Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Nee, sorry, daar let ik niet zo op.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Volgens mij het algemene OV-chipkaart topic.
Het is een spectrum.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Laatst gewijzigd door Tristan op vr 08 aug 2014, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Eindelijk, Woerden is een springplak voor nog veiligere stations in het gehele land *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Volgens dit bericht van NS vanaf dinsdag 19 augustus.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
weet iemand misschien of Rotterdam Zuid alleen langs poortjes te bereiken is en of deze inmiddels ook allemaal dicht zijn?
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Allemaal dicht zijn ze sowieso niet, dat is slechts bij een select aantal stations het geval en Rotterdam Zuid hoort daar niet bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Op Rotterdam Zuid zijn poortjes geplaatst. Daarvan is 50% al dicht.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
op Rotterdam Lombardijen zijn ze blijkbaar nu allemaal dicht...
weet iemand misschien hoe het nu oo Alexander zit?
weet iemand misschien hoe het nu oo Alexander zit?
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
"In Rotterdam Alexander wordt ook al een tijd getest met poortjes die tijdens de spits dicht zijn, maar volgens een woordvoerder is dat station nog niet gereed om de hele dag af te sluiten." (bron)
Overigens staat hier dat op Rotterdam Lombardijen 75% van de poortjes in gebruik genomen is. Ik heb niet gehoord dat daar alle poortjes gesloten zijn. Sterker nog, dat zou op geen enkel station zo moeten zijn. Woerden is het eerste station waar alle poortjes de hele dag dichtgaan, en dat gaat vanaf zaterdag gebeuren. Bovendien staat er dan nog altijd een medewerker bij.
Overigens staat hier dat op Rotterdam Lombardijen 75% van de poortjes in gebruik genomen is. Ik heb niet gehoord dat daar alle poortjes gesloten zijn. Sterker nog, dat zou op geen enkel station zo moeten zijn. Woerden is het eerste station waar alle poortjes de hele dag dichtgaan, en dat gaat vanaf zaterdag gebeuren. Bovendien staat er dan nog altijd een medewerker bij.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Op Rotterdam Lombardijen zijn alleen de smalle poortjes dicht (al bijna een half jaar trouwens).
De brede poortjes (twee aan de Lombardijen- en één aan de IJsselmondekant) staan nog steeds open.
De brede poortjes (twee aan de Lombardijen- en één aan de IJsselmondekant) staan nog steeds open.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Hoe moet je door de poortjes met een e-ticket?
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Bij een poortje waar ook een QR scanner zit ingebouwd. Op je E-ticket staat een QR code. Als je die bij dat poortje scant gaat het poortje open.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
En hoe kun je dan zo'n poortje met QR scanner herkennen?
Of is het de bedoeling dat alle poortjes met een QR scanner worden uitgerust?
Of is het de bedoeling dat alle poortjes met een QR scanner worden uitgerust?
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Die kan je herkennen omdat er ook "scan uw barcode" op het schermpje staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
KM46 schreef:En hoe kun je dan zo'n poortje met QR scanner herkennen?
Overigens is het feitelijk geen QR-code maar een Aztec-code. Maar dat terzijde.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
mijn vrouw was ongeveer 2 weken geleden op Rlb aan de kant van de school naar beneden gelopen.Meltrain schreef:Op Rotterdam Lombardijen zijn alleen de smalle poortjes dicht (al bijna een half jaar trouwens).
De brede poortjes (twee aan de Lombardijen- en één aan de IJsselmondekant) staan nog steeds open.
toen waren alle poortjes aan die kant dicht...
was aan het eind van de ochtend op een dinsdag of woensdag...
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Tja, aan die kant is het brede poortje (dat als enige nog open is) helemaal rechts en aangezien 95% van de reizigers de linkertrap neemt, kom je dat poortje niet zo snel tegen. Misschien heeft ze hem dus gewoon over het hoofd gezien?
In elk geval afgelopen maandag en vanavond waren de brede poortjes open.
In elk geval afgelopen maandag en vanavond waren de brede poortjes open.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
misschien was het toeval of een storing of zo, want ze was de hele rij afgelopen.
maar weet nu voldoende... bedankt...
maar weet nu voldoende... bedankt...
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ik ging woensdag bij Blaak nog bijna de mist in: ik had bij het paaltje op het perron uitgecheckt maar toen kwam ik boven alsnog de poortjes tegen... Nu waren die nog open, maar dit is natuurlijk een onhandige situatie.
Verder staan er bij Den Haag HS in de grote tunnel nu ook poortjes, maar ze zijn nog niet aangesloten. Wat ik me afvraag: gaan ze bij de fiets/voetgangerstunnel ook poortjes plaatsen? Dat lijkt me lastig. Zo niet, dan maak je het zwartrijders niet echt heel moeilijk.
Zelfde soort situatie op Den Haag CS: daar heb je de trappen van de perrons naar het viadukt. Ik dacht eigenlijk half-en-half dat die weg of afgesloten waren, maar dat is dus niet het geval.
En ik was nog even op Rotterdam CS, daar staat wel een onwaarschijnlijk groot aantal poortjes, zeg. Ik zal blij zijn als de meeste stations ze hebben en die rottige paaltjes in rare hoeken verdwijnen, zo hoef je niet meer om te lopen om in/uit te checken en is vergeten nagenoeg onmogelijk.
Op Leiden CS is waarschijnlijk voldoende ruimte voor een voetgangersbrug van de ene kant van de hal naar de andere. Dan hoeven alleen mensen die geen trappen kunnen lopen en geen chipkaart hebben een passagekaartje te halen.
Verder staan er bij Den Haag HS in de grote tunnel nu ook poortjes, maar ze zijn nog niet aangesloten. Wat ik me afvraag: gaan ze bij de fiets/voetgangerstunnel ook poortjes plaatsen? Dat lijkt me lastig. Zo niet, dan maak je het zwartrijders niet echt heel moeilijk.
Zelfde soort situatie op Den Haag CS: daar heb je de trappen van de perrons naar het viadukt. Ik dacht eigenlijk half-en-half dat die weg of afgesloten waren, maar dat is dus niet het geval.
En ik was nog even op Rotterdam CS, daar staat wel een onwaarschijnlijk groot aantal poortjes, zeg. Ik zal blij zijn als de meeste stations ze hebben en die rottige paaltjes in rare hoeken verdwijnen, zo hoef je niet meer om te lopen om in/uit te checken en is vergeten nagenoeg onmogelijk.
Op Leiden CS is waarschijnlijk voldoende ruimte voor een voetgangersbrug van de ene kant van de hal naar de andere. Dan hoeven alleen mensen die geen trappen kunnen lopen en geen chipkaart hebben een passagekaartje te halen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Op CS plaatsen ze poortjes op het perron onderaan bij de trappen. Je loopt dan vanaf het viaduct de trap af en dan ga je alsnog door een poortje.iljitsch schreef:Zelfde soort situatie op Den Haag CS: daar heb je de trappen van de perrons naar het viadukt. Ik dacht eigenlijk half-en-half dat die weg of afgesloten waren, maar dat is dus niet het geval.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Op Den Haag HS gaat men de reizigerstunnel naar de achterkant doortrekken. De toegang naar het perron vanaf de andere trappen wordt als het goed is daarna weggehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
inderdaad zijn op Rlb de brede poortjes nog open..
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Wat bedoel je?! Op Leiden CS kun je gewoon op de perrons doorlopen van noord naar zuid boven de stationshal. Alleen niet bij het kopspoor vanuit Utrecht.Op Leiden CS is waarschijnlijk voldoende ruimte voor een voetgangersbrug van de ene kant van de hal naar de andere. Dan hoeven alleen mensen die geen trappen kunnen lopen en geen chipkaart hebben een passagekaartje te halen.
Als de poortjes afgesloten worden is dat een drama voor de omgeving. Ik woonde vroeger vlakbij het station en voor veel routes is het simpelweg het kortste om gewoon door het station te lopen. Die mogelijkheid mag niet worden afgesloten vind ik. De stationshal is een openbare ruimte waar veel gebruik van wordt gemaakt, bijvoorbeeld even met een groepje kleffe smullersfriet eten voordat je op reis gaat, of wachten op de bus (beter dan buiten in de wind), dat soort dingen.
M.i. zou men aan weerszijden van de stationshal twee OV chipkaartgebieden moeten maken, die dan alleen via de perrons boven verbonden zijn, zodat je dus ongehinderd door de stationshal kunt blijven lopen. Overstappen kan dan onderlagns de stationshal (dan passeert men bovendien ook de winkels). Maar de poortjes staan nu op dit moment niet zo opgesteld dus ja.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Verder: Ik vind dat er op sommige afgelegen plekken echt superveel poortjes staan, onnodig veel zelfs, wat ook duur is. Neem nu station Overamstel; bij alle uitgangen staan drie of vier poortjes of zo. Dit metrostation is echter best wel rustig, en heeft ook twee uitgangen, dus dit is totaal onnodig. Waarom niet gewoon maar twee poortjes (in en uit)?
Nu moet ik wel zeggen dat er een keer een poortje defect was, maar in zo een geval zou het poortje natuurlijk standaard open moeten staan en niet dicht. Er zou eigenlijk ook een storingsnummer bij moeten staan wat je zou kunnen bellen mocht het poortje dan defect zijn (had het toe nniet zien staan maar hij is nu weer gefikst).
Alleen op drukke stations is het goed dat er heel veel poortjes staan vind ik.
Nu moet ik wel zeggen dat er een keer een poortje defect was, maar in zo een geval zou het poortje natuurlijk standaard open moeten staan en niet dicht. Er zou eigenlijk ook een storingsnummer bij moeten staan wat je zou kunnen bellen mocht het poortje dan defect zijn (had het toe nniet zien staan maar hij is nu weer gefikst).
Alleen op drukke stations is het goed dat er heel veel poortjes staan vind ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten