OVer je reiservaringen in augustus 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door waldo79 »

Voor zover je zin hebt om zondag nat te worden althans.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Bakpapier »

MR92 schreef:Aankomende zondag is een dagje gepland, waarmee ik begin in Utrecht, en vervolgens via Amersfoort, Zwolle, Almere, Haarlem en Schiphol weer terug kom in Utrecht.

Zijn er nog mensen die in een van deze plaatsen leuke plekjes weten? Per plaats heb ik ongeveer 45 minuten gerekend.
Utrecht - ik neem aan dat je hier woont en dus de leuke plekjes wel kent?
Amersfoort - ken ik niet, is daar uberhaupt iets historisch te zien dan?
Zwolle - Erg leuke stad, je kunt met de bus naar het centrum (lopen kan wel maar je hebt niet zoveel tijd met je drie kwartier) en daar gewoon even op een terrasje zitten of zo. Ik ben er wel geweest maar weet niet meer echt iets specifieks.
Almere - :') Nu ja, om eerlijk te zijn is het nieuwe stadscentrum nog best wel mooi qua moderne architectuur. Maar :') :') :') je kunt beter je drie kwartier elders besteden
Haarlem - Ook een heel mooie stad met de st bavo en zo
Schiphol - Volgens mij kun je ergens boven de vliegtuigen bekijken op zo'n terras? Weet iemand dat? Ik ken serieus mensen die een dagje schiphol doen om te lunchen en te studeren en vliegtuigen te kijken en te shoppen...
En zijn er trouwens mensen die mij kunnen vertellen hoe ik vanaf station Schiphol op het busstation daar kom? Waar in ieder geval een aantal lijnen voorbij komen?
Naar boven lopen en naar de grote uitgang daar staan de bussen praktisch voor de deur (net als taxi's en dergelijke).
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Bakpapier »

Mijn voornemen is om straks als ik studentenov heb hier toch weer meer te van genieten. Ik had dit eerst ook maar ik ging eigenlijk bijna nergens heen als het niet noodzakelijk was (behalve als mijn fiets kapot was, dan ging ik steeds twee haltes met de bus want gratis :') ). Zo zou ik bijvoorbeeld wel alle spoorlijnen willen aandoen in het land :D

Vooral de Noordelijke Nevenlijnen kosten dan wel erg veel tijd vrees ik. Helemaal naar Leeuwarden en dan met de sprinter naar stavoren en terug -o- Maar in de trein kun je natuurlijk ook studeren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Vanuit Stavoren moet je terug ja (i.i.g. tot Sneek), maar elders op de nevenlijnen kan je wel tijd besparen. Zelf bv. in de tijd dat ik alle lijnen afgereisd heb de bus van Winschoten naar Delfzijl gepakt, dan hoef je alleen voor Roodeschool nog heen en weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Er gaat gewoon een bus van Delfzijl naar Roodeschool :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Thom91 »

Goede bus is dat! :Y
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door fogeltje »

Vanochtend was ik eenbeetje pissig op Breng omdat lijn 6 richting Nijmegen Dukenburg zo rete onbetrouwbaar is in de ochtend. Tijd afwachten doen ze echt niet. Heb al vaker bussen laten schieten die met -5 of zelfs-6 reden. Vanochtend voor het eerst een bus echt gemist die de halte voorbij reed terwijl ik net rennend om de hoek kwam.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Er gaat gewoon een bus van Delfzijl naar Roodeschool :wink:
Tegenwoordig wel ja, ik heb 't nog over ver terug in de Arriva-tijd toen dat een of andere belbus was met overstap halverwege.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door microshit »

Tweakers Express met vertraging :(
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Karl »

Volgens de hc in de t2639 is er een storing tussen Leiden en Haarlem en rijden er bussen naar Voorhout en Lisse. Lolwhut.
Het is een spectrum.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door julsteren »

Komt bus 51 zonder reizigers erin aankakken met +3, aangekomen in Hengelo met -1. Hoe doen die chauffeurs dat?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Bakpapier »

julsteren schreef:Komt bus 51 zonder reizigers erin aankakken met +3, aangekomen in Hengelo met -1. Hoe doen die chauffeurs dat?
Zoiets heet een 'gaspedaal'.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door marvinkok »

Gewoon rustig rijden, in Borne voor het spoor wachten en nergens hoeven stoppen, dan is die -1 echt niet moeilijk hoor...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door julsteren »

Terugweg: vertrek volgens vertrekstaat om 15:57, echter, we reden weg om 15:56, en dan bij maar 2 haltes gestopt te hebben met +5 aangekomen. Ook niet hoeven te wachten voor het spoor in Borne aan de Deldensestraat.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Jurre »

Ambassador 8220, een leenbus uit Almere, vertrok twee uur geleden als lijn 108 naar Huizen maar gaf al op de busbaan bij station Hilversum er de brui aan. Gelukkig was de reservechauffeur er al na een paar minuten met de 8240, ook een leenbus uit Almere. Ondertussen moesten alle bussen wel om de situatie heen manouvreren, wat voor enkele opstoppingen zorgde op de Hilversumse ring. In deze opstopping bevonden zich onder andere de 8285 en 8393... ook twee leenbussen uit Almere :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Door weersomstandigheden (had niet echt zin eerder uit te stappen) kwam ik vanmiddag vanuit Heerenveen in Emmeloord terecht. Nou komen daar op een zaterdag nou niet heel veel bussen, waardoor het me des te meer verbaasde dat er bij het busstation aldaar zo goed als geen aansluitingen bestaan.
Zo rijdt lijn 71 er net weg als 315 aankomt, sluit de 345 dan als enige wel aan en gaat de 141 vervolgens 20 (naar Kampen) tot zelfs 30 (naar Urk) minuten later pas.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Suus »

Op station Diemen Zuid is ProRail bezig een toilet te bouwen in de stationshal, achtert de poortjes naast de roltrap. Het concept blijkt vrij simpel, ze hebben zo'n SMS-toiletmodule de hal ingereden en nu wordt er een muurtje omheen gemetseld. Ik ben benieuwd of ze dat ook nog netjes gaan afwerken met de groengrijze badkamertegels waar de rest van de muren in de stationshal mee zijn betegeld :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door dennistd »

julsteren schreef:Komt bus 51 zonder reizigers erin aankakken met +3, aangekomen in Hengelo met -1. Hoe doen die chauffeurs dat?
Op tijd bij de Ikea is sowieso al -5 op station Hengelo als het niet al te druk is op de weg... En het deel Almelo-Borne is niet heel erg ruim. Wel haalbaar in principe, maar er zijn vele redenen te bedenken waarom de bus toch +3 had (waarbij het spoor in Borne een heel waarschijnlijke is, afgelopen week richting Hengelo voor de Azelosestraat moeten wachten, en vervolgens ook nog 2x voor de Deldensestraat (bomen waren omhoog, één auto erdoor en hij begon alweer te rinkelen). Dat kost relatief veel tijd).
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3035
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door nvdw »

Ik zag gisteravond bij aankomst op busstation Lekbrug in Vianen de Connexxion 3681 wegrijden, een standaardstreekbus die nu in eigendom is bij Jacques IJsseldijk. Mooi gezicht!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Jurre »

Rond 11.00 vanmorgen reden Procity's 3708 en 3715 mij op de A1 tegemoet richting Hilversum. Vermoedelijk einde inzet Almere.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Anne »

Vandaag een ritje gemaakt met de NZH 4842 van het HBM. Via Delft naar Rotterdam zuid en terug via Maasland. Was verbaasd om bij de Maashaven een lijn 25 naar Maashaven te zien. Maar dit werd duidelijk toen we over de Erasmusbrug reden waar ze druk bezig waren met werken aan het tramspoor.

Afbeelding
Korte stop op het busstation Maasland. Daarna via de mooie route langs de Gaag naar Delft (lijn 38).

Het valt mij op dat de banken in deze oude bus best wel goed zitten, zeker als je het vergelijkt met die in sommige van de huidige bussen. Het oude beestje rijdt nog goed en is weer eens prettig om nog het echte motorgeluid te horen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8687
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Milco »

Jurre schreef:Rond 11.00 vanmorgen reden Procity's 3708 en 3715 mij op de A1 tegemoet richting Hilversum. Vermoedelijk einde inzet Almere.
De omleiding in Almere Poort is voorbij, dus die dingen hebben we hier niet meer nodig. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Gezien het deze zondag gratis vervoer was in het DAV-gebied en ik toch naar Rotterdam moest maar eens mooi daar gebruik van gemaakt. Lang geleden dat ik lijn 90 voor het laatst gehad had, maar het blijft toch een pracht van een lijn zeg. Alleen het stukje rond Langerak en Nieuwpoort is momenteel niet zo heel comfortabel gezien het asfalt daar wegens een reconstructie van de weg is weggefreest.

De terugrit deed ik via Dordrecht en Gorinchem met een paar fantastische aansluitingen maar niet heus... in Gorinchem rijdt bv. het ene deel van de bussen net weg als de trein aankomt (of nouja, op papier heb je 2 minuten om over te stappen) en vertrekt het andere deel pas 20 minuten na aankomst van de trein. En die regionale vervoerders maar zeggen dat ze zo trein en bus beter op elkaar af kunnen stemmen... doe dat dan ook :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Stefan »

De volgende keer moet je maar met mij mee hobbelen hoor! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Moet je wel op een wat eerdere dienst als vandaag rijden :wink: Ik heb nog zo'n bon voor een dagkaart van 2 euro, dus wie weet zoek ik nog een dagje het DAV-gebied op deze maand...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten