OVer je reiservaringen in augustus 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Stefan »

Stuur maar eens een PB ofzo als je deze kant uit komt. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door julsteren »

Ik zit nu in die ene Twents amba met die zwarte citea accentjes aan de voorkant. Betere stoelen dan citea in elk geval.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door dennistd »

Dat zijn er wel meer hoor dacht ik. Je bedoelt met blauwe stoelen? Let ook eens op de stangen bij de enkele rij: die komen volgens mij uit de oude Twents-bussen, compleet met stopknop die nu achter de voorste stoel verstopt zit..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dennistd op ma 18 aug 2014, 14:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door marvinkok »

Dat zijn 3 ex-overijssel Amba's. De luitjes die de bussen verTwentst hebben vonden dat wel leuk staan :p
En moet zeggen dat het niet verkeerd staat zo.
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door MdJ »

julsteren schreef:Ik zit nu in die ene Twents amba met die zwarte citea accentjes aan de voorkant. Betere stoelen dan citea in elk geval.
3248 en 3250 hadden voor de vakantie nog blauwe stoelen, de 3249 heeft al grijze (en in stadsbusopstelling: zoals de stadsbussen in Apeldoorn/Deventer/Zwolle)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Z2N »

Ik heb momenteel een privetrein, volgens de condcteur is dat doodnormaal..

(Ik zit in Frankrijk, mocht het nog niet duidelijk zijn..)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Bakpapier »

In dat soort landen wordt het OV zwaar gesubsidieerd, dan zie je zoiets wel vaker...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Z2N »

Warempel, privetrein nummer twee, en dat in de spits!

(Dit alles in detail binnenkort, met een reisverslag)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Marc »

Het viel me op dat er wat "alternatieve bussen" rondrijden op de treinstremming Maastricht-Sittard. Ik kwam Vreebos uit Haaksbergen, Ema Reizen uit Valkenswaard/Eindhoven, Lanting uit Hoogeveen (!) en De Leeuw (ik dacht uit de regio Eindhoven/Den Bosch) tegen. Vooral die uit Hoogeveen viel natuurlijk op.

Verder heeft iemand bedacht dat de sprinters Roermond-Maastricht Randwyck ook niet hoeven te rijden tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. Reizigers moeten gebruik maken van de Veolia treinen. Leuk als je de bus uit komt en je ziet net de trein naar Randwyck wegrijden...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door julsteren »

MdJ schreef: 3248 en 3250 hadden voor de vakantie nog blauwe stoelen, de 3249 heeft al grijze (en in stadsbusopstelling: zoals de stadsbussen in Apeldoorn/Deventer/Zwolle)
Dan zat ik in de 3248 of de 3250.
dennistd schreef:Dat zijn er wel meer hoor dacht ik. Je bedoelt met blauwe stoelen? Let ook eens op de stangen bij de enkele rij: die komen volgens mij uit de oude Twents-bussen, compleet met stopknop die nu achter de voorste stoel verstopt zit..
Afbeelding
Ja zo'n bus was het! :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Etienne »

Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.

En de motor van die HESS-bussen kan niet echt lekker optrekken als de accu's niet geladen zijn. Net lijkt dan wel of er zwaar overtoeren worden gemaakt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Hmm, dat laatste zou toch niet moeten kunnen bij een hybride: de accu's laden immers tijdens het afremmen, dus bij het optrekken zouden ze geladen moeten zijn. Allicht een verklaring voor wat ik op de Busfoto-groep zag langskomen, namelijk dat ze ergens gedurende de dag van de dienst af gegaan zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Meltrain »

Etienne schreef:Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.
Tja, het collegejaar is dan ook nog niet begonnen. Als alle studenten weer naar Zernike gaan, denk ik dat ze blij zijn dat deze bussen rijden. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Hmm, dat laatste zou toch niet moeten kunnen bij een hybride: de accu's laden immers tijdens het afremmen, dus bij het optrekken zouden ze geladen moeten zijn.
Nou heb ik been cijfertjes voor mn neus, maar dat gaat natuurlijk nooit werken zo. De verhouding remmen/gasgeven kan zelfs in het meest positieve geval niet meer energie produceren dan er gebruikt worst. Plus dat meeste rememergie altijd omgezet wordt in warmte. De motor zal dus aan een generator zitten die de accu's oplaadt / stroom voorziet om te rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Daniel »

Je zult natuurlijk nooit alle energie die je voor het optrekken nodig hebt opwekken bij het remmen he. Sowieso zijn hybride bussen er in twee vormen: de Volvo´s in Dordrecht beginnnen bijvoorbeeld met optrekken op de elektromotor en schakelen vervolgens al vrij vlot weer op de dieselmotor over terwijl de Van Hools in Leiden altijd op de elektromotor rijden waarbij de benodigde energie wordt opgewekt door de dieselmotor wanneer de opgeslagen energie van het remmen op is.

Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door marlies »

Etienne schreef:Vandaag zijn in Groningen de nieuwe HESS-bussen op dienstje gegaan. Maar om nou te zeggen of het echt nodig was? Nee! In de lijnen 11 en 15 (die dus elke 5 minuten Met een CapaCity rijdt) zat slechts een handjevol reizigers en het aantal instappers op het Zerniketerrein was ook maar minimaal.
Misschien even wachten tot het academisch jaar daadwerkelijk begonnen is voor je concludeert dat het niet nodig is :')
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Stefan »

Daniel schreef:Je zult natuurlijk nooit alle energie die je voor het optrekken nodig hebt opwekken bij het remmen he. Sowieso zijn hybride bussen er in twee vormen: de Volvo´s in Dordrecht beginnnen bijvoorbeeld met optrekken op de elektromotor en schakelen vervolgens al vrij vlot weer op de dieselmotor over terwijl de Van Hools in Leiden altijd op de elektromotor rijden waarbij de benodigde energie wordt opgewekt door de dieselmotor wanneer de opgeslagen energie van het remmen op is.

Welke techniek maken die dubbelgelede Hess´en in Groningen gebruik van eigenlijk?
Overigens is dat van die Volvo's ontzettend irritant, althans.. Vind ik. :P Fijn dat die motor stil is als je stilstaat, maar dat overschakelen van elektrisch naar diesel is gewoon vervelend.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door julsteren »

Vandaag ging het nog een stapje verder met Syntus, heenweg dikke vertragingen van wel +7 tot +9.
Terugweg een Amba, niet zomaar eentje, nee nog met het het klassieke Syntus interieur, ik dacht de 3056.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Michael »

Volgens mij blijft Veolia het kilometertarief verhogen in Brabant. Eerst moest ik altijd €1,98 betalen. Dat is toen €2,02 geworden. En vanochtend moest ik ineens €2,04 betalen. Ik vind dit echt van de zotte. In nog geen maand tijd is het ineens 6 cent duurder. En ik heb nog altijd geen reactie op mijn vraag die ik daarover gesteld had aan Veolia.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door hauptbahnhof »

Controleren of je haltes kloppen zou ik zeggen.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Michael »

Dat ga ik inderdaad even doen ja.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Somoht »

Kilometerprijzen veranderen niet (moet allemaal goedgekeurd worden door oa provincie) maar afstanden worden niet gepubliceerd (op een uitzondering na) en kunnen zonder overleg of transparantie veranderd worden.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Skinkie »

Als je vreemde dingen bij Veolia ziet. Mail me dan even.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door Etienne »

Ik snap dat de inzet van een 8-persoonsbusje op lijn 15 (Breskens - Biervliet) normaal is. Maar in de zomermaanden mag dit best wat groter, daar we in het centrum van Breskens 3 mensen achter moesten laten. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2014

Bericht door marlies »

Mijn bus had -10 omdat de chauffeur behoorlijk aan 't racen was, dus moesten we 13 minuten tijd afwachten op het hoofdstation. Kon meneer mooi even een extra koffiepauze houden. Sja, uiteindelijk was ik er natuurlijk niet langer door onderweg, maar lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten