OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #30

Bericht door Z2N »

Alle Sprinters in de s19500 rijden vanochtend met losse tweetjes.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door mijack1985 »

Afgelopen vrijdag was ik met de 8831 weer even terug in Utrecht en Zeist waar hij zijn carriere begon ;)

Afbeelding

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Wubbo »

Z2N schreef:Alle Sprinters in de s19500 rijden vanochtend met losse tweetjes.
Was ivm een wisselstoring bij Zoeterwoude vanochtend, waardoor er aan de Goudse kant maar twee sprinters waren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Ik zat een uurtje geleden in de Veolia 5100 (VDL Berkhof Ambassador) van Breda naar Terheijden. je zou zeggen dat het normaal is, maar deze bus reed voorheen in Limburg en is toen naar de opleg gegaan om vervolgens daar weer weggehaald te worden en in Brabant ingezet te worden. Deze bus voldoet ook nog niet eens aan de concessie eisen van de provincie Brabant want hij is niet de provinciekleuren en heeft ook nog alleen maar een lijnfilm aan de rechterzijde terwijl lijn + bestemming verplicht is. Veolia is wel zo slim geweest om een bordje met daarop de tekst Provincie Noord Brabant het logo achter de voorruit te zetten.
In Tilburg rijden er ook twee stadsbussen die uit Maastricht komen, rijden echt al jaren rond met enkel lijnfilm aan de zijkant. Dus ik denk dat het de provincie voor die paar bussen een worst kan wezen. Echter zijn deze twee stadsbussen wel in de Provincie huisstijl gebracht.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Ardan »

DDZ-6 7614 kwam zonet langsrijden als t3661 op weg naar Roosendaal :)
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Michael »

Ik zag om 13:38 een DDZ6 aankomen op Breda die in de s3600 richting Zwolle reed. Zal dus wel dezelfde geweest zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Ardan »

Hmm, er zitten er zelfs minimaal twéé in de s3600. Zag er om 20:45 eentje naar Zwolle rijden en om 21:15 nog één.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Suus »

Het verlossende antwoord: het waren er drie vandaag :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Z2N »

Lijn 147 (Alphen - Nieuwveen) reed zes minuten geleden van het Alphense station weg met een Qliner-Volvo, vers uit de remise.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door huibe »

Hainje schreef:
Michael schreef:Ik zat een uurtje geleden in de Veolia 5100 (VDL Berkhof Ambassador) van Breda naar Terheijden. je zou zeggen dat het normaal is, maar deze bus reed voorheen in Limburg en is toen naar de opleg gegaan om vervolgens daar weer weggehaald te worden en in Brabant ingezet te worden. Deze bus voldoet ook nog niet eens aan de concessie eisen van de provincie Brabant want hij is niet de provinciekleuren en heeft ook nog alleen maar een lijnfilm aan de rechterzijde terwijl lijn + bestemming verplicht is. Veolia is wel zo slim geweest om een bordje met daarop de tekst Provincie Noord Brabant het logo achter de voorruit te zetten.
In Tilburg rijden er ook twee stadsbussen die uit Maastricht komen, rijden echt al jaren rond met enkel lijnfilm aan de zijkant. Dus ik denk dat het de provincie voor die paar bussen een worst kan wezen. Echter zijn deze twee stadsbussen wel in de Provincie huisstijl gebracht.
Beide situaties zijn aangemeld en goedgekeurd door de provincie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Joshua »

Ik reis zelf niet zo heel veel meer nu ik geen studenten OV kaart meer heb. Maar toen als Kiosk Medewerker zie je nogal eens wat. Zo viel het mij gister op dat er wel heel erg veel NID's door Nijmegen reden. Zowel op de s3600, s3100 als de s4400 heel vaak voorbij zien komen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Jurre »

Jurre schreef:
Milco schreef:Misschien dat men in het Gooi tijdelijk 2 wagens uit Almere heeft, maar dat de 8244 en 8245 verruild zijn voor de 8220 en 8240 omdat de 8244 en 8245 een stadsinterieur hebben? Anders zou ik het ook niet weten...
Ik weet niet of de 8220 en 8240 nog in het Gooi rijden, maar momenteel rijdt op lijn 109 de 8393. Da's een reservebus van Almere volgens mij, nog een met oud groen display.
De soap gaat verder. Naast de 8220, 8240 en 8393 zit de 8285 nu ook in het Gooi. Deze bus is geheel groen zonder Connexxion-logo's, de Almeerse Maxx-logo's zijn namelijk verwijderd.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Maurice Hooikammer »

Donderdag reed de R-Net Citaro 9227 op lijn 175 Haarlem - Amsterdam Zuid. Op lijn 140 reed vrijwel de hele dag een Ambassador uit Utrecht rond, nl de 4178.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen week reed (en ook vandaag en morgen nog) de pendel Utrecht Centraal - Utrecht Maliebaan (spoorwegmuseum) de route Utrecht - Maliebaan Amersfoort. Deze stopt ook op station Bilthoven.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Thom91 »

Ik zit nu in een of andere kut streekbus in plaats van een chill coach van Leeuwarden naar Heerhugowaard...
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door marlies »

Maar wel gewoon het hogere kilometertarief moeten betalen zeker?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Jurre »

Volgens OVzoeker Citea 8537.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Stefan »

marlies schreef:Maar wel gewoon het hogere kilometertarief moeten betalen zeker?
Ja, want dat tarief is niet 'busafhankelijk'.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door marlies »

Maar het lijkt me niet heel moeilijk om de chipkaartapparatuur zo in te regelen dat die uitzondering (namelijk hoger kilometertarief op lijnen X, Y en Z) alleen actief is in bussen die het kwaliteitsniveau dat daar bij hoort hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Daniel »

Tja maar dat doet Arriva natuurlijk niet... ze hadden in Zuid-Holland zelfs een Wright met Wayfarer erin als reserve-Qliner in het papieren kaartjes-tijdperk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Jurre »

Afgelopen woensdag zag ik een GVB Citaro (12 meter) op lijn 231 in de Westhaven. Weet niet of dit gebruikelijk is.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door FLJ »

Sinds vorig jaar zijn de drie 12-meter Citaro's gestald in de Garage West dus de inzet op lijn 231 is geen afwijking (maar komt niet dagelijks voor).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Daniel »

Op station Gorinchem zag ik vanmiddag een zwart 8-persoonsbusje, compleet met lichtbak "TAXI" op het dak, met een piepklein briefje "In opdracht van Veolia" achter de ruit van de schuifdeur. Aannemelijk ingezet door Zwaluw Reizen als vervanger van de Optare's die vroeger op o.a. de 120 werden ingezet, maar erg herkenbaar als lijndienst was het nu ook weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Maar wel gewoon het hogere kilometertarief moeten betalen zeker?
Ik had die Poiesz dagkaart :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Op station Gorinchem zag ik vanmiddag een zwart 8-persoonsbusje, compleet met lichtbak "TAXI" op het dak, met een piepklein briefje "In opdracht van Veolia" achter de ruit van de schuifdeur. Aannemelijk ingezet door Zwaluw Reizen als vervanger van de Optare's die vroeger op o.a. de 120 werden ingezet, maar erg herkenbaar als lijndienst was het nu ook weer niet.
Dat busje is niet van Zwaluw, maar van taxibedrijf Bron uit Giessen. Die rijden lijn 120 o.a. op zondag.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten