Overlast nachttreinen aangepakt
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Op Gvc is er wel ingangscontrole, bij de enige ingang die 's nachts geopend is. Volgens mij staan die er ook de hele nacht.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Die ingangscontrole is ook gewoon door NS-ers, en de PBT-teams (die tegenwoordig Service en Veiligheidsteams heten, maar dat terzijde) doen nog steeds ingangscontroles. Maar zo structureel als het met BAS was is het tegenwoordig niet meer.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Lijkt me dat dat tegenwoordig op Gv is ;)Mark schreef:Op Gvc is er wel ingangscontrole, bij de enige ingang die 's nachts geopend is. Volgens mij staan die er ook de hele nacht.
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Gvc moest je idd bij de meest afgelegen ingang naar binnen, via het Tickets & Service Center, waar 1 oude automaat staat en een loketmedewerker voor 50 cent extra per transactie. En als je dan de hal in wil heb je een ingangscontrole.Mark schreef:Op Gvc is er wel ingangscontrole, bij de enige ingang die 's nachts geopend is. Volgens mij staan die er ook de hele nacht.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Maar is dat dan een legitieme reden om naar een legitimatie te vragen... je doet tenslotte niks wat niet magFles schreef:Als ik met drie pauweveren in mijn kont door de trein op en neer ga rennen doe ik ook niet direct iets strafbaars. Maar men zal best benieuwd zijn naar wie ik ben ;)Aking schreef:Dan nog ben ik benieuwd hoe het precies gelopen is...
Want een joint draaien is volgens mij nog geen reden om iemand om zijn legitimatie te vragen...
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Misschien had hij ook geen vervoerbewijs, dat is niet op te maken hieruit. Misschien zat ie wel met zijn voeten op de bank... Zo zijn er zo veel dingen te verzinnen die in zo'n kort stukje niet worden verteld.
Re: Overlast nachttreinen aangepakt
Letterlijk uit de Politiewet (artikel 8a):
Een ambtenaar van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd tot het vorderen van inzage van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht van personen, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van de politietaak. Gelijke bevoegdheid komt toe aan de buitengewoon opsporingsambtenaar als bedoeld in artikel 142, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van zijn taak.
In gewoon Nederlands: als een politieagent of iemand met een buitengewone opsporingsbevoegdheid het noodzakelijk vindt in de uitvoering van zijn taak, mag hij inzake in je identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort, ID-kaart, vreemdelingendocument) vorderen.
Een ambtenaar van politie aangesteld voor de uitvoering van de politietaak, is bevoegd tot het vorderen van inzage van een identiteitsbewijs als bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht van personen, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van de politietaak. Gelijke bevoegdheid komt toe aan de buitengewoon opsporingsambtenaar als bedoeld in artikel 142, eerste lid, van het Wetboek van Strafvordering, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitoefening van zijn taak.
In gewoon Nederlands: als een politieagent of iemand met een buitengewone opsporingsbevoegdheid het noodzakelijk vindt in de uitvoering van zijn taak, mag hij inzake in je identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort, ID-kaart, vreemdelingendocument) vorderen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Wantoestanden in nachttreinen
Wantoestanden in nachttreinen
Geplaatst op: dinsdag 17 februari 2009 om 6:52
DELFT/ROTTERDAM - De treinen tussen Den Haag, Rotterdam en Breda worden in toenemende mate geteisterd door relschoppers die reizigers lastigvallen. Hierover luidt het Korps landelijke politiediensten (KLPD) de noodklok.
Vooral in de avonduren en 's nachts is wangedrag schering en inslag. Regelmatig versperren dronkenlappen de toegangsdeuren, waardoor mensen niet meer in of uit de trein kunnen.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 17 februari 2009 om 6:52
DELFT/ROTTERDAM - De treinen tussen Den Haag, Rotterdam en Breda worden in toenemende mate geteisterd door relschoppers die reizigers lastigvallen. Hierover luidt het Korps landelijke politiediensten (KLPD) de noodklok.
Vooral in de avonduren en 's nachts is wangedrag schering en inslag. Regelmatig versperren dronkenlappen de toegangsdeuren, waardoor mensen niet meer in of uit de trein kunnen.
Lees verder
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten