus. Keine Ahnung.
Bij Wagenborg kun je alleen retourtjes kopen dacht ik.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door MdJ »

Tot een paar jaar terug wel. Op Ameland is het zelfs niet mogelijk om een kaartje te kopen. "Als je er heen gaat, ga je vanzelf wel terug" was de gedachte :mrgreen:

Hoe het nu is, weet ik niet,
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Stefan »

Op Texel kan dat nog steeds niet. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Bakpapier »

Bij eilanden is het toch vaak zo dat van het eilan af gratis is? Da's ook bij Kaag (dorp) het geval.

Overigens doet men daar niet aan een ov chipkaart, je moet gewoon 90 cent in het bakje doen dat de schipperszoon je geeft. 1950 stijl.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Ronald »

MdJ schreef:Tot een paar jaar terug wel. Op Ameland is het zelfs niet mogelijk om een kaartje te kopen. "Als je er heen gaat, ga je vanzelf wel terug" was de gedachte :mrgreen:

Hoe het nu is, weet ik niet,
Hetzelfde nog. Op Ameland is er dan ook geen kaartcontrole.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Geert »

Terecht ook, wie gaat er nou heen en niet terug op die eilanden...
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door baladid »

Weinig mensen. Maar je kunt ook met het vliegtuig, of niet?
Mijn moeder moest voor haar baan vaak op de waddeneilanden zijn (maar dan wel op de Duitse) en is altijd gevlogen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door marlies »

Wadlopers. En dan niet de treinen maar mensen die de activiteit beoefenen. Ik ken wel meerdere mensen die naar Schier zijn gelopen en dan de boot terug. Da's dan dus gratis :P

Maar ach, de gemiste inkomsten daaruit wegen niet op tegen de grotere extra kosten van daar kaartjes gaan verkopen en controleren.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Meltrain »

Met het vliegtuig naar de Waddeneilanden? :shock:
Ik ben overigens wel eens naar Ameland gelopen. Of we op de terugweg betaald hebben voor de boot weet ik niet, want het was georganiseerd via mijn moeders werk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Bakpapier »

Wadlopen lijkt me ook wel erg leuk om een keer te doen. Heb ik wel eens gedaan in het land van Saeftinghe in Zeeuws-Vlaanderen, daar zak je ook finaal door de modder, maar da's natuurlijk niet het zelfde als in de waddenzee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Hainje »

marlies schreef:Wadlopers. En dan niet de treinen maar mensen die de activiteit beoefenen. Ik ken wel meerdere mensen die naar Schier zijn gelopen en dan de boot terug. Da's dan dus gratis :P
Moest echt drie keer lezen voordat ik dit begreep :')
marlies schreef:Maar ach, de gemiste inkomsten daaruit wegen niet op tegen de grotere extra kosten van daar kaartjes gaan verkopen en controleren.
Inderdaad en het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat het VVV een contract met Wagenborg heeft voor de vergoeding van deze enkeltjes. (Gemakshalve ga ik er even vanuit dat dergelijke zaken vanuit het VVV worden geregeld).
🍉
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door baladid »

Meltrain schreef:Met het vliegtuig naar de Waddeneilanden? :shock:
Schijnt in Nederland minder gangbaar te zijn dan in Duitsland. In Duitsland heb je nog eilanden zonder vaargeul waar je alleen bij vloed komt. Als tegen middag eb is stuur ben je een werknemer voor een uur bespreking op een eiland de hele dag kwijt en moet misschien nog overuren betalen. Met vliegen heb je hem binnen drie uur weer terug. Dat loont.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Ardan »

Texel en Ameland hebben in ieder geval ook een vliegveldje :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door Suus »

Van Texel wist ik het, dat vliegveld is ook populair bij skydivers, maar Ameland?

Ameland is wel het enige eiland wat vroeger aan het vasteland verbonden was met een lange dam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Van Texel wist ik het, dat vliegveld is ook populair bij skydivers, maar Ameland?
Ameland geeft ook een vliegveld.;) (Bij Ballum) Is behoorlijk handig als er een ongeluk gebeurd en er iemand naar de vaste wal moet. :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Zo goedkoop mogelijk van/naar Ameland.

Bericht door marlies »

Ameland heeft een vliegveld inderdaad. Of nou ja, een grasveld waar vliegtuigen kunnen landen en opstijgen als het niet te drassig is ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten