D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Bakpapier schreef:Het zou echter wel als voordeel hebben dat je ook een groter stuk van Noord ontsluit, dus een volstrekt nutteloos plan zou het niet zijn. Maar verlenging naar Purmerhuppeldepup lijkt mij meer voor de hand liggend.
Ik snap er eerlijk gezegd helemaal de ballen van dat die metro puur van noord naar zuid gaat rijden terwijl stadsdeel Noord zich vooral in de breedte uitstrekt. Dat vraagteken heb ik ook op hierzijnwij.nu paar keer voorbij zien komen met verder nul inhoudelijk antwoord.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

n-evo schreef:
Bakpapier schreef:Het zou echter wel als voordeel hebben dat je ook een groter stuk van Noord ontsluit, dus een volstrekt nutteloos plan zou het niet zijn. Maar verlenging naar Purmerhuppeldepup lijkt mij meer voor de hand liggend.
Ik snap er eerlijk gezegd helemaal de ballen van dat die metro puur van noord naar zuid gaat rijden terwijl stadsdeel Noord zich vooral in de breedte uitstrekt. Dat vraagteken heb ik ook op hierzijnwij.nu paar keer voorbij zien komen met verder nul inhoudelijk antwoord.
Volgens mij is het plan om bij Buikslotermeerplein een busstation aan te leggen, voor de meeste bussen naar Puremerend. Dat is dan ook gelijk een goede reden om de metro door te trekken naar Puremerend, want voor de inwoners van deze plaats gaat de boel verslechteren met de nieuwe noord-zuidlijn qua aantal overstappen.

Overigens heb je met Noord een beetje hetzelfde probleem als met Purmerend, dat het nogal uitgestrekt is. Ik denk niet dat er nog een aftakking komt van de huidige metrolijn, eerlijk gezegd. Tenzij dus naar Zaandam maar dat is om andere redenen weinig rendabel (concurrentie met de trein).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Ardan »

Bakpapier schreef:Puremerend (...) Puremerend
Purmerend! Met twee e's!
Ik doe ook maar wat
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bakpapier »

En Illepedam of Ilpedam? Jij weet het namelijk zo goed ! ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Wubbo »

Bakpapier schreef:De capaciteit van de brug bij weesp is erg laag, wellicht moet de spoorbrug dan worden verbreed of een nieuwe brug. En of je nu een nieuwe spoorbrug, of een brug (of tunnel) voor de metro aanlegt, is ongeveer even duur. Dan kun je beter de metrolijn verlengen van Gein naar Weesp.
Wat is het probleem met de brug van Weesp? Ik ken daar geen probleem mee? Naast dat die aan de Almeerse/Amersfoortse kant van Weesp ligt, en je metro nou net de andere kant op gaat.

O ja, het probleem dat ik ken van de brug van Weesp is dat ie soms open moet. Dat lost een brug ernaast niet op: die moet ook open. Weesp heeft trouwens wel een ander probleem: het ontbreken van inhaalsporen aan de buitenzijde.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Vinny »

Oorspronkelijk zou de Noord-Zuidlijn veel meer reizigers bedienen door de ontwikkeling van Amsterdam-Zuid als vervoersknoop, en omdat er een hoge concentratie woningbouw en kantoren gebouwd zou worden (dat zijn allemaal vervoersmagneten). Door diverse oorzaken (falend beleid van de overheid, economsiche crisis, wel/niet ondertunneling, geen doortrekken metro) is dat niet echt van de grond gekomen. Daarmee lever je dus een hoop vervoerswaarde in.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:
Bakpapier schreef:De capaciteit van de brug bij weesp is erg laag, wellicht moet de spoorbrug dan worden verbreed of een nieuwe brug. En of je nu een nieuwe spoorbrug, of een brug (of tunnel) voor de metro aanlegt, is ongeveer even duur. Dan kun je beter de metrolijn verlengen van Gein naar Weesp.
Wat is het probleem met de brug van Weesp? Ik ken daar geen probleem mee? Naast dat die aan de Almeerse/Amersfoortse kant van Weesp ligt, en je metro nou net de andere kant op gaat.

O ja, het probleem dat ik ken van de brug van Weesp is dat ie soms open moet. Dat lost een brug ernaast niet op: die moet ook open. Weesp heeft trouwens wel een ander probleem: het ontbreken van inhaalsporen aan de buitenzijde.
Bij sommige sluizen heb je twee bruggen. Als de een open is, is de ander dicht. Zo'n oplossing is echter bij Weesp niet heel erg haalbaar. Alleen als er een nieuw tracé wordt aangelegd dan zou het kunnen. Je kunt dan in bepaalde tijdvensters het treinverkeer via het ene tracé leiden en in andere tijdvensters via een ander tracé. Boten moeten dan alleen tussen de bruggen in even wachten. Naast dat het veel geld kost, wordt de Vecht opnieuw door infrastructuur doorsneden. Ik zie het liefst een aquaduct, alleen moet station Weesp daarvoor in zijn geheel wijken. Daar houden de Weespers ook niet zo van ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Bakpapier schreef:Volgens mij is het plan om bij Buikslotermeerplein een busstation aan te leggen, voor de meeste bussen naar Puremerend. Dat is dan ook gelijk een goede reden om de metro door te trekken naar Puremerend, want voor de inwoners van deze plaats gaat de boel verslechteren met de nieuwe noord-zuidlijn qua aantal overstappen.

Overigens heb je met Noord een beetje hetzelfde probleem als met Purmerend, dat het nogal uitgestrekt is. Ik denk niet dat er nog een aftakking komt van de huidige metrolijn, eerlijk gezegd. Tenzij dus naar Zaandam maar dat is om andere redenen weinig rendabel (concurrentie met de trein).
Ik heb het over de metrodekking van Noord die nogal matig is. Staat verder los van een metro naar Purmerend ja/nee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Suus »

Bakpapier schreef:En Illepedam of Ilpedam? Jij weet het namelijk zo goed ! ;)
Ilpendam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door Bluearrow »

Als we die metro dan toch aanleggen naar Weesp, trek 'm dan gelijk door naar Muiderberg, voor alle badgasten (en als we helemaal wild willen gaan doen), naar Oud-Valkeveen in Huizen. Ik krijg ineens weer zo'n schoolreisjesflashback :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: D66 wil toch Noord/Zuidlijn naar Amstelveen

Bericht door n-evo »

Knal 'm dan direct door naar De Uithof in Utrecht. Hoppa! *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten