Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Aan het begin van de middag was ik op Amsterdam Centraal bij de Starbucks om een emmer koffie te halen toen het drankje van de klant voor mij verkeerd werd gemaakt. De kassamedewerkster had op de beker gezet dat het een yoghurtfrappuchino banaan moest zijn maar de medewerker maakte een yoghurtfrappuchino aardbei. De medewerker gaf zijn fout toe en de klant kreeg een nieuw drankje én mocht het verkeerde drankje houden :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door DrechtBlub »

liet zojuist muis vallen, toen ik opstond om 'em te pakken gleed ik erover uit :roll:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Hainje »

Stuur de kat er achteraan! :o
🍉
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Michael »

Ik vergat vanochtend de frietpan aan te zetten op het werk.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door DrechtBlub »

Hainje schreef:Stuur de kat er achteraan! :o
Ik zal hem wel eventjes terugtoveren uit de kattenhemel :wink:
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Daniel »

Zit ik helemaal in het Engels een mailtje op te stellen naar een leverancier, blijkt de contactpersoon gewoon Nederlands te spreken :P (Nou ligt Duisburg natuurlijk ook weer niet zo ver over de grens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door waldo79 »

^^Nederlands begint aan populariteit te winnen in het westen van Nordrhein-Westfalen. Al probeer ik ze wel altijd in het Duits te benaderen :wink: Duitsers en Engels is vaak niet een geslaagde combinatie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Suus »

Duitsers en Engels is een hilarische combinatie. Ik had ooit een hoorcollegeserie E-business en Entrepeneurship van een Duitser en dat was zeer vermakelijk maar ook wel een beetje stereotype, want het accent was precies zoals je het voorstelt en hij had inderdaad een dikke BMW. Nuja, hij woonde in het weekend bij zijn gezin in Berlijn en doordeweeks had hij een pied-à-terre in Amsterdam en met een dikke BMW ben je snel over de autobahn natuurlijk :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef:Al probeer ik ze wel altijd in het Duits te benaderen :wink: Duitsers en Engels is vaak niet een geslaagde combinatie.
Ik wist al wel dat m'n contactpersoon Engels sprak, mooi te zien aan de mail met daarin de contactgegevens die ik van een collega doorgestuurd had gekregen. M'n Duits is ook niet heel geweldig, spreken gaat me beter af dan schrijven.
En ben trouwens ook wel een beetje gewend geraakt aan in het Engels met Duitsers communiceren, dat gaat met m'n collega's in Duitsland over het algemeen wel goed. (Maar ook wel leuk om van een Duitser een compliment te krijgen dat m'n Duits best redelijk goed nog is, terwijl ik die keer dat ik met een Duitse collega op het lab samenwerkte niet echt het idee had dat het heel soepel ging qua spreken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door waldo79 »

Voor jou een voordeeltje dat je contactpersoon het Nederlands machtig was.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Freek »

Volgens mij geven Duitsers al snel complimenten. Als je een paar woorden spreekt zijn ze al blij.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door STF »

Nederlandse kinderen (ongeveer 12 jaar) waren hier gisteren Monopoly aan het spelen met Engelse kinderen, pff wat spraken die Nederlandse kinderen ongelofelijk goed Engels (voor hun leeftijd dan he).

Ook hadden eergisteren een Nederlandse en een Luxemburgse man een heel aardig gesprek aan de bar, echt geweldig was het Duits van die Nederlander overigens niet maar wel bovengemiddeld.

Vorige week waren een vrouw en ik al meer dan vijf minuten met elkaar in gesprek, beide in vrij rap Duits, op een gegeven moment vroeg ik even wat aan mijn moeder (in het Nederlands natuurlijk), vervolgens vraagt die vrouw aan me; zullen we het gesprek maar in het Nederlands voortzetten? Haha, beide hebben we echt niets in de gaten gehad maar zolang je niet naar woorden hoeft te zoeken en de uitspraak/het accent vrij goed is, merk je dat natuurlijk ook niet zo snel.

Een van die Duitse buschauffeurs probeert mij sinds de laatste tijd de wat minder gebruikte woorden te leren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Ardan »

Zoiets had ik ook toen ik nog in een cafe werkte en in de grensstreek woonde, tegen Duitsland aan. Ik sprak plat Achterhoeks, de gast sprak plat Duits, maar we verstonden elkaar perfect :D Gewoon omdat het zoveel op elkaar lijkt :)

In Berlijn ook vorig jaar, kwam met een vrouw aan de praat, gewoon in vloeibaar Duits.. na een half uur 'He maar volgens mij kom je niet van hier he?' 'Nee dat klopt, waarvandaan denk je wel?' 'Eh ja, ergens uit het westen? Nordrhein-Westfalen?' 'Ja iets verder nog, Nederland.' 'Oh echt waar??'
Blijkbaar heb ik toch wel een bepaalde NRW-manier van Duits spreken :P Het Berlijns-Duits heeft toch weer andere klanken, en ik ken ze wel maar voor ik ze vloeiend zal spreken moet ik toch wel wat oefenen denk ik. Er zitten wat meer j's en k's in.

In Hamburg is me daarentegen opgevallen hoeveel het dialect daar op het Nederlands lijkt. Vooral in straatnamen en andere aardrijkskundige benamingen vind je dat terug.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Hainje »

Ja dat heb ik dus met Vlaams. Zo zat ik eens met een stel vrienden uit de regio Groningen en Leiden naar een filmpje van Alex Agnew te kijken. Ik kon alles heel goed verstaan, maar zij zaten er maar een beetje bij van "Ik b'grip d'r niks vááán!" :(
🍉
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door dylanwild94 »

Ardan schreef:Zoiets had ik ook toen ik nog in een cafe werkte en in de grensstreek woonde, tegen Duitsland aan. Ik sprak plat Achterhoeks, de gast sprak plat Duits, maar we verstonden elkaar perfect :D Gewoon omdat het zoveel op elkaar lijkt :)

In Berlijn ook vorig jaar, kwam met een vrouw aan de praat, gewoon in vloeibaar Duits.. na een half uur 'He maar volgens mij kom je niet van hier he?' 'Nee dat klopt, waarvandaan denk je wel?' 'Eh ja, ergens uit het westen? Nordrhein-Westfalen?' 'Ja iets verder nog, Nederland.' 'Oh echt waar??'
Blijkbaar heb ik toch wel een bepaalde NRW-manier van Duits spreken :P Het Berlijns-Duits heeft toch weer andere klanken, en ik ken ze wel maar voor ik ze vloeiend zal spreken moet ik toch wel wat oefenen denk ik. Er zitten wat meer j's en k's in.

In Hamburg is me daarentegen opgevallen hoeveel het dialect daar op het Nederlands lijkt. Vooral in straatnamen en andere aardrijkskundige benamingen vind je dat terug.
vloeibaar Duits. hoeveel had je op om dat te kunnen. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door baladid »

Ik heb Vlaams vooral via Ketnet geleerd... Toen ik de WK-finale via Canvas keek klonk dat voor mij echt als of Samson en Gert het commentar deden...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Daniel »

Ik heb last van acute vergeetachtigheid kennelijk vanavond... vanuit 't werk even de stad in gelopen om wat sleutels te laten bijmaken. Nou had ik ook nog wat andere dingen nodig, letterlijk om de hoek bij en tegenover die sleutelboer, maar uiteraard, die vergat ik dus gewoon mee te nemen.
Kon net dus nog opnieuw de stad in... en beide keren vergat ik ook nog de pedaalemmerzak mee te nemen om die in de container te gooien :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door marlies »

Ik googlede vanochtend hoe ik iets moest backuppen, heb dat niet gedaan, en 's avonds ging het toevallig kapot. Dus.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik 15 jaar geleden ook een keertje gehad ja. En dat was toen niet echt fijn :? .
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Bakpapier »

Vanochtend fietste ik en ik was bijna op mijn bestemming, maar toen vloog mijn ketting eraf :(

Dus ik ben maar rustig doorgerold/gestept, en toen het daar klaar was deed ik de ketting er wel weer terug op :)

Stadsfietsen :')
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door webguy »

Vanochtend bleek het pak cornflakes (Nou ja, coco pops) op z'n kop te staan op het aanrecht, maar dat wist ik niet. Pakte de doos dus op en de zak viel er uit met 10% van de inhoud op de grond. Met m'n slaap kop de zak opgepakt, toen viel de inhoud daarvan ook op de grond :(
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Geert »

Bakpapier schreef:Vanochtend fietste ik en ik was bijna op mijn bestemming, maar toen vloog mijn ketting eraf :(

Dus ik ben maar rustig doorgerold/gestept, en toen het daar klaar was deed ik de ketting er wel weer terug op :)

Stadsfietsen :')
Even langs de fietsenmaker of zelf een nieuwe ketting er op zetten. Het bespaart je een hoop vieze handen :)
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Bakpapier »

Ja moet ik effe doen ja... Dan kan ik ook de kettingkast er weer op doen, haha.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Michael »

webguy schreef:Vanochtend bleek het pak cornflakes (Nou ja, coco pops) op z'n kop te staan op het aanrecht, maar dat wist ik niet. Pakte de doos dus op en de zak viel er uit met 10% van de inhoud op de grond. Met m'n slaap kop de zak opgepakt, toen viel de inhoud daarvan ook op de grond :(
:lol:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Het Grote Blundertopic #14

Bericht door Bakpapier »

Bakpapier schreef:Ja moet ik effe doen ja... Dan kan ik ook de kettingkast er weer op doen, haha.
En weer 7,50 armer :(

Maar goed, ik heb in ieder geval weer een rijdende fiets, da's ook wat waard.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten