Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Joshua »

BOXMEER - Een rit met de trein van Venlo naar Boxmeer pakte maandagmiddag niet goed uit voor Johan Koelman uit Boxmeer. Een Veolia-controleur weigerde zich te legitimeren en pakte met geweld Koelmans camera af.

Koelman, tevens de lijsttrekker van de SP in zijn gemeente, voert al langere tijd actie tegen het feit dat Veolia niet alleen OV-chipkaarten controleert, maar ook de reisgegevens vastlegt.
Lees Verder
Bron: Gelderlander.nl
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Ardan »

Ehm, waarom zou de controleur zich moeten legitimeren? Hij is in uniform en dus herkenbaar als zodanig, neem ik aan?
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door JWM »

Vreselijke man die Koelman :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Ardan »

Hmm, even het eerste stukje van die film gezien. Tsja, inchecken is nou eenmaal de regel. Als hij dat vertikt.. tsja.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Geert »

Snap beiden niet dat ze het op zo'n manier laten escaleren... Wat een verschrikkelijk drammerige manier ook om je punt te maken. Laat gewoon die boete uitschrijven en ga daarna in de clinch met de juridische afdeling.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Joshua »

Zover ik weet moet een conducteur / steward zich ook kunnen legitimeren. Maar deze SPer maakt een enorm drama om niks. Deze stewards doen gewoon hun werk, hij moet zijn probleem niet via hen uitvechten.

Verder heb ik voor 1 bepaalde steward waarvan ik de stem herken zelf ook wel eens problemen gehad waarbij hij van mening was dat ik mijn bek maar moest houden want hij was de conducteur.
Laatst gewijzigd door Joshua op wo 13 aug 2014, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door JWM »

Het is inderdaad wat sneu om je gelijk te gaan halen bij een controleur. Die gaat helemaal niet over de regels.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Geert »

Nee, die handelt gewoon volgens protocol. Beetje onhandig om niet gewoon je pasje te laten lezen en dat gedoe met die camera, maar snap wel dat die geen hele brieven gaat lezen tijdens de controle in de trein en dan een boete uitschrijft.

Als je zijn twitter terugleest ook hele verhoudingen over "medeplichtigheid" aan het overtreden van de Wbp als je je kaart laat controleren. Come on :roll:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Ardan »

Nou is het wel zo dat Veolia-conducteurs nou niet bepaald bekend staan als de meest vriendelijke. Beetje van het niveau hork-BOA dat we laatst in een ander topic bespraken zeg maar.

Verderbouwend op Geert: het lijkt me toch dat regels omtrent privacy en OVC wel ergens in een wet zijn vastgelegd?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Suus »

Ik heb de afgelopen twintig minuten geprobeerd om het verhaal waar dhr. Koelman mee zit boven water te krijgen, maar zijn verhaal wat hij via twitter probeert op te houden bestaat uit met paint losgeknipte zinnetjes uit brieven van NS en Veolia en wat wazige foto's dat hij als onherroepelijk bewijs presenteert. Ook is hij tegenstrijdig in zijn verhaal, omdat hij aangeeft niet ingecheckt te zijn maar tegen andere twitteraars beweerde dat wel te zijn.

Daarnaast is het natuurlijk not-done om op privéterrein zonder toestemming werknemers te filmen of fotograferen, daar maakt hij zich wel schuldig aan.
Laatst gewijzigd door Suus op wo 13 aug 2014, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door JWM »

Volgensmij was zijn punt dit keer dat hij niet wil dat een controle wordt geregistreerd. Dat schijnt bij Veolia te gebeuren.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Michael 1988 »

Volgens mij (en ook volgens dhr. Koelman) registreren alle vervoerders de controles. Maar in het eerste stukje van de film zie en hoor ik al dat de persoon in kwestie (dus de raadslid) al bij voorbehoud een heel drama in de trein wil maken. Sorry, maar naar mijn mening kan hij inderdaad beter beklaag gaan doen bij Veolia en geen drama blijven maken in de trein of bus en anders voortaan gewoon de auto nemen als hij niet wil dat zijn gegevens geregistreerd worden. Daarnaast had hij met de aanvraag van zijn OVC de algemene voorwaarden geaccepteerd en het privacybeleid. Hierin staat nadrukkelijk dat zijn gegevens gewoon geregistreerd worden. Daarnaast kan en mag hij bij TLS gewoon schriftelijk vragen of zij zijn gegevens niet meer willen verwerken. Ook staat in de algemene voorwaarden en op de website dat dat inchecken verplicht is. Maar goed, dit is waarschijnlijk gewoon een persoon die erg veel aandacht tekort komt bij de gemeenteraad (en thuis) en graag aandacht wil hebben. Nou dat heeft hij bij deze, maar wel negatieve mierenneukaandacht van mijn kant uit.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door AppleMoose »

Vreselijke man...
Dat zoiets de SP/mensen die op de SP in die gemeente gestemd hebben mag vertegenwoordigen... :roll: :N

Dit is ook absoluut niet de manier hoe je bij de SP leert om je punt te maken... :N
Negeert zo'n beetje alle geboden...

Voor dit soort lui schaam ik me diep... -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Ardan »

Mag ik hieruit opmaken dat jij een SP'er bent? En de naam van de SP wil zuiveren, zo van 'dat doen we normaal noooit'?
(zal mij worst wezen verder maar je post komt érg gekleurd over;) )
Ik doe ook maar wat
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door zone2000 »

Koelman heeft een geldig vervoersbewijs (OV-jaarkaart) en heeft dat ook laten zien. Hij heeft alleen niet ingecheckt
ah een sp'er die tegen "het systeem" wil vechten. zou dit dan het begin zijn van de revolutie?



:')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Thom91 »

Typisch SP ook weer dit :')
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door marlies »

Triest. Ik heb een lage tolerantie voor machtsgeile BOAs maar in dit geval moet ik toch echt hun kant kiezen. Wat een droevige pannenkoek, die Koelman.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Mr-W »

Ardan schreef:Ehm, waarom zou de controleur zich moeten legitimeren? Hij is in uniform en dus herkenbaar als zodanig, neem ik aan?
Waarschijnlijk voor het geval een of andere clown zo'n pak zou jatten ofzo.
Joshua schreef:Verder heb ik voor 1 bepaalde steward waarvan ik de stem herken zelf ook wel eens problemen gehad waarbij hij van mening was dat ik mijn bek maar moest houden want hij was de conducteur.
Gewoon een klacht indienen,maar verder geen drama schoppen. Het opnemen is wel slim natuurlijk,want dat soort controleurs verdraaien die dingen wel eens,maar wel via een telefoon in je broekzak.
Ben overigens wel benieuwd naar Tristan en Spithorst reactie.
Het Betreffende flimpje :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FghLQ8-mojM[/youtube]
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Frans F »

De SP, dus laat maar zitten deze onzin.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Dagren »

Ardan schreef:Mag ik hieruit opmaken dat jij een SP'er bent? En de naam van de SP wil zuiveren, zo van 'dat doen we normaal noooit'?
(zal mij worst wezen verder maar je post komt érg gekleurd over;) )
Dit soort figuren zitten er helaas ook bij. Erg jammer, als je in die gemeente bij de lokale afdeling zit, zou je je als lid toch af moeten vragen of je zo'n persoon op je kieslijst wil hebben staan. Maar dan is het alsnog een beetje een "Als het kalf verdronken is, dempt men de put". Ik zal wel meer bij de nuchtere arbeidersvleugel van de partij horen. :P

Binnenkort ook maar weer eens contact opnemen met Sadet of Paul over de buurtbussen, daarin lijken ze zich ook een beetje mee te laten slepen door het FNV. Terwijl veel lokale afdelingen erg positief zijn over de buurtbussen.

http://www.ovpro.nl/bus/2014/08/11/sp-v ... rdringing/

Beweren dat dit in strijd is met wbp is overigens gewoon bekennen dat je geen kennis over je eigen dossiers hebt. :')
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door zone2000 »

wat een treurigheid, en ook de video die precies start als blijkt dat de controleur hem een boete gaat geven. :')

leuk dat je het ergens niet mee eens bent, maar om dan bij iemand die gewoon zijn werk doet dan je gelijk te moeten halen :neg: ik had hem gelijk m'n bus uit geknikkerd.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Bakpapier »

Ik hoop dat die man niet alleen de trein uit is geknikkerd, maar dat hij ook uit de gemeenteraad wordt geknikkerd. Wat een sukkel zeg. Als je iets aan het verplicht in/uitchecken wil veraneren moet je maar in de landelijke politiek gaan (en niet zo'n domoor zijn want daarvan zitten er al genoeg).
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Dagren »

Wel een beetje jammer ook dat hij zich erg druk maakt over zijn eigen privacy, maar totaal geen rekening wil houden met de privacy van anderen, zoals de conducteur.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door Karl »

Ardan schreef:Mag ik hieruit opmaken dat jij een SP'er bent? En de naam van de SP wil zuiveren, zo van 'dat doen we normaal noooit'?
(zal mij worst wezen verder maar je post komt érg gekleurd over;) )
Volgens mij is dat net zo'n geheim als het stagebedrijf van Bee.
Het is een spectrum.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Kaartcontrole in trein loopt volledig uit de hand

Bericht door zone2000 »

als je zijn twitterfeed ook leest :X het lijkt wel een hetze.

en dan zo'n brief versturen naar de ns vanwege een boet, wat een niveau.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten