Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (BE)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (BE)

Bericht door michiel71 »

Je zou voordeliger uit zijn, om op station Middelburg voor €7,50 een anonieme chipkaart kopen,
hiermee inchecken op de bus naar Gent en dan deze na eenmalig gebruik weg te gooien,
i.p.v. in te checken met je eigen persoonlijke OV-Chipkaart (reiskosten €10,61)

Nog goedkoper reis je met de Combikaart Zeeland (€13,50 voor 2 personen). Ook geldig op lijn 50 (Gent)


Uitleg:
Vanaf Middelburg kun je in het weekend met Connexxion reizen naar Gent.

Volgens 9292 kost deze reis zonder korting met een OV-Chipkaart € 10,61.

Op vrijwel elk station in Nederland kun je een anonieme chipkaart kopen voor €7,50 met daarop een reissaldo van €0

Om te mogen reizen met de bus, moet je volgens ov-chipkaart.nl een minimaal saldo van €0 hebben om te mogen inchecken.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (

Bericht door huibf »

Dat is niets nieuws. Dat hebben meer buslijnen.
Eigenlijk zou er een max tarief moeten zijn.
Ook tov de ritkaarten.
In sre heb je een ritkaart voor 3,50. Terwijl sommige ritten met korting op de chipkaart duurder zijn.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (

Bericht door Mr-W »

huibf schreef: Ook tov de ritkaarten.
In sre heb je een ritkaart voor 3,50. Terwijl sommige ritten met korting op de chipkaart duurder zijn.
Vaak voor lange streeklijnen haal je een ritkaartje eruit. Dalurendagkaart in Brabant haal je in landelijk gebied er zeer snel uit,mits je op 1 dag heen en weer reist.
michiel71 schreef: Nog goedkoper reis je met de Combikaart Zeeland (€13,50 voor 2 personen). Ook geldig op lijn 50 (Gent)
Die Combikaart is sowieso ideaal,je haalt hem er heel snel uit,en op woensdag is ie nog goedkoper. Woensdag korting. Helaas is die kaart niet geldig tussen Hulst en Breda :(, lijn 19 doe ik wel een keer met de OV-dagkaart. @Bakpapier,welke ritten worden door TCR gereden met ander materieel vanwege Studentenvervoer ?
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (

Bericht door Bakpapier »

Ik weet heel weinig van materieel en dergelijke, ik zit voornamelijk op dit forum vanwege infrastructuur voor het ov en vooral ook dienstregelingen en lijnen en de ov chipkaart e.d. ;)

Niet uitchecken is ook erg lonend op veel lange busritten in Zeeland, maar kun je natuurlijk niet continu doen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik heb zowel in Breda als Hulst nog nooit iets van TCR op lijn 19 gezien, in het weekend (OV Dagkaart) in principe alleen maar 8700s van Veolia.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (

Bericht door huibe »

TCR reed vroeger de ritten die nu door cxx gereden. En dat zijn de extra ritten die op vrijdag worden gereden voor de studenten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Goedkoper reizen met lijn 50 tussen Middelburg en Gent (

Bericht door Hainje »

Pim-AllianceB95 schreef:Ik heb zowel in Breda als Hulst nog nooit iets van TCR op lijn 19 gezien, in het weekend (OV Dagkaart) in principe alleen maar 8700s van Veolia.
Een keer een paarse alliance van tcr gezien in breda gezien op een vrijdagmiddag. De bus reed wel versterking btw.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten