Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Wat gaat er dan rijden denk ik dan, Dosto?
Geen Dosto's want een van de redenen dat de bestaande RE straks niet meer naar Emmerich gaat is de grote overcapaciteit tussen Wesel en Emmerich.

Treinstellen zoals de Flirt waar Abellio mee rijdt lijken voor de hand te liggen.
Bee schreef:Verder hebben een aantal ICE's ECTS die werkt in België, benodigd voor lijn 3.
Dan hebben ze dus al ETCS aan boord. In theorie zou dat hier ook moeten kunnen werken. (Ja ik weet het, praktijk is vaak anders bij dat systeem.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Raymond »

webguy schreef:Zou wel geinig zijn als Abellio wint - dan zouden ze bijvoorbeeld betere integratie kunnen regelen met treinkaartjes of intercities (al zou de NMA daar natuurlijk vast wat van vinden...)
Is het niet net andersom? Abellio kan voorkomen dat de verbinding te populair wordt en zo reizigers uit de ICE weg houdt. Alleen de noodzakelijke tariefintegratie binnen Duitsland en Nederland dus, maar zeker niet grensoverschrijdend te populair worden.
deadlock schreef:serieus van plan bent om het Nederlands net op korte termijn naar 25 kV om te bouwen, maar die plannen zijn er niet.

Zie op deze video vanaf 0:50 wat er allemaal moet gebeuren op het moment dat een ICE van spanning wisselt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Crvq8AMN1Bc[/youtube]
Eigenlijk gebeurt er vrij weinig?
Hij heeft tijdens die procedure wel erg weinig aandacht voor het baanvak voor hem, omdat hij zijn aandacht moet houden bij het selecteren van de juiste spanning. Een verdacht persoon langs het spoor kan je zo bijvoorbeeld pas een stuk later opmerken.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door deadlock »

Raymond schreef:Hij heeft tijdens die procedure wel erg weinig aandacht voor het baanvak voor hem, omdat hij zijn aandacht moet houden bij het selecteren van de juiste spanning. Een verdacht persoon langs het spoor kan je zo bijvoorbeeld pas een stuk later opmerken.
Wat een kolder. Hij praat met de verslaggever en zegt ook nog even 'hey kijk dat is het eerste Franse sein'. Als dat een argument is dan moeten we de grens overgaan maar helemaal afschaffen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Freek »

webguy schreef:Zou wel geinig zijn als Abellio wint - dan zouden ze bijvoorbeeld betere integratie kunnen regelen met treinkaartjes of intercities (al zou de NMA daar natuurlijk vast wat van vinden...)
Offertes vragen is nog niet hetzelfde als een bieding doen op deze lijn. Conclusie kan ook zijn dat de treinen te duur zijn en dat e.e.a. niet uit kan.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Een flinke schop

Tegenwoordig zijn er plannen voor een outlet-center in Zevenaar aan de lijn naar Winterswijk. Aangezien er bij het outlet-center in Roermond heel veel Duitsers op af komen, lijkt het mij een idee voor als de trein Düsseldorf-Emmerich wordt doorgetrokken er een spoorboogje komt zodat deze trein de outlet-center kan bedienen (met kopmaken). Of het outlet-center bedient moet worden door de treinen Arnhem-Doetinchem(-Winterswijk) laat ik buiten beschouwing. Tevens lijkt me een halte in Elten ook een goed idee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

Heb je het topic überhaupt gelezen voordat je het een rotschop gaf?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Ja, gaat toch over de trein Arnhem-Emmerich-Düsseldorf
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door busentrein »

Erno-BE schreef:Een flinke schop

Tegenwoordig zijn er plannen voor een outlet-center in Zevenaar aan de lijn naar Winterswijk. Aangezien er bij het outlet-center in Roermond heel veel Duitsers op af komen, lijkt het mij een idee voor als de trein Düsseldorf-Emmerich wordt doorgetrokken er een spoorboogje komt zodat deze trein de outlet-center kan bedienen (met kopmaken). Of het outlet-center bedient moet worden door de treinen Arnhem-Doetinchem(-Winterswijk) laat ik buiten beschouwing. Tevens lijkt me een halte in Elten ook een goed idee.
Ze waren toch bezig met een outlet centrum op het BAT terrein, dan lijkt me een station pas overbodig, die 100 meter lopen kan toch wel... :X
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Ook plannen om bij de A12 en de lijn Zevenaar-Doetinchem een outlet-center te bouwen, die zijn concreter dan bij het BAT-terrein. Bij een outlet-center bij het BAT-terrein is ook geen boogje nodig, voor de ander wel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Busfoto.nl »

Laat die lui van dat winkelcentrum de aanleg en exploitatie financieren. Leuk idee maar niet om publiek geld in te steken.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door huibf »

JeffreyMeijer schreef:En het boemeltje Eindhoven - Deurne schrappen?
Hoe worden de randstations dan bedient?
De huidige ic omzetten in een boemel zal betekenen dat veel reizigers gaan afhaken.
Daarbij dienen Deurne en Helmond toch minimaal 4 treinen per uur te hebben ivm de drukte.
Ik zou zeggen alle goederentreinen verbieden tussen 6.00 en 21.00 uur.
Dan is er ruimte voor de trein naar Dusseldorf.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door BR628 »

Met die paar goederentreinen die daar per dag nog rijden is er ruimte zat voor een extra trein naar Düsseldorf. Alleen tja Prorail is nogal druk met regeltjes en dus past het toch niet.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Anders kun je 1 spr eindhoven-deurne vervangen door de erb eindhoven-hamm (westf) als men per se een directe trein eindhoven-duesseldorf wil hebben.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Frans F »

Uh, het gaat toch om Arnhem-Düsseldorf niet over Eindhoven-Düsseldorf?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Jep
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door huibf »

BR628 schreef:Met die paar goederentreinen die daar per dag nog rijden is er ruimte zat voor een extra trein naar Düsseldorf. Alleen tja Prorail is nogal druk met regeltjes en dus past het toch niet.
ik noem 2 tot goederen treinen per uur niet een paar.....
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Nitein-Repart »

Alsof 7 treinen per uur op Eindhoven-Deurne veel is, maar nu on-topic mensen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Vinny »

huibf schreef:
BR628 schreef:Met die paar goederentreinen die daar per dag nog rijden is er ruimte zat voor een extra trein naar Düsseldorf. Alleen tja Prorail is nogal druk met regeltjes en dus past het toch niet.
ik noem 2 tot goederen treinen per uur niet een paar.....
flauwmodus: een paar is toch altijd 2...? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
JeffreyMeijer schreef:En het boemeltje Eindhoven - Deurne schrappen?
Hoe worden de randstations dan bedient?
Boemeltje inderdaad schrappen behalve in de spitsuren.(s1500 / s14500 constructie)
Stations in Helmond nog kritisch bekijken,wat mij betreft kunnen er wel 1 of 2 dicht.
huibf schreef:De huidige ic omzetten in een boemel zal betekenen dat veel reizigers gaan afhaken.
Daarbij dienen Deurne en Helmond toch minimaal 4 treinen per uur te hebben ivm de drukte.
DDZ doet wonderen :wink:
huibf schreef:Ik zou zeggen alle goederentreinen verbieden tussen 6.00 en 21.00 uur.
Dan is er ruimte voor de trein naar Dusseldorf.
Neem aan gewone IC treinen,(Den Haag?)-Eindhoven-(Helmond?)-Venlo en dan door ?
Deurne,Horst-Sevenum-Blerick worden dan geen IC-stops. Deurne heeft bijv. al minder reizigers dan Hoogeveen
Goederentreinen verbieden vind ik onzin,net zoals sprinters naar Hamm,de IC bus en dan overstappen is denk ik zelfs sneller.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door SuperGhost »

Erno-BE schreef:Een flinke schop

Tegenwoordig zijn er plannen voor een outlet-center in Zevenaar aan de lijn naar Winterswijk. Aangezien er bij het outlet-center in Roermond heel veel Duitsers op af komen, lijkt het mij een idee voor als de trein Düsseldorf-Emmerich wordt doorgetrokken er een spoorboogje komt zodat deze trein de outlet-center kan bedienen (met kopmaken). Of het outlet-center bedient moet worden door de treinen Arnhem-Doetinchem(-Winterswijk) laat ik buiten beschouwing. Tevens lijkt me een halte in Elten ook een goed idee.
De Duitsers zitten niet te wachten op een trein naar Zevenaar-Oost, maar naar Arnhem.

Duitsers die naar Zevenaar-Oost willen kunnen straks overstappen op Zevenaar. Zevenaar Oost (zodra dat station gebouwd wordt) gaat bediend worden door de treinen Arnhem-Zevenaar Oost/Doetinchem/Winterswijk (bij huidige dienst 4x p/u, bij toekomstplannen zelfs 8x p/u).

Bovendien is de komst van dat Outletcenter niet meer dan plannen van de gemeente Zevenaar. De provincie gaat daar echter helemaal niet akkoord mee en heeft de bevoegdheid om gemeentelijke plannen te blokkeren. De provincie heeft ook al gedreigd dit te doen als Zevenaar toch doorzet. Dus dat Outletcenter komt er zeer waarschijnlijk toch niet eens.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Bakpapier »

Stopt deze geplande stoptrein op alle tussengelegen stations, dus ook op Velperpoort en Duiven en westervoort?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

De trein stopt in Nederland alleen op Arnhem Centraal en Zevenaar. Reizigers tussen deze twee stations die met de OV-chipkaart reizen kunnen gebruik maken van de paaltjes van Arriva & Breng.

In Duitsland stopt de trein nog in Elten, Emmerich, Millingen, Empel-Rees, Haldern, Mehrhoog, Wesel Feldmark, Wesel, Friedrichsfelde, Voerde, Dinslaken, Oberhausen-Holten, Oberhausen-Sterkrade, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Flughafen en Düsseldorf Hbf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Bakpapier »

Dus in feite wordt dit een soort regional-express (ofwel sneltrein) en geen stoptrein?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door SuperGhost »

Het is inderdaad een RE ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stoptrein Arnhem-Düsseldorf gaat over vijf jaar rijden

Bericht door Suus »

De trein krijgt het lijnnummer RB35, dus het is een RB. De RE5 wordt teruggetrokken tot Wesel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten