Bee ik krijg bijna het idee dat je zelf in Gouda woont of zo vanwege je fervente tegenstand tegen mijn plan...
Met jou plannen niet, want je jaagt duizenden reizigers uit Rotterdam-Prins Alexander (89.000 inwoners) en Gouda (70.000 inwoners) de trein uit omdat ze hun flexibiliteit verliezen en hun reistijd zien toenemen terwijl een select eliteclubje misschien 3 minuten minder lang onderweg is.
Hun reistijd neemt niet toe, want er blijft 2x per uur een IC stoppen op deze stations. Heb je mijn post uberhaupt fatsoenlijk gelezen?
En ja hun flexibiliteit neemt af, maar daarvoor in de plaats krijgen de lange afstandsreizigers (wat geen select eliteclubje is maar juist een groot deel van de reizigers) een hoogwaardigere verbinding.
Aansluitingen kunnen wel eens mislukken. Mensen die de trein missen kan je niet over een kam scheren en dom noemen. En de sprinter is zeker op de verbindingen Utrecht - Gouda - Den Haag/Rotterdam vaak echt veel trager.
De sprinter is echt niet veel trager; den haag cs - gouda duurt 7 minuutjes langer (och heden wat een ramp voor die mensen die hun trein hebben gemist !) en rotterdam-gouda duurt 5 minuten langer (ook niet bepaald een ramp). Tel daar misschien nog 5 minuutjes wachten bij op voor die stakkers die hun trein misten, en ze hebben
in het ergste geval rond de 10 minuten extra reistijd.
Als ze hun trein missen.. Als ze gewoon fatsoenlijk op tijd bij hun trein zijn, duurt de reis precies even lang.
Heb je dat uberhaupt wel eerst gecheckt voor je dat neerkalkte, of zoek je gewoon naar alle mogelijke argumenten om een veel te luxe IC stop voor een voorstadje en een buitenwijk te behouden?
Aangezien je duidelijk geen idee hebt voor welke relaties je aansluitingen moet bieden terwijl dat een cruciaal onderdeel is van een concept kan ik nogmaals helemaal niets met dit concept behalve het in het ronde archief plaatsen.
Dat is geen cruciaal onderdeel van een concept, want met dit concept wordt zo'n beetje de hele dienstregeling omgegooid, en komen er ook nieuwe aansluitingen voor in de plaats.
Wat wel van belang kan zijn, is te weinig spoorcapaciteit. Als een trein moet wachten op een halterende trein, dan heeft niet stoppen natuurlijk geen zin. MAar voor zover ik weet is dit bij Gouda en Alexander niet het geval (?).