Korte vragen #10
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Voor de materieelsamenstelling is het denk ik het makkelijkst om even terug te zoeken op Somda wat er zoal gespot is, maar dan moet je wel even grote werkzaamheden (met vaak afwijkende inzetten) in de gaten houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #10
Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Uit 2010 staat er overigens hier veel: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010.htm
Re: Korte vragen #10
, ik richt me voornamelijk op de info over de Flevolijn. Zo ben ik benieuwd naar de aankomst/ vertreksporen op de route van bijv. de 14318 met incl. de aankomst/ vertreksporen van de series die de 14318 tegemoet komen bijv. op Schiphol komt de 14318 aan om XX:XX en op spoor XX en de 5700 vertrek om XX:XX en op spoor XX. Ik heb OVinNL al helemaal kaalgepluktwaldo79 schreef:Oef, dat is nogal een brei aan informatie die je vraagt Maar van welke stations heb je specifiek data nodig?
Uit de OVinNL Wiki kun je al een hoop gegevens plukken.
Is zeker te doen :pos: alleen daar wordt (meestal) echter de afwijkende materieel benoemd en niet de reguliere waar ik dus opzoek naar ben.Daniel schreef:Voor de materieelsamenstelling is het denk ik het makkelijkst om even terug te zoeken op Somda wat er zoal gespot is, maar dan moet je wel even grote werkzaamheden (met vaak afwijkende inzetten) in de gaten houden.
Die site is bij mij bekend, maar zoals je hebt geschreven "uit 2010" en dat is helaas geen 2009, maar misschien wel een poging wagen om contact op te nemen ;)webguy schreef:Uit 2010 staat er overigens hier veel: http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2010.htm
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
De tijden van trein 14318 in 2009: http://www.somda.nl/dienstregeling/6/14318/tabel/ (en desnoods moet je 'DRGL 2014' even vervangen door 'DRGL 2009'.)
De sporen weet ik van sommige stations wel:
Lelystad Centrum: geen idee
Almere Buiten: spoor 1
Almere Centrum: spoor 2 dacht ik
Duivendrecht: spoor 4
Amsterdam Zuid: ik dacht 4, maar 3 kan ook
Schiphol: geen idee
De sporen weet ik van sommige stations wel:
Lelystad Centrum: geen idee
Almere Buiten: spoor 1
Almere Centrum: spoor 2 dacht ik
Duivendrecht: spoor 4
Amsterdam Zuid: ik dacht 4, maar 3 kan ook
Schiphol: geen idee
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #10
Nee, de verbinding met Zelzate bestond eerder ook al wel. Zie bijvoorbeeld hierHainje schreef:Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #10
Volgens OVinNedelrand Wiki is de s1200 de IC Benelux tussen Den haag HS en Brussel. Heeft iemand enig idee hoe het zit met de t1217? De NS reisplanner blijft heel erg hardnekkig volhouden dat ik eerst naar Roosendaal moet voordat ik erin mag, terwijl ik hem van Rotterdam wil nemen. :)
Ligt het aan de reisplanner, of is het een afwijking?
Ligt het aan de reisplanner, of is het een afwijking?
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Op welke tijd plan je? Als je om 10.08 uit Rtd richting Brussel plant krijg je een rechtstreekse verbinding, drie minuten later krijg je er een met overstap in Rsd. Dat patroon lijkt zich te herhalen, maar er is dus gewoon een rechtstreekse verbinding.
Re: Korte vragen #10
Heb even het boekje uit 1978 van ZWN erbij gepakt en toen reed lijn 7 (om een of andere reden omgenummerd naar lijn 6Hainje schreef:Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Hij reed toen wel een andere route, Zelzate-Westdorpe-Zwartenhoek-Drieschouwen-Axel-Zaamslag-Terneuzen.Verder heb ik geen informatie over dat gebied. Misschien weet Bakpapier hier meer over ?
Re: Korte vragen #10
Hij komt er nu wel uit. :) Wellicht omdat ik zat te plannen voor mijn reisgenoot, die uit Delft komt. Naja, ik heb hem in ieder geval, dankje! :)
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Logisch. Vanuit de s2600 heb je 0 minuten overstap in Rotterdam of 5 minuten in Roosendaal.
Met dank aan de lange tussenstop aldaar.
Met dank aan de lange tussenstop aldaar.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #10
Nee, ik ken alleen de lijn zelzate-sas van gent - terneuzen - zaamslag - vogelwaarde-perkpolder (Veer) - kruiningen station - en zo naar goes en Zierikzee.Mr-W schreef:Heb even het boekje uit 1978 van ZWN erbij gepakt en toen reed lijn 7 (om een of andere reden omgenummerd naar lijn 6Hainje schreef:Is dat ook in het pre-WST-tijdperk? Of is de verbinding naar Zelzate er überhaupt pas gekomen met de WST?huibe schreef:Rijtijd en aansluitingen op WST.
Hij reed toen wel een andere route, Zelzate-Westdorpe-Zwartenhoek-Drieschouwen-Axel-Zaamslag-Terneuzen.Verder heb ik geen informatie over dat gebied. Misschien weet Bakpapier hier meer over ?
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen #10
Ikga as vrijdag ook naar London en wilde het risico niet lopen om met ICD naar Rtd te gaan en een 2 min overstap te riskeren op de s1200.reisthijs schreef:Logisch. Vanuit de s2600 heb je 0 minuten overstap in Rotterdam of 5 minuten in Roosendaal.
Met dank aan de lange tussenstop aldaar.
Dus toen gepland dat ik met de s4000 ga. Daar heb ik 4 min overstaptijd op de s1200 maar dat is kennelijk te weinig voor de reisplanner. Die stuurt me dan ook met de s2600 eerst en dan in Rsd overstappen.
Dus ik pak gewoon de s4000 een half uur eerder en ga 34 min op Rtd doorbrengen.
Re: Korte vragen #10
Mag je nog blij zijn, de t1205 en t1209 vertrekken in Rotterdam afwijkend vier minuten eerder om 7:05 en 8:05, 2 minuten voor de aankomst van de Intercity Direct uit Amsterdam (aankomst 7:07 en 8:07) :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
De reisplanner "weet" dat je minstens 5 minuten nodig hebt als je op een Centraal station naar een ander perron moet.hauptbahnhof schreef:Daar heb ik 4 min overstaptijd op de s1200 maar dat is kennelijk te weinig voor de reisplanner.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #10
^ 9292ov weet dat niet, op Utrecht mocht ik in 2 minuten van de trein vanuit leiden naar de trein naar maastricht lopen. Dat lukt dus niet ;) (voral vanwege buitenlanders met koffers die de boel blokkeren)
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen #10
Ja ik moet de s1200 van 12:08 halen op Rtd. Ga wel gewoon ff in de starbucks relaxen denk ik.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Zoveel leuke winkels op Rotterdam CS, daar vermaak je je tegenwoordig echt wel een half uur.
Re: Korte vragen #10
Vind je? Vind het met AH to Go en een Smullers maar armoede. Het straalt geen gezelligheid uit; er zit geen sfeer in. Blijkbaar vinden meer mensen dat: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... vend.dhtml
Laatst gewijzigd door Karl op wo 20 aug 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen #10
Ja precies. Op een verschrikellijke Duisburg Hbf heb ik me ook wel vermaakt een uur. Dus idd, Rtd moet wel lukken. :-)
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #10
Oh -O- Dat wist ik helemaal niet, wist zelfs niet dat de Desigual al dicht was. Zelf denk ik dat het beter werkt met winkels waarbij je spullen verkoopt die je niet hoeft te passen (zoals de I am, de Etos, Rituals, etc). Zelf heb ik vorig jaar bijvoorbeeld heel veel kerstkado's gekocht op het station en zeker een Etos die langer open is dan tot 18.00 uur vind ik echt super handig. Uitgebreid kleren shoppen zal ik er niet zo snel doen, om iets terug te brengen vind ik het ook super handig. Ik koop nu veel sneller dingen bij de Hema die ik thuis ff wil passen in de wetenschap dat ik het elke dag voor of na m'n werk op het station terug kan brengen.Karl schreef:Vind je? Vind het met AH to Go en een Smullers maar armoede. Het straalt geen gezelligheid uit; er zit geen sfeer in. Blijkbaar vinden meer mensen dat: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... vend.dhtml
Re: Korte vragen #10
Qua overstaptijden: als het goed is is dit de logica:
- Tegen over elkaar op hetzelfde perron: 2 minuten
- Achter elkaar op hetzelfde perron, of schuin oversteken van het perron: 3 minuten
- Op het volgende perron: 4 minuten
- De rest: 5 minuten
Maar er zijn ongetwijfeld wat uitzonderingen op specifieke plekken.
- Tegen over elkaar op hetzelfde perron: 2 minuten
- Achter elkaar op hetzelfde perron, of schuin oversteken van het perron: 3 minuten
- Op het volgende perron: 4 minuten
- De rest: 5 minuten
Maar er zijn ongetwijfeld wat uitzonderingen op specifieke plekken.
Re: Korte vragen #10
In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Re: Korte vragen #10
Van de s6000 op de s9800 in Utrecht bijvoorbeeld: vier minuten van spoor 19b naar 19a wordt niet als overstap genoemd. Nu is het wel een eindje wandelen, maar in de praktijk mis ik hem zelden. En dan zit ik bij aankomst meestal nog in het achterste stel ook.Wubbo schreef:Maar er zijn ongetwijfeld wat uitzonderingen op specifieke plekken.
Re: Korte vragen #10
Die overstaptijd op Hoek van Holland Haven vind ik opvallend. Ik kan dat sneller denk ik ;-)Somoht schreef:In de data die de planner en 9292 gebruikt staat er een nogal hoge minimum overstaptijd en een hele hoop uitzonderingen:
http://pastebin.com/raw.php?i=YYaUTzkS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten