Korte vragen #10

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Korte vragen #10

Bericht door lint41 »

De DDZ-6 heeft op papier iets meer vermogen ja, maar met alle aangedreven assen onder 1 bak zit je weer minder optimaal qua tractie. Als ik Somda mag geloven is het in ieder geval allebei niet geschikt voor stoptreinen ;-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #10

Bericht door Ardan »

Karl schreef:Voor de reiziger geldt de barcode bij internationale tickets als 'sleutel' om een poortje te openen.
Ah okee, ik wist niet dat dat al was ingevoerd. Maar is hij verplicht om daarmee in- en uit te checken op Rsd resp. Dv of kan hij op zicht reizen met het kaartje? Scheelt wel dat hij geen gesloten poortjes tegen zal komen :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Daniel »

Je kunt er niet mee in- en uitchecken, dus alleen op zicht reizen met zo´n internationaal kaartje. Enige doel ervan is de speciale poortjes ermee te kunnen openen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Oh ja klopt, was eventjes vergeten dat je niks betaalt als je binnen 30 minuten weer uitcheckt.
Als je het binnen 60 minuten doet is het ook nog steeds gratis.
Laatst gewijzigd door reisthijs op di 12 aug 2014, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #10

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).
De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015

Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Korte vragen #10

Bericht door lint41 »

reisthijs schreef:
Ardan schreef:Oh ja klopt, was eventjes vergeten dat je niks betaalt als je binnen 30 minuten weer uitcheckt.
Als je het binnen 60 minuten doet is het ook nog steeds gratis.
O ja, binnen 30 minuten gaan reizen, en binnen 60 uitchecken was het.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #10

Bericht door dennistd »

Ik zit me al een tijdje af te vragen wat dit voor groen bordje bovenop het haltebord is:
Afbeelding

Hij zit er voor zover ik weet alleen in Hardenberg bij de haltes Ziekenhuis en Wavin, en op allebei staat 85. Ik neem aan dat het in elk geval iets OV-gerelateerd is?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #10

Bericht door Meltrain »

Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #10

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:
reisthijs schreef:DDAR zou vanaf september gaan instromen. Na Amsterdam-Zandvoort zullen vast wel andere series volgen (maar dan is de herfst waarschijnlijk alweer voorbij).
De instroom van DD-AR volgens Op de Rails 2014-7:
4 stammen in september
8 stammen in december
4 stammen in februari 2015
3 stammen in juni 2015

Alle rijtuigen zijn inmiddels volledig opgeknapt en zouden morgen al weer in dienst gesteld kunnen worden, maar de aanpassing van de locomotieven gaat erg traag. Vermoedelijk komt dit omdat locs worden gebruikt die nu pas net uit de dienst (met ICR) zijn onttrokken.
En weer een aanvulling, ditmaal uit OdR 2014-8 (die vandaag in de bus kwam):
De ombouw/opknapping van de rijtuigen heeft enige vertraging opgelopen wegens enkele missende onderdelen. Vooral de ombouw van enige rijtuigen Bv tot ABv duurt daarom langer.
In september starten de proefritten, dus de instroom zal wat later zijn.
Als locomotieven worden vermoedelijk de 1705, 1707, 1711, 1715, 1717 en 1728 (alle ex-DD-AR) opnieuw in dienst gesteld.
De overige locomotieven worden vermoedelijk wel 1700's die met ICR rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen wat dit voor groen bordje bovenop het haltebord is:
Afbeelding

Hij zit er voor zover ik weet alleen in Hardenberg bij de haltes Ziekenhuis en Wavin, en op allebei staat 85. Ik neem aan dat het in elk geval iets OV-gerelateerd is?
Dat heb ik vroeger (in de Combofoontijd) ook wel eens zien hangen op de haltes Riel, Vonderstraat (bij Tilburg). Dat was de grens voor de CVL. Bij die halte moest de chauffeur instellen dat hij contact opnam met de CVL van Tilburg (13, van 013) of CVL Breda (76, van 076). Ik vermoed dat dit nog een overblijfsel uit die tijd is. Is het telefoonnetnummer in die hoek 085, dan moet het daar wel van zijn.
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Korte vragen #10

Bericht door baladid »

Nee, en is het ook nooit geweest. 085 was Arnhem.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #10

Bericht door dennistd »

Meltrain schreef:Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Er staat 119:
Afbeelding
Overigens geen lijn die bekend is op de wiki, en ook google kent hem niet zo te zien
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Suus »

Is het een groene halte met een wandelroute ofzo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #10

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:
dennistd schreef:Ik zit me al een tijdje af te vragen wat dit voor groen bordje bovenop het haltebord is:
Afbeelding

Hij zit er voor zover ik weet alleen in Hardenberg bij de haltes Ziekenhuis en Wavin, en op allebei staat 85. Ik neem aan dat het in elk geval iets OV-gerelateerd is?
Dat heb ik vroeger (in de Combofoontijd) ook wel eens zien hangen op de haltes Riel, Vonderstraat (bij Tilburg). Dat was de grens voor de CVL. Bij die halte moest de chauffeur instellen dat hij contact opnam met de CVL van Tilburg (13, van 013) of CVL Breda (76, van 076). Ik vermoed dat dit nog een overblijfsel uit die tijd is. Is het telefoonnetnummer in die hoek 085, dan moet het daar wel van zijn.
Dit was inderdaard een overgangnummer voor de CVL. De buschauffeur moest dan naar het aangegeven kanaal schakelen. Deze kanalen waren niet kerngetal (telefoonnummer) of woonplaats gebonden.

Deze Informatie heb ik van een oud buschaffeur.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Bericht door Hainje »

Oh dan is dat toeval van mijn voorbeeld. Of destijds bewust zo door de BBA gedaan.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #10

Bericht door ODRAIL »

Dat is dan wel puur toeval geweest ja. En het bord van de betreffende halte is al heel lang niet meer vervangen. Want bijna alle groene kanaalcodeborden (ja zo heten die dingen) zijn vrijwel in het gehele land verdwenen. Op een paar uitzonderingen na dan :wink: .

@ dennistd: Wanneer heb je deze foto gemaakt?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen #10

Bericht door marvinkok »

Ergens na 8 december jl, er zit namelijk een "Twents, service van Syntus"-stickertje op en ik zie nog een randje Citea-buitenspiegel :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #10

Bericht door Meltrain »

dennistd schreef:
Meltrain schreef:Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Er staat 119:
Afbeelding
Overigens geen lijn die bekend is op de wiki, en ook google kent hem niet zo te zien
Dat lijkt dus nu lijn 599 te zijn, die in de tijd van de VEONN (en ook nog bij Connexxion) lijn 199 heette.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #10

Bericht door fogeltje »

dennistd schreef:
Meltrain schreef:Ik vind het ook al opvallend dat op de middelste sticker alleen een buurtbus-logo staat en geen lijnnummer. :o
(Of staat er in het klein "599" wat het lijnnummer zou moeten zijn?)
Er staat 119:
Afbeelding
Overigens geen lijn die bekend is op de wiki, en ook google kent hem niet zo te zien
Bussen naar de Krim zullen tegenwoordig ook opgeheven zijn na de afscheiding ;)
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen #10

Bericht door Etienne »

fogeltje schreef: Bussen naar de Krim zullen tegenwoordig ook opgeheven zijn na de afscheiding ;)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #10

Bericht door dennistd »

KM46 schreef:Dat is dan wel puur toeval geweest ja. En het bord van de betreffende halte is al heel lang niet meer vervangen. Want bijna alle groene kanaalcodeborden (ja zo heten die dingen) zijn vrijwel in het gehele land verdwenen. Op een paar uitzonderingen na dan :wink: .

@ dennistd: Wanneer heb je deze foto gemaakt?
Afgelopen donderdag
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #10

Bericht door Hainje »

Weet iemand eigenlijk waarom lijn 6 Terneuzen - Zelzate eigenlijk naar Debbautshoek rijd en niet het kanaal oversteekt naar het Busstation?
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #10

Bericht door huibe »

Rijtijd en aansluitingen op WST.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Davio
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 aug 2014, 11:09

Re: Korte vragen #10

Bericht door Davio »

Ik ben opzoek naar info over de dienstregeling 2009, alleen ik loop een beetje stuk :? Nu heb ik her en der wel wat informatie gevonden, maar toch blijven dingen onbeantwoord. Tot nu toe zoek ik informatie over: Aankomst-/ Vertreksporen en als het kan s.v.p ook tijden, overzicht van LM-ritten en de gemiddelde hoeveelheid bakken van een treinserie. Alvast bedankt! :pos:

Gr.

Dave.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #10

Bericht door waldo79 »

Oef, dat is nogal een brei aan informatie die je vraagt :lol: Maar van welke stations heb je specifiek data nodig?

Uit de OVinNL Wiki kun je al een hoop gegevens plukken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten