Friet of patat in Duivendrecht

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Michael »

Pff. Ik ben er weer achter gekomen waarom ik een hekel heb aan van die extreem vroege diensten. Na zo'n dienst ben ik altijd helemaal gebroken. Heb er al 2 opzitten en morgen nog zo'n vroege en dan heb ik weer 2 late diensten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Daantje »

Hoort dat in dit topic?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Bakpapier »

Fles schreef: Jezus. Ik kan over letterlijk ELK station in Nederland een rijmpje maken waardoor dat mooier lijkt dan Duidendrek :D
Ook over station Krabbendijke?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door marlies »

Fles schreef: Jezus. Ik kan over letterlijk ELK station in Nederland een rijmpje maken waardoor dat mooier lijkt dan Duidendrek :D
Alleen in proza en in rijm, in werkelijkheid is geen enkel ander station zó fijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Fles »

Srananbloke schreef:Verder een groot liefhebber van kapsalon. Al vraag ik me af of je dat wel tot de frietclub mag rekenen gezien alle andere meuk die erbij wordt gegooid.
Ik ook :D Van kapsalon en van friet :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Fles »

Bakpapier schreef:
Fles schreef: Jezus. Ik kan over letterlijk ELK station in Nederland een rijmpje maken waardoor dat mooier lijkt dan Duidendrek :D
Ook over station Krabbendijke?
Vast wel. Zou ik er wel eerst weer even heen moeten gaan, want ik ken ze natuurlijk niet allemaal uit mijn hoofd :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Michael »

Daantje schreef:Hoort dat in dit topic?
Ik zie het nu pas. Was bedoelt voor het mag ik even kwijt topic. Ik zal hem hier even verwijderen en daar opnieuw plaatsen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Michael »

Ik kan dat bericht niet meer verwijderen. Dus wellicht dat iemand van het beheer dat kan doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Suus »

Verander de tekst gewoon volledig in een steunbetuiging aan het woord friet :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door JWM »

Michael schreef:Pff. Ik ben er weer achter gekomen waarom ik een hekel heb aan van die extreem vroege diensten. Na zo'n dienst ben ik altijd helemaal gebroken. Heb er al 2 opzitten en morgen nog zo'n vroege en dan heb ik weer 2 late diensten.
Hoe vroeg is vroeg? Om 7 uur 's ochtends heeft toch niemand behoefte aan friet of patat, zelfs niet in Duivendrecht?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Michael »

Ik ben al 2 dagen rond 7 uur begonnen. en morgen ook weer. Soms verbaas je je er echt over dat mensen om 7:30 al aan de deur staan te trekken in de hoop dat we open zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Suus »

Begon in Alphen ook altijd om zeven uur en om negen uur ging het dan open. Heb ook wel eens om vijf over negen 8 Tasty's verkocht aan een jarige bouwvakker die zijn collega's wou trakteren. Daar was mijn collega niet zo blij mee trouwens...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Begon in Alphen ook altijd om zeven uur en om negen uur ging het dan open. Heb ook wel eens om vijf over negen 8 Tasty's verkocht aan een jarige bouwvakker die zijn collega's wou trakteren. Daar was mijn collega niet zo blij mee trouwens...
Hoezo dat dan?
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door marlies »

Omdat je om vijf over negen geen exemplaren hebt die al een paar uur op de warmhoudplaat klef liggen te worden en je zowaar verse burgers moet gaan meegeven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Hainje »

Oh nee dat kan niet inderdaad. Dan moet je hard werken. Zoiets is gevaarlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Verander de tekst gewoon volledig in een steunbetuiging aan het woord friet :Y
In het dorp waar ik ben opgegroeid stond gewoon "patat-friet" op de menukaart. Zo hoort het ook, want friet slaat op het feit dat het gefrituurd is, en patat dat het aardappelreepjes betreft :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Bakpapier »

et punt is dat patat friet de enige soort friet is die we in Nederland overal verkopen. Dan is de toevoeging patat overbodig. De toevoeging friet is juist essentieel, anders krijg je gewoon een gekookte aardappel of zo (een patat is namelijk een aardappel).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Fles »

Bee schreef:Verander de tekst gewoon volledig in een steunbetuiging aan het woord friet :Y
Ja en claim dan even TM of zo, zoals McDonalds op elke druppel water wel copyright zou willen. Kunnen wij je weer uitlachen ghehehe :twisted: :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Bee schreef:Verander de tekst gewoon volledig in een steunbetuiging aan het woord friet :Y
In het dorp waar ik ben opgegroeid stond gewoon "patat-friet" op de menukaart. Zo hoort het ook, want friet slaat op het feit dat het gefrituurd is, en patat dat het aardappelreepjes betreft :Y
Nee domme vent. Zelfs als er per se gepolderd MOET worden, is het nog altijd "friet-patat" :P
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door marlies »

Bakpapier schreef:et punt is dat patat friet de enige soort friet is die we in Nederland overal verkopen. Dan is de toevoeging patat overbodig. De toevoeging friet is juist essentieel, anders krijg je gewoon een gekookte aardappel of zo (een patat is namelijk een aardappel).
Een kroket is een gefrituurde kroket, een bitterbal is een gefrituurde bitterbal, een frikandel is een gefrituurde frikandel maar gefrituurde patat moeten we friet noemen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Fles »

Het is friet. Klaar. Ongelovige zondaars.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Ardan »

De meerderheid bepaalde toch? Representatieve steekproef hier op ons eigenste forum.. ondanks een enorm aantal Brabo's hier is de uitslag duidelijk :D
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Fles »

marlies schreef:
Bakpapier schreef:et punt is dat patat friet de enige soort friet is die we in Nederland overal verkopen. Dan is de toevoeging patat overbodig. De toevoeging friet is juist essentieel, anders krijg je gewoon een gekookte aardappel of zo (een patat is namelijk een aardappel).
Een kroket is een gefrituurde kroket, een bitterbal is een gefrituurde bitterbal, een frikandel is een gefrituurde frikandel maar gefrituurde patat moeten we friet noemen?
Trouwens, gestoofde kroket, gekookte frikandel of bitterbalsalade is ook niks mis mee dus je doet allemaal aannames die niet waar zijn :P
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Bakpapier »

Ardan schreef:De meerderheid bepaalde toch? Representatieve steekproef hier op ons eigenste forum.. ondanks een enorm aantal Brabo's hier is de uitslag duidelijk :D
Afbeelding
Dit is een Nederlands forum, er zitten hier volgens mij niet echt belgen, en daar zeggen ze allemaal friet. Verder zullen hier ook sowieso veel meer hollanders dan brabo's en limbo's zitten
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Friet of patat in Duivendrecht

Bericht door Hainje »

Fles schreef:Het is friet. Klaar. Ongelovige zondaars.
<3
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 51 gasten