Problemen met Desiro-treinen NMBS
Problemen met Desiro-treinen NMBS
"Problemen met Desiro-treinen onaanvaardbaar"
NMBS-baas Jo Cornu vindt de problemen met de Desiro-treinstellen onaanvaardbaar. Dat zegt hij in een interview met Knack. De treinen zouden gemiddeld om de 8.000 kilometer defecten vertonen. "En dat heeft natuurlijk een invloed op onze stiptheidscijfers," zegt Cornu. "In 35 procent van de gevallen dat een trein te laat is, heeft dat te maken met de onbetrouwbaarheid van het materiaal."
Van de 300 bestelde Desiro-stellen zijn er intussen al 200 geleverd. Maar volgens Cornu hebben die te vaak problemen met de voeding en met de deuren. De treinen hebben gemiddeld om de 8.000 kilometer panne, terwijl dat bij een gemiddelde trein pas na 30.000 kilometer voorkomt.
Bron en meer
NMBS-baas Jo Cornu vindt de problemen met de Desiro-treinstellen onaanvaardbaar. Dat zegt hij in een interview met Knack. De treinen zouden gemiddeld om de 8.000 kilometer defecten vertonen. "En dat heeft natuurlijk een invloed op onze stiptheidscijfers," zegt Cornu. "In 35 procent van de gevallen dat een trein te laat is, heeft dat te maken met de onbetrouwbaarheid van het materiaal."
Van de 300 bestelde Desiro-stellen zijn er intussen al 200 geleverd. Maar volgens Cornu hebben die te vaak problemen met de voeding en met de deuren. De treinen hebben gemiddeld om de 8.000 kilometer panne, terwijl dat bij een gemiddelde trein pas na 30.000 kilometer voorkomt.
Bron en meer
Laatst gewijzigd door Z2N op do 14 aug 2014, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Ehm, dit is het gehele artikel? Misschien een stukje inkorten in verband met copyright?
Het is een spectrum.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Knip erin gedaan, 't is nog vroeg voor mij.. :')
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
De Belgische Fyra? En die Hollanders maar uitlachen... ;)
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Volgens mij is iedereen hier vergeten dat de SLT's niet berekend waren op de winter van 2009/10.
En dat nieuwe treinen tegenwoordig rijdende computers zijn.
En dat nieuwe treinen tegenwoordig rijdende computers zijn.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Er waren in het begin inderdaad wat problemen bij SLT, maar die kinderziektes zijn toch allemaal verholpen? De Belgen krijgen de kinderziektes er blijkbaar nog niet uit...
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Ik snap ook niet precies wat er aan de hand is eerlijk gezegd. De punctualiteitscijfers zijn al decennialang niet meer zo goed geweest als dit jaar. Aangezien er ondertussen al 200 van deze treinstellen over de Belgische sporen rijden hebben die treinen daar een behoorlijk grote invloed op. Op het Belgische forum zijn personeel en reizigers bovendien tevreden over de betrouwbaarheid en de rijkwaliteiten van het materieel. Kortom, wat er nu aan de hand is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Dhr. Cornu is door zijn dossiers heen en verzint een nieuwtje om personeel en klanten te wekken.
Een valse storingsmelding dus.
Een valse storingsmelding dus.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Alles wat Siemens en Bombardier de laatste 10 jaar aan treinen hebben gebouwd rijdt meer niet dan wel door storingen.
DB winkelt niet voor niets de laatste tijd bij Pesa en Alstom.
DB winkelt niet voor niets de laatste tijd bij Pesa en Alstom.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Dat geldt ook voor jouw TV.Ofyles2 schreef: En dat nieuwe treinen tegenwoordig rijdende computers zijn.
Vind je het normaal als die het ook de helft van de tijd niet doet?
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
De gemiddelde TV staat het grootste deel van zijn tijd stabiel en stil op een TV-meubel. Dat is wat minder storingsgevoelig.Frans F schreef:Dat geldt ook voor jouw TV.Ofyles2 schreef: En dat nieuwe treinen tegenwoordig rijdende computers zijn.
Vind je het normaal als die het ook de helft van de tijd niet doet?
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Voor software maakt dat niets uit.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Nee, en bovendien is een TV niet gemaakt om bij beweging te functioneren, en een trein wel. Deze vergelijking gaat dus redelijk mank. Het is natuurlijk niet normaal dat treinen de helft van de tijd stilstaan, maar het argument 'dat is te verwachten, want elektronica' vind ik wel erg makkelijk.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Volgens diverse bronnen schijnen Duitse auto's (oa audi, bmw, e mercedes) ook niet zo betrouwbaar zijn dus de Duitse treinen liggen hiermee in lijn.Frans F schreef:Alles wat Siemens en Bombardier de laatste 10 jaar aan treinen hebben gebouwd rijdt meer niet dan wel door storingen.
DB winkelt niet voor niets de laatste tijd bij Pesa en Alstom.
Een bedrijf als Pesa of Skoda wil zich juist bewijzen door kwalitatief goede producten te leveren. De economie van Polen en Tsjechie alsmede de industrie groeit steeds meer naar de West-Europese landen toe. Hoop wel dat Pesa comfortabele stoelen in de treinen tussen Hagen-Warburg-Kassel plaatst.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Dus voortaan moeten volgens jouw beredenering vervoersmaatschappijen ook bussen en trams gaan kopen van bijvoorbeeld Solaris ;)?
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Nee hoor. Solaris bussen functioneren verder wel goed in muenchen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Ik vind Alstom de laatste jaren niet echt een wereldspeler, behoudens producten die voornamelijk aan voormalige kolonies en Zuid-Europa worden geleverd.Frans F schreef:Alles wat Siemens en Bombardier de laatste 10 jaar aan treinen hebben gebouwd rijdt meer niet dan wel door storingen.
DB winkelt niet voor niets de laatste tijd bij Pesa en Alstom.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
De grootste vloot Citadissen rijdt anders in mijn hometown.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
113 stuks om precies te zijn .
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Dat is ook niet meer de grootste vloot Citadissen tegenwoordig, die eer gaat naar Île-de-France. Reken maar even mee
Op T2 rijden uit vier leveringen in totaal 76 trams.
Op T3a en T3b rijden uit twee leveringen 46 trams.
Op T7 rijden 19 trams
Voor T8 worden dit jaar 20 trams afgeleverd, de levering is twee maanden geleden begonnen.
Samen maakt dat 161 trams. Voor de verlenging van T3b de komende jaren zullen nog wel meer trams nodig zijn, evenals voor de geplande lijnen T9 en T10.
Op T2 rijden uit vier leveringen in totaal 76 trams.
Op T3a en T3b rijden uit twee leveringen 46 trams.
Op T7 rijden 19 trams
Voor T8 worden dit jaar 20 trams afgeleverd, de levering is twee maanden geleden begonnen.
Samen maakt dat 161 trams. Voor de verlenging van T3b de komende jaren zullen nog wel meer trams nodig zijn, evenals voor de geplande lijnen T9 en T10.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
En eventueel zou je daar dan ook nog de Citadis Dualis-trams voor de Tram Express-lijnen bij meetellen, 38 voor de noordelijke lijn, 10 voor de westerlijke, 21 voor de zuiderlijke en dan ook nog een x aantal voor de verlenging van lijn 4.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Wat heeft dit met de Desiro te maken?
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
De keuze voor de stoelen wordt normaliter door de klant bepaalt, niet door de fabrikant van de trein.Erno-BE schreef:Hoop wel dat Pesa comfortabele stoelen in de treinen tussen Hagen-Warburg-Kassel plaatst.
De enige eis is dat ze qua formaat passen.
Laatst gewijzigd door Frans F op zo 17 aug 2014, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
De Lint is een van de meeste verkochte treintypes van het laatste decennium.Ofyles2 schreef: Ik vind Alstom de laatste jaren niet echt een wereldspeler, behoudens producten die voornamelijk aan voormalige kolonies en Zuid-Europa worden geleverd.
Re: Problemen met Desiro-treinen NMBS
Ook dat gebeurt inmiddels op grote schaal in Duitsland.Michael 1988 schreef:Dus voortaan moeten volgens jouw beredenering vervoersmaatschappijen ook bussen en trams gaan kopen van bijvoorbeeld Solaris ;)?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten