Ik snap er eerlijk gezegd helemaal de ballen van dat die metro puur van noord naar zuid gaat rijden terwijl stadsdeel Noord zich vooral in de breedte uitstrekt. Dat vraagteken heb ik ook op hierzijnwij.nu paar keer voorbij zien komen met verder nul inhoudelijk antwoord.Bakpapier schreef:Het zou echter wel als voordeel hebben dat je ook een groter stuk van Noord ontsluit, dus een volstrekt nutteloos plan zou het niet zijn. Maar verlenging naar Purmerhuppeldepup lijkt mij meer voor de hand liggend.
D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Volgens mij is het plan om bij Buikslotermeerplein een busstation aan te leggen, voor de meeste bussen naar Puremerend. Dat is dan ook gelijk een goede reden om de metro door te trekken naar Puremerend, want voor de inwoners van deze plaats gaat de boel verslechteren met de nieuwe noord-zuidlijn qua aantal overstappen.n-evo schreef:Ik snap er eerlijk gezegd helemaal de ballen van dat die metro puur van noord naar zuid gaat rijden terwijl stadsdeel Noord zich vooral in de breedte uitstrekt. Dat vraagteken heb ik ook op hierzijnwij.nu paar keer voorbij zien komen met verder nul inhoudelijk antwoord.Bakpapier schreef:Het zou echter wel als voordeel hebben dat je ook een groter stuk van Noord ontsluit, dus een volstrekt nutteloos plan zou het niet zijn. Maar verlenging naar Purmerhuppeldepup lijkt mij meer voor de hand liggend.
Overigens heb je met Noord een beetje hetzelfde probleem als met Purmerend, dat het nogal uitgestrekt is. Ik denk niet dat er nog een aftakking komt van de huidige metrolijn, eerlijk gezegd. Tenzij dus naar Zaandam maar dat is om andere redenen weinig rendabel (concurrentie met de trein).
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Purmerend! Met twee e's!Bakpapier schreef:Puremerend (...) Puremerend
Ik doe ook maar wat
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
En Illepedam of Ilpedam? Jij weet het namelijk zo goed ! ;)
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Wat is het probleem met de brug van Weesp? Ik ken daar geen probleem mee? Naast dat die aan de Almeerse/Amersfoortse kant van Weesp ligt, en je metro nou net de andere kant op gaat.Bakpapier schreef:De capaciteit van de brug bij weesp is erg laag, wellicht moet de spoorbrug dan worden verbreed of een nieuwe brug. En of je nu een nieuwe spoorbrug, of een brug (of tunnel) voor de metro aanlegt, is ongeveer even duur. Dan kun je beter de metrolijn verlengen van Gein naar Weesp.
O ja, het probleem dat ik ken van de brug van Weesp is dat ie soms open moet. Dat lost een brug ernaast niet op: die moet ook open. Weesp heeft trouwens wel een ander probleem: het ontbreken van inhaalsporen aan de buitenzijde.
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Oorspronkelijk zou de Noord-Zuidlijn veel meer reizigers bedienen door de ontwikkeling van Amsterdam-Zuid als vervoersknoop, en omdat er een hoge concentratie woningbouw en kantoren gebouwd zou worden (dat zijn allemaal vervoersmagneten). Door diverse oorzaken (falend beleid van de overheid, economsiche crisis, wel/niet ondertunneling, geen doortrekken metro) is dat niet echt van de grond gekomen. Daarmee lever je dus een hoop vervoerswaarde in.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Bij sommige sluizen heb je twee bruggen. Als de een open is, is de ander dicht. Zo'n oplossing is echter bij Weesp niet heel erg haalbaar. Alleen als er een nieuw tracé wordt aangelegd dan zou het kunnen. Je kunt dan in bepaalde tijdvensters het treinverkeer via het ene tracé leiden en in andere tijdvensters via een ander tracé. Boten moeten dan alleen tussen de bruggen in even wachten. Naast dat het veel geld kost, wordt de Vecht opnieuw door infrastructuur doorsneden. Ik zie het liefst een aquaduct, alleen moet station Weesp daarvoor in zijn geheel wijken. Daar houden de Weespers ook niet zo van ;)Wubbo schreef:Wat is het probleem met de brug van Weesp? Ik ken daar geen probleem mee? Naast dat die aan de Almeerse/Amersfoortse kant van Weesp ligt, en je metro nou net de andere kant op gaat.Bakpapier schreef:De capaciteit van de brug bij weesp is erg laag, wellicht moet de spoorbrug dan worden verbreed of een nieuwe brug. En of je nu een nieuwe spoorbrug, of een brug (of tunnel) voor de metro aanlegt, is ongeveer even duur. Dan kun je beter de metrolijn verlengen van Gein naar Weesp.
O ja, het probleem dat ik ken van de brug van Weesp is dat ie soms open moet. Dat lost een brug ernaast niet op: die moet ook open. Weesp heeft trouwens wel een ander probleem: het ontbreken van inhaalsporen aan de buitenzijde.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Ik heb het over de metrodekking van Noord die nogal matig is. Staat verder los van een metro naar Purmerend ja/nee.Bakpapier schreef:Volgens mij is het plan om bij Buikslotermeerplein een busstation aan te leggen, voor de meeste bussen naar Puremerend. Dat is dan ook gelijk een goede reden om de metro door te trekken naar Puremerend, want voor de inwoners van deze plaats gaat de boel verslechteren met de nieuwe noord-zuidlijn qua aantal overstappen.
Overigens heb je met Noord een beetje hetzelfde probleem als met Purmerend, dat het nogal uitgestrekt is. Ik denk niet dat er nog een aftakking komt van de huidige metrolijn, eerlijk gezegd. Tenzij dus naar Zaandam maar dat is om andere redenen weinig rendabel (concurrentie met de trein).
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Ilpendam.Bakpapier schreef:En Illepedam of Ilpedam? Jij weet het namelijk zo goed ! ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Als we die metro dan toch aanleggen naar Weesp, trek 'm dan gelijk door naar Muiderberg, voor alle badgasten (en als we helemaal wild willen gaan doen), naar Oud-Valkeveen in Huizen. Ik krijg ineens weer zo'n schoolreisjesflashback :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen
Knal 'm dan direct door naar De Uithof in Utrecht. Hoppa! *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten