OVer Missers in de Reisinformatie #36

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

Bakpapier schreef:Dat apeldoorn vind ik een beetje een blunder, zet dan gewoon het scherm uit en zet een papiertje neer dat het lijn 9 is ofzo?

Over Hoek van Holland Haven: volgens mij zijn hier toch wel bussen het westland in, heb ik volgens mij een keer genomen die bus.
Jij hebt altijd 'papiertjes' bij ja?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Bakpapier »

Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marlies »

Ik heb wel eens meegemaakt dat een buschauffeur dat de achterkant van een storingsbriefje voor had gebruikt. Veel toepasselijker kan niet denk ik :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

Bakpapier schreef:Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
Tsja, in dat geval kan ik ook wel een reservewiel mee gaan nemen. Want een lekke band komt ook nog wel regelmatig voor...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marlies »

Aangezien de meeste automobilisten dat doet is dat niet eens zo gek ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

Scherp. :P Denk alleen niet dat 'ie in m'n tas gaat passen... En denk ook niet dat 't dan nog helemaal arbo-technisch verantwoord is om dat ding te tillen. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Somoht »

Geert schreef:Klopt, de bussen komen uit een andere dataset dan de treinen. Daardoor zie je bij bussen in Rijden de Treinen ook wat minder informatie, de koppeling voor de bussen is zeer minimaal.

Waarschijnlijk zie je in OVinfo dan ook geen treinen vanuit Enschede richting Munster?
OVinfo doet alleen InfoPlus dus dat ook niet.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Bakpapier »

Vandaag weer een vervelend stukje misinformatie: Op Zuid vertrok de IC naar schiphol met 10 minuten vertraging van spoor x (4, of 5, weet ik niet uit mn hoofd), en de IC naar Den Haag Centraal vanaf spoor 3 (denk ik) op de normale tijd. Dus op de tijd dat die laatste normaal aankomt, stap ik in de trein op het juiste spoor. Blijkt dit de IC naar schiphol te zijn, die volgens de borden op het andere spoor zou moeten aankomen :lol:

Gelukkig de overstap van 1 minuut op schiphol gehaald. Wat wel moeilijk was, want al die buitenlanders blokkeren de roltrap, dus ik ik rende omhoog op de rolband die naar beneden gaat. Gelijk een goede workout gehad ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Wubbo »

Nou laat je ons weer gokken over welke Zuid je het hebt... Ik ken geen station Zuid met een spoor 5, dus daar kan ik het ook niet uit afleiden. Het zou fijn zijn als je gewoon vertelt waar je staat ipv ons dat laat afleiden uit de rest van het bericht.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door dennistd »

Bakpapier schreef:Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
Het enige dat ik bij me heb aan papier zijn kaartjes en papieren zakdoekjes. Allebei niet bijzonder geschikt voor dit doel lijkt me. En mijn ervaring is dat je er wel een A0-vel met een lijnnummer voor de ruit kunt plakken en dat reizigers het dan nog niet zien...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Daniel »

Opvallend genoeg blijkt de reisinformatie op ns.nl nu met de werkzaamheden in Utrecht af te wijken van die op het station. Zo staat op ns.nl keurig vermeld dat de s16000 naar Breda/Tiel rijdt, maar is dat op het station niet op de borden te vinden.
Op Utrecht Centraal staat namelijk de s6000 als "rijdt niet" op de borden (op ns.nl staat die niet op de AV) en de s16000 slechts met "Breda" als bestemming zonder vermelding dat er ook een deel naar Tiel aan die trein zit. Het wordt overigens wel netjes omgeroepen, dus reizigers die tijdig op het station zijn horen dat wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

dennistd schreef:Het enige dat ik bij me heb aan papier zijn kaartjes en papieren zakdoekjes. Allebei niet bijzonder geschikt voor dit doel lijkt me. En mijn ervaring is dat je er wel een A0-vel met een lijnnummer voor de ruit kunt plakken en dat reizigers het dan nog niet zien...
Dat vind ik niet erg klantgericht, collega! :lol: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:
Bakpapier schreef:Lijkt me toch wel een service om als busschauffeur inderdaad papiertjes bij te hebben in het geval dat het systeem het niet doet, wat best wel eens voorkomt.
Het enige dat ik bij me heb aan papier zijn kaartjes en papieren zakdoekjes. Allebei niet bijzonder geschikt voor dit doel lijkt me. En mijn ervaring is dat je er wel een A0-vel met een lijnnummer voor de ruit kunt plakken en dat reizigers het dan nog niet zien...
Een andere collega in Tilburg zei wel eens: "Als zet je op de bus dat je naar Budapest gaat, mensen stappen gewoon in en veronderstellen dat je naar de Reeshof* gaat." :P

* = Reeshof is een (soort-van-)Vinex-locatie in Tilburg.
🍉
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marlies »

Ja, maar hoe vaak rijden er wel niet bussen rond met compleet verkeerde (of defecte) lijnfilms? Vaak. De ene keer is "999 Geen dienst" wel degelijk de bus waar je in moet stappen omdat er een infoxx-storing is, de andere keer ben je debiel klootjesvolk omdat je in die bus probeert in te stappen. Ik vind dat je dat de mensen niet aan kunt rekenen. Zelf paar maanden geleden ook nog in een metro die volgens zowel de lijnfilm als de lichtkranten aan de zijkant geen dienst had gereisd. Want hij reed wel degelijk op dienst...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marvinkok »

Als het schering en inslag is dat de lijnfilms niet werken (zoals bij het GVU) zeg ik ja, dan kan het handig zijn om papier/bordjes te hebben. Maar hier in Twente gaat het eigenlijk gewoon goed.. Dan ga ik niet "voor het geval dat" een heel pak papier mee lopen slepen... Past ook niet eens meer in mijn tas :')
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Stefan »

En ach.. Het is en blijft techniek...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door jesperhaverkamp »

Dit keer geen misser in de reisinformatie, maar ik wist niet waar ik het anders kwijt kon. Connexxion heeft op haar website een overzicht van omleidingen geplaatst onder 'Reizen'. Je kan per provincie of per plaats of per lijn zoeken naar omleidingen. Als je vervolgens een omleiding aanklikt word je nog steeds doorverwezen naar de dienstregeling, maar het maakt het zoeken een stukje minder omslachtig. Vraag me wel af waarom ze niet direct de omleidingsinformatie kunne tonen, zoals om m.connexxion.nl wel kan. Alhoewel je daar niet altijd bij de juiste omleiding uitkomt (klikken op de ene lijn en de omleiding van datzelfde lijnnummer in een andere regio te zien krijgen). En dat is dan weer wel een misser n de reisinfo. Toch het juiste topic. :lol:
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door lint41 »

marvinkok schreef:Als het schering en inslag is dat de lijnfilms niet werken (zoals bij het GVU) zeg ik ja, dan kan het handig zijn om papier/bordjes te hebben.
GVU heeft inderdaad een tijdje standaard in elke bus een setje geplastificeerde lijnnummers gehad, dat was in mijn herinnering vlak voordat de bussen dat extra LED-displaytje op het dashboard kregen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Somoht »

Actuale reisinformatie Arriva Zuid-Holland-Noord ligt plat, iemand die weet of de 9292DRIS'jes ook statisch zijn?
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door jesperhaverkamp »

Wie zaterdag 23 augustus van Zl naar Lls wil moet even de tijd nemen. Het wordt omreizen via Amf en Asd volgens de reisplanner, terwijl NS bij actualiteiten zegt dat er gewoon een ic van Zl naar Lls rijdt, weliswaar met stop in Kpnz.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door marlies »

Mijn bus was al 5 minuten te laat vanmiddag dus ik keek even in de 9292-app (dunno why, ik heb betere op m'n telefoon) naar de actuele vertrektijden en de bestemmingen die 9292 hanteert voor de ritten op lijn 9 in Groningen slaan nog altijd NERGENS op...

Alle andere apps van derde partijen doen het wel gewoon goed. Spoort al sinds januari niet...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Somoht »

jesperhaverkamp schreef:Wie zaterdag 23 augustus van Zl naar Lls wil moet even de tijd nemen. Het wordt omreizen via Amf en Asd volgens de reisplanner, terwijl NS bij actualiteiten zegt dat er gewoon een ic van Zl naar Lls rijdt, weliswaar met stop in Kpnz.
Is door NS al opgelost in de data-export van vandaag maar ik denk dat ze die zelf nog niet hebben ingeladen :P
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door Somoht »

marlies schreef:Mijn bus was al 5 minuten te laat vanmiddag dus ik keek even in de 9292-app (dunno why, ik heb betere op m'n telefoon) naar de actuele vertrektijden en de bestemmingen die 9292 hanteert voor de ritten op lijn 9 in Groningen slaan nog altijd NERGENS op...

Alle andere apps van derde partijen doen het wel gewoon goed. Spoort al sinds januari niet...
Ja uhmm, hoe zal ik het zeggen. 9292 is niet capabel genoeg om de industrie-standaard (koppelvlak 6, vertraging per voertuig) te verwerken maar kan alleen een datastroom verwerken waar de vertragingen per halte zijn uitgewerkt (Koppelvlak 19). Daarom zijn RET, Qbuzz, EBS, GVB nog steeds niet actueel op 9292. want die hebben geen zin om die datastroom te genereren.
Bij HTM hebben ze iets gedaan maar het resultaat is op z'n zacht gezegd dramatisch. Hou mijn hart vast gezien ze deze meuk-zooi echt willen gaan gebruiken in een realtime planner op zeer korte termijn.
Overigens is de Koppelvlak 19 datastroom die Veolia en Arriva uitpoepen ook dramatisch, snap niet dat je toelaat dat een partij als 9292 op Leiden CS foutief aangeeft dat je bus minuten te vroeg vertrokken is.


En die bestemmingen, ik denk dat 9292 geforceerd wordt om zelf bestemmingen te verzinnen doordat Qbuzz heel creatief is met bestemmingen wijzigen onderweg. AFAIK kan 9292 maar één bestemming per rit stellen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door dylanwild94 »

Bakpapier schreef: Over Hoek van Holland Haven: volgens mij zijn hier toch wel bussen het westland in, heb ik volgens mij een keer genomen die bus.
ja inderdaad wel 1 namelijk lijn 35
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #36

Bericht door robert55 »

Nog eentje van afgelopen dinsdag, Amsterdam Centraal. IC Nijmegen (v9.22) staat aangekondigd op spoor 5b en wordt zonder omroepbericht op het laatste moment gewijzigd naar 4a. Tweetalig omroepen van de ICd naar Brayda was belangrijker.

En de volgende IC naar Ut was natuurlijk te kort
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten