Mag ik even kwijt #158

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Srananbloke »

Zag hem net ook voorbijkomen in Arnhem. Die Traxx ziet er in het wild nog best OK uit :) Nico Spilt maakte er vanaf spoor 9 ook nog een kiekje van.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Ardan »

Jaa zo verkeerd is-ie niet :)
Ik stond daar trouwens te wachten, hij zou 16:16 vanaf Dvge vertrekken en ik stond één à anderhalve kilometer verderop. Achter de bomen hoor ik wat aankomen, camera in de aanslag.... ow, het is de s7000 die te laat was. Daarna nog de DDZ als s3600, én de Pimpel, en toen pas kwam-ie met +8, en uiteraard brak júíst toen de zon een beetje door pal voor me zodat het een schrale tegenlichtfoto werd :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Hainje »

Dat is je eigen schuld Ardan, moet je maar niet zo haten op die busfappers!
Karma is je slecht gezind! :twisted:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

Soms heb ik het idee dat alles wat er vroeger in mijn leven toe deed verdwijnt of wordt afgebroken. :?

Het ziekenhuis waar ik ben geboren is al lang geleden neergehaald. De gemeente waar ik bijna twintig jaar heb gewoond is opgeheven en van het weekend zag ik dat mijn oude basisschool tegen de grond is gegaan, nadat eerder al een deel van mijn oude middelbare school plat is gegooid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Michael »

Pff. Ik ben er weer achter gekomen waarom ik een hekel heb aan van die extreem vroege diensten. Na zo'n dienst ben ik altijd helemaal gebroken. Heb er al 2 opzitten en morgen nog zo'n vroege en dan heb ik weer 2 late diensten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Soms heb ik het idee dat alles wat er vroeger in mijn leven toe deed verdwijnt of wordt afgebroken. :?

Het ziekenhuis waar ik ben geboren is al lang geleden neergehaald. De gemeente waar ik bijna twintig jaar heb gewoond is opgeheven en van het weekend zag ik dat mijn oude basisschool tegen de grond is gegaan, nadat eerder al een deel van mijn oude middelbare school plat is gegooid.
Lijkt wel alsof je in Syrië woont :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Soms heb ik het idee dat alles wat er vroeger in mijn leven toe deed verdwijnt of wordt afgebroken. :?
Dat heb ik ook. De meeste scholen waar ik op gezeten heb zijn of opgeheven of ze zij gefuseerd. Maar het gebouw van mijn oude basisschool staat er nog.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door ODRAIL »

Srananbloke schreef:Zag hem net ook voorbijkomen in Arnhem. Die Traxx ziet er in het wild nog best OK uit :) Nico Spilt maakte er vanaf spoor 9 ook nog een kiekje van.
Nico heeft foto's van deze lok ook op zijn site staan. Maar deze foto's zijn in Hilversum gemaakt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
Bee schreef:Soms heb ik het idee dat alles wat er vroeger in mijn leven toe deed verdwijnt of wordt afgebroken. :?
Dat heb ik ook. De meeste scholen waar ik op gezeten heb zijn of opgeheven of ze zij gefuseerd. Maar het gebouw van mijn oude basisschool staat er nog.
En de meeste appels van vroeger zijn inmiddels ook helemaal naar de tering geraspt :cry:
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Michael »

Ik heb op 28 Juli een mailtje verstuurd naar Veolia. 29 juli reactie gehad dat ze mijn melding binnen 15 werkdagen zou beantwoorden. Die zijn dus bijna om en nog altijd geen reactie. Ben benieuwd of ik nog op tijd reactie krijg. De melding ging trouwens over dat ik van de een op de andere dag ineens meer moest betalen voor mijn busreis van Terheijden naar Breda. Voorheen was dat altijd 1,19 met korting (1,98 vol tarief) dat betaalde ik op vrijdag 25 Juli nog en zaterdag 26 juli was het opeens 1,21 (2.02 vol tarief)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

De MijnOverheid Berichtenbox is een uitvinding die de mensheid een stap terug in de tijd laat gaan in plaats van vooruit. Allereerst verscheen vandaag een bericht in mijn mailbox dat vorige week woensdag al verzonden was en dat dus zes dagen heeft rondgezweefd ergens in Tha Interwebs.

Vroeger kreeg je berichten van de overheid namelijk in je brievenbus. Tegenwoordig krijg je een mailtje van de overheid met deze tekst:
Er is een nieuw bericht in uw Berichtenbox bij MijnOverheid. Ga naar MijnOverheid om dit te lezen.

Vanaf november 2013 stuurt MijnOverheid geen notificaties meer met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mailnotificatie met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.

Notificatieberichten bevatten met het oog op uw privacy geen informatie over de afzender of de inhoud van het bericht in uw Berichtenbox.

MijnOverheid
En dan ga je naar MijnOverheid en dan blijkt het een bericht over wijzigingen aan MijnOverheid. Dat is nu niet echt informatie die achter een wachtwoord moet en die ook wel via een gewone e-mail had kunnen toegezonden. :X :') :evil: :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Wubbo »

Michael schreef:Ik heb op 28 Juli een mailtje verstuurd naar Veolia. 29 juli reactie gehad dat ze mijn melding binnen 15 werkdagen zou beantwoorden. Die zijn dus bijna om en nog altijd geen reactie.
15 werkdagen is 3 weken. 3 weken na 29 juli is 19 augustus. Ze hebben dus nog bijna een week (van de 3) om te reageren.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Michael »

Ow ja. Maar ik heb wel eens sneller reacties van hun gehad. Maar ik wacht nog geduldig af.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Karl »

Voor de hier aanwezig fotografen en wiki-mensen...

In een presentatie die ik wil geven wil ik af en toe een foto gebruiken, ik heb wat in de bedrijfsdatabank gezocht, maar kan niet echt iets geschikt vinden. Op Flickr echter wel, maar ik vraag mij af of ik die wil gebruiken. Ik heb niet het doel geld te verdienen, dus volgens mij moet het dan kunnen met CC-licensie. Een zorgvuldige bronvermelding is uiteraard het probleem niet.

Maar - dan de vraag - mag ik die foto's qua formaat aanpassen/bijsnijden? Vanwege het fotoformaat en het dia-formaat/papierformaat kan het soms handig zijn er een randje af te halen, is dat toegestaan?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

Staat de CC-licentie afgeleide werken toe? Dan is het eigenlijk geen probleem. Anders kan je het beter afstemmen met de fotograaf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Anyway, datum hoef ik niet eens te weten, je kan inderdaad alleen een reservering kopen via http://www.cd.cz (ook in Duits en Engels). Ik heb even de Engelse versie genomen, dan neem je de volgende stappen:

blablabla

en Ronald heeft een stoel aan het Raam.
Gelukt, een mooi raamplaatsje gereserveerd in EC 176 Johannes Brahms van Praha naar Berlin :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

Goed om te horen dat het gelukt is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Fles »

Bee schreef:Vanaf november 2013 stuurt MijnOverheid geen notificaties meer met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing).
Jezus. Is DAAR een steekje los dan. Goeie help. Die mensen hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door dylanwild94 »

dat clown bassie een brandje heeft gehad.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Geert »

Bee schreef:Allereerst verscheen vandaag een bericht in mijn mailbox dat vorige week woensdag al verzonden was en dat dus zes dagen heeft rondgezweefd ergens in Tha Interwebs.
Als je de headers bekijkt kun je zien op welke server het is blijven hangen.
Fles schreef:
Bee schreef:Vanaf november 2013 stuurt MijnOverheid geen notificaties meer met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing).
Jezus. Is DAAR een steekje los dan. Goeie help. Die mensen hebben echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
Voor de doelgroep voor wie je dit doet werkt het niet en de groep mensen die wel een link kan controleren voordat je er op klikt maak je het lastiger. Handig...

Dat gezegd hebben, dat MijnOverheid is niet verplicht toch? Had er nog niet eerder van gehoord.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Suus »

Ik heb eerder dit jaar een brief in een blauwe belastingenvelop gekregen dat als ik mij niet zou aanmelden voor MijnOverheid, ik mogelijk niet meer op de hoogte geworden zou worden van mededelingen van de overheid. :roll:

Was getekend, mijn generaal-inspecteur van de belastingen (heeft zo'n niet wat beters te doen?)...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Karl »

Bee schreef:Staat de CC-licentie afgeleide werken toe? Dan is het eigenlijk geen probleem. Anders kan je het beter afstemmen met de fotograaf.
Er staat ND bij de licentie, maar over het bijsnijden van foto's met een dergelijke licentie (ook als het gaat om het passend te krijgen op papier/dia) vind ik verschillende informatie.
Het is een spectrum.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Srananbloke »

dylanwild94 schreef:dat clown bassie een brandje heeft gehad.
Wat een voorspelbare reacties onder dat artikel :')
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door Joshua »

In de Harry Potter wereld noemen ze niet-tovenaars Dreuzels. Hebben wij als OV spotters niet een leuk woord voor Niet-OV-spotters?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #158

Bericht door marlies »

reizigers ;)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten