Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Daniel »

Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar
woensdag 14 januari 2009 | 14:43 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 14 januari 2009 | 21:17

BRESKENS - Mensen die de trein van 8.52 uur nemen en hun vanaf 9.00 geldende kortingkaart gebruiken, blijven risico lopen op een boete.

Dat verzekert een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen.

Bressiaander Sietz Leeflang kreeg van de Klantenservice van NS te horen dat boetes aan fiets-voetveergebruikers zouden worden kwijtgescholden. Mensen die van de veerboot komen, hebben - bepleit Leeflang al langer - te weinig tijd om twee kaartjes te kopen. Als die overmacht wordt aangetoond, is NS niet te beroerd de door conducteurs opgelegde bekeuring van 35 euro kwijt te schelden, verklaart de Breskense actievoerder. Als Klantenservice dat aan Leeflang heeft beloofd, wijkt de dienst af van het officiële beleid, meldt de NS-perswoordvoerster. "Mensen kunnen van tevoren kaartjes kopen. Als ze niet over het juiste vervoersbewijs beschikken, krijgen ze een boete. De conducteur is ook bevoegd om mensen uit de trein te zetten als ze geen geldig kaartje willen kopen." Leeflang bestrijdt die lezing. Hij is nog geen conducteur tegengekomen, die hem wil beboeten om daarmee een proefproces uit te lokken. De Bressiaander roept kortingskaartbezitters op geen extra kaartje te kopen.

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Aking »

Wat een gezeik... Als ik met de bus kom heb ik ook geen tijd om een kaartje te kopen...

Dan moet ik dus of een bus eerder nemen, of zorgen dat ik al een kaartje heb lijkt me :roll:

Hetzelfde verhaal geld overigens voor de tram, metro, bromfiets, fiets en lopend... ik heb nooit tijd om een kaartje te kopen, mag ik nu voortaan ook altijd gratis met het ov? :mrgreen:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door STF »

Alleen als je een bewijs hebt dat je werkelijk geen tijd hebt :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Fles »

Misschien die aansluiting wat minder krap maken dan? Te vroeg is gewoon te vroeg, daar zijn de regels duidelijk over. En anders kan je dus die trein niet nemen, simpel :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Karl »

Automaat op het veer/aan de andere kant van het veer neerzetten.

Gelukkig wordt 't met de OV-chipkaart allemaal makkelijker. Al zal dat ding vast niet zo 'slim' zijn om dan alleen voor het eerste traject de volle prijs te rekenen.
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Wubbo »

Overigens zijn er over deze situatie ook kamervragen gesteld :roll:, die inmiddels beantwoord zijn. Conclusie: het aantal overstappers op een normale dag is een man of 100, waarvan een groot deel een abonnement heeft.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door STF »

Wanneer gaan we kamervragen stellen over het feit dat treinreizigers op station Lutjebroek geen kaartjes kunnen kopen als het donker is omdat de lamp boven de kaartjesautomaat van een te laag wattage is... :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Fles »

Kamervragen? Sinds wanneer hebben we daar tijd voor? :neg:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Stefan »

Ik snap gewoon het probleem niet, te vroeg is te vroeg.. Dan koop je zo'n kaartje op de terugweg, dan hoef je alleen maar te stempelen.. Maarja, da's natuurlijk weer lastig. :?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Te vroeg in de trein blijft toch strafbaar

Bericht door Vinny »

Het probleem is natuurlijk dat er een zeer klantonvriendelijke situatie gecreeërd is. Uit systeem-autistisch oogpunt (citaat collega) allemaal prima ok en in orde, als je als OV-sector werk wil maken van je klanttevredenheid dan zouden een aantal aanpassingen in het beleid toch wel wenselijk zijn. Ik snap trouwens niet waarom Veolia de veertijden niet afstemt op de tijden van de trein. Het zou natuurlijk vooruit kunnen lopen op de reconstructie van de "Oude Lijn". In Zeeland doet men het deze jaren met een houtje-touwtje dienstregeling. Daar moet volgend jaar toch zachtjes aan eens verandering in komen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten